Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Ακίνητα: On line πωλήσεις

Στις on line αγοροπωλησίες ακινήτων επενδύουν στο εξωτερικό. Μετά από την αγορά των ΗΠΑ η εφαρμογή προχωρά και στην Μεγάλη Βρετανία. Μία μεγάλη βρετανική ιστοσελίδα προχωρά στην εφαρμογή αυτή καθώς όπως λένε οι υπεύθυνοι της , όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να πωλούν και να αγοράζουν απευθείας χωρίς διαμεσολαβητή. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους η εφαρμογή θα οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση αφού αγοραστές και πωλητές δεν θα πληρώνουν χρεώσεις για προμήθειες που κυμαίνονται από 1 μέχρι και 2,5% της αξίας συν το ΦΠΑ του ακινήτου. Αυτό και με δεδομένο ότι η μέση αξία ενός σπιτιού στην Μεγάλη Βρετανία είναι £ 238.874, η μέση δαπάνη που καταβάλλεται σε προμήθειες για την πώληση ενός σπιτιού θα είναι £ 5.016 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Στον αντίποδα το μπίζνες πλαν προβλέπει ότι , θα υπάρξει μία πάγια χρέωση που θα υπερβαίνει τις 250 λίρες ανεξαρτήτως της αξίας του ακινήτου και οι ιδιοκτήτες θα έχουν εξασφαλισμένη προβολή και σε άλλες μεγάλες ιστοσελίδες καθώς και διαμόρφωση του υλικού που θα προβάλλεται. Παράλληλα , θα παρέχονται και υπηρεσίες διαμεσολάβησης από ειδικευμένο προσωπικό . Η προβολή θα γίνεται με βάση φωτογραφίες του ακινήτου και βίντεο που θα επιτρέψουν την ρεαλιστική απεικόνιση του , στο διαδίκτυο . Από εκεί και πέρα κάθε πωλητής θα συνεργάζεται με ένα στέλεχος το οποίο θα έχει πλήρη εικόνα του ακινήτου (την πορεία του στην αγορά , ενδιαφέρον κα). Το στέλεχος αυτό θα μπορεί να συζητά και να διαπραγματεύεται με τους υποψήφιους αγοραστές αν το επιθυμεί ο εντολοδόχος πωλητής.

Τώρα το αν το εγχείρημα θα πετύχει είναι μία άλλη ιστορία αλλά αυτό που θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο είναι ότι σύντομα οι on line πωλήσεις μπαίνουν στη ζωή μας με αυτό συνεπάγεται. Φυσικά στην Ελλάδα ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι εφικτό , λόγω του περίπλοκου θεσμικού πλαισίου αλλά….

Δρόμοι στη κατάψυξη

Στο κόκκινο εξακολουθούν να βρίσκονται τα έργα κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων σε όλη την Ελλάδα, αφού μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες - που έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων - δεν έχουν αποδώσει. Χθες, υπήρξε συνάντηση - ενημέρωση του υπουργού Υποδομών με τους εκπροσώπους των κομμάτων (στη συνάντηση δεν παρέστησαν το ΚΚΕ και το ΛΑΟΣ) για την κατάσταση που επικρατεί στα έργα. Κοινή διαπίστωση όσων συμμετείχαν είναι ότι η κατάσταση στους αυτοκινητόδρομους είναι τελείως διαφορετική από την εντύπωση που είχε δημιουργηθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία τού Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειμένου να συνεχίσουν τα έργα είναι η μείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη μείωση κατά 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα.

Λεφτα για έργα που δεν έγιναν

Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προβλέπεται να κοστίσουν στο Δημόσιο δικαστικές αποφάσεις για κομμάτια έργων που δεν είναι βέβαιο ότι έχουν κατασκευαστεί! Με πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου επιδικάστηκαν στους εργολάβους επιπλέον 45 εκατ. ευρώ για κατασκευές που ουδέποτε πιστοποιήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έργα στην παράκαμψη της Πάτρας, με προϋπολογισμό 12,5 εκατ. ευρώ και οι πραγματοποιηθείσες εργασίες υπολογίζονται σε 10,63 εκατ. ευρώ. Η «κερκόπορτα» άνοιξε με την υπ' αριθμόν 1154/2006 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία κρίθηκε ότι οι τμηματικές επιμετρήσεις που υποβάλλονται από τους κατασκευαστές θεωρούνται αυτοδικαίως εγκεκριμένες αν δεν ελεγχθούν μέσα σε τρεις μήνες από την κατάθεσή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες. Μάλιστα, προβλέπεται ότι δεν μπορεί να γίνει διόρθωση ούτε στο στάδιο της προσωρινής παραλαβής των έργων ούτε μέσα από την τελική επιμέτρηση! Η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ δεν προχώρησε σε νέα νομοθετική ρύθμιση, με δεδομένη τη γραφειοκρατία και την υποστελέχωση του δημόσιου τομέα, ιδιαίτερα σε περιφερειακές υπηρεσίες. Το 2007 μάλιστα εξέδωσε την υπ' αριθμόν 16 εγκύκλιο, με την οποία κοινοποίησε στις υπηρεσίες την απόφαση του ΣτΕ και αποδείχθηκε η «χαρά του εργολάβου». Γνώστες της πραγματικότητας των υπηρεσιών κάνουν λόγο για «βιομηχανία» κατάθεσης συγκριτικών πινάκων για την πληρωμή εργασιών που δεν ήταν δυνατό να πιστοποιηθούν μέσα στο οριζόμενο χρονικό διάστημα. Δεν αποκλείεται το γνωστό «γρηγορόσημο» να αντικαταστάθηκε σε αυτές τις περιπτώσεις με... «σταματόσημο». «Ακόμα και χονδροειδή αριθμητικά λάθη που αυξάνουν τις ποσότητες των εργασιών και έγιναν εκ παραδρομής ή σκόπιμα από τους αναδόχους θεωρούνται αυτοδίκαια και αμετάκλητα εγκεκριμένα», αναφέρεται σε έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ), που υποβλήθηκε χθες στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, τον υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση και τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη, με το οποίο ζητεί κατεπείγουσα προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και κρίσιμες παρεμβάσεις που έπρεπε να έχουν γίνει από χρόνια δεν έχουν προωθηθεί ακόμη».

ΠΗΓΗ: enet.gr

Τα εξι πωλητήρια

Το Πρασσονήσι στη Ρόδο, η «Φωνή της Αμερικής» στην Ξάνθη, ο Καϊάφας στο νομό Ηλείας, οι Αλυκές στην Ζάκυνθο αλλά και το παλαιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό, βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα των ακινήτων που θα βγουν προς αξιοποίηση. Πρόκειται για εκτάσεις οι οποίες θα περιλαμβάνονται στο πρώτο «καλάθι» ακινήτων, που θα καταστεί διαθέσιμο για επενδύσεις. Στο Υπουργείο Οικονομικών έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν αυτό το χαρτοφυλάκιο με τη συμβολή των εννέα τραπεζών (τμήματα realestate) που έχουν προσληφθεί ως σύμβουλοι για την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας. Εκτός της Εθνικής Τράπεζας, που είναι συντονίστρια του έργου, στο σχήμα μετέχουν ακόμη οι AlphaBank, Eurobank, Επενδυτική Τράπεζα, Εμπορική, Πειραιώς, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Αττικής και Αγροτική.

Κατά τις πληροφορίες, το πρώτο χαρτοφυλάκιο που θα διατεθεί σύντομα σε ιδιώτες επενδυτές εκτιμάται ότι θα περιλαμβάνει περίπου 80 με 100 ακίνητα του Δημοσίου, που βρίσκονται ήδη στο στάδιο εκτίμησης της εμπορικής τους αξίας. Θα ακολουθήσει μελέτη με τα αναμενόμενα έσοδα για το Δημόσιο από την εκμετάλλευση αυτών των ακινήτων, την οποία θα παρουσιάσουν οι σύμβουλοι στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών. Επίσης, οι σύμβουλοι θα είναι αυτοί που θα υποδείξουν στην κυβέρνηση:

* Ποιες από τις προηγούμενες κρατικές εκτάσεις κρίνεται προτιμότερο να πουληθούν (μέσω διαγωνισμών).

*Για ποια από τα προηγούμενα ακίνητα θα πρέπει το Δημόσιο να συνάψει συμβάσεις παραχώρησης με ιδιώτες επενδυτές, ώστε από την μακροχρόνια μίσθωση να υπάρχει ένα σταθερό ετήσιο εισόδημα που θα πηγαίνει αποκλειστικά στη βαθμιαία μείωση του δημοσίου χρέους.

*Αν η μέθοδος πώλησης και επαναμίσθωσης των ακινήτων (saleandleaseback) θα είναι πιο προσοδοφόρα για τα κρατικά ταμεία.

* Αν, υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς και με την οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα να βρίσκεται σε «κώμα», είναι προτιμότερη η λύση της δημιουργίας οχημάτων ειδικού σκοπού (SpecialPurposeVehicle) όπου θα εισφερθούν δικαιώματα επί δημοσίων ακινήτων για την ανταλλαγή χρέους.

Πότε θα είναι έτοιμοι οι σταθμοί του Μετρό

Σε έξι ως δώδεκα μήνες θα παραδοθούν οι επτά σταθμοί των επεκτάσεων του Μετρό, καθώς βαίνει προς απεμπλοκή το πρόβλημα με τη Ζίμενς. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεκτικό Συνέδριο δίνει το πράσινο φως για την υλοποίηση των συμβάσεων που εχουν υπογραφεί με τη γερμανική εταιρία και εφόσον υπάρξει και πολιτική απόφαση, η νέα σύμβαση θα έλθει στην Βουλή και θα ξεκινήσουν τα έργα. Όπως δηλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό , οι επτά σταθμοί, τέσσερις στην επέκταση προς Ελληνικό, δύο στο Περιστέρι και ενας στο Χαϊδάρι, ειναι κατα 95% έτοιμοι και απομένουν τα συστήματα σηματοδότησης, που έχει αναλάβει η Ζίμενς. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, κάποιοι σταθμοί θα λειτουργήσουν σε 6 μήνες και οι υπόλοιποι σε ενα χρόνο.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki