Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πέντε «ασφαλείς» επενδύσεις σε ακίνητα

Μπορεί να υπάρξουν «ασφαλείς» επενδύσεις σε ακίνητα ακόμα και αυτή την περίοδο της πρωτοφανούς κρίσης; Η απάντηση είναι καταφατική καθώς στην αγορά καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις από περιοχή σε περιοχή τόσο ως προς το επίπεδο της ζήτησης όσο και ως προς το επίπεδο των τιμών πώλησης και ενοικίων.

Το Realestatenews.gr επιχείρησε να καταγράψει τις επενδύσεις «καταφύγια» σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.

1ο: Παραδοσιακές περιοχές Από τα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών προκύπτει ότι παρά την κρίση οι παραδοσιακές αγορές κατοικίας δεν εμφανίζουν υψηλές απώλειες. Ιδιαίτερα έντονο είναι το φαινόμενο αυτό στις λεγόμενες ακριβές περιοχές όπως για παράδειγμα το Παλαιό Ψυχικό, η Φιλοθέη, η Βουλιαγμένη και το Πανόραμα της Θεσσαλονίκης. Μα αυτές οι περιοχές είναι απλησίαστες για τον μέσο Έλληνα θα σκεφτείτε. Σωστά, αλλά όπως λένε και τα βιβλία της οικονομίας, η κρίση είναι μία μοναδική ευκαιρία για να γίνουν οι πλούσιοι πλουσιότεροι και στην περίπτωση μας υπάρχουν αρκετοί που θα μπορούσαν να καλύψουν την περιορισμένη προσφορά των περιοχών αυτών.

2ο: Μικρά οικόπεδα σε περιοχές με υψηλούς συντελεστές δόμησης Η αλήθεια είναι ότι η κρίση έχει επηρεάσει και την αγορά γης. Η κάθετη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης. Παρόλα αυτά μία κατηγορία οικοπέδων εξακολουθεί να είναι περιζήτητη ακόμα και από κατασκευαστές. Πρόκειται για τα μικρά οικόπεδα σε περιοχές με υψηλούς συντελεστές δόμησης.

3ο: Εξοχικές κατοικίες σε παραδοσιακούς οικισμούς Στην αγορά εξοχικής κατοικίας το μεγαλύτερο «χτύπημα» το έχουν δεχτεί οι νέες κατοικίες που έχουν κτιστεί σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλης. Παρόλα αυτά, η ζήτηση για ακίνητα που βρίσκονται εντός παραδοσιακών οικισμών εξακολουθεί να υπάρχει και αυτό αντανακλάται και στο επίπεδο των τιμών. Σημαντικό πλεονέκτημα της επιλογής αυτής είναι ότι ο ιδιοκτήτης δεν πρόκειται να βρεθεί από τη μία στιγμή στην άλλη, αντιμέτωπος με δυσάρεστες εκπλήξεις που αφορούν τους όρους και τις προϋποθέσεις δόμησης.

4ο: Επαγγελματικοί χώροι σε παραδοσιακές αγορές Σίγουρα, η αγορά επαγγελματικών χώρων έχει καταγράψει μεγαλύτερες απώλειες σε σύγκριση με την αγορά κατοικίας. Παρόλα αυτά, τα επαγγελματικά ακίνητα (γραφεία και καταστήματα) που βρίσκονται σε παραδοσιακές πιάτσες έχουν επιδείξει μία αξιοσημείωτη αντοχή στα «κτυπήματα της ύφεσης». Η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι η ζήτηση από συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες είναι δεδομένη.

5ο: Μικρά σπίτια που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού Τυπική περίπτωση της επένδυσης αυτής θα πρέπει να θεωρηθούν οι κατοικίες εμβαδού έως 60 τμ που βρίσκονται σε περιοχές κοντά σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο φοιτητικός πληθυσμός είναι σταθερός και μπορεί να καλύψει μία αύξηση της προσφοράς.

Το στοίχημα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ

Η πρώτη επένδυση της Viohalco για το 2015 είναι το άνοιγμα του εμπορικού κέντρου στην Κόρινθο. Μετά το εμπορικό κέντρο του River West στα δυτικά προάστια, ο μεγαλύτερος μεταλλουργικός όμιλος της χώρας σχεδιάζει να ξεκινήσει τον Μάρτιο τη λειτουργία εμπορικού κέντρου στην περιοχή της Kορίνθου, έκτασης 15.000 τ.μ. στις εγκαταστάσεις της παλιάς Σωληνουργείας Kορίνθου (Mare West Ηδη έχει καλυφθεί πάνω από το 80% των μισθώσεων στο MARE WEST. Μάλιστα, μεταξύ των μισθωτών είναι και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, η οποία μίσθωσε κατάστημα 5.000 τ.μ. στο κέντρο, κάνοντας το πρώτο βήμα να δραστηριοποιηθεί εκτός του Λεκανοπεδίου Αττικής. Ο όμιλος Viohalco διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία και στοχεύει στην περαιτέρω αξιοποίησή της, για να ενισχύσει τις ταμειακές ροές. Να αναφέρουμε ότι ήδη έχει μισθωμένο ακίνητο 60.000 τ.μ. επί της οδού Kηφισού, που έχει εκμισθώσει ο όμιλος Φουρλή (IKEA). Επίσης, διαθέτει δύο ακίνητα, το ένα είναι το ακίνητο στη λεωφόρο Aμαρουσίου-Xαλανδρίου (όπου στεγαζόταν οικονομική εφημερίδα), αλλά και το ακίνητο που ήταν μισθωμένο παλαιότερα στον όμιλο Δασκαλαντωνάκη στην Πλατεία Kαραϊσκάκη (Athens Imperial Hotel). Eκτός από τα προαναφερθέντα ακίνητα, η Viohalco και οι θυγατρικές της κατέχουν ένα σημαντικό αριθμό γεωτεμαχίων, συνολικής επιφάνειας άνω των 50 στρεμμάτων, σε Στυλίδα, Φθιώτιδα και μια σειρά από συγκροτήματα γραφείων και αποθήκες σε Aθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Aσπρόπυργο, Σουσάκι Kορίνθου και Hράκλειο Kρήτης.

Επτα προτάσεις για το Κτηματολόγιο

Συνάντηση εργασίας είχε  το Προεδρείο της ΠΟΜΙΔΑ με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, τον Υφυπουργό αρμόδιο για το Κτηματολόγιο κ. Δημήτρη Οικονόμου, τον νέο Πρόεδρο του «Ελληνικού Κτηματολογίου» Καθηγητή κ. Δημήτριο Σταθάκη και το νέο Γενικό Διευθυντή του κ. Στέφανο Κοτσώλη.

 

Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ κ. Στράτος Παραδιάς εξέθεσε αναλυτικά τις απόψεις της ΠΟΜΙΔΑ τόσο επί της ουσίας όσο και επί της διαδικασίας για τη κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου. Τόνισε ιδιατέρως την ανάγκη να οριοθετηθούν χρονικά οι αξιώσεις του Δημοσίου επί των νόμιμων εκτός σχεδίου ιδιωτικών περιουσιών, όπως έχει γίνει από το 2003 για τα εντός σχεδίου ακίνητα, να δοθεί ενιαία παράταση της προθεσμίας δήλωσης για όλες τις κτηματογραφούμενες περιοχές, αλλά και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων φερόμενων ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» των 35 περιοχών οι οποίες εξαιρέθηκαν από παραδρομή από τη γενική παράταση δικαστικής διόρθωσης των εγγραφών τους. Τέλος τόνισε την ανάγκη εκτεταμένης ενημέρωσης του πληθυσμού, ιδιαίτερα της περιφέρειας και του Απόδημου Ελληνισμού για την ανάγκη και τη χρησιμότητα δήλωσης των περιουσιακών στοιχείων στην διαδικασία της κτηματογράφησης.

 

Οι επί μέρους προτάσεις της ΠΟΜΙΔΑ για την έγκαιρη και αποτελεσματική κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου είναι:

1. Αμεση νομοθετική επίλυση του ιδιοκτησιακού προβλήματος των εκτός σχεδίου ακινήτων της χώρας, με ρύθμιση ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να διεκδικεί περιουσιακά δικαιώματα επ΄αυτών αν οι ιδιώτες τα νέμονται καλόπιστα επί δεκαετίες με νόμιμους τίτλους και με παρόμοιες προϋποθέσεις, με αυτές που θέτει το άρθρο 4 του ν. 3127/2003 για τα εντός σχεδίου ακίνητα.  Διαφορετικά είναι αδύνατη η κατάρτιση Κτηματολογίου.*

2. Ειδικότερα άμεση επίλυση του προβλήματος των χορτολιβαδικών εκτάσεων και των πρόσφατα δασωθέντων αγρών. Τουλάχιστον 3,5 εκατομμυρίων στρεμμάτων νόμιμων ιδιωτικών εκτάσεων που καλύπτονται με φρύγανα, ή και με βράχια, κυρίως στα νησιά, απειλούνται με αρπαγή και δήμευση μέσω κτηματολογίου και δασικών χαρτών!

3. Περιέλευση των αδήλωτων και αγνώστου ιδιοκτήτη ακινήτων στους ΟΤΑ, κατά τροποποίηση του άρθρου 9 του Ν. 2664/1998, και όχι στο Δημόσιο. Οι Δήμοι ξέρουν, μπορούν και θα αξιοποιήσουν τα αστικά ακίνητα για δημιουργία «κοινωνικής κατοικίας»  και τα αγροτικά για αποκατάσταση ακτημόνων αγροτών, σε αντίθεση με το Δημόσιο το οποίο αδυνατεί πλήρως να τα αξιοποιήσει, πλην της περιέλευσής τους στο Υπερταμείο!

4. Απαλλαγή των αγροτών για τα επιπλέον των δύο δικαιωμάτων επί αγροτικών ακινήτων στην ίδια εταιρία κτηματογράφησης, και όχι ανά προκαποδιστριακό δήμο, όπως έχει παράνομα ερμηνευθεί η σχετική διάταξη!

5. Ενιαία παράταση όλων των προθεσμιών υποβολής δηλώσεων σε όλα τα γραφεία κτηματογράφησης μέχρι την 31.12.2019, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν σαφώς τη λήξη τους.

6. Παράταση της προθεσμίας διόρθωσης των ανακριβών πρώτων εγγραφών μέχρι τη συμπλήρωση 20ετίας τουλάχιστον από την έναρξη της κτηματογράφησης, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον Α.Κ. που προβλέπει απώλεια κυριότητας λόγω 20ετούς «έκτακτης χρησικτησίας». Αμεση διαγραφή της αχρείαστης φράσης "...εάν δεν είχε λήξει η ίδια ή οι παρατάσεις της μέχρι τις 30.11.2018", στη τελευταία ρύθμιση, η οποία εξαιρεί αδίκως, 35 Δήμους και περιοχές της χώρας από τη γενική τελευταία παράταση.

7. Αμεση διεξαγωγή ενημερωτικής καμπάνιας σε εθνικό επίπεδο, μέσω Τύπου, τηλεόρασης, ραδιοφώνου & διαδικτύου, για την ανάγκη και τη διαδικασία δήλωσης των περιουσιακών δικαιωμάτων όλων των πολιτών.

Η μέχρι σήμερα άρνηση επίλυσης του ιδιοκτησιακού προβλήματος των εκτός σχεδίου ακινήτων, και επαρκούς παράτασης τόσο της προθεσμίας δηλώσεως ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων όσο και της προθεσμίας διόρθωσης αρχικών εγγραφών, παρεμποδίζουν την ταχεία κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου και παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις περί προστασίας της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας και μετατρέπουν το Κτηματολόγιο  και τους δασικούς χάρτες, σε εργαλεία δήμευσης της περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων εντίμων πολιτών σε όλη τη χώρα!

Νέα υποχώρηση

Με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τα πιστωτικά ιδρύματα, εκτιμάται ότι το α΄ τρίμηνο του 2015 οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) ήταν κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 3,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, οι τιμές των διαμερισμάτων μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5% (-9,1%, -8,0%, -7,2% και -5,4% το α΄, β΄, γ΄ και δ΄ τρίμηνο του 2014 αντίστοιχα), έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013. Πιο αναλυτικά, η μείωση των τιμών το α΄ τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ήταν 4,5% για τα “νέα” διαμερίσματα (ηλικίας έως 5 ετών) και 3,5% για τα “παλαιά” (ηλικίας άνω των 5 ετών). Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης των τιμών των “νέων” διαμερισμάτων διαμορφώθηκε στο 6,6%, έναντι μείωσης 8,0% των “παλαιών” (2013: “νέα” -10,9%, “παλαιά” -10,8%). Από την ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή προκύπτει ότι η μείωση των τιμών των διαμερισμάτων το α΄ τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ήταν 3,8% στην Αθήνα, 5,9% στη Θεσσαλονίκη, 4,1% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 3,0% στις λοιπές περιοχές της χώρας. Για το σύνολο του 2014, με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, η μείωση των τιμών στις ίδιες περιοχές σε σχέση με το 2013 ήταν 9,2%, 6,7%, 6,7% και 5,1% αντίστοιχα. Τέλος, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το α΄ τρίμηνο του 2015 οι τιμές των διαμερισμάτων ήταν μειωμένες κατά 4,2% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2014. Για το σύνολο του 2014, οι τιμές των διαμερισμάτων στις αστικές περιοχές μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,0%, έναντι μείωσης κατά 10,9% το 2013

Ραβασάκια...

Προκάτ εκκαθαριστικά για χιλιάδες φορολογουμένους που δεν δήλωσαν εισοδήματα προηγούμενων ετών ετοιμάζει η Εφορία με τον «έξτρα κατ’ εκτίμηση» φόρο που θα κληθούν να πληρώσουν.

 

Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται εργαζόμενοι και συνταξιούχοι με αδήλωτα αναδρομικά ποσά, ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν εμφάνισαν τα πραγματικά έσοδα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (Airbnb), συνταξιούχοι με αποδοχές από το εξωτερικό, επιχειρήσεις με μεταβολή της ακίνητης περιουσίας που δεν υπέβαλαν τροποποιητική δήλωση Ε9, επαγγελματίες με σημαντική δραστηριότητα και μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ καθώς και φορολογούμενοι με πολυτελή διαβίωση και μεγάλη περιουσία που δεν δικαιολογούνται από το προφίλ τους στην Εφορία.

 

Μετά τις 100.000 «λυπητερές» που απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για απόκρυψη εισοδήματος στις φορολογικές δηλώσεις του 2015 από αναδρομικά συντάξεων και έσοδα από το Airbnb, το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει ότι εντός του έτους θα ταχυδρομήσει 15.000 εκκαθαριστικά με φόρο κατ’ εκτίμηση για το εισόδημα που προκύπτει με βάση τα στοιχεία και τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της η φορολογική αρχή.

 

Πρόκειται για:

 

■ Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.

 

■ Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων ή προέρχονται από ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ, καθώς επίσης και στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας και εν γένει από κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

 

Σε περίπτωση που από τα στοιχεία που διαθέτει η φορολογική διοίκηση, προκύπτει ότι έχουν αποκτηθεί από φυσικό πρόσωπο εισοδήματα ημεδαπής ή αλλοδαπής, αδιακρίτως κατηγορίας και πηγής προέλευσης (μισθοί, συντάξεις, αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα, έσοδα από ακίνητα, μερίσματα, τόκους, δικαιώματα κ.α.) τα οποία δεν έχουν αποτυπωθεί σε δήλωσή του, τότε εκδίδεται και κοινοποιείται πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος με την οποία προσδιορίζεται ο τυχόν οφειλόμενος επιπλέον φόρος και κατά περίπτωση τα τυχόν ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.

 

Στο εκκαθαριστικό που θα λάβουν οι φορολογούμενοι θα αναφέρεται ότι η φορολογική διοίκηση προέβη στον εκτιμώμενο προσδιορισμό φόρου λόγω μη υποβολής δήλωσης μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού του φόρου, ενώ θα αναγράφονται τα στοιχεία που έλαβε υπόψη για τον κατ’ εκτίμηση προσδιορισμό της φορολογικής του υποχρέωσης.

 

Ο φορολογούμενος θα λαμβάνει στην προσωπική θυρίδα του στο Taxisnet ειδοποίηση με διαδρομή (link) που τον οδηγεί στην αντίστοιχη σελίδα του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ, όπου έχει τη δυνατότητα να δει και να εκτυπώσει την εκδοθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, ενώ θα λαμβάνει και ηλεκτρονική ειδοποίηση στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

 

Μετά την έκδοση της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού του φόρου, ο φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να υποβάλει δήλωση φόρου εισοδήματος με τα συνοδευτικά έγγραφα σε ψηφιακή απεικόνιση (scan) μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ ή (με φυσικό φάκελο) ταχυδρομικά είτε με συστημένη επιστολή ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς.

 

Είναι επίσης δυνατή η χειρόγραφη υποβολή της δήλωσης στην αρμόδια ΔΟΥ. Ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία που προκύπτει από τη σφραγίδα του Ταχυδρομείου ή της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς ή η ημερομηνία αποστολής του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το αποδεικτικό του ταχυδρομείου ή της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς ή το αυτοματοποιημένο μήνυμα, που αποστέλλεται ως απάντηση στο ηλεκτρονικό μήνυμα του φορολογουμένου, αποτελεί γι’ αυτόν αποδεικτικό υποβολής της δήλωσης και επέχει θέση απόδειξης παραλαβής εκ μέρους του αποδέκτη.

 

Σημειώνεται ότι ο φορολογούμενος υποχρεούται σε καταβολή του οφειλόμενου με βάση την πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης αυτής, εκτός αν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενώ έχει τη δυνατότητα άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής εντός προθεσμίας 30 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki