Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Παράταση για το αεροδρόμιο

Μία ακόμα παράταση έδωσε το υπουργείο Υποδομών στον διαγωνισμό για την ανάθεση της κατασκευής και λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης. Το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου και οι οδικές συνδέσεις του, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ περίπου, είναι το πρώτο μεγάλο έργο υποδομής που προωθεί η κυβέρνηση εδώ και 16 περίπου μήνες. Η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών, που έληγε χθες, Τρίτη, μετατέθηκε για τις 18 Οκτωβρίου, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα. Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι ενδιαφερόμενοι διατύπωσαν σχόλια σχετικά με το μέγεθος του έργου και την οικονομική του βιωσιμότητα, ενώ ζήτησαν και έγκαιρη γνωστοποίηση του προτεινόμενου από το Δημόσιο καταστατικού της εταιρίας του νέου αεροδρομίου. Το υπουργείο είπε ότι ο διαγωνισμός μετατίθεται προκειμένου να διερευνηθούν τα αιτήματα των ενδιαφερόμενων. Η πρώτη προθεσμία για την υποβολή προσφορών ήταν η 9η Φεβρουαρίου 2010. Σύμφωνα με το υπουργείο, μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι οι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ και Archirodon, καθώς και οι γαλλικές Vinci και Bouygues. Το αεροδρόμιο, που αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2015, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Η αφιλοκερδής πρόταση για το Ελληνικό

Με τον κ Χοσέ Αθεμπίγιο, τον αρχιτέκτονα που συνεργάζεται με την κυβέρνηση για το Ελληνικό συμβαίνουν πρωτότυπες καταστάσεις που μπορεί να αποτελέσουν ισχυρό παράδειγμα ανιδιοτελούς δραστηριότητας και φιλελληνικής προσέγγισης ακόμα και για το ΔΝΤ και τους ισχυρούς της ΕΕ που ζητούν εχέγγυα ως κάλυψη στην 'βοήθεια" που προσφέρουν στην χώρα μας.

Για παράδειγμα , λέει , ότι δεν πληρώνεται για τις προτάσεις του ούτε από το Δημόσιο ούτε «από την εταιρεία Barcelona Strategic UrbanSystems που έχει αναλάβει ως σύµβουλος για το Ελληνικό» , αλλά που τυγχάνει να είναι πρόεδρος της .Λέει επίσης, ότι δεν έχει πάρει στο Καταρ (σ.σ. υποψήφιοι επενδυτές για το Ελληνικό) αλλά παρόλα αυτά όχι μόνο τους γνωρίζει, μετά από συστάσεις του κ. Παµπούκη αλλά έχει κάνει συζητήσεις μαζί τους στις οποίες τους εξήγησε «ότι η Αθήνα µέσα από το Ελληνικό µπορεί να γίνει ένα µεγάλο οικονοµικό κέντρο ανάµεσα στη Ζυρίχη και τη Σιγκαπούρη, το πιο κοντινό στη Μέση Ανατολή»

Επίσης, όλη αυτή η δραστηριότητα δεν είναι αποτέλεσμα φιλίας με τον πρωθυπουργό , τον οποίο γνωρίζει μόλις 2 χρόνια και τον έχει συναντήσει 3-4 φορές.

Ο  αφιλοκερδής αρχιτέκτονας λοιπόν, σε συνεργασία με την Κυβέρνηση , προτείνει  για το Ελληνικό:

- Η συνολική επιφάνεια των κτηρίων που θα υπάρχουν στο Ελληνικό (υφιστάμενων και νέων) θα είναι τουλάχιστον 2 εκατ. τετραγωνικά μέτρα και όχι πάνω από 3 εκατ.

- Στην προς αξιοποίηση έκταση περιλαμβάνεται και το γκολφ της Γλυφάδας αλλά και το παραλιακό μέτωπο που περιλαμβάνει τη μαρίνα. Για το λόγο αυτό η παραλιακή λεωφόρος προβλέπεται να υπογειοποιηθεί ενώ στο επίπεδο του εδάφους θα διατηρηθεί οδικός άξονας που θα εξυπηρετεί τις τοπικές ανάγκες μετακινήσεων.

- Η έκταση της πρώην πίστας του αεροδρομίου θα μετατραπεί σε πράσινο, δεν θα είναι όμως η μοναδική πράσινη περιοχή της έκτασης. Το πράσινο θα εκτείνεται μέχρι και τις παρυφές του ακινήτου, στα σύνορα με τους γύρω Δήμους.

Οι χρήσεις που προβλέπονται είναι, μεταξύ άλλων:

- Οικιστική: προβλέπεται η κατασκευή 6200-6500 σπιτιών με 15.000 κατοίκους.

- Κυβερνητικά κτήρια: προβλέπεται η μεταφορά του 2-3% των κυβερνητικών υπηρεσιών (υπουργείων) που βρίσκονται τώρα στο κέντρο της Αθήνας.

- Συνεδριακό κέντρο μεγάλου βεληνεκούς, χωρητικότητας δεκάδων χιλιάδων ατόμων.

- Εμπορικό κέντρο.

- Πανεπιστήμιο και κέντρο έρευνας.

- Media Park, καλλιτεχνικό κέντρο, μουσείο, ξενοδοχείο.

- Γραφεία επιχειρήσεων.

Θυμήθηκαν τους δρόμους

Η «επανεκκίνηση» της ελληνικής οικονομίας περνάει μέσα από την σωτηρία των μεγάλων οδικών έργων υποδομής όπως αναφέρεται σε εκτενές ρεπορτάζ του Bloomberg. Το πρακτορείο τονίζει ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός επιδιώκει να βγάλει τη χώρα από την ύφεση μέσω της προώθησης των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και τα οποία, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, έχουν βαλτώσει εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Η κυβέρνηση Παπανδρέου βρίσκεται σε επαφή με τράπεζες και άλλους επενδυτές για την εξεύρεση 8,6 δισ. ευρώ που θεωρούνται απαραίτητα για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων και πως «επείγεται να καταλήξει σε συμφωνία εντός του μηνός καθώς οι επενδυτές αμφιβάλλουν για την ικανότητα της κυβέρνησης να αναβιώσει την αναπτυξιακή διαδικασία, να μειώσει τα ελλείμματα και να αποφύγει τη χρεοκοπία». Οι συντάκτες του ρεπορτάζ σημειώνουν ότι το πάγωμα των κατασκευών συμβάλλει τα μέγιστα στην ελληνική ύφεση και επιτείνει την κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο.

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί δηλώσεις του προέδρου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Α. Καλλιτσάντζη ο οποίος υποστηρίζει ότι θα πρέπει να γίνουν τα πάντα προκειμένου να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα που έχουν ξεκινήσει. Οπως αναφέρεται, τους τελευταίους μήνες έχουν σταματήσει τελείως ή έχουν «κολλήσει» οι εργασίες σε τέσσερις από τους πέντε νευραλγικούς για τις συγκοινωνίες της χώρας οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Μόνο η κατασκευή του άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα συνεχίζεται κανονικά, όπως αναφέρει το πρακτορείο. Τονίζεται ακόμη ότι η κακή ποιότητα του ελληνικού δικτύου συγκοινωνιών αποτελεί μείζονα τροχοπέδη για την αναζωογόνηση της ελληνικής οικονομίας, η οποία πρόκειται να συρρικνωθεί κατά 3,5% φέτος έπειτα από συρρίκνωση κατά 4,4% που σημείωσε το 2010, κατά της μετρήσεις της Eurostat. Αναφέρεται συγκεκριμένα στην Παγκόσμια Έκθεση Ανταγωνιστικότητας που εκπόνησε το Φόρουμ του Νταβός για την περίοδο 2010-2011 και σημειώνει ότι, βάσει της έρευνας αυτής, τα ελληνικά λιμάνια κατατάσσονται στην 21η θέση στην Ε.Ε. και με δεδομένο ότι δεν έχουν όλες οι χώρες θάλασσα, η Ελλάδα είναι η προτελευταία της Ευρώπης.

Στην ίδια έκθεση το ελληνικό οδικό δίκτυο κατατάσσεται στη 19η θέση και τελευταίο από τα δίκτυα των παλαιών κρατών - μελών. Ακόμα αναφέρεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο κατατάσσεται στην 24η θέση άρα και πάλι στην προτελευταία θέση, με δεδομένο ότι η Κύπρος και η Μάλτα δεν έχουν σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μετρο : Τα σχέδια για τις επεκτάσεις

Σε ένα χρόνο θα δημοπρατηθεί η κατασκευή της «γραμμής 4» του μετρό, που θα καλύπτει περιοχές όπως το Γαλάτσι, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό και το Μαρούσι, σύμφωνα υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα. Όπως τόνισε, σε συνέντευξή του στο περιοδικό "Πόλη και πολιτική", το πρώτο τμήμα που θα δημοπρατηθεί στην κυκλοφορία είναι το Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό περίπου 1 δισ. ευρώ.

100 ακίνητα προς πώληση

Προχωρά η  ίδρυση Ταμείου Δημόσιας Περιουσίας, ενός  φορέα στον οποίο θα ενταχθούν τα ειδικά χαρτοφυλάκια αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο ότι προχωράει η δημιουργία ενιαίου χαρτοφυλακίου Δημόσιας Περιουσίας με επιμέρους εξειδικευμένα χαρτοφυλάκια σημαντικών ακινήτων και έχει ολοκληρωθεί η επιλογή συμβούλων για πλήρη καταγραφή και αποτίμηση των αξιοποιήσιμων ακινήτων για πρώτη φορά στη χώρα μας και δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου. Παράλληλα προβλέπεται η οργάνωση χαρτοφυλακίων σε Εταιρείες Ειδικού Σκοπού και προώθησή τους σε διεθνείς αγορές από ελληνικές και διεθνείς τράπεζες. Τα ακίνητα είναι  :

– Το Ελληνικό και ακόμη 10 ακίνητα διαχείρισης της εταιρείας Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ)

– 40 κτίρια της κεντρικής κυβέρνησης

– 70 ακίνητα διαχείρισης της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ)

– 18 ακίνητα της ΓΑΙΟΣΕ, της θυγατρικής εταιρείας που διαχειρίζεται τα ακίνητα του ΟΣΕ

Παραλλήλως, ο υπουργός Οικονομικών προανήγγειλε θεσμικές παρεμβάσεις για την απεμπλοκή από χρόνιες παθογένειες που εμποδίζουν την αξιοποίηση. Η νομοθεσία θα αφορά την ενεργοποίηση του θεσμού της «επιφάνειας» και της μακροχρόνιας μίσθωσης, τους όρους για την αξιοποίηση της τουριστικής κατοικίας αλλά και τους όρους δόμησης και χωροταξίας σε επιλεγμένα ακίνητα του Δημοσίου για ταχύτερη αξιοποίηση μέσα από τη διαδικασία fast track. Στο πλαίσιο της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας περιλαμβάνονται οι συμβάσεις παραχώρησης για περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια και παράλληλα η ανάπτυξη του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki