Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Συρρικνώνονται και οι αλλυσίδες

Η αγορά εμπορικών χώρων αναμένεται να δεχθεί τους προσεχείς μήνες ένα ακόμα πλήγμα. Αυτή την φορά δεν θα προέρχεται από τις μικρές επιχειρήσεις αλλά από τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες οι οποίες μετά την άλλη υλοποιούν προγράμματα αναδιάρθρωσης των δικτύων τους με κλείσιμο των καταστημάτων που χαρακτηρίζονται ως προβληματικά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της αλυσίδας σουπερ μαρκετ ΑΤΛΑΝΤΙΚ , η πρώτη που υπήχθη στο άρθρο 99 και η οποία σύμφωνα με το σχέδιο της διοίκησης έχει αποφασίσει να περιορίσει , το σημερινό δίκτυο των 133 καταστημάτων.. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο, στόχος της εταιρείας είναι να διατηρηθεί το μέγεθος του δικτύου στα περίπου 90 καταστήματα. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι τουλάχιστον 40 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα- ή έστω υπολειτουργούν- είτε θα κλείσουν είτε θα μεταβιβαστούν έναντι οφειλών σε προμηθευτές, όπως έχει πράξει η διοίκηση της Ατλάντικ το τελευταίο διάστημα. Ανάλογα σενάρια μελετούν όμως ακόμα και επιχειρήσεις οι οποίες δεν αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα. Για παράδειγμα αρκετές τράπεζες εξετάζουν να περιορίσουν το δίκτυο των υποκαταστημάτων τους. Ενώ αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης έχουν ήδη κλείσει καταστήματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και χαρακτηρίζονται ως ζημιογόνα. Σύμφωνα με στελέχη , το σημερινό θεσμικό πλαίσιο για τη λύση των επαγγελματικών μισθώσεων καθιστά το κλείσιμο ενός καταστήματος εφικτή. «Η απομάκρυνση από μία αγορά σήμερα δεν σημαίνει ότι δεν θα επανέλθουμε αύριο. Η επιστροφή όμως μπορεί να γίνει με πολύ καλύτερους οικονομικούς όρους και κυρίως σε περιόδους που οι προοπτικές θα είναι καλύτερες», τόνιζε χαρακτηριστικά υπεύθυνος δικτύου πολυεθνικής.

Φτήνεια με περιτυλιγμα

Η ύφεση θέλει φτήνεια και η φτήνεια θέλει καλό περιτύλιγμα. Αυτόν τον εμπορικό κανόνα φαίνεται να "εκμεταλλεύεται" η νέα μόδα στο λιανικό εμπόριο που θα κάνει την πρεμιέρα της σε πέντε περίπου μήνες στην ελληνική αγορά.Πρόκειται για ένα εκπτωτικό χωριό. Μία επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ, στον τομέα των εμπορικών κέντρων είναι το outlet village που αναπτύσσει ο όμιλος McArthour Glenn στα Σπάτα, ακριβώς δίπλα από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Πρόκειται στην ουσία για ένα χώρο όπου θα φιλοξενηθούν περισσότερες από 125 φίρμες του λιανεμπορίου, ένα εκπτωτικό χωριό συνολικής επιφάνειας 21.000 τ.μ. το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο τον ερχόμενο Μάιο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το εκπτωτικό χωριό θα έχει επιτυχία, τόσο γιατί είναι το πρώτο του είδους στην Ελλάδα, όσο και γιατί η οικονομική κρίση ευνοεί αναπτύξεις τύπου outlet αφού ο κόσμος στρέφεται στα επώνυμα αλλά φθηνά προϊόντα.

Χρήσεις στον "αέρα"

Στον αέρα βρίσκονται εκατοντάδες επαγγελματικά ακίνητα καθώς από τις αρμόδιες υπηρεσίες έχουν διαπιστωθεί καταστρατηγήσεις που αφορούν κατά κύριο λόγο τις χρήσεις γης και τις τυπικές προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου ένα κτίριο ή και ακόμα ένας χώρος να χαρακτηριστεί μεγάλο κατάστημα ή πολυκατάστημα ή –και ακόμα – υπεραγορά. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, από την νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις να λειτουργούν επαγγελματικά κτίρια ως υπεραγορές σε περιοχές όπου το νομικό πλαίσια που αφορά στην χρήση γης δεν επιτρέπει την ανέγερση πολυκαταστημάτων ή υπεραγορών.

Η συνήθης πρακτική , σύμφωνα με τα στοιχεία των ίδιων μελετών προκειμένου να αντιμετωπίζεται το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι ο χαρακτηρισμός των κτιρίων από τους κατασκευαστές κατά την διαδικασία έκδοσης της οικοδομικής άδειας ως ενιαία καταστήματα που είναι μία χρήση απόλυτα συμβατή με τις χρήσεις γης. Ως αποτέλεσμα των καταστρατηγήσεων αυτών είναι χώροι παρκινγκ και κινηματογράφων να μετατρέπονται σε μία νύκτα σε υπεραγορές τροφίμων με ότι αυτό συνεπάγεται όσο τις περιβαντολλογικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Για παράδειγμα κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω της έλλειψης χώρων των απαιτούμενων από την νομοθεσία χώρων στάθμευσης αφού η αλλαγή χρήσης επηρεάζει και τι τυπικές προϋποθέσεις λειτουργίας του όπως για παράδειγμα το ελάχιστο αριθμό θέσεων στάθμευσης . Για παράδειγμα προκειμένου να λειτουργήσει ένα κτίριο ως υπεραγορά ο νόμος προβλέπει να υπάρχει μία θέση στάθμευσης αν 15 τετραγωνικά μέτρα ενώ η άδεια λειτουργίας προκειμένου ένας χώρος να αποκτήσει την χρήση του μεγάλου καταστήματος προϋποθέτει την ύπαρξη μίας θέσης στάθμευσης ανά 50 τετραγωνικά μέτρα. Πάντως το γεγονός αυτό είναι υπόψη των αρμοδίων αρχών αν και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις παρέμβασης. Κορυφαίος παράγων που ρωτήθηκε , μάλιστα για το συγκεκριμένο πρόβλημα επισήμανε ότι η μέχρι σήμερα εμπειρία φανερώνει ότι οι καταστρατηγήσεις αυτές δεν τυγχάνουν κυρώσεων ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά περίπτωση επαγγελματικού κτιρίου το οποίο ενώ στην οικοδομική άδεια καταγράφεται ως μεγάλο κατάστημα στην πραγματικότητα λειτουργεί ως υπεραγορά τροφίμων και παρά την διαπίστωση από την αρμόδια πολεοδομία ότι η υφιστάμενη εμπορική χρήση δεν είναι νόμιμη εντούτοις δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο το αποτέλεσμα του οποίου είναι η αγορά να λειτουργεί στην πραγματικότητα χωρίς κανένα χωροταξικό πλαίσιο . Από την άλλη πλευρά οι καταστρατηγήσεις αυτές οδηγούν στην δημιουργία πολλών προβλημάτων τόσο ως προς την νόθευση του ανταγωνισμού όσο και στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Για παράδειγμα η λειτουργία μίας υπεραγοράς σε περιοχή που οι υφιστάμενες χρήσεις γης δεν το επιτρέπουν οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε αναστολή της λειτουργίας δεκάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων που πωλούν τα ίδια η ομοειδή προϊόντα .

Παράλληλα η ρύπανση λόγω αύξησης του κυκλοφοριακού φορτίου και η συγκεντρώσει πολύ περισσότερων οχημάτων καταναλωτών και προμηθευτών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην γενικότερη υποβάθμιση της ευρύτερης αγοράς τόσο κατοικίας όσο και επαγγελματικών χώρων.

Το στοίχημα του Αγίου Δημητρίου

Η λειτουργία του εμπορικού κέντρου Athens Metro Mall. στον σταθμό του μετρό "Αγιος Δημήτριος" , σίγουρα είναι ένα στοίχημα καθώς ανοίγει σε μία εποχή που η πτώση του όγκου των πωλήσεων και κατ΄επέξταση της ιδιωτικής κατανάλωσης περιορίζεται . Παράλληλα το γεγονός ότι δεν έχει χώρους κινηματογράφων μπορεί να το διαφοροποιεί απο το μοντέλο του MALL των πιό πετυχημένων εμπορικών κέντρων της χώρας (MALL και COSMOS) αλλά ίσως ποντάρει στο γεγονός ότι απευθύνεται σε περιοχές με πυκνή πληθυσμιακή κάλυψη και ουσιαστικά χωρίς ανταγωνισμό.Το ύψος της επένδυσης κατασκευής ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν παρουσία 85 καταστήματα και 18 χώροι εστίασης.

Προκειται για :

AB Βασιλόπουλος, ΠΙ & ΦΙ, Leonidas, Fairy Nails, Bag Stories, Octopus, Cook Shop, Public, Imaginarium, Διάφανο, Vodafone, Γερμανός, Wind, Emporiki Bank, George's Coiffures, Nobile Café,Benetton, Calzedonia, Intimissimi, Intersport, Jewls & Jems, Accessorize, Gallerie de Beaute, Zara Home, Zara, Oysho, Adidas, Tommy Hilfiger, Folli- Follie, Swarovski – Swatch, Lollipops, Sagiakos, Guess, Staff Jeans, Melcore, Master, La Senza, Oxford Company, Simple Caractere, Lamor,Blanco, Stradivarius, Pull & Bear, Claire’s, Tsakiris Mallas, H&M, Bershka, Body Shop, Volta Fun Park, Mat Fashion, Prasini, DPAM, BSB, Alter Shop, Attrativo, Toi & Moi, Sugar Free, Body Talk, Optical Papadiamontopoulos, Tsouderos, Crocodilino,Goody’s, Pizza Fan, Mongos, Crepa-Crepa, Cinnabon, Press Gallery, Pita, KFC, Taco Bell, Coffee Time, Δωδώνη, Everest, Village Cinemas, Village Cafe,La Pasteria, Flocafé, Friday’s, Scoop Cafe

Νέο εμπορικό κέντρο

Το Athens Metro Mall θα αρχίσει να λειτουργεί στις 30 Νοεμβρίου, στον Άγιο Δημήτριο. Πρόκειται για μία επένδυση που ξεπέρασε τα 75 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης, Talima Venture Inc. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής της εταιρείας, Π. Κωνσταντίνου, δήλωσε ότι το εμπορικό κέντρο θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας. Το Athens Metro Mall έχει εκμισθώσιμη επιφάνεια (GLA) 21.500 τ.μ. διαθέτει 85 καταστήματα και 18 χώρους εστίασης. Όπως ανακοινώθηκε, μέρος έχει μισθωθεί από τη Village για τη δημιουργία πολυκινηματογράφου πέντε αιθουσών, ενώ χώρο έχει μισθώσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος για τη δημιουργία σούπερ μάρκετ. Διαθέτει 1.200 θέσεις στάθμευσης. Η Talima Venture ανήκει σε οικογένεια ομογενών από τη Βενεζουέλα, που δραστηριοποιείται στην κτηματαγορά από τη δεκαετία του 1950. Το 2002 ίδρυσε υποκατάστημα στην Ελλάδα για να αξιοποιήσει το ακίνητο που διέθετε στον Άγιο Δημήτριο, ενώ φέτος εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων επίπλου, διακόσμησης και οικιακού εξοπλισμού "Διάφανο"

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki