Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

ΚΑΤΑΡ(ινα) όνειρα για επενδύσεις σε ακίνητα

Η υπόθεση του ναυαγίου του ΚΑΤΑΡ στον Αστακό δείχνει ότι τελικά τα επενδυτικά σχέδια για επενδύσεις σε αγορά ακινήτων , τουρισμό κ.α και κυρίως η αξιοποίηση του Ελληνικού που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο της Νέας Υόρκης είναι κυριολεκτικά μετέωρα. Αυτό όμως που γίνεται σαφές είναι ότι η ανάκαμψη δεν μπορεί να βασίζεται παρά στις ελληνικές επιχειρήσεις και στην ζήτηση απο την εγχωρια αγορά η οποία αυτή την στιγμή κτυπιέται απο παντού όχι μόνο με την υπερφορολόγηση αλλά και με το εχθρικό κλίμα που έχει διαμορφώσει στην αγορά. Και ενώ η ελληνική Κυβέρνηση στο Αστασκό είχε κάνει τα αδύνατα δυνατά για να λύσει προβλήματα (περιβαντολογικά,χωροταξικά και πολεοδομικά) τα οποία για τους έλληνες επιχειρηματίες θα ήταν ανυπέρβλητα ήλθε το χθεσινό "...όχι ευχαριστώ" για να βάλει τα πράγνατα στην θέση τους και να διαψεύσει όλους εκείνους που έλεγαν ότι είναι υπόθεση χρόνου για μεγάλες επενδύσεις στην αγορά ακινήτων σε :Ρίο , Ελληνικό κα.

Οι Αραβες απέσυραν το ενδιαφέρον τους, παρά την ύπαρξη σχετικού μνημονίου που είχε υπογραφεί από τον περασμένο Απρίλιο, και γνωστοποίησαν την απόφασή τους με επιστολή τους στον υφυπουργό Εξωτερικών Σπύρο Κουβέλη, ο οποίος είχε αναλάβει εκ μέρους της κυβέρνησης τον συντονισμό των ενεργειών της ελληνικής πλευράς. Η επιστολή ήταν απαντητική σε ανταπόκριση ανάλογης επιστολής που είχε στείλει στον ομόλογό του από το Κατάρ πριν από 15 μέρες με την οποία τον ενημέρωνε ότι οι υποχρεώσεις της ελληνικής κυβέρνησης είχαν ολοκληρωθεί.

Είχε εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση, είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της αδειοδότησης, είχαν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η ΡΑΕ είχε δώσει την άδεια παραγωγής. Κατόπιν αυτών ζητούσε να συντονιστούν οι δύο πλευρές για τα επόμενα βήματα. Αντί του συντονισμού, όμως, ήρθε η ματαίωση. Οι Αραβες στη δική τους επιστολή επικαλούνται για την ακύρωση της επένδυσης την πλήρη διαφωνία των εταιρειών που συνέθεταν την κοινοπραξία για την υλοποίηση του έργου.

Πρόκειται για τις δύο κρατικές εταιρείες του Κατάρ, Qatar Petroleum International, Qatar Electricity and Water Company και τη γερμανική Rosebud Energie Deutschland η οποία αντιπροσωπεύεται από τον Ιωάννη Σπορίδη Αντωνιάδη. Υστερα από αυτή τη διαφωνία διαπίστωσαν ότι η επένδυση δεν θα ήταν συμφέρουσα για το Κατάρ. Δεν αποκλείεται πάντως να έχει βρεθεί και εναλλακτικός τρόπος μεταφοράς του LPG στην Ευρώπη όπου άλλωστε ήταν και η μεγάλη αγορά στην οποία στόχευαν οι Αραβες.

 

Νέος οδικός άξονας στην Αττική;

Σύμφωνα με καταγγελίες τοπικών φορέων η τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος για την προστασία του Υμηττού που έχει κατατεθεί για έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας παρουσιάζει κενά και γκρίζες ζώνες.

Για παράδειγμα: α) δεν αναφέρεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις κατεδαφίσεις των αυθαιρέτων κτισμάτων και των παράνομων ραδιοτηλεοπτικών κεραιών και β) η δυνατότητα δόμησης διδακτηρίων και σχετικών εγκαταστάσεων έως 8000 τ.μ. Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών προσανατολίζεται στην δημιουργία ενός νέου οδικού άξονα (μήκους 30 χλμ) Ελληνικό - Αεροδρόμιο Σπάτων μέσω σήραγγας στον Υμηττό, στα όρια των Δήμων Αργυρούπολης - Άνω Γλυφάδας.

Το θέμα έχει φτάσει ήδη στην Βουλή.Με ερώτηση του βουλευτλη του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ.Παπαδημούλη ζητούνται διευκρινήσεις για το : Πότε πρόκειται να εκδοθεί το σχετικό Π.Δ. και τι θα περιλαμβάνει; Ποιες ακριβώς είναι οι τροποποιήσεις που προωθούνται στο Π.Δ. για την προστασία του Υμηττού; Με ποίον τρόπο και βάσει ποιού συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των αυθαιρέτων στον Υμηττό; Επίσης ζητεί να μάθει για το αν υπάρχει στις προθέσεις της κυβέρνησης η δημιουργία οδικού άξονα;

Real Estate με αρωμα Καταρ

Επισημοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη η καταρχή συμφωνία ενός από τους πέντε μεγαλύτερους επενδυτικούς ομίλους του κόσμου, του καταριανού Qatar Ιnvestment Αuthority, (QΙΑ) με την Ελλάδα, για επενδύσεις ύψους 5 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για έναν απο τους μεγαλύτερους ομίλους με σημαντικές επενδύσεισ σε ακίνητη περιουσία. Το Μνημόνιο οικονομικής συνεργασίας που υπεγράφη εκφράζει την πρόθεση των δύο πλευρών για επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας, των ακινήτων, των μεταφορών, των υποδομών και του τουρισμού και όπως υπογραμμίζεται από κυβερνητικές πηγες δεν είναι δεσμευτικό. Κυβερνητικές πηγές διευκρίνιζαν ακόμη ότι πρόκειται για την αρχή μιας συνεργασίας ενώ σημείωναν ότι τώρα θα αρχίσει η διαπραγμάτευση για τις επενδύσεις. Με το Μνημόνιο που υπεγράφη χθες συστήνεται Κοινή Επιτροπή Ελλάδας- Κατάρ (Joint Committee), η οποία θα κάνει τις εισηγήσεις για το ποιες επενδύσεις είναι συμφέρουσες και για τις δύο πλευρές και θα παρακολουθεί τις διαδικασίες.

Πτώση των επενδύσεων σε οικοδομές και το 2011

Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, θα είναι η μόνη χώρα μεταξύ των χωρών που συμπεριλαμβάνει στην οποία θα σημειωθεί δραματική πτώση του πραγματικού ΑΕΠ τόσο το 2010 όσο και το 2011, ενώ θα αυξηθεί δραματικά η ανεργία. Ενώ στην Ισπανία, την Ιρλανδία, το Ην. Βασίλειο και άλλες χώρες (που θα εφαρμόζουν το 2010 και το 2011 αυστηρά προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής) η ανάπτυξη θα είναι σημαντική και η ανεργία θα μειωθεί εντυπωσιακά το 2011. Επίσης, στην Ελλάδα, η δημόσια και η ιδιωτική κατανάλωση και οι επενδύσεις προβλέπεται ότι θα καταποντιστούν κατά -9,7%, -3,7% και -12,5% αντίστοιχα το 2010 και κατά -6,3%, -3,6% και -11,5% αντίστοιχα το 2011. Ως αποτέλεσμα, η ανεργία στην Ελλάδα θα εκτιναχθεί από το 9,5% το 2009 στο 12,1% το 2010 και στο 14,3% το 2011. Ουσιαστικά, η Ελλάδα δεν προβλέπεται να επωφεληθεί από την παγκόσμια ανάπτυξη, ούτε ενδεχομένως από την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων του ΕΣΠΑ 2007-2013, που συγχρηματοδοτούνται με επιχορηγήσεις από τα διαρθρωτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ύψους € 24 δις. Διότι μόνο με αυτή την υπόθεση μπορεί να δικαιολογηθεί η πτώση των επενδύσεων κατά -12,5% το 2010 και επιπλέον κατά -11,5% το 2011.

Αυτά τα ακίνητα ποιός θα τα πάρει

Ρίο, Αφάντου στην Ρόδο, Καϊμακτσαλαν, Ανάβυσσος, Γουρνές, έκταση της πρωην φωνής της Αμερικής στη Ξάνθη ειναι μερικά απο τα ακίνητα φιλέτα απο τα οποία το Δημόσιο μπορεί με την αξιοποίηση μπορεί να αντλήσει σημαντικά έσοδα. Τα σενάρια , που ακούγονται είναι ήδη πολλά. Για την έκταση στο Ρίο γίνεται λόγος για προκήρυξη διαγωνισμού πριν περάσει ο χρόνος. Για την Ανάβυσσο , ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες εμφάνιζαν πριν λίγο καιρό μία αμερικάνικη εταιρία να ενδιαφέρεται για την κατασκευή θεματικού πάρκου, ενώ στη Ξάνθη και στην Κρήτη οι τοπικές κοινωνίες πιέζουν για συμμετοχη στην διαδικασία. Πάντως την μερίδα του λέοντος σε δημόσιες εκτάσεις κατέχει η Βόρεια Ελλάδα .Ενδεικτικά αναφέρονται :

- 44.592 τ.μ. στην παραλία Αμμοθινών στην Ηρακλίτσα Ελευθερών Καβάλας

- 328.250 τ.μ. στο πρώην οχυρό ΓΕΝ στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης

- Μενεμένη Θεσσαλονίκης με εκτάσεις: 15.000 τ.μ., 74.811 τ.μ., 10.866 τ.μ., 27.800 τ.μ. και 50.000 τ.μ.

- 600.000 τ.μ. στο δήμο Μίκρας

- 11.400 τ.μ. σε διάφορα δημόσια ακίνητα του δήμου Πυλαίας

- 20.000 τ.μ. παραλιακής έκτασης στο δήμο Μηχανιώνας

- 16.900.000 τ.μ.του χιονοδρομικού κέντρου Βόρας (Καϊμακτσαλάν) και 392.000 τ.μ. παρόχθιας έκτασης της λίμνης Βεγορίτιδας, στη νομαρχία Πέλλας

- 11.300 τ.μ. παραλιακής έκτασης στο δήμο Μουδανιών Χαλκιδικής

- 300.000 τ.μ. πρώην στρατοπέδου Κόδρα στο δήμο Καλαμαριάς.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki