Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Ανοικτά όλο το 24ωρο

Στην Κωνσταντινούπολη, από τις 18 Μαρτίου μέχρι και τις 26 Απριλίου, 31 μεγάλα εμπορικά κέντρα θα είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο κάνοντας εκπτώσεις στα είδη ένδυσης, υπόδησης και νοικοκυριού τουλάχιστον 30% και χωρίς φόρους. «Σαράντα μέρες και 40 νύχτες ψώνια και διασκέδαση. Η Κωνσταντινούπολη είναι έτοιμη για το μεγαλύτερο φεστιβάλ αγοράς», είναι το κεντρικό διαφημιστικό σλόγκαν του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Το «Istanbul Shopping Fest» αναμένεται να μαζέψει όλο το... χαρτί της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, ενώ καταναλωτές και τουρίστες πέραν των χαμηλών τιμών θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς με δώρα ταξίδια. Δύο εμπορικά κέντρα την ημέρα θα είναι ανοιχτά όλο το 24ωρο, ενώ όλα θα λειτουργούν τις Παρασκευές και τα Σάββατα μέχρι τα μεσάνυχτα. Ο Σύνδεσμος των Ξενοδόχων της Κωνσταντινούπολης προσφέρει μάλιστα δωρεάν διαμονή το τελευταίο Σαββατοκύριακο του φεστιβάλ σε εκείνον που θα κάνει τα περισσότερα ψώνια. Στην Κωνσταντινούπολη αναμένεται να ταξιδέψουν και πολλοί Ελληνες, μια και υπάρχουν αργίες όπως η 25η Μαρτίου και το Πάσχα, ενώ όλα τα τουριστικά πρακτορεία της γειτονικής χώρας κινούνται δυναμικά για να προσελκύσουν Ευρωπαίους. «Η τουρκική κυβέρνηση προχωρά σε αυτήν την τολμηρή δράση φιλοδοξώντας να φέρει τουρίστες τονώνοντας την εμπορική αγορά της Πόλης, στην Ελλάδα γκρινιάζουμε για το πόσες Κυριακές θα πρέπει να είναι ανοιχτά τα καταστήματα, αν πρέπει ή δεν πρέπει να επεκταθεί το ωράριο λειτουργίας αλλά και πώς θα μπλοκάρουμε επενδύσεις εμπορικών κέντρων», σημειώνουν στο «Εθνος» στελέχη μεγάλων ελληνικών αλυσίδων λιανεμπορίου.

Εμπορικά κέντρα απο εμπόρους

Επιταχύνουν τις διαδικασίες για τη δημιουργία τοπικών, εμπορικών κέντρων στους τέσσερις νομούς της Κρήτης οι έμποροι του νησιού, για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό των ξένων πολυκαταστημάτων. Σύντομα θα υπογράψουν το καταστατικό της εταιρείας που έχουν συστήσει, ενώ θα ακολουθήσει γενική συνέλευση για την εκλογή διοικητικού συμβουλίου, που θα διαπραγματευτεί την αγορά των απαιτούμενων οικοπέδων, και το πρώτο εμπορικό κέντρο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει στο Ηράκλειο στο τέλος του χρόνου ή το αργότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2012. Η προσωρινή διοίκηση της ανώνυμης πολυμετοχικής εταιρείας θα διαχειριστεί την αγορά και διάθεση των αποθεμάτων των εμπορικών καταστημάτων, που λόγω της οικονομικής ύφεσης έχει συσσωρευτεί στις αποθήκες τους. Ο προσανατολισμός είναι τα πολυκαταστήματα αυτά να έχουν μικτή χρήση (δηλαδή λιανική και χονδρική πώληση), ώστε με χαμηλές-προσιτές τιμές να απαλλαγούν από τα στοκ. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα αγοράζουν πιο οικονομικά, θα αυξηθεί η απασχόληση, θα αναπτυχθεί η τοπική κοινωνία, θα σταματήσουν τα λουκέτα σε επιχειρήσεις και τα χρήματα των καταναλωτών θα ξαναεπενδύονται, ενισχύοντας την εγχώρια αγορά. Προϋπόθεση είναι η καλύτερη δυνατή οργάνωση, η ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων της και η βελτίωση των εμπορικών συνεργασιών της εταιρείας, για να ανταγωνίζεται με επιτυχία και να διευρύνεται η κερδοφορία της.

ΠΗΓΗ: enet.gr

Καταστήματα: Πτώση έως 20%

Το 2010, το ύψος των ενοικίων, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009, διολίσθησε από 7% έως 19% στις οδούς Ερμού (Αθήνα), Τσακάλωφ (Κολωνάκι), Κολοκοτρώνη (Κηφισιά), Σωτήρος (Πειραιά) και Μεταξά (Γλυφάδα). Η κατάσταση στις υπόλοιπες, τοπικές αγορές, δείχνει ακόμα χειρότερη. Το ενδιαφέρον χρηστών και επενδυτών, λαμβάνοντας ως βάση τη ζήτηση τόσο τοπικών όσο και πολυεθνικών εταιρειών, προσελκύουν πρωτίστως οι αγορές της Ερμού και του Κολωνακίου και δευτερευόντως οι αγορές της Γλυφάδας (Μεταξά), του Πειραιά (Σωτήρος) και της Κηφισιάς (οδός Κολοκοτρώνη). Το ενδιαφέρον, εντός του 2010, επικεντρώθηκε κυρίως σε επιφάνειες από 80 έως 150 τ.μ. και προέκυψε στο πλαίσιο της εξασφάλισης χαμηλότερων μισθωμάτων και μείωσης των λειτουργικών εξόδων (μετεγκατάστασης). Προήλθε αρχικά από τράπεζες αλλά πολύ περισσότερο από το χώρο της ένδυσης.

Τα ξενοίκιαστα των κεντρικών οδικών αρτηριών

Αύξηση του αριθμού των κενών εμπορικών χώρων που βρίσκονται σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας κατέγραψε έρευνα που αφορά την διαθεσιμότητα των εμπορικών καταστημάτων. Στην λεωφόρο Κηφισίας , από την συμβολή της με την Λεωφόρο Αλεξάνδρας μέχρι το Ψυχικό, στην Λεωφόρο Συγγρού , προς την πλευρά της πλατείας Συντάγματος αλλά και στην Πατησίων και στην Παραλιακή , ο αριθμός των αδιάθετων καταστημάτων έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 25% σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου. Η αύξηση του αριθμού των κενών καταστημάτων ήταν αναμενόμενη. Όμως σε κάθε επιμέρους αγορά υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες. Για παράδειγμα οι περισσότεροι εμπορικοί χώροι στην Λεωφόρο Συγγρού ήταν μισθωμένοι σε εταιρίες του χώρου των αυτοκίνητων. Η κρίση στις πωλήσεις ΙΧ επηρέασε άμεσα την δραστηριότητα τους αφού οι περισσότερες από αυτές είτε προσπάθησαν να περιορίσουν το λειτουργικό τους κόστους μεταφερόμενες σε άλλα σημεία είτε ανέστειλαν την δραστηριότητα τους. . Στην Κηφισίας και συγκεκριμένα μέχρι το ύψος της Πανόρμου αλλά και στην Πατησίων η συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης αλλά και οι άλλαγες στην εθνογραφική σύνθεση των συγκεκριμένων αγορών οδήγησαν πολλές μικρές επιχειρήσεις στην απόφαση να αναστείλουν την λειτουργία τους. Στην Κηφισίας από το Ψυχικό μέχρι την Κηφισιά , η αύξηση των κενών καταστημάτων οφείλεται στον περιορισμό της δαπάνης για διαρκή καταναλωτικά αγαθά αλλά και στην συρρίκνωση της αγοράς ακινήτων.Το γεγονός ότι οι περισσότεροι χώροι παραμένουν ξενοίκιαστοι περισσότερο από δέκα μήνες δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για βελτίωση των συνθηκών ζήτησης.

Τι συμβαίνει με την Αθηνάς

Η επόμενη μεγάλη έκπληξη της αγοράς εμπορικών χώρων θα πρέπει να αναζητηθεί στην …οδό Αθηνάς. Η προοπτική της ήπιας πεζοδρόμησης ενός από τους πλέον ιστορικούς δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας έχει ήδη θέσει την αγορά εμπορικών ακινήτων σε αναβρασμό. Τα πρώτα σημάδια του νέου προσώπου της αγοράς είναι πλέον εμφανή καθώς την θέση των χονδρεμπορικών καταστημάτων παίρνουν σιγά σιγά επιχειρήσεις γρήγορου φαγητού και κινητής τηλεφωνίας ενώ περιορίζονται οι κλασσικές εμπορικές χρήσεις που έδιναν την προσωπικότητα στην αγορά του συγκεκριμένου δρόμου. Ηδη ένα σημαντικό ποσοστό των υφιστάμενων εμπορικών χώρων έχουν αλλάξει χρήσεις και δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η προοπτική την επόμενη πενταετία η εικόνα του δρόμου να έχει αλλάξει πλήρως σε σχέση με την σημερινή. Αν ληφθεί υπόψη ότι ένα ποσοστό του υπάρχοντος αποθέματος κτιρίων χρησιμοποιείται από τράπεζες αλλά και άλλες μεγάλες επιχειρήσεις υπηρεσιών και επίσης ότι ήδη τουλάχιστον το 25% του υφιστάμενου αποθέματος των υφιστάμενων εμπορικών χώρων έχει αλλάξει χρήσεις στην διάρκεια της τελευταίας τριετίας τότε εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς το μέγεθος των αλλαγών στην εικόνα ίσως της τελευταίας εναπομείνασας παραδοσιακής εμπορικής αγοράς.

Η προοπτική αυτή σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση έχει επιβραδύνει το ρυθμό των εξελίξεων αλλά όλα δείχνουν ότι με τα πρώτα σημάδια της ανάκαμψης οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Απόδειξη για όλα αυτά είναι το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες εμπορικών ακινήτων εμφανίζονται αμετακίνητοι στις απαιτήσεις τους με αποτέλεσμα οι χώροι να παραμένουν κενοί, διατηρητέα να μη ανακαινίζονται και οι τιμές να σημειω΄σνουν οριακή πτώση σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Και όλα αυτά καθώς οι περισσότεροι ιδιοκτήτες που διαθέτουν προς ενοικίαση ακίνητα προτιμούν να κρατούν στάση αναμονής μέχρις ότου ξεκαθαρίσει το χρονοδιάγραμμα αλλά και ο χρόνος υλοποίησης των έργων πεζοδρόμησης. Αν και πριν απο ένα χρόνο δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι μεσίτες που προεξοφλούσαν την σταδιακή μετατροπή της σε αγορά επιχειρήσεων υγιεινομικού ενδιαφέροντος λόγω και της γειτνίασης της με την περιοχή του Ψυρρή τώρα τα πράγματα φαίνεται ότι έχουν αλλάξει . Η κρίση στην αγορά ακινήτων που καταγράφεται στην περιοχή του Ψυρρή σε συνδυασμό με την συρρίκνωση της εμπορικής δραστηριότητας έχουν ως επίπτωση την επιβράδυνση των αλλαγών.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki