Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Γκρεμίζεται το μαγαζάκι

Οι τιμές στους επαγγελματικούς χώρους δεν έχουν πιάσει ακόμη... πάτο καθώς συνεχίζεται η υποχώρηση, ειδικά στον κλάδο των καταστημάτων, ως αποτέλεσμα των «λουκέτων» και της αύξηση των άδειων ακινήτων. Παρά το γεγονός ότι στα γραφεία η κατάσταση δείχνει καλύτερη και οι τιμές σταθεροποιούνται έπειτα από πολυετή πτωτική πορεία, οι αρνητικές εξελίξεις στον χώρο του λιανεμπορίου επηρεάζουν καίρια τα εμπορικά ακίνητα. Σύμφωνα με στοιχεία , για το σύνολο του 2015 ο μέσος ρυθμός μείωσης των τιμών καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών, σε ονομαστικούς όρους, διαμορφώθηκε σε 3,5% σε σχέση με το 2014 για το σύνολο της Ελλάδας, παρουσιάζοντας επιτάχυνση σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό του 2014 (-1,8%), αλλά σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τον ρυθμό του 2013 (-8,8%). Στην Αθήνα οι τιμές μειώθηκαν 2,6%, στη Θεσσαλονίκη 2,2% και 5,1% στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μεγάλη είναι η υποχώρηση στα ενοίκια καταστημάτων καθώς πέρυσι η μέση ετήσια μεταβολή των μισθωμάτων καταστημάτων σε ονομαστικούς όρους διαμορφώθηκε σε -6,3%. Ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης των μισθωμάτων ήταν για την Αθήνα 6,3%, για τη Θεσσαλονίκη 3,2% και για την υπόλοιπη Ελλάδα 7,3%. Κατά το β΄ εξάμηνο του 2015, τα μισθώματα των καταστημάτων υποχώρησαν οριακά κατά 0,1% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2015 για το σύνολο της χώρας (προσωρινά στοιχεία). Ο ρυθμός μείωσης των μισθωμάτων καταστημάτων παρουσίασε επιβράδυνση σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό των αμέσως προηγούμενων εξαμήνων (-8,0% το β΄ εξάμηνο του 2014 και -2,2% το α΄ εξάμηνο του 2015). Με ένα στα τρία καταστήματα του κέντρου να είναι κλειστά είναι αναμενόμενη η μείωση των ενοικίων. Ακόμη και στην Ερμού τα μισθώματα δεν ξεπερνούν ποτέ τα 180-200 ευρώ/τ.μ. τον μήνα, ενώ σε περιοχές με εμπορική κίνηση τα ενοίκια κυμαίνονται από 25 έως 100 ευρώ/τ.μ. τον μήνα. Γραφεία Καλύτερη είναι η κατάσταση στους γραφειακούς χώρους καθώς για το σύνολο του 2015, οι ονομαστικές τιμές των γραφείων υψηλών προδιαγραφών μειώθηκαν οριακά κατά 0,2% σε σχέση με το 2014, για το σύνολο της Ελλάδος, καταγράφοντας σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τους αντίστοιχους ρυθμούς του 2014 (-3,5%) και του 2013 (-9,9%). Ο αντίστοιχος μέσος ρυθμός μείωσης των τιμών ήταν 0,5% για την Αθήνα, 5,7% για τη Θεσσαλονίκη, ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των τιμών κατά 1,2%.

Εκατομμύρια στον αέρα σε καιρούς Μνημονίων

Με βάση τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο μισθώσεων της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, όπως αυτό ενημερώνεται με βάση τα αντίστοιχα στοιχεία που παρέχονται από τις Περιφερειακές Δ/νσεις Δημόσιας Περιουσίας, τα συνολικά μισθώματα που καταβάλλει μηνιαίως το Δημόσιο για την στέγαση των ανωτέρω υπηρεσιών ανέρχονται σήμερα στο ποσό των 5.710.696 ευρώ, ήτοι 68.528.352 ευρώ ετησίως.

Μεταξύ των ανωτέρων το υπ. Οικονομικών καταβάλλει για τη στέγαση των υπηρεσιών του 1.984.551 € μηνιαίως, ήτοι 23.814.612 € ετησίως.

Για το  κτίριο επί της οδού Καραγεώργη Σερβίας 10, το Υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού που είναι ο ιδιοκτήτης του ακινήτου το ποσό των 59.189,22 € μηνιαίως και για το ακίνητο επί της οδού Καραγεώργη Σερβίας 8 σε 53.742,20 αντίστοιχα.

Σχέδιο αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας

Στα πλαίσια της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, οι Περιφερειακές Δ/νσεις Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών έχουν ήδη προχωρήσει στην μεταστέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών σε κατάλληλα, δημόσια ακίνητα, όπου αυτά είναι διαθέσιμα και σε κατάσταση τέτοια που να επιτρέπεται η αξιοποίησή τους.

Σε κάθε περίπτωση, για την μεταστέγαση μιας Δημόσιας Υπηρεσίας σε ένα δημόσιο ακίνητο εξετάζεται η καταλληλότητα του ακινήτου, όσον αφορά κυρίως το ύψος της δαπάνης για τις απαιτούμενες εργασίες επισκευών, εσωτερικών διαρρυθμίσεων και κατασκευής των απαιτούμενων υποδομών (δίκτυα, πρόσβαση ΑΜΕΑ, πυρασφάλεια κ.λ.π.).

Επίσης, θα προχωρήσει άμεσα στην εκπόνηση ειδικού επιχειρησιακού σχεδίου βάσει του οποίου:

(α) θα αξιοποιηθούν ακίνητα που ανήκουν στο Δημόσιο ή έχουν μισθωθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις,

(β) εκτός Αττικής - Θεσσαλονίκης θα επιδιωχθεί σε κάθε πόλη η συστέγαση των υπηρεσιών του Υπουργείου σε ένα κτίριο ή σε δύο (σε ειδικές περιπτώσεις)

(γ) σε Αττική - Θεσσαλονίκη θα επιδιωχθεί η συστέγαση υπηρεσιών σε όσο το δυνατό λιγότερα κτίρια.

 

Σε εφαρμογή των ανωτέρω έχει ήδη δοθεί οδηγία στις Περιφερειακές Δ/νσεις Δημόσιας Περιουσίας για την διακοπή κάθε διαδικασίας ενοικίασης, μετεγκατάστασης κλπ για μισθωμένα ακίνητα.

 

Στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, η Δνση Τεχνικών Υπηρεσιών, συντάσσει Κτιριολογικά Προγράμματα για τον προσδιορισμό των αναγκών στέγασης των κεντρικών υπηρεσιών του Υπουργείου. Με την ολοκλήρωση των κτιριολογικών προγραμμάτων θα εξεταστεί η δυνατότητα μεταστέγασης υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών στο ακίνητο επί της Λ. Θηβών 196-198, στη Νίκαια.

Το κατηγορώ των ιδιοκτητών

Με το νέο φορολογικό νόμο που ψηφίστηκε , μαζί με τη δημόσια περιουσία, «εκχωρήθηκε» και η ιδιωτική ακίνητη περιουσία, μέσω του νέου ΕΝΦΙΑ, και μάλιστα για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Ο νόμος επιβάλλει μια αέναη «οιονεί δουλοπαροικία» σε εκατομμύρια οικογένειες φορολογουμένων της χώρας, (και όχι βέβαια σε μια μικρή μειοψηφία περίπου «τσιφλικάδων», όπως αβάσιμα επιχειρήθηκε να εμφανιστεί), που η αποταμίευσή τους είχε κατευθυνθεί σε ακίνητη περιουσία, αντί της κατανάλωσης ή της φυγάδευσής της στο εξωτερικό! Η κυβέρνηση απέρριψε όλα τα αιτήματα της ΠΟΜΙΔΑ, και, στο όνομα δήθεν της «κοινωνικής δικαιοσύνης», επέρριψε τεράστια φορολογικά βάρη στοχευμένα ιδιαίτερα σε φορολογούμενους με απρόσοδα ακίνητα, όπως τα κενά και ξενοίκιαστα κτίρια, τα οικόπεδα και τα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια, πολλαπλασιάζοντας το συμπληρωματικό φόρο, και αδιαφορώντας πλήρως για το ποια θα είναι η τύχη των ανθρώπων που εξ ορισμού δεν έχουν εισοδήματα για να πληρώσουν τα ακόμη μεγαλύτερα ποσά που θα περιλαμβάνουν τα εφετεινά εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ… Οπως τονίσαμε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η τύχη όσων αδυνατούν να πληρώσουν περιλαμβάνει κατασχέσεις λογαριασμών, μισθωμάτων και ακινήτων, πλειστηριασμούς χωρίς καμμιά προστασία, ποινικές διώξεις ακόμη και σε βαθμό κακουργήματος καθώς και δέσμευση όλων των περιουσιακών τους στοιχείων. Συνεπώς η κατοχή ακίνητης περιουσίας έχει στη χώρα μας πρακτικά εξομοιωθεί με «ιδιώνυμο κακούργημα» και τιμωρείται με οικονομικό «θάνατο»… Το Σεπτέμβρη του 2014 είχαμε προβλέψει, και κατηγορηθεί σφοδρότατα γι΄αυτό, ότι ο ΕΝΦΙΑ όχι μόνον δεν θα καταργηθεί, αλλά ότι εκείνος ο ΕΝΦΙΑ θα μοιάζει «παράδεισος» μπροστά σ΄αυτό που θα ερχόταν στη συνέχεια. Δυστυχώς φρόντισαν να μας επιβεβαιώσουν... Σήμερα επισημαίνουμε ότι δεν αποτελεί απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης η στοχευμένη εξόντωση των κατόχων ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας και υπενθυμίζουμε για μια ακόμη φορά σ΄αυτούς που «περιμένουν την ανάπτυξη» ότι, αν δεν φύγει, ή δεν εκλογικευτεί σημαντικά ο ΕΝΦΙΑ, και ιδιαίτερα ο συμπληρωματικός του φόρος ο οποίος καταδικάζει σε φτωχοποίηση και πλήρη επιχειρηματική και παραγωγική αδράνεια τους οικονομικά ενεργούς πολίτες, το «ραντεβού» με την ανάπτυξη θα αναβάλλεται επ΄αόριστον…

Μνημόνιο διαρκείας φέρνει ο "κόφτης"

Ο αντιμνημονιακός Τσίπρας βάζει την υπογραφή του για την θεσμοθέτηση καθεστώτος μόνιμης ομηρίας απο τους δανειστές. Όσο και αν προσπαθεί να εμφανίσει το "κρέας για ψάρι" , η αλήθεια είναι ότι ο περίφημος "κόφτης" δεν είναι τίποτε άλλο παρά μόνιμη απειλή για :μειώσεις μισθων και συντάξεων, αύξηση των φόρων και περικοπές δαπανών απο το κοινωνικό κράτος. Αν σε όλα αυτά προστεθεί το γεγονός ότι προωθεί την εκποίηση δανείων και της δημόσιας περιουσίας με αντάλλαγμα κάποιες "διευκολύνσεις" στην εξυπηρέτηση του χρέους οι οποίες θα είναι προσωρινού χαρακτήρα -για παράδειγμα τα επιτόκια τα οποία αργά ή γρήγορα θα αυξηθούν-τότε είναι να αναρωτιέται κανείς ποιά είναι η διαφορά απο τις προηγούμενες μνημονιακές Κυβερνήσεις.

Ειδικά ως προς το επίμαχο θέμα του αυτόματου μηχανισμού διόρθωσης σύμφωνα με πληροφορίες:

1. Ο μηχανισμός δημοσιονομικής διόρθωσης, θα ενεργοποιείται μόνο εφόσον δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα .

2. Τον Απρίλιο κάθε έτους ανακοινώνονται τα στοιχεία της Eurostat για το προηγούμενο έτος. Αν η χώρα υπολείπεται των στόχων για το πλεόνασμα τότε με Προεδρικό Διάταγμα θα προχωρούν παρεμβάσεις στους κωδικούς εσόδων και δαπανών, με μέριμνα μόνο για τα ευαίσθητα ζητήματα όπως πχ κοινωνική πρόνοια, επιδόματα ανεργίας.

3. Εάν το Προεδρικό Διάταγμα δεν εκδοθεί, τότε θα ενεργοποιείται αυτόματα ο μηχανισμός με δυνατότητα παρέμβασης σε όλους τους κωδικούς (εξαίρεση σε κωδικούς που αφορούν ευαίσθητες κατηγορίες όπως αμυντικές δαπάνες και κοινωνική πρόνοια).

4. Τυχόν ενεργοποίηση του μηχανισμού αφορά μόνο δημοσιονομικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, θα βασίζεται αποκλειστικά στα στοιχεία της Eurostat και θα αφορά επίσης σε συγκεκριμένο ύψος προσαρμογής για συγκεκριμένες αποκλίσεις.

5. Παράλληλα όμως η κυβέρνηση προτού φθάσουν τα πράγματα εκεί, θα μπορεί να παρεμβαίνει εγκαίρως, πιθανόν με το προσχέδιο του προϋπολογισμού το φθινόπωρο, ώστε να προλαμβάνονται οι αποκλίσεις, εάν αυτές διαφαίνονται από την πορεία των μεγεθών έως τότε, με την κυβέρνηση να είναι εκείνη που θα αποφασίζει στη φάση αυτή το μίγμα των μέτρων.

6. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές ο μηχανισμός εδράζεται σε ευρωπαϊκές πρακτικές και είναι συμβατός με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αναφέρουν αρμόδιες πηγές και επισημαίνουν ότι από τον Μάρτιο 2012 το Δημοσιονομικό Σύμφωνο προβλέπει την υποχρέωση δημιουργίας μηχανισμού μηχανισμού αυτόματης δημοσιονομικής προσαρμογής.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η χώρα κάθε χρόνο θα καλείται να δίνει "εξετάσεις" και προκειμένου να εξασφαλίζει προβιβάσιμο βαθμό να παραχωρεί τα πάντα: απο το πενιχρό μεροκάματο μέχρι το κεραμίδι που απέκτησε κάποιος με κόπο και αίμα και απο το μικρομάγαζο το οποίο γονατίζει απο την φορολογία μέχρι το νερό. Για να συλλάβει κανείς το μέγεθος της υποκρισίας δεν έχει παρά να παραβάλει το πλαίσιο λειτουργίας του "κόφτη" με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ πριν τις εκλογές του Ιανουαρίο 2015. Τότε που μίλαγε για διαγραφές χρεών , για στήριξη των οικονομικά και κοινωνικά ευάλωτων ομάδων , για υπεράσπιση του εθνικού πλούτου και για αξιοπρέπεια.

Τα κοράκια, οι άνθρωποι των τραπεζών και τα δώρα της Κυβέρνησης

Ένα τεράστιο παιγνίδι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ "κομμένο και ραμμένο" στα μέτρα μίας φούχτας ανθρώπων η πλειονότητα των οποίων συνεργάζεται με τις τράπεζες έχει στήσει η Κυβέρνηση! Σύμφωνα με την πρόσφατη ρύθμιση, αρμόδιος για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του ακινήτου που κατάσχεται είναι ο δικαστικός επιμελητής ο οποίος για το σκοπό αυτό υποχρεούται να προσλάβει - κατά την κρίση του - πιστοποιημένο εκτιμητή, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών που τηρείται στην Διεύθυνση Οικονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών. Ο πιστοποιημένος εκτιμητής - κατά το σχέδιο ΠΔ πάντα - πρέπει μέσα σε συγκεκριμένη ημερομηνία που του τίθεται να συντάξει και να παραδώσει έγγραφη εκτίμηση στον δικαστικό επιμελητή, «σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά ή διεθνή αναγνωρισμένα εκτιμητικά πρότυπα, δεσμευόμενος παράλληλα για την πιστή τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας». Ακόμα, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος η αμοιβή για την διενέργεια της εκτίμησης καθορίζεται «εκ των προτέρων ελεύθερα μετά από έγγραφη συμφωνία για την ανάθεση του έργου. Σε ανανοίνωση ο πρόεδρος των μεσιτών ουσιαστικά καταγγέλει τις μεθοδεύσεις αυτές τονίζοντας: "...Διερωτάται λοιπόν κανείς, γιατί στη σημερινή δύσκολη εποχή που περνούν οι Έλληνες πολίτες μια μικρή μερίδα πιστοποιημένων εκτιμητών με μητρώο στο Υπ. Οικονομικών θα πρέπει να αναλάβει με μεγάλη ευθύνη την εκτίμηση χιλιάδων ακινήτων από δανειολήπτες που προσπαθούν να σώσουν τα ακίνητα τους από τα διεθνή κοράκια που περιμένουν να αρπάξουν τις περιουσίες των Ελλήνων για ένα κομμάτι ψωμί ;!" και συνεχίζει: "... η κυβέρνηση παραμερίζει τους Έλληνες κτηματομεσίτες που λόγω εμπειρίας και κατάρτισης μπορούν να εκτιμήσουν με ακρίβεια την πραγματική εμπορική αξία των ακινήτων των Ελλήνων δανειοληπτών..."

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki