Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Εμπορικά κέντρα παντός καιρού

Τα εμπορικά κέντρα έχουν πληγεί λιγότερο από την μείωση της κατανάλωσης σε σύγκριση με τα καταστήματα των εμπορικών δρόμων. Τόσο το 2010 όσο και τους πρώτους μήνες του 2011 τα μεγάλα εμπορικά κέντρα εμφανίζουν μικρή μείωση επισκεπτών και πωλήσεων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσιάζουν και άνοδο. Ενδεικτική θα πρέπει να θεωρηθεί η σύγκριση μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων του ιστορικού κέντρου και του παλαιότερου εμπορικού κέντρου της πρωτεύουσας Ενώ ένα στα τέσσερα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας έχει βάλει λουκέτο εξαιτίας της κρίσης, το The Mall Athens εμφάνισε μείωση τζίρου 9% τον Ιανουάριο του 2011. Αλλά και το Attica, που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας καταγράφει μείωση του τζίρου 15%, η οποία όμως είναι αναλογικά μικρότερη από εκείνη των μεμονωμένων εμπορικών καταστημάτων που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η εικόνα αυτή θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο από την λειτουργία των δύο νέων εμπορικών χώρων που θα καλύπτουν τις αγορές των περιφερειακών αγορών της Αττικής και της Βοιωτίας. Πρόκειται για το River West του Ομίλου της Βιοχάλκο, στα δυτικά προάστια. Το νέο εμπορικό κέντρο, που βρίσκεται στο Κηφισό και είναι ανάμεσα σε Πέτρου Ράλλη, η Ιερά οδό και Θηβών, εκτιμάται ότι θα καλύψει την αγορά των δυτικών προαστίων και του Πειραιά. Αντίθετα , το εμπορικό κέντρο που τώρα κτίζεται στην Κάντζα θα καλύπτει όλο το φάσμα των αγορών που ξεκινούν από την Γλυφάδα και καταλήγουν στην Βοιωτία.

Καταστήματα: Οι μεγάλες ανατροπές

Η μεγαλύτερη ανατροπή στα δεδομένα της αγοράς εμπορικών καταστημάτων κυοφορούνται στην αγορά. Σύμφωνα με τις απόψεις κορυφαίων αναλυτών οι ανατροπές αυτές έχουν δύο όψεις.

Η πρώτη όψη αφορά στην συρρίκνωση της αγοράς σε επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου επιπέδου κυρίως μέσω της υποβάθμισης των τοπικών και των υπερτοπικών αγορών στις οποίες δραστηριοποιούνται . Αξιοπιστες πληροφορίες φέρουν στην περιοχή του ευρύτερου κεντρου της πρωτεύουσας ο δείκτης διαθεσιμότητας (δηλαδή το ποσοτό των κενων καταστημάτων στο συνολικό αριθμό του δείγματος) επιδεινώθηκε το τελευταίο εξάμηνο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες .

Η δεύτερη όψη αφορά στην λειτουργια των εμπορικών κέντρων τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνουν ένα αξιοσέβαστο ποσοστό της ζήτησης (το μεγαλύτερο προέρχεται από τις γειτονικές τοπικές αγορές και το μικρότερο από τις υπερτοπικές που λειτουργούν σε περιοχές με εύκολη πρόσβαση).

Με απλά λόγια η εξέλιξη δεν θα εξαρτηθεί μόνο από τα εμπορικά σημεία που αναπτύσσονται αλλά και από τις γενικότερες μακροοικονομικές εξελίξεις που επηρεάζουν μεγέθη όπως για παράδειγμα την κατανάλωση και το διαθέσιμο εισόδημα. Επίσης δεν θα πρέπει να υποτιμώνται και οι επιπτώσεις από την διεθνή πιστωτική κρίση η οποία θα καθορίζει την δυνατότητα των παικτών να αποκτήσουν κεφάλαια είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού είτε μέσω θεσμικών επενδυτών που θα ήθελαν να χρηματοδοτήσουν ανάλογες επενδυτικές κινήσεις. Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι το παλιό μοντέλο ανάπτυξης των εμπορικών σημείων φαίνεται ότι ξεπερνιέται αφού η εμπορική κίνηση επικεντρώνεται –και στο μέλλον θα επικεντρώνεται ακόμα περισσότερο- σε σημεία υψηλής εμπορικής προβολής και σε οργανωμένους χώρους εμπορικής ανάπτυξης. Οι μικρές περιφερειακές αγορές φαίνεται ότι στα επόμενα χρόνια οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε περιθωριοποίηση και στην εξέλιξη αυτή δεν συμβάλλουν μόνο οι εμπορικές αναπτύξεις αλλά και οι ίδιες οι εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες προτιμούν την ασφάλεια που προσφέρει η σίγουρη αγορά » , σχολίαζε επικεφαλής εταιρίας real estate

Η επέλαση των εμπορικών κέντρων

Με καθυστέρηση δύο ετών από τον αρχικό προγραμματισμό, ανοίγει την ερχόμενη Άνοιξη, το πρώτο εκπτωτικό χωριό επώνυμων προϊόντων στην Ελλάδα. Ο λόγος για το ΜcΑrthurGlen Designer Οutlet Αthens ένα εκπτωτικό χωριό που θα βρίσκεται στο Σπάτα στο οποίο θα λειτουργούν περισσότερα από 110 καταστήματα διαφορετικών εταιρειών προσφέροντας επώνυμα προϊόντα από το στοκ επώνυμων εταιρειών. Κόντρα στην κρίση, στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών και στη γενικότερη δυσπραγία της ελληνικής οικονομίας ο πολυεθνικός όμιλος εκπτωτικών κέντρων μόδας ΜcΑrthurGlen διακρίνει ευκαιρίες καθώς η οικονομική δυσπραγία αλλά και η σταδιακή εξοικείωση του καταναλωτή στην αναζήτηση του φθηνότερου shopping φέρνουν στο προσκήνιο της λιανικής τα οργανωμένα stock outlets. Επί πλέον ποντάρει όχι μόνο στους έλληνες καταναλωτές αλλά και στους τουρίστες. Το γεγονός ότι το εν λόγω εμπορικό κέντρο, το οποίο θα διαθέτει χώρους 21.200 τ.μ., βρίσκεται 25 χλμ ανατολικά του κέντρου της πόλης και 15 μόλις λεπτά με το αυτοκίνητο από το Διεθνές Αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα αποτελέσει πόλο έλξης τόσο για τους εγχώριους καταναλωτές όσο και για τους τουρίστες. Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος McArthurGlen σχεδιάζει να συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις –σημειώνεται ότι την Αθήνα την επισκέπτονται περί τα 6 εκατ. τουρίστες ετησίως-, προκειμένου να αξιοποιήσει και αυτό το κομμάτι της αγοράς. Επί πλέον όπως υποστηρίζει η Τζούλια Calabrese, Chief Executive Officer McArthurGlen UK Ltd, παρά τη σοβαρή κρίση που αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες και πλήττει την δέσμευση των καταναλωτών στο εταιρικό όνομα εξακολουθεί να υπάρχει μια ισχυρή κουλτούρα για τη μάρκα.

Εκτίμηση η οποία επιβεβαιώνεται και από πρόσφατη έρευνα αγοράς σύμφωνα με την οποία το 50% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο επώνυμες μάρκες. Επώνυμα προϊόντα τα οποία ο πολυεθνικός όμιλος θα τα διαθέτει με έκπτωση από 35-70%. Σε ότι αφορά στο εκπτωτικό χωρίο, για τη δημιουργία του οποίου επενδύθηκαν περί τα 100 εκατ. ευρώ, εκτός από τα 110 καταστήματα διαφορετικών εταιρειών, όπως Cavalli, Moschino, Versace, Tommy Hilfiger, Replay, Gant, Lacoste, Timberland κ.α., θα διαθέτει τέσσερα εστιατόρια, πέντε καφετέριες και χώρους στάθμευσης για 2.000 αυτοκίνητα ενώ θα απασχολεί 1.000 εργαζόμενους.

Το πρώτο εκπτωτικό χωριό της McArthurGlen στην Ελλάδα, σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξή της εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ θέμα χρόνου πρέπει να θεωρείται η περαιτέρω επέκτασή της εντός των ελληνικών τειχών. Στα σχέδια του πολυεθνικού ομίλου ο οποίος σήμερα διαθέτει 19 καταστήματα σε λειτουργία σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες - 500.000 τ.μ.- μερίδιο αγοράς άνω του 18% στην Ευρώπη και 75 εκατομμύρια επισκέψεις ανά έτος. Στα σχέδιά της για την διετία 2011-2012 περιλαμβάνεται η λειτουργία περισσότερων από 100.000 τ.μ. χώρων πώλησης, συμπεριλαμβανομένων του εμπορικού McArthurGlen στην Αθήνα. Σημειώνεται ότι εκτός από την Αθήνα, η ΜcΑrthurGlen η οποία ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 1995 διαθέτει σήμερα 19 εκπτωτικά χωριά σε Βρετανία, Αυστρία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Λουξεμβούργο.

Λουκέτα επι θύραις

Η κατρακύλα του εμπορίου δεν σταματά και οι φόβοι για "πανδημία¨λουκέτων είναι πλέον κάτι παραπάνω απο υπαρκτοί. Σύμφνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής μείωση 14,8% σημείωσε ο Δείκτης Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο, χωρίς τα καύσιμα, τον Ιανουάριο του 2011 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2010, έναντι αύξησης 5,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Αυτό επιβεβαιώνει τις καταγγελίες των εμπόρων για κατακόρυφη αύξηση του τζίρου κατα την διάρκεια των φετεινών χειμερινών εκπτώσεων. Ο Δείκτης Όγκου, με τα καύσιμα, μειώθηκε κατά 16,0%, έναντι αύξησης 6,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, χωρίς τα καύσιμα σημείωσε μείωση 13,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, έναντι αύξησης 5,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, με τα καύσιμα, υποχώρησε κατά 10,5%, έναντι αύξησης 8,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Αγορές δύο ακινήτων

Στην εξαγορά 2 ακινήτων από την Aldi προχωρεί ο λιανεμπορικός όμιλος Μετρό, προκειμένου να τα μετατρέψει σε σημεία της αλυσίδας MyMarket. Σύμφωνα με πληροφορίες, αποκτήθηκε έναντι 2 εκατ. ευρώ το κατάστημα Φαρσάλων της Aldi, το οποίο είχε κοστίσει συνολικά στη Γερμανική αλυσίδα 3,93 εκατ. Ευρώ. Το συγκεκριμένο σημείο έχει δομημένη επιφάνεια 1.499 τμ επί συνολικού ακινήτου επιφάνειας 16.649 τμ. Παράλληλα η Μετρό ολοκληρώνει εντός των ημερών και την αγορά οικοπέδου (όπου έχουν εκδοθεί όλες οι απαραίτητες οικοδομικές άδειες) από την Aldi, στην περιοχή του Κρανιδίου-Πόρτο Χέλι, στο οποίο θα δημιουργηθεί ένα ακόμη MyMarket. Το σχετικό οικόπεδο είναι πάνω από 10 στρέμματα, κόστισε στην Aldi 2,91 εκατ. Ευρώ και με βάση τα αρχικά σχέδια της Γερμανικής αλυσίδας μπορεί να υλοποιηθεί σημείο πώλησης τουλάχιστον 1.500 τμ. Να σημειωθεί ότι στα Φάρσαλα το κατάστημα της Aldi είχε κλείσει πολλούς μήνες πριν η αλυσίδα discount αποφασίσει να αποχωρήσει από την Ελλάδα, καθώς δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό από το παρακείμενο Lidl. Ωστόσο η MyMarket δεν είναι ευθέως ανταγωνιστική της Lidl, παρόλο που υφίστανται προϊοντικές κατηγορίες, στις οποίες η δεύτερη αποσπά σημαντικά μερίδια από τις παραδοσιακές λιανεμπορικές αλυσίδες. Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν πως οι συζητήσεις μεταξύ Aldi και Μετρό συνεχίζονται με το ενδεχόμενο απόκτησης και άλλων σημείων να παραμένει ανοιχτό.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki