Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Εμπορικό κέντρο μαμουθ στο Βόλο;

grafima-dentra-ktiriaΗ αντίστροφη μέτρηση για την δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου άνω των 40.000 τετραγωνικών μέτρων στο Βόλο έχει ξεκινήσει καθώς σε συνεδρίαση της ΟΚΕ  της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας ,  θα εξεταστεί η  πρόταση   της διοίκησης  της ΙΑΣΩΝ  Α.Ε.  για την αξιοποίηση   του κτηρίου  της  Περιφερειακής  Αγοράς  που ανήκει στην ιδιοκτησία της  και τη  μετατροπή  της σε Εμπορικό  Κέντρο, μετά  από σχετική  πρόταση  που έχουν καταθέσει η ΑΚΡΟΠΟΛ  ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ  Α.Ε και η LAMDA  DEVELOPMENT .    
Η ΙΑΣΩΝ κατέχει μετά από παραχώρηση  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης   τη  Περιφερειακή  - Υπερτοπική  Αγοράς στην περιοχή της    Νεάπολης,  που είναι   η μεγαλύτερη έκταση που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο Βόλος  και η οποία παραμένει  ανεκμετάλλευτη.Η αξία   του  ακινήτου  (οικόπεδο συνολικού εμβαδού περίπου 41.887  τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων 30.187  τετραγωνικά εντός Σχεδίου Πόλης  και 11.700 τετραγωνικά  Εκτός   Σχεδίου και υπάρχοντα κτίσματα)  εκτιμάται από το Δ.Σ .ότι είναι της τάξεως άνω  των 7.000.000  ευρώ. Στο εντός σχεδίου τμήμα μπορεί να αναπτυχθεί δόμηση σε  48.000 τετραγωνικά μέτρα.Σημειώνεται  ότι στην εταιρία  συμμετέχουν το Επιμελητήριο Μαγνησίας  κατά  45%, η Νομαρχία και  ο Δήμος Βόλου με 20% και  η  Ένωση Αγροτικών  Συνεταιρισμών Βόλου  με 15%.Πριν απο δύο χρόνια, τον Φεβρουάριο του 2008,  εξετάστηκαν οι προσφορές  αξιοποίησης της έκτασης  από την  ΑΚΡΟΠΟΛ  ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ  Α.Ε. και τη LAMDA  DEVELOPMENT  Α.Ε  Συμμετοχών  και Αξιοποίησης  του Ομίλου Λάτση, οι οποίες  προτείνουν τη δημιουργία  Εμπορικού Κέντρου.

Οι "περιπέτειες" της Συγγρού

investment3Μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν ήταν λίγοι εκείνοι που χαρακτηριζαν την αγορά ακινήτων ως "παντός καιρού". Κοντολογίς ανεξάρτητα απο τη πορεία της οικονομίας η αγορά ακινήτων πήγαινε...
Η τελευταία κρίση ήλθε στην πραγματικότητα να ανατρέψει πολλές παραδοχές όσο αφορά στην αγορά με πρώτη και καλύτερη ότι η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα είναι στεγανοποιημένη. Τρανό παράδειγμα η Λεωφόρος Συγγρού.Δύσκολη αγορά , όσο αφορά στους χώρους καταστημάτων,  που βασίστηκε κατά κύριο λόγο στις επιχειρήσεις  εμπορίας και εισαγωγής ΙΧ αυτοκινήτων καθώς και ενοικιάσεως αυτοκίνήτων.Οι δύο αυτοι κλάδοι ανθούσαν παρά την μεγάλη συγκέντρωση που καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια. Όμως απο το 2008 , ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων είναι εκείνος ο οποίος κτυπήθηκε -μαζί με την οικοδομή-περισσότερο απο όλους απο τις συμπληγάδες της κρίσης. Ταύτοχρονα η κάμψη του τουρισμού αλλά και η ενίσχυση των μεγάλων παικτών της αγοράς ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων περιόρισε σημαντικά τα μερίδια αγοράς και του άλλου μεγάλου "πελάτη" των εμπορικών ακινήτων της Συγγρού, των εταιριών ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Σε περιόδους που η οικονομία δεν είναι σε περιβάλλον γενικεύμενης κρίσης και σύμφωνα με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς θα μπορουσε να ισχυριστεί κανείς ότι η χώροι αυτοί θα καταλαμβάνονταν απο εμπορικές επιχειρήσεις απο άλλους κλάδους. Στην πραγματικότητα με εξαίρεση δύο μεγαλους  χώρους οι οποίοι έχουν μισθωθεί τα τελευταία τρία χρόνια σε αλλυσίδες ηλεκτρικών ειδών καμία νέα εμπορική δραστηριότητα δεν αναπτύχθηκε στην περιοχή με ότι αυτό σημαίνει για την αγορά εμπορικών χώρων. Σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις σχετικά με την διαθεσιμότητα εμπορικών χώρων , στην Συγγρού τα ποσοστα ξεπερνούν το 30% που είναι ίσως το υψηλότερο για την Αττική , όσο αφορά σε εμπορικούς χώρους μεγάλων οδικών αρτηριών. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Συγγρού είναι μία αγορά με ιδιαίτερότητες καθώς το γεγονός ότι πρόκειται για οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας με περιορισμένους χώρους στάθμευσης δεν επιτρέπει την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων, που θα μπορούσαν να καλύψουν την αυξημένη προσφορά που έχει καταγραφεί.

Επιχειρηματικά δάνεια για ακίνητα στο "κόκκινο"

Φόβοι για μία μαζική αδυναμία επιχειρήσεων και ιδιωτών επενδυτών να εξυπηρετήσουν τον δανεισμό για την κατασκευή ή την αγορά επαγγελματικών  χώρων ακούγονται στην αγορά. Η αύξηση του αριθμού των κενών χώρων και μία ενδεχόμενη πτώση των ενοικίων αποτελεί το χειρότερο σενάριο. Πάντως ιδιαίτερα θετικό είναι ότι το τελευταίο τρίμηνο δεν έχουν εμφανιστεί τέτοια φαινόμενα  και αυτό οφείλεται στην προσπάθεια των τραπεζών να ρυθμίσουν υποχρεώσεις με βάση τις δυνατότητες των πελατών τους.

ΒΟΛΟΣ:Η κόντρα για τους χώρους στάθμευσης SM φέρνει ευκαιρίες

Πόλεμος με τα σουπερ μάρκετ με αφορμή τις θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης έχει ξεσπάσει στο Βόλο.Αιτία , η έλλειψη χώρου πάρκινγκ σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις γεγονός που προκαλεί καταγγελίες και αιτήματα ακόμα και για ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους.

Δεν κτίζονται συνοικιακά καταστήματα στις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.

realestate-internetΤο μοντέλο της παραδοσιακής οικοδομής με καταστήματα στο ισόγειο και κατοικίες στους ορόφους έχει ανατραπεί εδώ και αρκετά χρόνια στην Αθήνα. Σταδιακά όμως η ανατροπή περνά και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας καθώς η συγκέντρωση της αγοράς, η λειτουργία των εμπορικών κέντρων και των υπεραγορών και κυρίως η συρρίκνωση των συνοικιακών αγορών   έχει  επηρεάσει το καταναλωτικό το οποίο στρέφεται σε εμπορικές πιάτσες για τις αγορές του. Αυτό έχει ως συνέπεια την ελαχιστοποίηση των νέων καταστημάτων που ανεγείρονται στις συνοικιακές αγορές. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στις πόλεις με πληθυσμό απο 100-150.000 κατοίκους και για το λόγο αυτό θεωρο΄νται οι επόμενοι στόχοι για την ανάπτυξη εμπορικών κέντρων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki