Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Λίστα 2000 έργων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρτίσει κατάλογο σχεδόν 2.000 έργων, αξίας 1,3 τρισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν σε ένα σχέδιο επενδύσεων με στόχο την αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας χωρίς τη δημιουργία νέου χρέους. Μετά την πρόσκληση του προέδρου της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ υπέβαλαν σχέδια που ελπίζουν ότι θα συμπεριληφθούν στον τελικό κατάλογο. Τα έργα αυτά εκτείνονται σε ευρύ φάσμα και περιλαμβάνουν από την ανέγερση ενός νέου τερματικού σταθμού στο διεθνές αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι αντιπλημμυρικά έργα στη Βρετανία, σύμφωνα με έγγραφο που περιήλθε σε γνώση του πρακτορείου ειδήσεων Ρόιτερς. «Συνολικά, έχουν καταγραφεί σχεδόν 2.000 έργα με συνολικό κόστος επένδυσης € 1,300 τρισεκ., εκ των οποίων τα €500 δισεκ. πρόκειται να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια», αναφέρει το έγγραφο, το οποίο θα συζητηθεί από τους υπουργούς Οικονομικών της ΕΕ . Άλλα έργα τα οποία βρίσκονται στον κατάλογο, ο οποίος, τονίζουν Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, δεν είναι ο οριστικός, συμπεριλαμβάνουν την τόνωση των προγραμμάτων στέγης στην Ολλανδία, την κατασκευή ενός νέου λιμένα στην Ιρλανδία και την κατασκευή ενός δικτύου ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης αξίας €4,5 δισεκ., μεταξύ Εσθονίας, Λετονίας, Λιθουανίας και Πολωνίας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να επιλέξει τα πρώτα έργα, ώστε να είναι έτοιμα να αντλήσουν χρηματοδότηση τον Ιούνιο. Ο Γιούνκερ παρουσίασε τον περασμένο μήνα σχέδιο για τη μόχλευση περίπου 315 δισ. ευρώ για να αξιοποιηθούν σε —κυρίως ιδιωτικές— νέες επενδύσεις στην ΕΕ, στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος για να τερματιστεί η περίοδος αποτελμάτωσης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Τα επίπεδα των επενδύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Η ΕΕ έχει κατανείμει 8 δισ. ευρώ, τα οποία θα συμβάλλουν να συγκεντρωθούν 21 δισ. ευρώ για ένα ειδικό ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται από κοινού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Ευρωπαίοι αξιωματούχοι λένε ότι το ταμείο αυτό μπορεί να κινητοποιήσει επενδύσεις που συνολικά θα ανέλθουν σε 315 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Για να φθάσει τα 500 δισεκ. ευρώ, οι κυβερνήσεις της ΕΕ μπορεί να συνεισφέρουν επιπλέον κεφάλαια, τα οποία δεν θα προσμετρηθούν στα ελλείμματά τους βάσει του συμφώνου σταθερότητας. Την ώρα που η Ευρώπη συνεχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και ανεργία σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ορισμένοι αναλυτές θεωρούν πως το πρόγραμμα επενδύσεων αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Οι κυβερνήσεις θα δεσμευθούν σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις κι έτσι η ΕΚΤ θα έχει δυνητικά την κάλυψη για να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης αμερικάνικού τύπου, αγοράζοντας κρατικά ομόλογα για να διοχετεύσει χρήμα στην οικονομία, εξηγούν.

Το χρονοδιάγραμμα του ΜΕΤΡΟ

Τον Δεκέμβριο θα γίνει η δημοπράτηση τού πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, συνολικού μήκους 11,9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,25 δισ. ευρω. Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, τα έργα - αν δεν υπάρξουν ενστάσεις - μπορούν να ξεκινήσουν σε 8-12 μήνες με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2022. Η γραμμή περιλαμβάνει 14 σταθμούς και 13 σήραγγες και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες. Οι σταθμοί είναι οι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νηαρ Ηστ, Ιλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ήδη έχει κατασκευαστεί το 1/3 του. Ο μετροπόντικας ξεκίνησε από την Αγ. Βαρβάρα στις 4 Σεπτεμβρίου 2013 και στις στις 16 Ιουνίου 2014 έφτασε στην Αγ. Βαρβάρα και σήμερα στον Κορυδαλλό. Τον Μάιο του 2015 αναμένεται να φτάσει στη Νίκαια. Επόμενοι σταθμοί είναι τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο. Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2017. Τότε η διαδρομή από το μεγαλύτερο λιμάνι στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα γίνεται σε 45 λεπτά.

Βουλιαγμένη, Λαγονήσι , Σούνιο με αραβική κελεμπία

Ενδιαφέρον για δεύτερη τουριστική επένδυση στην Ελλάδα, έπειτα από αυτήν στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, φέρεται να δείχνει ο Σαουδάραβας πρίγκιπας ο Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ καθώς έδειξε ενδιαφέρον προκειμένου να αναπτύξει στο Λαγονήσι, στην έκταση όπου βρίσκεται το Λαγονήσι Grand Resort, πολυτελές ξενοδοχείο της αλυσίδας Raffles. Ωστόσο, εξετάζονται και εναλλακτικές περιοχές, όπως για παράδειγμα το Σούνιο, καθώς στο Λαγονήσι υπάρχουν νομικές εκκρεμότητες που σχετίζονται τόσο με τις συμβάσεις παραχώρησης όσο και με τη μεταβίβαση των εκτάσεων στην «Παράκτιο Μέτωπο». Υπενθυμίζεται ότι ο Αλ Ουαλίντ Μπιν Ταλάλ ενδιαφέρεται να αναπτύξει στον Αστέρα Βουλιαγμένης ξενοδοχείο της αλυσίδας Four Seasons.

Τι να προσέχετε στα διατηρητέα

Τι απαγορεύεται και τι είναι υποχρεωτικό στα διατηρητεα :

Απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση χωρίς την έγκριση του αρμόδιου υπουργείου που το κήρυξε διατηρητέο.

Ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να το συντηρεί και να το επισκευάζει. Διαφορετικά, τις απαραίτητες εργασίες μπορούν να κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και να του καταλογίσουν τη δαπάνη.

Υπάρχει δυνατότητα ειδικής ρύθμισης για προσθήκες μόνο για το υπόλοιπο του συντελεστή δόμησης, με απόφαση του ΥΠΕΚΑ.

Υπάρχει, θεωρητικά τουλάχιστον, η δυνατότητα της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης, η οποία όμως δεν μπορεί να υλοποιηθεί καθώς δεν έχουν καθοριστεί περιοχές υποδοχής συντελεστή. Το θέμα προσπαθεί να ρυθμίσει το ΥΠΕΚΑ με τον νέο θεσμό της «Τράπεζας Γης».

Οι μελέτες των επισκευών πρέπει να εγκριθούν από πολλές επιτροπές και συμβούλια. Αν προκύψουν αλλαγές κατά τη διάρκεια της επισκευής πρέπει να υποβληθούν και πάλι για έγκριση. Για επισκευή και αποκατάσταση διατηρητέων κτιρίων, καθώς και κτιρίων που βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς ή σε τμήματα αυτών, επιδοτείται κατά 50% το επιτόκιο δανεισμού για δάνεια ως 100.000 ευρώ, μόνο εφόσον προορίζονται για κατοικία.

Υπάρχει δυνατότητα υπαγωγής στον αναπτυξιακό νόμο διατηρητέων ή κτιρίων που βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς, και τα οποία διασκευάζονται σε ξενώνες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εργαστήρια παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων ή χειροτεχνημάτων.

Διατηρητέα κτίρια ή κτίρια που βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς και τα οποία έχουν κατεδαφιστεί από γεγονότα που οφείλονται σε ανωτέρα βία, όπως σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα ή κρίνονται κατεδαφιστέα με πρωτόκολλα επικινδύνως ετοιμόρροπου οικοδομής, επανακατασκευάζονται.

Τα διατηρητέα μπορούν να εξαιρεθούν, εν όλω ή εν μέρει, από την εφαρμογή του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, με σκοπό τη διατήρηση του χαρακτήρα, της μορφολογίας και της ιστορικής σημασίας τους. Κι αυτό διότι ο ΚΕΝΑΚ δεν ενσωματώνει τις ενεργειακές παραμέτρους της λαϊκής βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής των παραδοσιακών κτιρίων, των νεοκλασικών κτλ.

Επιτρέπεται η εγκατάσταση παθητικών και ενεργητικών ηλιακών συστημάτων και κλιματιστικών ύστερα από έγκριση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου ή του αρμόδιου φορέα.

Επιτρέπεται η εγκατάσταση ανελκυστήρα στο εσωτερικό του κελύφους.

Φοβούνται και το Λονδίνο

Στην πρώτη φάση της ύφεσης, όταν ακόμα «λεφτά υπήρχαν», το ρεύμα των Ελλήνων επίδοξων ιδιοκτητών ακινήτων στο εξωτερικό, όπως, για παράδειγμα στο Λονδίνο, αλλά και σε επιλεγμένες πόλεις της Γερμανίας, ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές. Σήμερα, κάτι η σημαντική αύξηση τιμών, κάτι ο έντονος ανταγωνισμός από τρίτους επενδυτές και σίγουρα η έλλειψη ρευστότητας, το ενδιαφέρον έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Το φετινό «ρεύμα» Ελλήνων αγοραστών προς την αγορά του Λονδίνου είναι χαμηλότερο από κάθε άλλη φορά. Για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω, αλλά και για έναν επιπλέον. Ο δανεισμός για την απόκτηση ακινήτων από τις βρετανικές τράπεζες προς όλους τους ξένους υποψήφιους αγοραστές και όχι μόνον τους Ελληνες έχει περιοριστεί. Και εκεί οι τράπεζες έχουν υιοθετήσει πολύ αυστηρά κριτήρια δανεισμού και δίνουν στεγαστικά δάνεια μόνο σε πολύ καλούς πελάτες τους, συνήθως εκείνους που αξιοποιούν υπηρεσίες private banking». Δηλαδή, σε πολύ μεγάλα ιδιωτικά χαρτοφυλάκια. Ορισμένες, πάντως, εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να εγκρίνουν κάποια δάνεια σε μεμονωμένους αιτούντες, αλλά προσοχή: με ασύμφορο επιτόκιο. Η πολιτική αυτή έχει επιβληθεί από την Κεντρική Τράπεζα της Αγγλίας, με στόχο να περιοριστεί ο πιστωτικός κίνδυνος από μια «φούσκα» στην αγορά ακινήτων και έχει τις πρώτες επιπτώσεις της. Το «ράλι» των τιμών στο Λονδίνο και οι σημαντικές υπεραξίες είναι πλέον παρελθόν. Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στην αγορά ακινήτων της Γερμανίας. Εκεί, μάλιστα, οι τιμές πώλησης είναι σαφώς πιο προσιτές σε σχέση με το Λονδίνο.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki