Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Παιχνίδια με τα ακίνητα με έπαθλο το ρευστό

grafima2
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα ακίνητα τους προκειμένου να αντλήσουν ρευστότητα απο το τραπεζικό σύστημα . Σύμφωνα με τις απόψεις κορυφαίο τραπεζικού παράγοντα ο αριθμός των εκτιμήσεων ή και των επανεκτιμήσεων που πραγματοποιούνται προκειμένου να χοργηθούν νέα δάνεια ή να αυξηθούν τα πιστωτικά όρια που ήδη έχουν έχει αυξηθεί οριακά σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ΄ανάγκη νέο δανεισμό αλλά σε πολλές περιπτώσει οι τράπεζες ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις προκειμένου να διατηρήσουν τον ήδη υφιστάμενο δανεισμό. Αντίθετα ο αριθμός των εκτιμήσεων σε κατοικίες είναι μειωμένος τουλάχιστον κατα 35% γεγονός που αντανανακλά τη καθήλωση των μεταβιβάσεων Πάντως από τις αρχές του χρόνου έχει καταγραφεί σημαντική μείωση σε σχέση με την προηγούμενη των επενδύσεων σε εμπορικούς και γραφειακούς χώρους σε ολόκληρη την Ελλάδα και κυρίως στην Αττική και Θεσσαλονίκη . Σύμφωνα με κατασκευαστές η πτώση ξεπερνά το 20%.
Η αγορά επαγγελματικών ακινήτων παρουσιάζει σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με την αντίστοιχη της κατοικίας. Καταρχήν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στο γενικότερο οικονομικό περιβάλλον . Αυτό σημαίνει ότι η πτώση της εμπορικής δραστηριότητας αντανακλάται αμέσως μέσω της αύξηση των δεικτών διαθεσιμότητας και του απαιτούμενου χρόνου μίσθωσης του ακινήτου. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους γραφειακούς χώρους.

"Φοβήθηκαν τη κρίση και στα εμπορικά κέντα

leftaΈντονος προβληματισμός επικρατεί στους επενδυτές που σχεδίαζαν την κατασκευή οργανωμένων εμπορικών χώρων. Ήδη , η οικονομική κρίση που επηρεάζει και την ιδιωτική κατανάλωση έχει ως συνέπεια να υπάρχει έντονος σκεπτικισμός σχετικά με την πορεία των μισθώσεων. Αυτό έχει οδηγήσει είτε σε καθυστέρηση της υλοποίησης της επένδυσης είτε σε αναμόρφωσής της ώστε να γίνει πιο «φιλικό» το προϊόν τόσο στον καταναλωτή όσο και στο έμπορο. Πάντως η έκρηξη  εμπορικών κέντρων που οι αναλυτές την τοποθετούσαν στην διάρκεια του 2011 φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.Στο μεταξύ παρά το γεγονός ότι περισσότεροι  απο  3,5 εκατομμύρια καταναλωτές επισκέφτηκαν την εορταστική περίοδο τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα.δεν φαίνεται να έκαναν ανάλογο ρεκορ με τις πωλήσεις καθώς όλα τα στοιχεία οδηγούν στο συμπερασμα ότι ο όγκος των λιανικών ποωλήσεων στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης είναι σαφώς χαμηλότερος σε σχέση με τα μικρότερα καταστήματα.
Στο εμπορικό κέντρο Μall ο αριθμός των επισκεπτών εκτιμάται  σε 1,5 εκατομμύριο.

Σοφοκλέους: Από το ζενίθ στο ναδίρ

grafima3
Ένα απο τα πιό εμπορικά σημεία της Αθήνας έχει ήδη απαξιωθεί καθώς τα τελευταία χρόνια δέχθηκε τέσσερα συντριπτικά κτυπήματα που την έθεσαν εκτός αγοράς. Πρόκειται για την οδό Σοφοκλέους η οποία κτυπήθηκε απο την απομάκρυνση του Χρηματιστηρίου, την επέλαση των αλλοδαπών επιχειρήσεων, την εγκληματικότητα και την λειτουργία υπερκαταστημάτων σε πολύ μικρή απόδταση απο αυτή. Ο τελευταίος θήλακας αντίστασης ήταν το πιό εμπορικό "κομμάτι" της ιστορικής οδού δηλαδή εκείνο που βρίσκεται μεταξύ της Αθηνάς και της Αριστείδου. Έτσι ενώ πριν ένα μόλις χόνο το ποσοστό διαθεσιμότητας ήταν περι το 25% , σήμερα προσεγγίζει το 40%. Το πλήγμα ήταν η μείωση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων γρήγορου φαγητού που είχαν μισθώσει χώρους στην συγκεκριμένη περιοχή καθώς η απομάκρυνση του χρηματιστηρίου σε συνδυασμό με την αύξηση της εγκληματικότητας συνέβαλλε στο αν αλλάξει η σύνθεση των περαστικών και αυτό είχε άμεση επίπτωση στην δραστηριότητα τους. Το πιό ανησυχητικό είναι ότι τα περισσότερα καταστήματα εξακολουθούν να παραμένουν ξενοίκιαστα για διάστημα άνω των 18 μηνών.

Εμπορικά Κέντρα:Απο επισκέπτες πήγαν καλά

gyalino-ktirio2Περισσότεροι απο  3,5 εκατομμύρια καταναλωτές επισκέφτηκαν την εορταστική περίοδο τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα. Αν και ο αριθμός των επισκεπτών σημείωσε , σύμφωνα με τις απόψεις των διαχειριστών τους ρεκορ επισκεψιμότητας δεν φαίνεται να έκαναν ανάλογο ρεκορ με τις πωλήσεις καθώς όλα τα στοιχεία οδηγούν στο συμπερασμα ότι ο ίγκος των λιανικών ποωλήσεων στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης είναι σαφώς χαμηλότερος σε σχέση με τα μικρότερα καταστήματα.
Στο εμπορικό κέντρο Μall ο αριθμός των επισκεπτών εκτιμάται  σε 1,5 εκατομμύριο. Αύξηση επισκεψιμότητας καταγράφεται και στα άλλα εμπορικά κέντρα :το Αthens Ηeart ι το Golden Ηall στο West Ρlaza στον Ασπρόπυργο, , στα δύο πολυκαταστήματα Αttica, καθώς και στο Cosmos Μediterranean στη Θεσσαλονίκη.

Στο ναδιρ οι επενδύσεις σε εμπορικά κέντρα

Τo 2010 αναμένεται να είναι το έτος με το χαμηλότερο επίπεδο δραστηριότητας ανάπτυξης εμπορικών κέντρων της τελευταίας πενταετίας, με μόλις 7 εκατομμύρια τ.μ. νέων χώρων προς λειτουργία.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki