Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Τα έργα που είναι στα "σκαριά"

Στο τελικό κείμενο για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο, που , αναμένεται να ανακοινώσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος. μέχρι στιγμής τουλάχιστον και σε ότι αφορά τα οδικά έργα περιλαμβάνονται:

• Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης

• Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού στην Εθνική Αθηνών - Λαμίας.

• Η βελτίωση της λεωφόρου Βάρης - Κορωπίου.

Επεκτάσεις μετρό

Φειδωλό είναι και ως προς τις επεκτάσεις του μετρό, αφού προβλέπει:

• Την κατασκευή της γραμμής 4 που θα συνδέει τον Περισσό με το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Πανεπιστήμιο, το Παγκράτι, την Καισαριανή, του Ζωγράφου, το Ψυχικό, τη Φιλοθέη, το Μαρούσι, την Πεύκη και τη Λυκόβρυση καθώς και το Βύρωνα με την Άνω Ηλιούπολη μέσω ξεχωριστού κλάδου και

• Τις επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ιλιον - Καματερό και Γλυφάδα.

Προβλέπεται, πάντως, επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο (ίσως να προστεθεί τελικά και κλάδος προς Ραφήνα) και διπλασιασμός του δικτύου του Τραμ, για το οποίο προβλέπονται επεκτάσεις από Σύνταγμα προς Πατήσια, από Πειραιά προς Κερατσίνι, από Φιξ μέχρι τις Τζιτζιφιές με κλάδο που θα διαπερνά την Καλλιθέα και τρεις νέες γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν το Σταθμό Λαρίσης με το Γουδί διά μέσω της Λ. Αλεξάνδρας, το Καλαμάκι με την Αργυρούπολη και τον Πειραιά με την Φρεατίδα και τα Καμίνια.

ΜΕΤΡΟ: Στήνουν εργοτάξια

Στη φάση της υλοποίησης μπήκε η επέκταση του μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά με την υπογραφή, χθες, της σύμβασης μεταξύ της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και της κοινοπραξίας ελληνικών, ιταλικών και γαλλικών εταιρειών «J & P Αβαξ» - «Ghella SpA» - «Alstom Transport S.A.». Η νέα γραμμή έχει μήκος 7,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τους εξής 6 σταθμούς: Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς (Δημοτικό Θέατρο). Αποτελεί τμήμα της γραμμής 3 που φτάνει στο αεροδρόμιο και η διαδρομή από το λιμάνι μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα γίνεται σε λιγότερο από 45 λεπτά. Η νέα γραμμή του μετρό αποτελεί επένδυση 660 εκ. ευρώ. Καθημερινά υπολογίζεται να εξυπηρετεί 132.000 επιβάτες. Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να έχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια.

Πέφτουν οι υπογραφές

Την Πέμπτη θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει την επέκταση της γραμμής από το Χαϊδάρι μέχρι και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, μαζί με τους έξι σταθμούς επιβίβασης-αποβίβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2017. Η επέκταση προς τον Πειραιά θα έχει μήκος 7,6 χλμ, είναι προϋπολογισμού 515 εκατομμύριων ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα συνδέσει απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι.

Το ΜΕΤΡΟ σε νέες περιπέτειες

Με προσωρινό φρένο στην χορήγηση δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) βρίσκεται αντιμέτωπη η Αττικό Μετρό. Η τράπεζα ζητά, προτού εκταμιευθούν τα χρήματα, να εξασφαλιστούν πόροι για την επιχείρηση αλλά είναι άγνωστο που θα βρεθούν τα χρήματα. Έτσι, η χρηματοδότηση της επέκτασης του Μετρό προς Χαϊδάρι και Πειραιά τελεί προς στιγμήν - και μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα - υπό αναστολή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή αποπεράτωση του έργου και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων του. Η μοναδική λύση είναι  ο ΟΑΣΑ  να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό- πέρασε στον ΟΑΣΑ-, και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.

Η Αττικό Μετρό σήμερα εξαρτάται αυστηρά και μόνο από την κρατική επιδότηση, καθώς δεν έχει άλλους πόρους, ενώ με την λήξη της περιόδου χάριτος προηγουμένων δανείων, θα δαπανά άνω των 100 εκατ. ευρώ κατ' έτος για πληρωμή τοκοχρεωλυσίων. Ήδη, τα προηγούμενη δύο έτη πλήρωνε περίπου 70 εκατ. ευρώ σε τόκους και χρεωλύσια. Το πιο πιθανό για να ξεμπλοκάρει είναι να εφαρμοστεί το μοντέλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις αστικές συγκοινωνίες της να πληρώνουν τέλη χρήσης υποδομής. Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισ. ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.

Το ΜΕΤΡΟ σε νέες "περιπέτειες"

Τι συμβαίνει τελικά με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ;Πριν από λίγες εβδομάδες, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι ανάβει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens προκειμένου να εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στις ήδη έτοιμες επεκτάσεις προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι. Όλα θα ήταν εντάξει αν δεν υπήρχε ένα «αλλά»: για να υπογραφεί η σύμβαση θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Ευάγγ. Βενιζέλου και της γερμανικής εταιρείας για το ύψος της αποζημίωσης (περίπου 220 εκατ. ) που θα απαιτήσει το ελληνικό δημόσιο λόγω του σκανδάλου Siemens.

Σύμφωνα με πληροφορίες όμως η διαπραγμάτευση «πάγωσε» και πάλι λόγω των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων και δεν αναμένεται να αρχίσει πριν ξεκαθαριστεί τουλάχιστον το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα. Περαιτέρω καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης οδηγεί και σε απώλεια κοινοτικών κονδυλίων ύψους τουλάχιστον 250 εκατ. Για να τεθούν σε λειτουργία οι νέοι σταθμοί (που είναι ήδη έτοιμοι) θα πρέπει να μεσολαβήσουν τουλάχιστον 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τη Siemens για την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος. Το Καλοκαίρι, ωστόσο, λήγει η περίοδος επιλεξιμότητας για την επέκταση προς το Ελληνικό. Πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν λειτουργήσει έως τότε η επέκταση, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στην Ε.Ε. τα 250 εκατ. με τα οποία συγχρηματοδότησε το έργο (άλλα 250 εκατ. προέρχονται από πόρους του Δημοσίου). Οι «παγωμένοι» λόγω Siemens σταθμοί είναι οι εξής: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Χαϊδάρι (Αγ. Μαρίνα), Περιστέρι και Ανθούπολη.

Εξάλλου, κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και η μεγάλη επέκταση προς Πειραιά παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δεσμευμένα χρήματα και ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί. Η ανάδοχος εταιρεία του έργου επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά διά μέσου της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων, θα πρέπει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες να καταθέσει εγγυητική επιστολή για την καλή εκτέλεση του έργου. Η εγγύηση ισούται με το 5% του προϋπολογισμού του έργου (500 εκατ. ευρώ), δηλαδή 25 εκατ. ευρώ. . Η σύμβαση του έργου της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς Πειραιά πήγε στη Βουλή πριν από 10 ημέρες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, τα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται προς το τέλος του καλοκαιριού. Το έργο, κόστους 515 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει γραμμή 7 χιλιομέτρων και τους σταθμούς Αγ. Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικων, Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 132.000 επιβάτες μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο κατά 23.000 αυτοκίνητα και την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 119 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ημερησίως.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki