ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : Τα σχέδια για συγκοινωνίες σταθμευση
Κυριακή, 24 Νοέμβριος 2024 04:48
Τα σχέδια για το δίκτυο συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη που ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου υποδομών προβλέπουν ένα δίκτυο υποδομών που αποτελείται από μέσα σε σταθερή τροχιά (Μετρό, προαστιακός, τραμ, λεωφορειακές γραμμές κατάλληλα διαρθρωμένες γύρω από αυτά ή και αυτοδύναμες), άλλες γραμμές μαζικής μεταφοράς, εφόσον κριθούν αναγκαίες και βιώσιμες (π.χ. θαλάσσια συγκοινωνία). Σε σχέση με αυτά τα μέσα προτείνονται:
- Επέκταση της υπό κατασκευή γραμμής μετρό στο ανατολικό άκρο της, προς Καλαμαριά, και κατασκευή του αμαξοστασίου στην περιοχή της Μίκρας.
- Μελέτη επεκτάσεων της κεντρικής γραμμής του μετρό, ώστε να είναι ώριμες «σχεδιαστικά» και «μελετητικά»:
1. Επέκταση ανατολικά μέχρι το αεροδρόμιο (σε «παραλιακή» χάραξη με πιο «ελαφρύ» μέσο, που θα εντάσσεται καλύτερα στον αστικό ιστό και δε θα δημιουργεί «φράγματα» προσβασιμότητας μεταξύ των δύο πλευρών της γραμμής), με ενδεχόμενη μελλοντική κατάληξη στο δήμο Θερμαϊκού.
2. Επέκταση δυτικά κατά μήκος του άξονα της Λαγκαδά προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία μέχρι το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».
3. Επέκταση προς την περιοχή των δήμων Αμπελοκήπων και Ευόσμου.
4. Δημιουργία δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής προς ανατολικά μέσα από Τούμπα και Χαριλάου, προς την Πυλαία. Εφόσον γίνει η επέκταση αυτή, δε χρειάζεται να γίνει η μία από τις δύο συνδετήριες γραμμές τραμ που προτάθηκαν στη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη το 2000
- Τερματικοί σταθμοί με τη μορφή ολοκληρωμένων πολυτροπικών συγκοινωνιακών κέντρων, για εύκολη μετεπιβίβαση από μέσο σε μέσο (συμπεριλαμβανομένων και ΙΧ): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, περιοχή της Μίκρας σε συνδυασμό με την επέκταση της γραμμής μετρό προς αεροδρόμιο, περιοχή στρατοπέδου Καρατάσιου / νοσοκομείου «Παπαγεωργίου».
- Σύνδεση της περιοχής Σίνδου (περιοχή ΤΕΙ / Εκθεσης) με το κέντρο μέσω της υπάρχουσας χάραξης της γραμμής του ΟΣΕ (γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου ή τέταρτος κλάδος του μετρό).
- Μελέτη δύο συνδετήριων γραμμών τραμ, για τη δυτική και ανατολική περιοχή Θεσσαλονίκης (βόρεια της σημερινής υπό κατασκευή γραμμής μετρό). Η τελευταία θα γίνει, εφόσον δε γίνει επέκταση της γραμμής μετρό προς Πυλαία.
- Προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις Θεσσαλονίκης με μεγάλα αστικά κέντρα.
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία χώρων στάθμευσης προτεραιότητα έχουν οχτώ: Ανθέων (υπόγειο), περιοχή στρατοπέδου Καρατάσιου - νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», στρατόπεδο Παύλου Μελά, περιοχή Λαχανόκηπων μεταξύ Γιαννιτσών και 26ης Οκτωβρίου, Πλατεία Χημείου (ΑΠΘ), περιοχή οδού Μ. Ψελλού, Ν. Ελβετία (κοντά στο σταθμό μετρό), Θέατρο Γης, σε συνδυασμό με επέκταση γραμμών ΟΑΣΘ ή ειδικά λεωφορεία και περιοχή Μίκρας (Δ. Καλαμαριάς).