Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Υπουργειο-Πολιτεία:Αλλάζοντας μία πολη

Την ιδανική «υπουργειο-Πολιτεία» του μέλλοντος παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης και Οικονομικών σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για το μεγαλόπνοο σχέδιο του νέου Κυβερνητικού Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στους χώρους της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ -νυν Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)- στον Υμηττό.

 

Τον πανηγυρικό τόνο είχε δώσει ο πρωθυπουργός σε φιέστα στις 3 Απριλίου στους υπαίθριους χώρους των εργοστασίων, ενώ εκτός των τειχών πραγματοποιούνταν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από κατοίκους και εργαζομένους της ΕΑΣ. Οι μεν κάτοικοι λένε «όχι στην υπουργούπολη» και ζητάνε να αποδοθεί στους δημότες η έκταση των 155 στρεμμάτων, ενώ οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχίες για υποβάθμιση της ΕΑΣ από τη μεταφορά της μονάδας του Υμηττού στο συγκρότημα του Λαυρίου.

 

Μια πρώτη ιδέα του πώς φαντάζεται το κέντρο της Αθήνας μετά την απομάκρυνση των 9 υπουργείων και υπηρεσιών που στεγάζονται σήμερα σε 127 κτίρια στο λεκανοπέδιο έδωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης. Ως παράδειγμα ανέφερε το πρώην κτίριο του υπουργείου Παιδείας στην οδό Μητροπόλεως, που σήμερα είναι «ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία της Αθήνας με την ομορφότερη θέα». Επιπλέον παρέθεσε το προσωπικό του όραμα για το υπουργικό του γραφείο στο υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα, το οποίο -όπως είπε- «θα ήταν ένα άριστο ξενοδοχείο με μία από τις καλύτερες θέες που μπορεί να έχει κάποιο δωμάτιο στο κέντρο της Αθήνας».

 

Ο ίδιος έκανε λόγο για «απελευθέρωση πολλών κτιρίων» που θα αξιοποιηθούν και θα αυξήσουν την αξία γης στο κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ η συγκέντρωση των υπουργείων στον ίδιο χώρο θα διευκολύνει τους πολίτες και η απόδοση 120 στρεμμάτων πάρκου και κοινόχρηστων χώρων στους δημότες θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής.

 

Τα προσδοκώμενα δημοσιονομικά οφέλη από τη μετεγκατάσταση των υπουργείων και υπηρεσιών ανέλυσε ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, εκτιμώντας τα σε 1 δισ. ευρώ σε βάθος 30ετίας. Το συνολικό κόστος κατασκευής του Κυβερνητικού Πάρκου ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ και θα βαρύνει τον ιδιώτη που θα αναλάβει το έργο μέσω ΣΔΙΤ, ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και το έργο να παραδοθεί ώς το 2026.

 

«Win-win πρωτοβουλία» αποκάλεσε το μελλοντικό Κυβερνητικό Πάρκο ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Α. Σκέρτσος, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Ν. Παπαθανάσης το χαρακτήρισε «εμβληματικό έργο» που θα αλλάξει ριζικά τη λειτουργία σημαντικών τμημάτων της δημόσιας διοίκησης. Τέλος, ο γενικός γραμματέας ΣΔΙΤ και Ιδιωτικών Επενδύσεων Ορ. Καβαλάκης παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, πλέκοντας το εγκώμιο των ΣΔΙΤ ως έργων που «απελευθερώνουν δημόσιους πόρους για να επιδιωχθούν περισσότερες αναπτυξιακές προτεραιότητες», καθώς το Δημόσιο δεν πληρώνει το έργο με την παραλαβή αλλά «όσο το έργο είναι διαθέσιμο τόσο θα πληρώνει», επιχείρημα ωστόσο που μπορεί να εκληφθεί και σαν δίκοπο μαχαίρι αφού το Δημόσιο καθίσταται «νοικάρης» και όμηρος των ιδιωτών-κατασκευαστών.

 

Με το έργο διαφωνούν παρατάξεις της αντιπολίτευσης του Δήμου Δάφνης-Υμηττού που κάλεσαν χθες σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο καταγγέλλοντας τη στάση του δημάρχου Αν. Μπινίσκου, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του Κυβερνητικού Πάρκου, παραβιάζοντας αποφάσεις που ζητούσαν να αποδοθεί ο χώρος στους δημότες. Σφοδρές ενστάσεις θέτει και η ΠΟΕΜΥΔΑΣ, η Ομοσπονδία Μηχανικών του Δημοσίου, σε χθεσινή επιστολή της, με κρίσιμα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα, το κόστος του έργου, τις αρνητικές συνέπειες των ΣΔΙΤ, την έλλειψη συγκοινωνιακής μελέτης αλλά και την απαξίωση των δημόσιων τεχνικών υπηρεσιών, που δεν ρωτήθηκαν καθόλου. «Ισχύει ότι το πρωθυπουργικό γραφείο ανέθεσε σε δύο μελετητικά γραφεία να εκπονήσουν προκαταρκτική πρόταση;» ρωτάνε χαρακτηριστικά.

Μισθώσεις ακινήτων: Οι νέες ρυθμίσεις

Αρθρο της Βασιλικής Στρ. Παραδιά, Δικηγόρου Αθηνών

Τα μέτρα αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας επέφεραν σημαντικές αλλαγές τόσο στις ουσιαστικές, όσο και στις διαδικαστικές διατάξεις που διέπουν τις σχέσεις εκμισθωτών και ενοικιαστών. Οι τελευταίες εξελίξεις στον τομέα αυτόν είναι εν συντομία οι εξής:

 

Μονομερής παράταση μισθώσεων «κλειστών» επιχειρήσεων.

 

Με το άρθρο 111 του N. 4790/31.3.2021 δόθηκε στους μισθωτές και υπομισθωτές επαγγελματικών ακινήτων των οποίων οι επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν παρέμειναν "κλειστές με κρατική εντολή" από 14.3.2020 και καθ’ όλο το διάστημα της πανδημίας, το δικαίωμα να παρατείνουν με μονομερή δήλωσή τους τη συμβατική ή και νόμιμη (λόγω συμπλήρωσης 12ετίας στις παλαιές μισθώσεις) διάρκειά τους και για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο που διήρκεσε η αναστολή της οικονομικής τους δραστηριότητας, ήτοι η υποχρεωτική διακοπή λειτουργίας τους. Το δικαίωμα αυτό καταλαμβάνει όλες τις ενεργές μισθώσεις, όπως και όσες έληξαν από την έναρξη του δεύτερου lockdown (7.11.2020) έως και την 31.3.2021 και αποκλειστικός σκοπός του είναι να αναπληρώσει το διάστημα που "χάθηκε" από τη συμβατική ή τη νόμιμη διάρκεια κάθε μίσθωσης.

 

Το δικαίωμα παράτασης ασκείται με έγγραφη δήλωση του μισθωτή προς τον εκμισθωτή του που, για λόγους νομικής ασφάλειας αμφοτέρων των πλευρών, θα πρέπει να κοινοποιηθεί με δικαστικό επιμελητή, μέσα  σε ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του νόμου, ήτοι το αργότερο έως και την 30ή Απριλίου 2021. Οι υπομισθωτές οφείλουν να κοινοποιήσουν τη δήλωσή τους τόσο στον υπεκμισθωτή, όσο και στον αρχικό εκμισθωτή-ιδιοκτήτη του ακινήτου.

 

Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκήσει κάθε μισθωτής ή υπομισθωτής ο οποίος κατά την ημέρα της δήλωσης δεν οφείλει κανενός είδους μίσθωμα προς τον εκμισθωτή του. Συνεπώς όσοι οφείλουν μισθώματα προ της κοινοποίησης της έγγραφης δήλωσής τους θα πρέπει να έχουν προβεί σε πλήρη εξόφλησή τους.

 

Η δήλωση παράτασης είναι έγκυρη και υποχρεωτική για τον εκμισθωτή εφόσον συντρέχουν όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις, και προσαυξάνει αντίστοιχα το χρόνο διάρκειας της μίσθωσης. Ο εκμισθωτής μπορεί να αποκρούσει αμελλητί με εξώδικη απάντηση-δήλωσή του ως άκυρη τη δήλωση του μισθωτή του, αν υφίσταται  ανεξόφλητη οφειλή μισθωμάτων, ή αν η δήλωση του επιδοθεί εκπρόθεσμα.  Η εξώδικη απάντηση μπορεί να συμπεριλαμβάνει και πρόσκληση για καταβολή των οφειλομένων κατ΄άρθρο 637 Κ.Πολ.Δικονομίας.

 

Διαδικασίες εκδίκασης μισθωτικών διαφορών

 

Με τα άρθρα 24-26 του ίδιου νόμου, ξανανοίγουν σταδιακά τα δικαστήρια και ως προς τις μισθωτικές διαφορές.

 

Συγκεκριμένα επιτρέπεται η κατάθεση αγωγών απόδοσης μισθίου λόγω λήξης της μίσθωσης και λόγω δυστροπίας, και αγωγών καταβολής οφειλομένων μισθωμάτων, όπως και αγωγών για διαφορές συνιδιοκτητών/διαχειριστών πολυκατοικιών. Όμως η εκδίκαση των υποθέσεων αυτών μέχρι στιγμής επιτρέπεται μόνον εφόσον ο εναγόμενος συναινεί στην εκδίκασή τους, και μόνον αν η εκδίκαση γίνεται χωρίς εξέταση μαρτύρων στο ακροατήριο, δεδομένου ότι επιτρέπεται πλέον η επίκληση ενόρκων βεβαιώσεων, συντεταγμένων ενώπιον και δικηγόρου, διαφορετικά αυτές αναβάλλονται σε μεταγενέστερη δικάσιμο, αυτεπάγγελτα από το δικαστήριο. Σύντομα πάντως αναμένεται η κατάργηση των παραπάνω περιορισμών και η κανονική εκδίκαση των υποθέσεων.

 

Επίσης επιτρέπεται και η κατάθεση φακέλων και η παραλαβή διαταγών απόδοσης μισθίου, όπως και διαταγών πληρωμής για οφειλόμενα μισθώματα, σύμφωνα με τις ειδικότερες ανακοινώσεις που εκδίδονται από κάθε δικαστήριο.

 

Τέλος επιτρέπεται η κοινοποίηση εξώδικων διαμαρτυριών και προσκλήσεων (637 Κ.Πολ.Δικ.) για καταβολή εντός 15θημέρου των οφειλομένων μισθωμάτων, για τις οποίες γίνεται προσπάθεια να νομοθετηθεί ότι θα γίνονται δεκτές για αναβολή φορολόγησης των ανείσπρακτων μισθωμάτων του έτους 2020.


Εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων απόδοσης μισθίου

 

Από την 6.4.2021 επιτρέπεται και πάλι η κοινοποίηση εγγράφων που ενεργοποιούν την έναρξη της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης (κοινοποίηση απογράφων δικαστικών αποφάσεων κλπ.) όπως και η ίδια η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η αποβολή δύστροπων ενοικιαστών κλπ.

 

Αν η εκτέλεση βασίζεται σε επίδοση αντιγράφου εξ απογράφου με επιταγή προς εκτέλεση που θα κοινοποιηθεί για πρώτη φορά από την 6.4.2021 και μετά ισχύουν οι κλασσικές προθεσμίες για την εκτέλεση (τριήμερο για τις δικαστικές αποφάσεις και εικοσαήμερο για τις διαταγές απόδοσης). Αν βασίζεται επί προγενέστερης επίδοσης τότε η προθεσμία προσαυξάνεται κατά δέκα ημέρες, και με την αυτονόητη πάντοτε προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει έτος  από την επίδοση.

 

Τέλος αυτονόητο είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι για προσφυγή στη δικαιοσύνη εκμισθωτές, «πληττόμενοι χωρίς ΚΑΔ» και αυτοί, οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τα προβλήματα που αντιμετώπισαν λόγω του κορωνοϊού τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις – μισθωτές τους, σε συνεκτίμηση με την εν γένει συνέπειά τους στις μισθωτικές υποχρεώσεις τους.

Κτηματολόγιο για όλες τις δουλειές

Να δοθεί άμεσα στους εμπλεκόμενους με τις εμπράγματες συναλλαγές, νομικούς και τεχνικούς παραστάτες των πολιτών (δικηγόρους, μηχανικούς κλπ.) η δυνατότητα να διενεργούν απομακρυσμένο έλεγχο στις καταχωρήσεις του Εθνικού Κτηματολογίου, από τα γραφεία τους, με την χρήση ειδικού κωδικού ταυτοποίησής τους, έτσι ώστε να μην απαιτείται να μεταβαίνουν κάθε φορά στην έδρα του κτηματολογικού γραφείου με όλες τις καθυστερήσεις που αυτό συνεπάγεται, ώστε να μπορούν να επιταχυνθούν κατά το δυνατόν οι εμπράγματες συναλλαγές, ζητά με επιστολή της η ΠΟΜΙΔΑ από την πολιτική ηγεσία που είναι υπεύθυνη για το Εθνικό Κτηματολόγιο. Εν συνεχεία ζητά να δοθεί και στους απλούς πολίτες το δικαίωμα πρόσβασης στις κτηματολογικές εγγραφές των περιουσιακών στοιχείων που τους ανήκουν.

 

 

Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

 

Αξιότιμε κοι Υπουργοί, κε Γενικέ

 

 

Ήδη από πριν το ξέσπασμα την πανδημίας, είχαν προκύψει σημαντικά προβλήματα σε σχέση με την ευχέρεια διενέργειας ελέγχου τίτλων και εγγραφών στα κτηματολογικά φύλλα του Εθνικού Κτηματολογίου, λόγω του γεγονότος ότι με την κατάργηση των έγχαρτων κτηματολογικών φύλλων, ο έλεγχος μπορούσε πλέον να πραγματοποιείται μόνο ηλεκτρονικά. Ομως στα περισσότερα λειτουργούντα κτηματολογικά γραφεία ο αριθμός των διαθέσιμων τερματικών δεν ήταν επαρκής, προκειμένου να εξυπηρετηθεί έγκαιρα το σύνολο των ενδιαφερομένων επαγγελματιών, δικηγόρων, συμβολαιογράφων, μηχανικών και δικαστικών επιμελητών, οι οποίοι θα έπρεπε να πραγματοποιήσουν έλεγχο σε αυτά. Βεβαίως το πρόβλημα εντάθηκε και σε ορισμένες περιπτώσεις έχει οδηγήσει σε απόλυτο αδιέξοδο τις εμπράγματες συναλλαγές, λόγω των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοϊού.

 

 

Πράγματι σήμερα στα περισσότερα κτηματολογικά γραφεία της χώρας, ο χρόνος ελέγχου ανά ενδιαφερόμενο είναι πολύ περιορισμένος (μισή μέχρι μία ώρα), ενώ δίνονται ραντεβού για έλεγχο μετά από ένα-ενάμιση μήνα, με αποτέλεσμα να είναι απολύτως αδύνατον να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικός έλεγχος, ιδίως σε επείγουσες περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να γίνει τελικός έλεγχος την παραμονή ή ανήμερα μίας εμπράγματης συναλλαγής. Παράλληλα, σε πολλά από τα λειτουργούντα κτηματολογικά γραφεία που δεν εξυπηρετούν ηλεκτρονικά, παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση των απαιτούμενων πιστοποιητικών, κτηματολογικών φύλλων και αποσπασμάτων, με αποτέλεσμα να εκδίδονται αρκετές ημέρες μετά και παραδίδονται στον ενδιαφερόμενο πολίτη κατόπιν νέου ραντεβού.

 

 

Για όλους αυτούς του λόγους και επειδή απ’ ότι φαίνεται τα μέτρα για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοϊού θα εφαρμόζονται για πολύ καιρό ακόμα, αλλά και λόγω της υποστελέχωσης πολλών κτηματολογικών γραφείων και της δυσκολίας του προσωπικού να ανταποκριθούν στα αιτήματα των πολιτών και των ενδιαφερομένων επαγγελματιών, θα πρέπει να δοθεί άμεσα στους εμπλεκόμενους με τις εμπράγματες συναλλαγές, νομικούς και τεχνικούς παραστάτες των πολιτών (δικηγόρους, μηχανικούς κλπ.) η δυνατότητα να διενεργούν απομακρυσμένο έλεγχο στις καταχωρήσεις του Εθνικού Κτηματολογίου, από τα γραφεία τους, με την χρήση ειδικού κωδικού ταυτοποίησής τους, έτσι ώστε να μην απαιτείται να μεταβαίνουν κάθε φορά στην έδρα του κτηματολογικού γραφείου με όλες τις καθυστερήσεις που αυτό συνεπάγεται, ώστε να μπορούν να επιταχυνθούν κατά το δυνατόν οι εμπράγματες συναλλαγές.

 

 

Εν συνεχεία θα πρέπει να δοθεί και στους απλούς πολίτες το δικαίωμα πρόσβασης στις κτηματολογικές εγγραφές των περιουσιακών στοιχείων που τους ανήκουν.

 

 

Παράλληλα θα πρέπει να διευρυνθούν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Εθνικού Κτηματολογίου, καταλαμβάνοντας όλα τα λειτουργούντα κτηματολογικά γραφεία, έτσι ώστε να μπορούν να εκδίδονται αυτόματα και εξ αποστάσεως τα απαιτούμενα κτηματολογικά φύλλα, αποσπάσματα και διαγράμματα, χωρίς η έκδοσή τους να επιβαρύνει αφενός μεν τους πολίτες με άσκοπες μετακινήσεις, ταλαιπωρία, και έξοδα, αφετέρου δε το ήδη βεβαρυμμένο προσωπικό των κτηματολογικών γραφείων με ένα επιπλέον καθήκον το οποίο θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά.

Ρουσφέτια με τα αυθαίρετα

Ενα ακόμη δωράκι για τις τράπεζες και τα αυθαίρετα κτίσματα που έχουν αποκτήσει μέσω κατασχέσεων έκρυβαν οι τροπολογίες στο ψηφισμένο, πλέον, νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις, το οποίο έφερε και πέρασε από τη Βουλή την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης.

 

Στο τελικό κείμενο που πάει προς εκτύπωση στο Εθνικό Τυπογραφείο, φανερώνεται επίσης πλήθος διορθώσεων της τελευταίας στιγμής. Κάθε διόρθωση, συχνά με μουντζούρες πάνω στο χαρτί, παραπέμπει σε μια φωτογραφική διάταξη εξυπηρέτησης συμφερόντων ή ακόμη και διατυπώσεις που προσπαθούν να εξαλείψουν... αμετροέπειες, όπως εκείνη του άρθρου 218, βάσει του οποίου την οικοδομική άδεια για το αυθαίρετο Mall στο Μαρούσι την εκδίδει αυτοπροσώπως ο υπουργός Ανάπτυξης.

 

Για το ρουσφέτι που ζητούσαν οι τράπεζες, από το περασμένο φθινόπωρο, στις 29/9/2020, όταν επρόκειτο να λήξει η προθεσμία για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων στην κατηγορία Ε με τις πιο βαριές παραβάσεις. Τελικά και με τον χωροταξικό νόμο 4759 τον Δεκέμβριο, τα αυθαίρετα ακίνητα που είχαν περιέλθει στην κατοχή των τραπεζών πέτυχαν να εξαιρεθούν από τις προθεσμίες και να γλιτώσουν δεσμεύσεις και πρόστιμα, σε αντίθεση με τα αυθαίρετα των απλών πολιτών.

 

Με την τροπολογία στον νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, οι τράπεζες κερδίζουν πρόσθετο «μπόνους» καθώς τους χορηγείται ανοιχτή παράταση έως το τέλος του 2025. Μάλιστα, θα μπορούν να τακτοποιήσουν όχι μόνο τα ακίνητα που έχουν ήδη κατασχέσει αλλά και εκείνα που πρόκειται να αποκτήσουν στο διάστημα αυτό, εφόσον αποδειχτεί ότι έχουν σοβαρές πολεοδομικές παραβάσεις.

 

Μια άκομψη προσπάθεια διόρθωσης έγινε για το θέμα των ιδιωτών (ΙΦΕ) που θα επιβλέπουν (αντί του Δημοσίου) τα δημόσια έργα. Οι επιβλέποντες θα επιλέγονται από τον εργολάβο κάθε έργου και θα αμείβονται από εκείνον, υποτίθεται για να τον ελέγχουν. Θέλοντας να απαντήσει στη Βουλή την επόμενη μέρα, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είπε πως θα πληρώνονται όχι από τον εργολάβο αλλά από τις πιστώσεις του έργου. Ετσι, στο άρθρο 57 άλλαξε η διατύπωση αλλά παρακάτω, στο άρθρο 89, έμεινε ως είχε: «Η αμοιβή του ΙΦΕ βαρύνει αποκλειστικώς τον ανάδοχο...».

 

Για το Mall και τη νομιμοποίησή του, η αρχική διατύπωση στο άρθρο 218 (τελικά 217) ανέφερε σε ένα σημείο ότι την άδεια οικοδομής για το αυθαίρετο την εκδίδει ο υπουργός Ανάπτυξης αυτοπροσώπως και σε άλλο το Τμήμα Πολεοδομίας της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου. Στο τελικό κείμενο, το Τμήμα Πολεοδομίας ορίζεται αρμόδιο μόνο να παραλάβει τα δικαιολογητικά για τη νομιμοποίηση, ο υπουργός Ανάπτυξης διαγράφεται ως πολεοδόμος και η άδεια εκδίδεται από «το αρμόδιο όργανο του υπουργείου Ανάπτυξης» που δεν κατονομάζεται! Πιθανόν για λόγους προστασίας από τις αναμενόμενες δικαστικές προσφυγές...

 

Για γέλια και για κλάματα η διόρθωση στον τίτλο του άρθρου που ανοίγει τις περιοχές Natura 2000 σε επενδύσεις. Ο αρχικός τίτλος του ήταν: «Καθορισμός υπο-περιοχής προστασίας στις περιπτώσεις ήπιων αναπτυξιακών έργων δημοσίου συμφέροντος». Στο τελικό, διαγράφηκαν οι λέξεις «δημοσίου συμφέροντος»!!!...

 

Γεμάτο μουντζούρες είναι το άρθρο 238 για τους εξωτερικούς συνεργάτες που θα έλθουν να συνδράμουν στο έργο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Διαγραφές, παραπομπές και προσθήκες μαρτυρούν, αν μη τι άλλο, ότι η αρχική διατύπωση ήταν εμφανώς πρόχειρη. Αντίστοιχη η εικόνα και στο άρθρο 142 καθώς άλλαξαν και ξανάλλαξαν οι ημερομηνίες έναρξης ισχύος του νόμου για διάφορες κατηγορίες έργων και προμηθειών.

 

Η κυβέρνηση δέχθηκε σκληρή κριτική στη Βουλή για τον όγκο των 80 υπουργικών αποφάσεων που πρέπει να εκδοθούν για να επιταχυνθούν, υποτίθεται, οι επενδύσεις. Τελικά, από το άρθρο 139 που προβλέπει αυτές τις αποφάσεις, διεγράφη μία, βάσει της οποίας ο υπουργός Υποδομών θα έδινε κατευθύνσεις στις αρχές που αναθέτουν έργα ώστε «να τηρούνται οι αρχές της αναλογικότητας, της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και της αποφυγής των διακρίσεων»...

Απο 1/2 η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Από την 1η Φεβρουαρίου 2021 η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας παύει την προαιρετική – πιλοτική της λειτουργία και τίθεται εν ισχύ ως υποχρεωτική. Ειδικότερα, με  2 Υπουργικές Αποφάσεις :

 

·         προβλέπεται η έναρξη του Ηλεκτρονικού Μητρώου,

 

·         καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης των κτιρίων /αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών στην ψηφιακή πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και

 

·         ο χρόνος ενημέρωσης των στοιχείων, η μορφή καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εντύπων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.

 

Με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ, συγκεντρώνονται σε ένα πιστοποιητικό, στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες ενός ακινήτου με αποτέλεσμα:

 

-      Να αποτρέπεται η δημιουργία νέας γενιάς αυθαιρέτων.

 

-      Να θωρακίζεται η ιδιοκτησία των πολιτών, καθώς θα είναι καταγεγραμμένες όλες οι τυχόν μεταβολές του ακινήτου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται και η διαφάνεια στις δικαιοπραξίες (μεταβιβάσεις).

 

-      Να μειώνεται δραστικά η γραφειοκρατία καθώς ο πολίτης – ιδιοκτήτης έχοντας ψηφιακά την «ακτινογραφία» του ακινήτου του, δεν χρειάζεται να σπεύδει για οποιοδήποτε έγγραφο σε δημόσιες υπηρεσίες. Πλέον, με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή θα μπορεί να λαμβάνει τις απαιτούμενες πληροφορίες (π.χ. τίτλους ιδιοκτησίας, οικοδομική άδεια, δήλωση ακινήτου στο Κτηματολόγιο κλπ).

 

-      Το Δημόσιο να αποκτά καταγραφή των ακινήτων του με σημαντικές πληροφορίες (για τη στατική επάρκεια, τη δομική τρωτότητα κλπ), ώστε να μπορούν να προγραμματισθούν και οι απαιτούμενες παρεμβάσεις σε αυτά.

 

-      Να επιταχύνονται οι επενδύσεις, καθώς με ψηφιοποιημένες τις πληροφορίες των ακινήτων (κτιρίων ή οικοπέδων / γηπέδων), συντομεύει δραστικά ο χρόνος διερεύνησης και εξέτασής τους από υποψήφιους επενδυτές.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki