Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Ποιοί κινδυνεύουν να χάσουν τα ακίνητα τους

Διακόσιες χιλιάδες ακίνητα θα αρχίσουν να περιέρχονται στην κυριότητα του Δημοσίου από το 2015, καθώς δεν έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο. Πρόκειται για τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», η κτηματογράφηση των οποίων ξεκίνησε την περίοδο 1997-1999 σε 340 περιοχές σε όλη την Ελλάδα.

Παράλληλα, όπως αναφέρουν Τα Νέα Σαββατοκύριακο, από τις 7 Ιουλίου ξεκινά η υποβολή δηλώσεων για τη νέα φάση κτηματογράφησης για περιοχές σε Κοζάνη, Αργολίδα και Αρκαδία.Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, από το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν τα προγράμματα κτηματογράφησης για περιοχές των Τρικάλων και της Πέλλας.

Όπως προβλέπεται από το νόμο, όσα ακίνητα δεν δηλωθούν εγκαίρως στο Κτηματολόγιο -η συνολική προθεσμία είναι 12 χρόνια από την ίδρυση Κτηματολογικού Γραφείου στην περιοχή για τους ιδιοκτήτες που κατοικούν στην Ελλάδα και 14 για τους κατοίκους εξωτερικού για τα παλαιά προγράμματα- θα περιέρχονται στο Δημόσιο.Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προσφύγουν δικαστικά, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση κι όχι να επανακτήσουν το ακίνητο. Για τα προγράμματα κτηματογράφησης που ξεκίνησαν από το 2008 και εντεύθεν η χρονική προθεσμία για τις δηλώσεις είναι πέντε χρόνια για τους κατοίκους εσωτερικού και επτά χρόνια για όσους ζουν μόνιμα εκτός Ελλάδας.

 

Τσουναμι εξώσεων

Μεγάλο είναι το πρόβλημα με τα ενοίκια που αδυνατούν να καταβάλουν συνταξιούχοι αλλά και άνεργοι, με τους ιδιοκτήτες να κάνουν υπομονή. «Αν, ωστόσο, δεν ισχύσει και για τις δηλώσεις του 2015 η εκχώρηση των ανείσπρακτων μισθωμάτων του 2014 τότε θα προκληθεί 'τσουνάμι' εξώσεων προκειμένου να γλιτώσουν οι ιδιοκτήτες τους φόρους», τονίζει ο κ. Παραδιάς.

Τα παραδείγματα των κακοπληρωτών καλύπτουν το σύνολο της κτηματαγοράς και δεν αφορούν μόνο κατοικίες όπου τα ποσά είναι σχετικά μικρά. Όπως τονίζουν γνώστες της αγοράς, στα καταστήματα, τα γραφεία και τους αποθηκευτικούς χώρους τα χρέη των μισθωτών ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Εν τω μεταξύ, φαίνεται να ακυρώνονται οι προτάσεις που είχαν κατατεθεί από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή του υπουργείου Δικαιοσύνης και αφορούσε τη δυνατότητα των ιδιοκτητών να βγάζουν από το ακίνητά τους κατ' επάγγελμα «φεσατζήδες». Οι ισχύουσες διατάξεις προβλέπουν την άμεση έξωση από το ακίνητο αλλά και δικαστικές διαδικασίες-εξπρές ώστε να υποχρεωθεί ο ενοικιαστής να καταβάλει ενοίκια, κοινόχρηστα και άλλους λογαριασμούς που δεν πληρώνει. Όμως, οι προτάσεις της επιτροπής ακύρωναν το αυστηρό πλαίσιο καθώς δινόταν δίμηνη προθεσμία πληρωμής των οφειλών αντί 15νθήμερης που ίσχυε καθώς και μια απίστευτη γραφειοκρατία με την κοινοποίηση εξωδίκων, την άμεση εκτελεστότητα της διαταγής απόδοσης. Τέλος, επιμηκυνόταν ο χρόνος έναρξης εκτελεστότητάς της μετά 30 ημέρες (αντί των 20). Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες προτάσεις επανεξετάζονται και δεν θα τεθούν τελικά σε εφαρμογή.

Πως κτίζονται οι ιστορίες επενδυτικών προσδοκιών

Ξένοι και Έλληνες επιχειρηματίες διερευνούν επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς η επιταχυνόμενη τάση να χρησιμοποιείται η Ελλάδα και ειδικότερα ο Πειραιάς και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ως άξονας ευρωπαϊκών εισαγωγών διαμορφώνει νεα δεδομένα για την βιομηχανία των διαμεταφορών και των logistics. Ο διαγωνισμός για  την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου Πεδίου από την ΓΑΙΑΟΣΕ με προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος την 11η Ιουλίου αλλά και η κινητικότητα κτηματομεσιτικών οίκων γύρω απο ιδιωτικά βιομηχανικά ακίνητα κατάλληλα για την εφοδιαστική αλυσίδα στην ευρύτερη περιοχή ανοίγουν την αυλαία για την νέα εποχή του συγκεκριμένου κλάδου.

 

Το «στόρυ» σε επίπεδο real estate βασίζεται, σύμφωνα με μεγάλους κτηματομεσιτικούς οίκους, σε δυο άξονες: Πρώτον εταιρείες που ήδη λειτουργούν μπορούν πλέον να αναπτυχθούν και να μετακινηθούν σε καλύτερης ποιότητας ακίνητα εξαιτίας της μεγάλης προσφοράς χώρων σε ελκυστικές τιμές, και δεύτερον νέοι παίκτες είτε από τον τομέα των μεταφορικών υπηρεσιών είτε πολυεθνικές που θέλουν να εδράσουν κοντά στον Πειραιά και το σιδηροδρομικό δίκτυο εγκαταστάσεις αποθήκευσης ή και συναρμολόγησης προϊόντων αναζητούν θέση στον χάρτη της δυτικής Αττικής.

 

Το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών κεφαλαίων για το real estate τμήμα των διαμεταφορών εκδηλώθηκε και στο επενδυτικό forum της Νέας Υόρκης που έγινε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας και συνέπεσε με την προκήρυξη του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ.Η υπερπροσφορά εκτάσεων όμως δεν αφήνει πολλά περιθώρια προσδοκιών για άνοδο των τιμών βραχυπρόθεσμα. Στην προσφορά ακινήτων από τον ιδιωτικό τομέα έρχεται τώρα να προστεθεί και αυτά τςη ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο διαγωνισμός της θυγατρικής του ΟΣΕ αφορά την ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του «Θριασίου Πεδίου» για την ανάπτυξη του «Εμπορευματικού Κέντρου» και περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Τι συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη;

Και ο χώρος της ΔΕΘ περιλαμβάνεται στα ακίνητα της Θεσσαλονίκης που πρόκειται να αξιοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ. Την ενημέρωση του δήμου, των δημοτικών παρατάξεων, των φορέων και των πολιτών της Θεσσαλονίκης για τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με ακίνητα της πόλης ζήτησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης,  από το διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ .

Οσον αφορά στα 19 στρέμματα της Νέας Παραλίας, ο δήμος  υπογραμμίζει ότι πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, σύμφωνα με το οποίο η Νέα Παραλία ανήκει στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου (ΚΕΔ) και όχι στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Το γεγονός αυτό εμποδίζει οποιοδήποτε σχέδιο αξιοποίησης και εκμετάλλευσης της Νέας Παραλίας από το Δήμο Θεσσαλονίκης, την ενδεχόμενη κατασκευή μαρίνας, ακόμη και την κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης των επιβατών που θα χρησιμοποιούν τα καραβάκια της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, καθώς ο δήμος δεν μπορεί να κατασκευάσει τους σταθμούς σε έκταση που δεν του ανήκει.

Μέσα στα σχέδια του Δήμου Θεσσαλονίκης, πέρα από τη συνεννόηση που βρίσκεται με τον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο Θεσσαλονίκης και τον Ομιλο Φίλων Θαλάσσης, είναι η διεκδίκηση της Νέας Παραλίας. Παράλληλα πρόκειται να υποβάλει ολοκληρωμένη μελέτη για τον Θερμαϊκό κόλπο, η οποία θα περιλαμβάνει και τα σχέδια για τη δημιουργία μαρίνας, αλλά και τα θαλάσσια αστική συγκοινωνία.

Νέα ακίνητα στο σφυρί

Προχωρούν οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες καθως  στην λίστα προστίθενται συνεχώς νέα ακίνητα. Έτσι , στον κατάλογο των ακινήτων που θα επιχειρηθεί να πωληθούν μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας προστέθηκε πρόσφατα και διατηρητέο κτίριο σε πολύ καλή αστική περιοχή στο κέντρο της Λουμπλιάνας στη Σλοβενία, κοντά στο γνωστό πάρκο Τίβολι. Το κτίριο, που χρειάζεται ανακαίνιση, διαθέτει υπόγειο 382 τ.μ., ισόγειο και 1ο όροφο 372 τ.μ. έκαστος, δώμα 103 τ.μ. και parking 20 τ.μ. Στον κατάλογο περιλαμβάνονται σήμερα περί τα 25 ακίνητα στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ναύπλιο, στην Κω, στη Ρόδο και σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές (Αχαϊα, Χαλκιδική, κλπ).Από πέρυσι έχει δρομολογηθεί, χωρίς να υλοποιηθεί, η πώληση του 43,69% που κατέχει το δημόσιο στο οικόπεδο και την επ’ αυτού κτισμένη παραδοσιακή αγορά τροφίμων της Θεσσαλονίκης Μοδιάνο.Στον κατάλογο εντάχθηκε και τριώροφο κτίριο με διατηρητέα πρόσοψη στο κέντρο της Πάτρας, με την χρήση των δύο ορόφων να έχει παραχωρηθεί στο υπουργείο Πολιτισμού, δύο διώροφα καταστήματα στο Νιοχώρι Ρόδου, επαγγελματικός χώρος στο λιμάνι της Σύρου και τέσσερα πρώην ειρηνοδικεία σε επαρχιακές πόλεις ή κωμοπόλεις.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki