Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Έργα Υποδομών

Τραμ μέχρι την πλατεία Βικτωρίας

Προχωρά η 78,5 εκατ. ευρώ που αφορά στην ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου υπέγραψαν. Το προς υλοποίηση και χρηματοδότηση έργο διαχωρίζεται σε δύο διακριτές ενότητες (πράξεις), οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν αντίστοιχα από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, με την πρώτη ενότητα να έχει τίτλο «αρχιτεκτονική και βιοκλιματική ενότητα», φορέα υλοποίησης και χρηματοδότησης το ΥΠΕΚΑ (ΕΠΠΕΡΑΑ) και προϋπολογισμό 37,97 εκατ. ευρώ. Το αντικείμενο χρηματοδότησης περιλαμβάνει τη ριζική ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, μέσα από έναν σχεδιασμό ο οποίος στηρίζεται σε ένα πρόγραμμα αποτροπής, αλλά όχι κατάργησης της διαμπερούς κυκλοφορίας. Περιλαμβάνεται μεικτή χρήση των δρόμων, και ιδίως της Πανεπιστημίου, με ειδικές διαδρομές ταξί, λεωφορείων και άλλων οχημάτων, για παρόδια εξυπηρέτηση από τα ποδήλατα σε έναν ειδικό ποδηλατόδρομο που εντάσσεται στο μητροπολιτικό δίκτυο, καθώς και από το τραμ που επεκτείνεται από την Αμαλίας στην οδό Πατησίων (όπως προβλέπεται στη 2η ενότητα). Στο εγκάρσιο προς την Πανεπιστημίου οδικό δίκτυο και στη ζώνη μεταξύ Σταδίου και Ακαδημίας περιλαμβάνεται δίκτυο πεζοδρόμων/οδών ήπιας κυκλοφορίας και η αναδιαμόρφωση των πλατειών Δικαιοσύνης και Ομονοίας και της οδού Πατησίων στο τμήμα από Πανεπιστημίου μέχρι την οδό Μάρνη, το οποίο αποδίδεται για χρήση στα δημόσια μέσα μετακίνησης και τους πεζούς με διεύρυνση των πεζοδρομίων και με προσθήκη στοιχείων ανάπλασης του αστικού χώρου μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Η δεύτερη ενότητα (πράξη) έχει τίτλο «επέκταση διπλής γραμμής Τραμ από Σύνταγμα μέχρι Πλατεία Αιγύπτου», με φορέα χρηματοδότησης το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΠΕΠ Αττικής» και προϋπολογισμό 40,52 εκατ. Το αντικείμενο χρηματοδότησης περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου Τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου, προκειμένου να αυξηθεί η προσπελασιμότητα στο κέντρο και η ενδυνάμωση της χρήσης μέσων σταθερής τροχιάς, που είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον και τους πεζούς. Σε αυτή την Πράξη περιλαμβάνεται η υλοποίηση όλων των αναγκαίων έργων στο εύρος του διαδρόμου που καταλαμβάνει η διπλή γραμμή Τραμ μήκους 2,1 χλμ., μέσω Πανεπιστημίου και Πατησίων καθώς και των κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών ρυθμίσεων που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής. Επίσης, περιλαμβάνεται η κατασκευή τεσσάρων νέων στάσεων («Τριλογία», «Ρεξ», «ΕΜΠ» και «Πλατεία Αιγύπτου») και η διαμόρφωση μιας νέας πλευρικής αποβάθρας στη στάση τραμ «Σύνταγμα». Για την τροφοδοσία της γραμμής προβλέπεται η κατασκευή δύο υποσταθμών και στο κεντρικό τμήμα του έργου.

Σχέδιο : Χαρτογράφηση 550 εκτάσεων

Στη καταγραφή και χαρτογράφηση των περιοχών ιδιοκτησίας των οικοδομικών συνεταιρισμών προχωρα το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί περίπου 550 Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί και Ιδιωτικές Πολεοδομήσεις, των οποίων τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται σε κανένα ενιαίο και πρόσφατα ενημερωμένο αρχείο της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΕΚΑ. Στο πλαίσιο της προσπάθειας που έχει αναλάβει το υπουργείο για την επίλυση των πολεοδομικών προβλημάτων των Οικοδομικών Συνεταιρισμών, εξέδωσε οδηγία-πρόταση για την ηλεκτρονική συμπλήρωση ενός τυποποιημένου πίνακα με τα σχετικά στοιχεία από τους αρμόδιους φορείς και την ηλεκτρονική υποβολή αυτού σε ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου. Μέχρι στιγμής, στην καταγραφή των δεδομένων εξακολουθούν να εμφανίζονται περίπου διακόσιοι φορείς Οικοδομικών Συνεταιρισμών και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης στο κάλεσμα του υπουργείου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην Αττική κατατέθηκαν 81 δελτία, οι φορείς των οποίων αντιμετωπίζουν τα εξής προβλήματα: 48 (60%) εμπίπτουν σε δασικές εκτάσεις, τέσσερις (5%) δεν εμπίπτουν σε περιοχή χαρακτηριζόμενη ως ΠΕΡΠΟ, έξι (7%) έχουν διακόψει τις διαδικασίες, έξι (7%) έχουν πάρει αρνητική εισήγηση από το ΣτΕ και τρεις (4%) έχουν αμφισβητούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Για την υπόλοιπη Ελλάδα κατατέθηκαν 114 δελτία, οι φορείς των οποίων αντιμετωπίζουν τα εξής προβλήματα: 25 (22%) εμπίπτουν σε δασικές εκτάσεις ή άλλες προστατευόμενες περιοχές, 19 (17%) δεν εμπίπτουν σε περιοχή χαρακτηριζόμενη ως ΠΕΡΠΟ, 13 (11%) έχουν διακόψει τις διαδικασίες, 8 (7%) έχουν πάρει αρνητική εισήγηση από το ΣτΕ και 5 (4%) έχουν αμφισβητούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Ειδικά για την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης κατατέθηκαν 22 δελτία, οι φορείς των οποίων αντιμετωπίζουν τα εξής προβλήματα: 3 (14%) εμπίπτουν σε δασικές εκτάσεις, 11 (50%) δεν εμπίπτουν σε περιοχή χαρακτηριζόμενη ως ΠΕΡΠΟ και 4 (18%) έχουν πάρει αρνητική εισήγηση από το ΣτΕ. Η έκταση που κατέχουν οι 22 φορείς είναι 48.028 στρέμματα. Ειδικά για τους νομούς Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής κατατέθηκαν 17 δελτία, οι φορείς των οποίων αντιμετωπίζουν τα εξής προβλήματα: 3 (18%) εμπίπτουν σε δασικές εκτάσεις, 8 (47%) δεν εμπίπτουν σε περιοχή χαρακτηριζόμενη ως ΠΕΡΠΟ και 4 (24%) έχουν πάρει αρνητική εισήγηση από το ΣτΕ. Η έκταση που κατέχουν οι 17 φορείς είναι 47.180 στρέμματα.

Αποφαση σταθμός για απαλλοτριώσεις

Με διάταξη, προβλέπεται ότι σε συγκεκριμένες απαλλοτριώσεων περιπτώσεις, όπου το Δημόσιο διεκδικεί την επιστροφή χρημάτων, ισχύουν οι διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων ως προς τον τρόπο και τις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξής τους. Δηλαδή οι διεκδικήσεις του Δημοσίου αντιμετωπίζονται ως οφειλές στην Εφορία, για άμεση είσπραξη ή σε περίπτωση μη απόδοσής τους για την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων αυστηρών ποινών και προστίμων. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά κατά προτεραιότητα τις απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο στο Νομό Κορινθίας, όπου η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε διαμάχη με περισσότερους από 800 ιδιοκτήτες ακινήτων, από τους οποίους ζητεί επιστροφές χρημάτων από απαλλοτριώσεις. Εδώ και δύο χρόνια το Εφετείο Ναυπλίου αποφάσισε την επιστροφή 18 εκατομμυρίων ευρώ στην ΕΡΓΟΣΕ, ανατρέποντας προηγούμενη απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου. Συγκεκριμένα το Πρωτοδικείο είχε επιδικάσει την καταβολή αποζημίωσης ύψους 48 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Εφετείο ζητεί να επιστραφούν τα 18 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας το δρόμο νέων δικαστικών διενέξεων και διεκδικήσεων. Κύκλοι της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρουν ότι η νέα ρύθμιση που αντιμετωπίζει ως φορολογικές οφειλές τις διαφορές μεταξύ προσωρινών και οριστικών αποζημιώσεων οδηγώντας στην άμεση είσπραξή τους αφορά το σύνολο των περιοχών που διασχίζει ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης (ΠΑΘΕ). Ειδικότερα στο βόρειο άξονα της Πελοποννήσου, λένε οι ίδιες πηγές, στην γραμμή Κιάτου - Πάτρας έχουν γίνει απαλλοτριώσεις που υπερβαίνουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ, από τις οποίες η ΕΡΓΟΣΕ υπολογίζει να ανακτηθούν περί τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Ανάλογες «διαμάχες» ΕΡΓΟΣΕ - ιδιοκτητών αναμένονται και στην κεντρική Ελλάδα, για τα σιδηροδρομικά έργα Λιανοκλαδίου κ.λπ. Παράλληλα εκτιμάται αφ' ενός μεν ότι η νέα ρύθμιση για τα σιδηροδρομικά έργα μπορεί να αποτελέσει πρόκριμα συνολικά για την αναμόρφωση του πλαισίου αποζημιώσεων για όλες τις κατηγορίες έργων, κυρίως αυτοκινητοδρόμων, που αφορούν πολλές χιλιάδες ιδιοκτήτες σε όλη τη χώρα, αφ' ετέρου δε ότι από την επομένη της ισχύος της, η νέα ρύθμιση θα γίνει αντικείμενο προσφυγών και ένδικων μέσων από θιγόμενους ιδιοκτήτες.

Χρήματα για το «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»

Την αύξηση της χρηματοδότησης του προγράμματος  κατά 270 εκ. ευρώ, ώστε να συνεχιστεί η υποδοχή νέων αιτήσεων προέγκρισης δανείου έως την άνοιξη 2014 και να ολοκληρωθούν οι υπαγωγές πριν το τέλος 2014 ζητά το ΥΠΕΚΑ. Ο Υπουργός ΠΕΚΑ, , απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστή Χατζηδάκη, με την οποία ζητά την εξεύρεση πρόσθετων πόρων στο πλαίσιο της αναθεώρησης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, δεδομένης της χρησιμότητας του Προγράμματος στην εξοικονόμηση ενέργειας στον οικιακό τομέα, και της θετικής επίπτωσης του στις δραστηριότητες παραγωγικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας, το οποίο συμβάλλει μεταξύ άλλων στην τόνωση της απασχόλησης με περίπου 10.400 θέσεις εργασίας. Όπως αναφέρει ο Υπουργός ΠΕΚΑ, απορρίπτοντας αιτιάσεις περί γραφειοκρατικών καθυστερήσεων στο Πρόγραμμα, δεν πρέπει να γίνει αλλαγή του Οδηγού υλοποίησης του Προγράμματος σε software τραπεζών και ενημερώσεις επιμέρους συντελεστών, γιατί μόνο καθυστερήσεις θα επιφέρει χωρίς κανένα απολύτως κέρδος. Υπογραμμίζει ότι πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα η υλοποίηση αντίστοιχων δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020. Διαφορετικά, όπως επισημαίνει, είναι ορατός ο κίνδυνος άμεσης αναστολής της υποδοχής νέων αιτήσεων προέγκρισης δανείου.

Το γκαραζ της Κηφισιας

Την κατασκευή ενός νέου υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην πλατεία Πλατάνου στην Κηφισιά ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για συνολική επένδυση 9,5 εκατ. ευρώ που θα κατασκευαστεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου Κηφισιάς, με βασικό στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου της Κηφισιάς και την επίλυση του προβλήματος στάθμευσης που ταλαιπωρεί την περιοχή. Ο κατασκευαστικός όμιλος έχει αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία κι εκμετάλλευση του σταθμού για περίοδο 23 ετών. Με την ολοκλήρωση του έργου, τον Οκτώβριο του 2014, ο σταθμός θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες στάθμευσης συνολικά 617 οχημάτων. Ο σταθμός θα αναπτυχθεί σε πεντέμισι υπόγεια επίπεδα, ενώ προβλέπεται και υπέργεια διαμόρφωσή του σε πλατεία και χώρους πρασίνου, αναβαθμίζοντας συνολικά την περιοχή του κέντρου της Κηφισιάς.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki