Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

ΜΕΤΡΟ:Σε ένα χρόνο ,7 σταθμοί

Σε ένα χρόνο θα λειτουργήσουν οι επτά σταθμοί των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας (προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι) στους οποίους δεν έχει εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, λόγω της εμπλοκής της σύμβασης της Αττικό Μετρό με τη Siemens για την προμήθειά του. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης έλαβε σήμερα από την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας πράσινο φώς για την υπογραφή της σύμβασης και έτσι το έργο δρομολογείται με στόχο να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις προβλεπόμενες προθεσμίες, δηλαδή σε 12 μήνες, αντί 24. Οι βουλευτές μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας εκπροσωπώντας τα κόμματά τους -πλην του ΚΚΕ έδωσαν το «πράσινο φως» στην κυβέρνηση να άρει την εκκρεμότητα, που υφίσταται από τον Ιούνιο του 2009, καθώς ο κ. Βορίδης διαβεβαίωσε ότι νομικά η σύμβαση δεν έχει κανένα πρόβλημα. Είπε μάλιστα πως αν δεν υπογραφεί οι συνέπειες (απώλεια εσόδων, απένταξη έργων, πρόσθετο κόστος, διακοπή δανειοδότησης κ.α.) για το ελληνικό δημόσιο θα είναι τεράστιες.

Ρητρα ευρώ για τα ακίνητα του δημοσίου

Οι υποψήφιοι αγοραστές ακινήτων του δημοσίου σκληραίνουν τη στάση τους και αποσύρονται από τις διαπραγματεύσεις. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται σε όλο τον κόσμο και το οποίο σίγουρα θα επηρεάσει και το ελληνικό πρόγραμμα αξιοποίησης των ακινήτων του δημοσίου. Τελευταίο κρούσμα ήταν στην Καταλωνία. , όπου οι διαπραγματεύσεις που έκανε η τοπική κυβέρνηση της Καταλωνίας με επενδυτές για την πώληση ακινήτων ύψους 500 εκατ. € κατέρρευσαν, εν μέρει εξαιτίας των διαφωνιών σχετικά με τους όρους που συνδέονται με την πιθανή διάσπαση του ευρώ. Η περιφερειακή κυβέρνηση της Καταλονίας, διαπραγματεύονταν από τον Δεκέμβριο με την Moor Park Capital Partners και την Och-Ziff Capital Management Group LLC την πώληση 27 κτιρίων γραφείων στο κέντρο της Βαρκελώνης. Ένα βασικό εμπόδιο για το κλείσιμο της συμφωνίας ήταν μια ρήτρα για την καταβολή των συμφωνηθέντων σε δολάρια ΗΠΑ, αν το ευρώ καταρρεύσει. Οι διαβεβαιώσεις που επιδιώκει η Moor Park και Och-Ziff αντικατοπτρίζουν τις στρατηγικές πολλών επενδυτών που επιδιώκουν την αντιστάθμιση κινδύνων σε σχέση με μια πιθανή διάλυση της ζώνης του ευρώ. Η κατάρρευση της συμφωνίας δεν αποτελεί καλό οιωνό για τις λοιπές πωλήσει που προγραμματίζουν περιφερειακές κυβερνήσεις, όπως η Ανδαλουσία, . Σε ένα τέτοιο περιβάλλον στο οποίο οι επενδυτές εκβιάζουν για όσο το δυνατόν μεγαλύτερες εξασφαλίσεις είναι αβέβαιο αν , το ελληνικό Δημόσιο και οι σύμβουλοί του θα βρουν αγοραστές διατεθειμένους να καλύψουν τις απαιτήσεις που έχουν προγραμματιστεί.

Τα μέτρα που θα ξεμπλοκάρουν την εξοχική

Πακέτο μέτρων για την ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος προωθεί η περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Το πακέτο των προτάσεων περιλαμβάνει:

-Επίσπευση εκπόνησης των ΣΧΟΑΠ και ΓΠΣ για το σύνολο των νησιών της Περιφέρειας. Στροφή του κατασκευαστικού κλάδου στην αξιοποίηση παλαιών κτισμάτων εντός και εκτός σχεδίου καθώς και στις επεκτάσεις οικισμών, βάση μελετών και με τη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας (τουριστική ή οικιστική αξιοποίηση τους). Άμεση απαγόρευση της δόμησης σε νησιωτικούς υγροτόπους λόγω της υψηλής οικολογικής τους αξίας για τα νησιά

-Σύνδεση του πρόσφατου σχεδίου Π.Δ. «Κατηγορίες και Περιεχόμενο Χρήσεων Γης» με αντίστοιχο Σ/Ν ή με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα συνδέει τη φορολόγηση της γης με βάση τη χρήση και την επιτρεπόμενη δόμηση με προϋποθέσεις ελέγχου ή εξαίρεσης για προστατευόμενες περιοχές.

-Συγκεκριμένο πλαίσιο καθορισμού ορίων των παραδοσιακών οικισμών με αυστηρούς κανόνες δόμησης και συντήρησης αυτών, με ταυτόχρονη επαναφορά της πρότασης για απόσυρση κτιρίων που δεν συνάδουν με τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα των παραδοσιακών οικισμών. -Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για την αποκατάσταση παλαιών κτιρίων εντός παραδοσιακών οικισμών για τουριστική αξιοποίηση ως παραθεριστική κατοικία.

-Οριοθέτηση αιγιαλού και παραλίας, δασικών εκτάσεων, παραδοσιακών μονοπατιών, ρεμμάτων, παραδοσιακών οικισμών αξιοποιόντας την βάση δεδομένων του Κτηματολογίου

600 στρέμματα αναζητούν επενδυτή

Nα «ξεπαγώσει» το σχέδιο αξιοποίησης των 660 στρεμμάτων στη Λιμενοβιομηχανική Ζώνη Δραπετσώνας - Κερατσινίου θα επιχειρήσει στο επόμενο διάστημα η κυβέρνηση. Όπως έγινε γνωστό από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη, έως το τέλος του μήνα θα γίνει κοινή σύσκεψη όλων των συνιδιοκτητών της έκτασης υπό τον υπουργό Ανάπτυξης - Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοίδη προκειμένου να εξεταστούν οι προοπτικές που υπάρχουν για το επενδυτικό μέλλον της περιοχής.

Ο ΟΛΠ διαθέτει περί τα 117 στρέμματα στο θαλάσσιο μέτωπο της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης για τα οποία έχει κατά διαστήματα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρείες αξιοποίησης περιουσίας ενώ τελευταία υπήρξαν συζητήσεις με επιχειρηματικούς ομίλους από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εθνική και ΑΓΕΤ Οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες της Ζώνης είναι η Εθνική Τράπεζα η οποία μέσω θυγατρικής της διαθέτει 254 στρέμματα, η ΑΓΕΤ που κατέχει 117 στρέμματα, η ΒP με 83 στρέμματα ενώ 112 στρέμματα αποτελούν δημόσιες και δημοτικές εκτάσεις. Όσες προσπάθειες έχουν γίνει έως τώρα για την αξιοποίηση αυτής της περιουσίας έχουν οδηγηθεί στο κενό και ένας από τους βασικότερους λόγους είναι οι διαφωνίες που υπάρχουν μεταξύ των συνιδιοκτητών για τον τρόπο αξιοποίησης αυτών των 660 στρεμμάτων. Ειδικά από τους δήμους και την αυτοδιοίκηση εν γένει προβάλλεται η απαίτηση για την κάλυψη με πράσινο του 60% έως και 90% της Ζώνης.

Η τελευταία κυβερνητική πρόταση που είχε διατυπωθεί το 2007 από τη Νέα Δημοκρατία προέβλεπε κοινόχρηστους χώρους στο 46,5% της Ζώνης. Πρόταση Ο ΟΛΠ προτείνει σήμερα τη σύσταση Εταιρείας Ειδικού Σκοπού με τη συμμετοχή όλων των συνιδιοκτητών της περιοχής και το δήμο Δραπετσώνας - Κερατσινίου για την εκμετάλλευση των 660 στρεμμάτων και την ανάθεση μέσω της Εταιρείας σε διεθνή οίκο της τελικής μελέτης ανάπλασης. Ο ίδιος ο οργανισμός επιδιώκει στο θαλάσσιο μέτωπο και συγκεκριμένα στο βόρειο χώρο του λιμένα -από το Μώλο Κράκαρη έως τον Ακροκέραμο- τη δημιουργία ορισμένων θέσεων επιβατικών πλοίων, κυρίως όμως σκαφών θαλάσσιου τουρισμού και mega yacts. O ΟΛΠ «βλέπει» τη Ζώνη ως μέρος ενός συνόλου που θα είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε λιμάνι και προορισμό κρουαζιέρας που θα «δένει» με την Πολιτιστική Ακτή.

Ξεμπλοκάρει το ΜΕΤΡΟ

Απεμπλέκεται το Μετρό από το «σκάνδαλο Siemens», όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. Την επόμενη εβδομάδα η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία θα συζητηθεί στη Βουλή για να υπογραφεί αμέσως μετά και μέχρι το τέλος της χρονιάς ή τις αρχές του 2013 θα ανοίξουν οι εφτά νέοι σταθμοί. Πρόκειται για τους σταθμούς στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, το Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα), το Ελληνικό, την Ηλιούπολη, τον Άλιμο και την Αργυρούπολη.

Ο κ. Βορίδης συνάντησε χθες τους δημάρχους των περιοχών όπου θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί και τους ενημέρωσε σχετικά με τις εξελίξεις. Φάκελος Σύμφωνα με την ενημέρωση, ήδη κατατέθηκε στη Βουλή ο φάκελος και την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή. Αμέσως μετά θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία η οποία εκκρεμεί για πάνω από δυο χρόνια, λόγω του σκανδάλου Siemens. Η σύμβαση αφορά στην εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών, την οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία το σύστημα της οποίας είναι το μόνο συμβατό με το υφιστάμενο σύστημα του υπόλοιπου δικτύου μετρό. Υπενθυμίζεται ότι οι γραμμές και οι σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και μακρό διάστημα όπως έχει ήδη ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών. Εργό Ο κ. Βορίδης είπε ότι το έργο εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες. Ο υπουργός εμφανίστηκε ακόμη αισιόδοξος ότι δεν θα ζητηθεί από την Ε.Ε. επιστροφή κονδυλίων για τα έργα που έχουν καθυστερήσει. Σημειώνεται ότι η περίοδος επιλεξιμότητας για τη μία από τις τρεις επεκτάσεις που εκκρεμούν (προς Ελληνικό) λήγει το καλοκαίρι και κανονικά θα πρέπει η Ελλάδα να επιστρέψει στην κοινότητα το ποσό των 250 εκατ. ευρώ.

Με τη λειτουργία των εφτά νέων σταθμών θα εξυπηρετούνται καθημερινά 160.000 επιβάτες, αφαιρώντας από τους δρόμους 30.000 αυτοκίνητα την ημέρα καθώς και 130 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Τα έσοδα της Αττικό Μετρό υπολογίζονται σε 65 εκατ. ευρώ το χρόνο από τα εισιτήρια. Ο υπουργός υπογράμμισε ακόμα ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης που αξιώνει η χώρα μας από τη γερμανική εταιρεία και ότι είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία. Συμβιβασμός Υπολογίζεται ότι ο συμβιβασμός θα κλείσει περί τα 220.000.000 ευρώ. Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία. Εξάλλου, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο υπουργός Υποδομών, έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, που θα υπάρξουν από τη λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης. Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημούλης καυτηρίασε το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από τη ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki