Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Στα νύχια των τοκογλύφων

Στα χέρια των τοκογλύφων χιλιάδες ιδιοκτήτες που αναζητούν εναγωνίως ρευστό για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Προσφέρουν δάνεια με εγγύηση ακινήτων και με επιτόκια που φτάνουν μέχρι και 5% μηνιαίως. Τις περισσότερες φορές , το δάνειο που προσφερουν αντιπροσωπεύει το 30% της αξίας των ακινήτων και φυσικά οι όροι είναι σχεδόν τέτοιοι που οι δανειολήπτες είναι σε πλήρη αδυναμία να αναταποκριθούν στις απαιτήσεις των "δανειστών" τους. Στην πραγματικότητα , ακόμα και οι νομικές διέξοδοι που έχουν οι οφειλέτες είναι λεόντειοι με αποτέλεσμα να αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τα νομικά όπλα τα οποία διαθέτουν. Αν και τα φαινόμενα αυτά δεν είναι άγνωστα στην αγορά το τελευταίο χρόνο έχουν πληθύνει καθώς οι εξοντωτικές ποινές για οφειλές προς το δημόσιο και τα ταμεία σε συνδυασμό με τον μπλόκο σε παράλληλες δραστηριότητες έχουν δημιουργήσει τεράστιες ομάδες απελπισμένων επαγγελματιών οι οποίοι ζητούν εναγωνίως ρευστό για να ...γλυτωσουν τα χειρότερα και έτσι γίνονται βορά των κυκλωμάτων. Μάλιστα δεν είναι λιγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά βρισκόμαστε στην αρχή του φαινομένου καθώς όσο περνά ο καιρός τα φαινόμενα αυτα θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. . Πολλοί επιτήδειοι την τελευταία διετία προσεγγίζουν απελπισμένους ιδιοκτήτες ακινήτων και τους προσφέρουν ρευστότητα με ενέχυρο κάποιο περιουσιακό στοιχείο. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και αγγελίες μέσω διαδικτύου που δίνουν δάνεια με επιτόκιο 3%, περίοδο χάριτος 2 μηνών και άλλα... μπόνους ακόμη και σε ανέργους.

Κατοικία: Επιστροφή στην δεκαετία του ΄50

Σχεδόν το 10% των ενοικιαστών κατοικιών αντιμετωπίζουν ελλείψεις βασικών ανέσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε περίπτωση παραχωρημένης δωρεάν κατοικίας ανέρχεται σε 9,6%. Αντίστοιχα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει το 6,7% των νοικοκυριών με ιδιόκτητη κατοικία χωρίς οικονομικές υποχρεώσεις, όπως π.χ. δάνειο, υποθήκη και το 3,7% των νοικοκυριών που διαθέτουν μεν ιδιόκτητη κατοικία, αλλά συνάμα έχουν να καλύψουν και άλλες υποχρεώσεις, όπως π.χ. κάποιο δάνειο. Τα παραπάνω στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν εντός της εβδομάδας από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στο πλαίσιο σχετικής έρευνας των δεικτών συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού της χώρας και αφορούν το 2013. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που μένει σε κατοικία με στενότητα χώρου ανέρχεται σε 27,3% για το σύνολο του πληθυσμού, ενώ τα νοικοκυριά που δηλώνουν ότι επιβαρύνονται από το κόστος στέγασης ανέρχονται σχεδόν στο 37% του πληθυσμού.

Χαρτοφυλάκιο 105.000 ακινήτων

Συνολικά 105.000 είναι ο αριθμός των ακινήτων που ελέγχουν όλοι οι φορείς του Δημοσίου. Τον αριθμό αυτό ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, στο πλαίσιο της πρόσφατης συζήτησης στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης. Οπως τόνισε, για πρώτη φορά καταρτίστηκε Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας, όπου έχουν εγγραφεί τα δεδομένα για όλα τα ακίνητα των φορέων που ανήκουν στο Δημόσιο, είτε πρόκειται για υπουργεία είτε για τις εταιρείες ακινήτων του Δημοσίου, όπως π.χ. η ΕΤΑΔ, η οποία υπολογίζεται ότι διαχειρίζεται περί τα 70.000 δημόσια ακίνητα. Οπως τόνισε ο κ. Χαρδούβελης, «στόχος είναι το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας να αποτελέσει ένα συνεχώς επικαιροποιούμενο γεωγραφικό και περιγραφικό μητρώο, στο οποίο θα διασυνδέονται οι βάσεις δεδομένων της δημόσιας περιουσίας όλων των υπουργείων, προσαρμοσμένες στο σχήμα της βάσης δεδομένων των Ψηφιακών Υπηρεσιών Δημόσιας Περιουσίας». Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι άμεσα θα προωθηθεί νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά τα καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου.

Χώρα των ...κινέζων

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Θριάσιο Πεδίο, ο ΑΔΜΗΕ αλλά και τα ελληνικά λιμάνια έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον κινεζικών εταιρειών που αναζητούν «έδαφος» στη χώρα μας για νέες επενδύσεις. Πλειοψηφικό πακέτο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αλλά και το μάνατζμεντ του αεροδρομίου της Αθήνας θα διεκδικήσει η κινέζικη κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και τη Shenzhen Airport (Group) Co., Ltd. Αν και δεν έχουν ανακοινώσει το ύψος της επένδυσης που πρόκειται να καταθέσουν, ωστόσο έχουν ξεκαθαρίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελεί γι΄ αυτούς επένδυση προτεραιότητας, καθώς έχει πολλές προοπτικές ανάπτυξης. Καστέλλι Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι έχει τραβήξει τα βλέμματα κινεζικών εταιρειών. Εκπρόσωποι της μεγαλύτερης κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, China State Construction Engineering Corporation, αναφέρθηκαν σε αναπτυξιακά και επενδυτικά θέματα, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου. Η πρόσφατη ανακοίνωση της στρατηγικής συμφωνίας της Cosco με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εβδομαδιαία μεταφορά 10 τρένων από τον Πειραιά προς την Ανατολική Ευρώπη δείχνει την ιδιαίτερα «σχέση» μεταξύ των δύο εταιρειών. «Γρίφο» ωστόσο αποτελεί η στάση της Cosco στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να εισχωρήσει σε κάποια από τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Ο κινεζικός κολοσσός έχει πλέον το χρόνο να πάρει το «πράσινο φως» από το Πεκίνο, μια και δόθηκε νέα παράταση στον διαγωνισμό. Η συμμετοχή της Cosco στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου. Και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης έχει προσελκύσει κινεζικά βλέμματα, καθώς προσφορά έχει καταθέσει η Yilport Holding, Inc.

Ερχεται ο τζόγος των εγκαταλελειμμένων

Εκτιμάται πως τα περισσότερα εγκαταλειμμένα κτίρια βρίσκονται στο Μεταξουργείο, στον Κεραμεικό, στην Κουμουνδούρου και στα Εξάρχεια, αλλά και σε βασικούς άξονες της πόλης όπως η Σταδίου. Προ εβδομάδων είχε γίνει γνωστό πως οι παρεμβάσεις για τα εγκαταλελειμμένα και επικίνδυνα κτίρια θα γίνουν μέσα στα όρια του ΣΟΑΠ Αθήνας (Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης). Το ΣΟΑΠ περιλαμβάνει τις περιοχές Εμπορικό Τρίγωνο – Κουμουνδούρου – Ψυρρή, Πλατεία Βάθη – Μεταξουργείο – Κεραμεικός, Μουσείο – Πανεπιστημίου, Πλατεία Βικτωρίας – Πλατεία Αττικής – Άγιος Παύλος.Πολλά εγκαταλελειμμένα κτίρια έχουν πολύπλοκο ή ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς, αλλά υπάρχουν αρκετά που ανήκουν σε επιχειρήσεις που πιθανώς θα μπορούσαν να κινητοποιηθούν για την αποκατάστασή τους» επισημαίνεται. Επιπλέον, μεγάλη πληγή για το ιστορικό κέντρο της Αθήνας είναι τα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία ελέγχουν περισσότερα από 40 – 50 κτίρια, τα οποία έχουν αφεθεί στην τύχη τους, εν μέσω πολυετών εξαγγελιών περί «αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας». Για παράδειγμα, το ΙΚΑ ελέγχει στην οδό Φειδίου δύο κτίρια τα οποία είναι σε άθλια κατάσταση. Η διοίκηση του ιδρύματος έχει ανακοινώσει πολλές φορές πως επιθυμεί να πωλήσει τμήμα της ακίνητης περιουσίας, αλλά οι πρωτοβουλίες έχουν μείνει στα χαρτιά.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki