Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Μπάφετ κερνάει ,Μπάφετ πίνει

Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Warren Buffett θα κληθεί να απαντήσεις στις ερωτήσεις του αμερικανικού Κογκρέσου σχετικά με το ρόλο των οργανισμών αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας της χρηματοπιστωτικής κρίσης.Η εταιρεία του κ. Μπάφετ, η Berkshire Hathaway, κατέχει το 13% των Moody, παρόλο που ο επενδυτής έχει πει ότι δεν ασκεί ο ίδιος επικαλείται αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας κατά την πραγματοποίηση μιας επένδυσης. Μάλιστα , θα εμφανιστεί με τον επικεφαλής του οργανισμού αξιολόγησης Moody, Raymond McDaniel W. Οι οργανισμοί αξιολόγησης έχουν επικριθεί για συγκρούσεις συμφερόντων, διότι οι αμοιβές τους καταβάλλονται από τις τράπεζες .Μάλιστα δισεκατομμύρια δολάρια των πολύπλοκων δανείων που είχαν τη μεγαλύτερη αξιολόγηση "AAA" από τη Moody, Standard & Poors και Fitch, πήγαν άσχημα κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Τέσσερεις προτάσεις για την δημόσια ακίνητη περιουσία

Στο επικεντρο θα βρεθεί το θέμα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας καθώς στις 13:00 έχει προγραμματιστεί κοινή συνέντευξη τύπου των υπουργών Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππας και Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλου Γερουλάνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε πρώτη φάση οι παρεμβάσεις θα αφορούν μόνο την ακίνητη περιουσία που ανήκει απεύθειας στο δημόσιο και δεν θα "αγγίζουν" την ακίνητην περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων. Οι ίδιες πληροφορίες , αναφέρουν ότι στόχευση είναι η κοινή διαχείρηση της ακίνητης περιουσίας γεγονός που θα οδηγησει πιθανότατα σε συγχωνεύσεις επιμένους οργανισμών και επιχειρήσεων που έχουν σημαντική ακίνητη περιουσία. Τα σενάρια προβλέπουν ότι θα ταξινομηθούν τα επιμέρους ακίνητα σε κατηγορίες με βάση της δυνατότητα αξιοποίησης τους και θα προωθηθούν :

-Απευθείας εκποιήσεις

-Συμβάσεις μακροχρόνιας παραχώρησης έναντι μισθώματος

-Εισφορά σε εταιρίες επενδύσεων ακινήτων και την διάθεση μέρους του μετοχικού τους κεφαλαίου στο επενδυτικό κοινό σε Ελλάδα και εξωτερικό.

-Συνεκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας με ιδιώτες

Απο την άλλη πλευρά προκαλεί απορίες το γεγονός ότι το Δημόσιο δεν έχει προβεί σε εκτιμήσεις αλλά ούτε και σε καταγραφή της ακίνητης περιουσίας τους -με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν κάποια ακίνητα της ΚΕΔ, των Ολυμπαικών Ακινήτων και της ΕΤΑ-ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν ούτε πλήρεις νομικοί φάκελλοι

Καινούργιο ή μεταχειρισμένο;

Όταν θέλετε να αγοράσετε ένα σπίτι, μία από τις πρώτες αποφάσεις είναι αν θα πρέπει να αγοράστεί νέα κατασκευή ή κάποιο ήδη υπάρχον σπίτι. Κάθε επιλογή έχει τα πλεονεκτήματά της, και δεν υπάρχει μία απάντηση που να καλύπτει όλους. Κάποιοι μπορεί να προτιμούν τον εξοπλισμό των νέων και την αρχιτεκτονική τους διαρρύθμιση. Αλλά , μπορεί σε κάποιον άλλον, μπορεί να αρέσει η διαρρύθμιση στο χώρο ή τα ψηλοτάβανα δωμάτια ή ακόμα και η διαμορφωμένη γειτονιά. Σε κάθε περίπτωση η αγορά μία υπάρχουσας κατοικίας προσφέρει πλεονεκτήματα σε σχέση με το νεόκτιστο , πέραν του οικονομικού:

* Η γειτονιά. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν μία ήδη διαμορφωμένη γειτονιά που δεν θα επιφυλάτει εκπλήξεις και για αυτό προτιμούν τα παλιά σπίτια τα οποία σε πολλές περιπτώσεις διατηρούν και τιμές .

* Συντήρηση και επισκευή. Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα υπάρχον σπίτι, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια καλή λειτουργία όλων των υποδομών του. Ένας ειδικός μπορεί να κάνει ένα πλήρη τεχνικό έλεγχο του σπιτιού.

* Υπάρχουσες δυνατότητες. Όταν αγοράζετε ένα υπάρχον σπίτι, συνήθως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την αγορά των πρόσθετων παροχών.

* Γη. Στα περισσότερα μεταχειρισμένα βρίσκονται σε παλιές γειτονιές με διαμορφωμένες υποδομές.κέντρα του μετρό, τα νέα σπίτια μπορεί να έχουν λιγότερη γη από ό, τι νεότερο ιδιότητες. Γιατί; Λόγω των μεταβολών των χρήσεων γης μοτίβα.

* Τοποθεσία. Οι υφιστάμενες κατοικίες έχουν συχνά καλύτερες και πιο οργανωμένες υποδομές σε συγκοινωνία εκπαίδευση, υγεία αλλά και καταστήματα σε σχέση με τα καινούργι προάστια.

* Η ευκαιρία για ανακατσκευές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αγοραστές μπορεί να προτιμούν ένα παλαιότερο σπίτι σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία που μπορούν να το εκσυγχρονίσουν ή να το διαρρυθμίσουν όπως αυτοί επιθυμούν.

* Τιμή. Σε γενικές γραμμές, τα υπάρχοντα σπίτια είναι λιγότερο ακριβά από τα νέα ακίνητα.

* Ιστορικό. Όταν αγοράζετε ένα υπάρχον σπίτι, ξέρετε πόσο το ακίνητο αλλά και η γειτονιά που βρίσκεται έχει αξιολογηθεί όλα αυτά τα χρόνια. Την ίδια στιγμή, όπως οι μετοχές και τα ομόλογα, γνωρίζετε ότι τα αποτελέσματα του παρελθόντος δεν διασφαλίζουν τις μελλοντικές επιδόσεις αγορά.

* Φόροι. Ανάλογα με την κατάσταση σας, θα έχετε πιθανόν χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές ιδιοκτησίας.

* Παραδοσιακή διάταξη. Αν σας αρέσει το επίσημο καθιστικό και η κλειστή τραπεζαρία δωμάτια, ένα υπάρχον σπίτι, θα σας ικανοποιήσει πιθανό περισσότερο.

Οι λεωφόροι των ...κερδών

Η «πυξίδα» για το μέλλον της αγοράς εξοχικής κατοικίας είναι σύμφωνα με τις απόψεις αναλυτών της αγοράς η ευκολία με την οποία ο μόνιμος κάτοικος μίας αστικής περιοχής θα έχει πρόσβαση στην εξοχική του κατοικία. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους αλλοδαπούς οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν παραθεριστική κατοικία σε «θερμό κλίμα». Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό ένα από τα βασικά κριτήρια που θέτουν οι αλλοδαποί αγοραστές προκειμένου να αγοράσουν ένα σπίτι εκτός συνόρων είναι

- οι υποδομές στην υγεία και στις τηλεπικοινωνίες

- ο χρόνος που απαιτείται για να επιστρέψουν από την εξοχική στην κύρια κατοικία και το αντίστροφο.

Όταν κάποιος αναφέρεται σε αποστάσεις και χρόνο θα πρέπει να γνωρίζει ότι αναφέρεται σε όλο το πλέγμα το υποδομών μεταφοράς. Δηλαδή σε λιμενικές υποδομές και σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια, σε αεροδρόμια αλλά και σε απευθείας αεροπορικές συνδέσεις του τουριστικού θερέτρου με τις βασικές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις , σε σιδηροδρομικά δρομολόγια αλλά και σε συνδέσεις των παραθεριστικών προορισμών με τα τοπικά και διεθνή αεροδρόμια. Όσο αφορά το οδικό δίκτυο το σημαντικότερο στοιχείο που λαμβάνεται υπόψη δεν είναι μόνο η ταχύτητα αλλά και η ασφάλεια. Οι ίδιες μελέτες αποκαλύπτουν ότι :

-Η αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου πρόσθεσε σε νέες περιοχές στο «χάρτη» της αγοράς εξοχικής κατοικίας

-Η καθιέρωση των ταχύπλοων στις γραμμές των νησιών των Κυκλάδων συνέβαλλε στην θεματική άνοδο των τιμών τόσο της γης όσο και των επενδύσεων σε εξοχικές κατοικίες.

«Στα πλαίσια αυτά η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων μπορεί να είναι ο πιο σημαντικός παράγων στην διαδικασία ανάδειξης νέων προορισμών αφού θα συμβάλλει ώστε μεγάλες ομάδες υποψήφιων αγοραστών να ανακαλύψουν νέες αγορές» τόνιζαν χαρακτηριστικά αναλυτές που ρωτήθηκαν σχετικά με τις προοπτικές της αγοράς εξοχικής κατοικίας ενόψει των σημαντικών επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη-ή που είναι σε διαδικασία σχεδιασμού-στο τομέα των μεταφορών.

Το σίγουρο είναι ότι ήδη στα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών γίνονται «σενάρια ανάπτυξης» με βάση τις εξαγγελίες που έχουν γίνει για επενδύσεις τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στις άλλες υποδομές .μεταφοράς αφού διαπιστώνουν ότι η ανάπτυξη των νέων οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ, Ιονία οδός , ΕΓΝΑΤΙΑ κ.α.) σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που γίνονται στο δίκτυο σιδηροδρόμων δημιουργεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης νέων αγορών για την εξοχική κατοικία. Και αυτό γιατί οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας θα έχουν ευκολότερη και κυρίως ασφαλέστερη πρόσβαση σε περιοχές στις οποίες το κόστος της γης είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με εκείνες που χαρακτηρίζονται ως ανεπτυγμένες τουριστικά. Παράλληλα , η ανάπτυξη οδικών δικτύων μπορεί να λειτουργήσει ως «κράχτης» για την προσέλκυση υποψήφιων αγοραστών από το εξωτερικό καθώς :

-Η προσφορά γης στις λιγότερο «αναπτυγμένες» περιοχές είναι υψηλή ενώ ο υποψήφιος αγοραστής-επενδυτής μπορεί να έχει πλειάδα εναλλακτικών λύσεων σε χαμηλό σχετικά κόστος.

-Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να έχει προϊόν σε ελκυστική τιμή .

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου –είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο- θα αναδείξει μία σειρά περιοχών σε αγορές εξοχικής κατοικίας υψηλού ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Αχαΐα και Κορινθία μπορεί να αλλάξει το προφίλ των περιοχών αυτών . Το ίδιο ισχύει και για τα παράλια του Ευβοϊκού τα οποία μπορούν να αποκτήσουν χαρακτήρα θέρετρου. Ο συνδυασμός μάλιστα του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες στην αγορά εξοχικής κατοικία. Οι Νέοι Δρόμοι Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο «πιλότος» για , το νέο πολεοδομικό σχεδιασμό και τον επανακαθορισμό των χρήσεων γης και γενικότερα των εξελίξεων στην αγορά ακινήτων θα είναι ο χάρτης των νέων οδικών αξόνων που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται και για τους οποίους ο στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια . Μία γεύση για το εύρος των αλλαγών που σηματοδοτούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έχουν δώσει η Αττική Οδός και η Εγνατία .Ήδη παραθεριστικοί προορισμοί που είχαν σβηστεί από τον χάρτη όπως για παράδειγμα οι παραθαλάσσιες περιοχές στα σύνορα της Αττικής και της Κορινθίας έχουν αρχίσει να επανέρχονται στο προσκήνιο (Κινέτα , Αγ. Θεόδωροι κ.α) ενώ η ολοκλήρωση του ν άξονα του ΠΑΘΕ με την κατασκευή των τμημάτων του Μαλιακού θα αναδείξουν νέα θέρετρα τόσο για θερινό όσο και για χειμερινό τουρισμό.

Όπως μάλιστα τονίζουν οικονομικοί αναλυτές η αύξηση της προσφοράς γης με τις νέες περιοχές που θα «χαρτογραφηθούν» ως τουριστικοί προορισμοί θα βάλει στο παιγνίδι της εξοχικής κατοικίας όχι μόνο τους κατοίκους των δύο μητροπολιτικών κέντρων της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) αλλά και εκείνους των άλλων αστικών κέντρων όπως της Λαμίας , της Κορίνθου, της Λάρισας , της Πάτρας κ.α. Η κτηματαγορά άρχισε να προεξοφλεί τις καταλυτικές αλλαγές που θα προκύψουν από την λειτουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων:

-Της Ιόνιας

-Της Κορίνθου -Πατρών -Πύργου

-Της Τριπόλεως -Καλαμάτας- Σπάρτης .

Κατά μήκος αυτών των οδικών αξόνων έχει ήδη εκδηλωθεί το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρήσεων και εταιρειών για την απόκτηση μεγάλων εκτάσεων προκειμένου να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων μονάδων , τουριστικών εγκαταστάσεων και παραθεριστικών συγκροτημάτων. Εκτιμήσεις που έχουν γίνει από μελετητικούς φορείς εμφανίζουν την αγοράς κύριας και εξοχικής κατοικίας να αλλάζει άρδην την επόμενη δεκαετία. Και αυτό γιατί ,ισχυρίζονται περίπου το 25% του ενεργού πληθυσμού θα αποκτήσει κατοικία –είτε κύρια είτε εξοχική- σε νέες αγορές που θα αναδείξουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Για να στηρίξουν μάλιστα τις προβλέψεις αυτές επισημαίνουν ότι με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων οι αποστάσεις πλέον γίνονται ''παιχνιδάκι'' καθώς: - Από το Αντίρριο θα φτάνει κάποιος στα Γιάννενα σε λιγότερο από 2 ώρες. Αυτό πρακτικά οδηγεί στο να αναδειχθούν περιοχές στα παράλια της Αιτωλοακαρνανίας - Από την Αθήνα στην Καλαμάτα σε 2,5 ώρες Ωφελημένες θα είναι παραλιακές περιοχές της Αργολίδας , της Λακωνίας και της Μεσσηνίας. - Από τη Λαμία στα Γρεβενα σε 1,5 ώρα . Με ευεργετικά αποτελέσματα σε περιοχές που πληρούν τις προδιαγραφές για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού.

Δέκα κινήσεις στην έρευνα αγοράς

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η επένδυση στην αγορά ακινήτων έχει το χαρακτήρα του τυχαίου αφού είναι πολύ δύσκολο να καταγραφούν και –κυρίως- να αναλυθούν οι συνθήκες της προσφοράς και της ζήτησης που ισχύουν στην αγορά. Αν και η διαπίστωση αυτή δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα εντούτοις εμπεριέχει και πολλά στοιχεία υπερβολής. Και αυτό γιατί η σημερινή αγορά ακινήτων προσφέρει πολύ περισσότερα εργαλεία που επιτρέπουν στον υποψήφιο αγοραστή-επενδυτή να περιορίσει το ποσοστό κινδύνου της επένδυσης του. Με άλλα λόγια πριν αποφασίσει την αγορά ή τη πώληση θα πρέπει να κάνει 10 απλές «κινήσεις» ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή εικόνα της αγοράς.

1η κίνηση. Ο έλεγχος της ζήτησης είναι το κλειδί της επιτυχίας. Για να διαπιστώσετε αν η ζήτηση για μία συγκεκριμένη κατηγορία ακινήτων είναι ισχυρή δεν φτάνουν μόνο τα στατιστικά στοιχεία τα οποία είναι περιορισμένα. Ο αριθμός των δημοσιευμένων αγγελιών σε συνδυασμό με μία επιτόπια έρευνα αγοράς μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα. Ένα πολύ συνηθισμένο τρυκ είναι ο έλεγχος των καινούργιων πολυκατοικιών (1-3 μηνών) για να διαπιστωθεί πόσα διαμερίσματα κατοικούνται.

2η κίνηση . Ο χρόνος διάθεσης –πώλησης ενός ακινήτου. Η πληροφορία αυτή είναι σημαντική τόσο για να διαπιστωθεί η δυναμική της ζήτησης όσο και ο χρόνος ρευστοποίησης της επένδυσης. Σε όλες τις περιοχές οι πωλητές αναρτούν πωλητήρια και ενοικιαστήρια. Ο περιοδικός έλεγχος προσφέρει ενδείξεις για τον απαιτούμενο χρόνο διάθεσης του ακινήτου.

3η κίνηση . Η ποιοτική σύνθεση της ζήτησης. Η παράμετρος αυτή διερευνάται με βάση τόσο τα χαρακτηριστικά των προς διάθεση ακινήτων –μεσαίου ή μεγάλου εμβαδού- όσο και με την κοινωνική και οικονομική κατάσταση των κατοίκων της περιοχής. Προκειμένου να συλλέξετε τα στοιχεία αυτά η επιτόπια έρευνα είναι η ασφαλέστερη μέθοδος.

4η κίνηση. Η μεταβολή του επιπέδου τιμών σε μία περίοδο τριών ετών είναι σαφής ένδειξη για τη δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς. Η συγκέντρωση των πληροφοριών αυτών μπορεί να γίνει είτε με επιτόπια έρευνα είτε με την επεξεργασία αγγελιών που αφορούν ομοειδή ακίνητα π.χ. κατοικία, στη ίδια περιοχή με αντίστοιχα στοιχεία εμβαδού.

5η κίνηση. Η εξέλιξη της προσφοράς. Η αύξηση του αριθμού των νεόκτιστων οικοδομών είναι η πιο ασφαλής ένδειξη για την δυναμική της προσφοράς ακινήτων.

6η κίνηση. Η εμπορική δραστηριότητα της περιοχής. Η δραστηριοποίηση στη περιοχή μεγάλων εμπορικών αλυσίδων είναι η πιο σαφής ένδειξη για την δυναμική της περιοχής και τις προοπτικές της όχι μόνο για επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα αλλά και για την αγορά κατοικίας.

7η κίνηση . Τα χαρακτηριστικά των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά. Όσο και αν φαίνεται οξύμωρο η «ταυτότητα» του κατασκευαστή είναι η πιο ασφαλής ένδειξη για την «χαρακτήρα» της αγοράς αφού οι κατασκευαστικές εταιρίες έχουν εξειδίκευση στις …περιοχές.

8η κίνηση. Η δραστηριοποίηση τραπεζών στη συγκεκριμένη περιοχή. Οι χορηγήσεις στεγαστικών δανείων είναι η πλέον ασφαλής ένδειξη για τη ζήτηση και την σύνθεση της. Μία επιτόπια έρευνα αγοράς μπορεί να σας παράσχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

9η κίνηση. Οι προοπτικές της περιοχής. Δηλαδή έργα υποδομών π.χ. δρόμοι , συγκοινωνίες κ.α.

10η κίνηση. Υπομονή….

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki