Τι συμβαίνει τελικά με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ;Πριν από λίγες εβδομάδες, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι ανάβει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens προκειμένου να εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στις ήδη έτοιμες επεκτάσεις προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι. Όλα θα ήταν εντάξει αν δεν υπήρχε ένα «αλλά»: για να υπογραφεί η σύμβαση θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Ευάγγ. Βενιζέλου και της γερμανικής εταιρείας για το ύψος της αποζημίωσης (περίπου 220 εκατ. ) που θα απαιτήσει το ελληνικό δημόσιο λόγω του σκανδάλου Siemens.
Σύμφωνα με πληροφορίες όμως η διαπραγμάτευση «πάγωσε» και πάλι λόγω των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων και δεν αναμένεται να αρχίσει πριν ξεκαθαριστεί τουλάχιστον το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα. Περαιτέρω καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης οδηγεί και σε απώλεια κοινοτικών κονδυλίων ύψους τουλάχιστον 250 εκατ. Για να τεθούν σε λειτουργία οι νέοι σταθμοί (που είναι ήδη έτοιμοι) θα πρέπει να μεσολαβήσουν τουλάχιστον 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τη Siemens για την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος. Το Καλοκαίρι, ωστόσο, λήγει η περίοδος επιλεξιμότητας για την επέκταση προς το Ελληνικό. Πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν λειτουργήσει έως τότε η επέκταση, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στην Ε.Ε. τα 250 εκατ. με τα οποία συγχρηματοδότησε το έργο (άλλα 250 εκατ. προέρχονται από πόρους του Δημοσίου). Οι «παγωμένοι» λόγω Siemens σταθμοί είναι οι εξής: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Χαϊδάρι (Αγ. Μαρίνα), Περιστέρι και Ανθούπολη.
Εξάλλου, κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και η μεγάλη επέκταση προς Πειραιά παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δεσμευμένα χρήματα και ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί. Η ανάδοχος εταιρεία του έργου επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά διά μέσου της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων, θα πρέπει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες να καταθέσει εγγυητική επιστολή για την καλή εκτέλεση του έργου. Η εγγύηση ισούται με το 5% του προϋπολογισμού του έργου (500 εκατ. ευρώ), δηλαδή 25 εκατ. ευρώ. . Η σύμβαση του έργου της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς Πειραιά πήγε στη Βουλή πριν από 10 ημέρες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, τα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται προς το τέλος του καλοκαιριού. Το έργο, κόστους 515 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει γραμμή 7 χιλιομέτρων και τους σταθμούς Αγ. Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικων, Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 132.000 επιβάτες μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο κατά 23.000 αυτοκίνητα και την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 119 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ημερησίως.