Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία

Βοτανικός: Πρώτα το εμπορικό κέντρο

Οχτώ αλλαγές περιλαμβάνει η τροπολογία για την “Διπλή Ανάπλαση” στον Βοτανικό. Πρόκειται για ρυθμίσεις που έγιναν από τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκου Σηφουνάκη, για τις οποίες υπήρχαν εξαρχής ενστάσεις από την πλευρά του Παναθηναϊκού. Επί τις ουσίας οι αλλαγές κινούνται στο πνεύμα που είχαν αναπτύξει οι “πράσινοι”. Στην τροπολογία που αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα, η κυριότερη αλλαγή έχει να κάνει με την έκδοση άδειας του εμπορικού κέντρου της οικογένειας Βωβού πριν την έκδοση άδειας για την κατασκευή των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη.

Κτηματολόγιο : Διετία για "αγνωστα"

Επιµηκύνεται κατά δύο χρόνια η προθεσµία προκειµένου να δηλωθούν στο Κτηµατολόγιο τα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», τα οποία έπρεπε να είχαν δηλωθεί στη διάρκεια της πρώτης φάσης του Κτηµατολογίου που διήρκεσε από το 1998 έως το 2006 σε 340 περιοχές. Μέχρι στιγµής 100.000 ιδιοκτήτες δεν έχουν δηλώσει τα ακίνητά τους. Ετσι η προθεσµία των 8 χρόνων που ίσχυε µέχρι σήµερα για το εσωτερικό γίνεται 10 χρόνια, ενώ για τους οµογενείς και όσους εργάζονται µόνιµα στο εξωτερικό η προθεσµία των 10 χρόνων αυξάνεται σε 12.

Η ρύθμιση για την διπλή ανάπλαση

Δεν περιλαµβάνεται το γήπεδο µπάσκετ του Παναθηναϊκού ούτε το πολυλειτουργικό κέντρο του ∆ήµου αθηναίων στο πρόγραµµα της ∆ιπλής ανάπλασης (γήπεδο του ΠAO και ανάπλαση της Λεωφόρου Aλεξάνδρας).

Αυτά, µεταξύ άλλων, προβλέπονται στην τροπολογία που κατατέθηκε χθες από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Στο νέο πρόγραµµα για τη ∆ιπλή ανάπλαση αυξάνονται κατά 50% οι αθλητικές χρήσεις του Ερασιτέχνη µε ταυτόχρονο περιορισµό κατά το ήµισυ σχεδόν της κάλυψης της εγκατάστασης (οι χρήσεις θα ανέρχονται συνολικά σε περίπου 7.500 τετραγωνικά µέτρα). Επίσης ο συντελεστής δόµησης µειώνεται από 1,6 σε 1,2, ενώ οι θέσεις στάθµευσης περιορίζονται αµιγώς για τις ανάγκες των αθλητικών εγκαταστάσεων σε 450 (από τις οποίες οι 300 κάτω από το γήπεδο του ποδοσφαίρου). Επίσης µειώνονται οι εµπορικές χρήσεις του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου. Οπως αναφέρεται στην τροπολογία, η µείωση αντιστοιχεί στη δόµηση που θα καταλάµβανε το γήπεδο µπάσκεττου Παναθηναϊκού. Με το νέο πρόγραµµα µειώνεται η συνολική δόµηση στην περιοχή του Βοτανικού κατά 66.000 τ.µ. – µείωση της δόµησης κατά 60% σε σχέση µε τα όσα προέβλεπε η προηγούμενη ρύθµιση και αυξάνονται οι χώροι πρασίνου κατά 30.000 τ.µ.

Το ΣτΕ για Ελληνικό

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να... φιλετάρει το Ελληνικό παρά τη γνωμοδότηση του ΣτΕ που θεωρεί ότι στην έκταση των 5.500 στρεμμάτων μπορεί να χωροθετηθεί μόνον μητροπολιτικό πάρκο και εγκαταστάσεις αεροδρομίου, για το οποίο μάλιστα αναφέρει ότι δεν καταργήθηκε, αλλά απλώς έπαψε να λειτουργεί! Το συνταγματικό δικαστήριο επιβεβαιώνει ότι με βάση τη σύμβαση του 1995 «ο χώρος του αερολιμένα προορίζεται κυρίως για τη δημιουργία μητροπολιτικής ζώνης πρασίνου», προβλέπει όμως να παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του Ελληνικού, πιθανότατα ως «όπλο» στα χέρια της κυβέρνησης για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης για το «Ελ. Βενιζέλος». Με την υπ' αριθμ. 1938/2010 απόφαση του Δ' τμήματος του ΣτΕ, , ακυρώθηκε ως εσφαλμένη η απόφαση του Φεβρουαρίου του 2008 του τότε υπουργού Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία καταργήθηκε και τυπικά ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών, που είχε πάψει να λειτουργεί στο Ελληνικό από τον Μάρτιο του 2001 οπότε εγκαινιάστηκε το «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα. Η επίμαχη υπουργική απόφαση, που φέρει την υπογραφή του Κωστή Χατζηδάκη, χαρακτηρίζεται παράνομη από το δικαστήριο, το οποίο καλεί τη διοίκηση να την ακυρώσει. Είχε προηγηθεί υπουργική απόφαση του 2002, με την οποία το Ελληνικό είχε καταργηθεί αλλά μόνον «κατά το μέρος που αφορά στην εξυπηρέτηση πτήσεων Γενικής Αεροπορίας». Είχαν μάλιστα διατυπωθεί διαμαρτυρίες κατοίκων των δήμων Γλυφάδας, Αλίμου και Ελληνικού που ώς τότε όφειλαν να πάρουν έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για να μην εμποδίζουν οι νέες οικοδομές τις πτήσεις των αεροπλάνων, παρά το γεγονός ότι οι εγκαταστάσεις είχαν πάψει από χρόνια να λειτουργούν. Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ, που μπαίνει στην ουσία του θέματος και ακυρώνει τα σχέδια της κυβέρνησης για «τσιμεντοποίηση» του Ελληνικού:

* Επικαλείται το άρθρο 9.3 της σύμβασης του 1995 (νόμος 2330/1995) για το νέο αεροδρόμιο στα Σπάτα, που ορίζει ότι για λόγους εμπορικής ανταγωνιστικότητας το Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να κλείσει τις εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, σημειώνοντας όμως ότι αφορά τη «χρήση αεροσκαφών σταθερών πτερυγίων». Το δικαστήριο κατ' αρχή παρατηρεί ότι δεν αποκλείεται η χρήση των εγκαταστάσεων για άλλου τύπου αεροσκάφη.

* Τονίζει ότι η ίδια σύμβαση «δεν επέβαλε ως υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου την κατάργηση του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών ως αεροπορικής εγκαταστάσεως».

* Επισημαίνει μάλιστα ότι το ίδιο άρθρο της σύμβασης αποδέχεται την πιθανότητα να ανοίξει και πάλι ο αερολιμένας και μάλιστα για αεροσκάφη σταθερών πτερύγων «μετά την εκπνοή της συμβατικής περιόδου, η οποία στο άρθρο 4 της συμβάσεως έχει οριστεί τριακονταετής, με δυνατότητα παρατάσεως».

* Υπενθυμίζει ότι με βάση το νόμο του 2003 σε τμήμα του παλιού αεροδρομίου έχουν χωροθετηθεί ολυμπιακές εγκαταστάσεις, οι οποίες κατασκευάστηκαν σε τμήμα του διαδρόμου προσγείωσης. Επιβεβαίωνει ωστόσο ότι «το εναπομείναν μήκος του διαδρόμου επαρκεί γιά προσγείωση-απογείωση ορισμένου τύπου αεροσκαφών» και δεν είναι «τεχνικώς αδύνατη η λειτουργία του αεροδρομίου στο χώρο του αερολιμένα του Ελληνικού».

* Διευκρινίζεται μάλιστα ότι η δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου είναι συμβατή με τη λειτουργία του αεροδρομίου για ορισμένου τύπου αεροσκάφη.

ΠΗΓΗ: enet.gr

"Κούρεμα" στα εκτός σχεδίου

Το υπουργείο Περιβαλλοντος ανοίγει το θέμα της εκτός σχεδίου δόμησης με προφανή στόχο τον περιορισμό της. Η αρμόδια υπουργός με χθεσινή της δήλωση ουσιαστικά προανήγγειλε ότι οι νέες ρυθμίσεις θα περιορίζουν την δυνατότητα οικοδόμησης σε εκτός σχεδίου αγροτεμάχια με την θέσπιση αυστηρότερων προδιαγραφών. «Είμαστε από τις λίγες χώρες που έχει ένα απίστευτα όμορφο φυσικό τοπίο, το οποίο καταστρέφεται με τη διάσπαρτη δόμηση, τη γραμμική δόμηση που βλέπετε στα νησιά. Αυτό πρέπει να ρυθμιστεί. Πρέπει να περιοριστεί», ξεκαθάρισε η κ. Μπιρμπίλη και διευκρίνισε πως αυτή τη στιγμή, το ΥΠΕΚΑ δεν έχει κάτι που ετοιμάζει σχετικά με την εκτός σχεδίου δόμηση. «Η πρώτη απόπειρα έγινε με το νόμο για τη βιοποικιλότητα», κατέληξε στις δηλώσεις για το θέμα, εκτιμώντας ότι «παρά τα προβλήματα που ανέκυψαν (σ.σ. αντιδράσεις βουλευτών κτλ), το θετικό είναι ότι άνοιξε ένας διάλογος για την εκτός σχεδίου δόμηση στη χώρα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Υπάρχουν όμως πολλά ερωτήματα για το κατά πόσο οι προτάσεις της θα γίνουν αποδεκτές από την κοινοβουλευτική ομάδα του κυβερνώντος κόμματος σε μία περίοδο που ήδη η ύφεση έχει «γονατίσει» την οικοδομή κυρίως στις περιοχές εξοχικής κατοικίας. Ήδη πολλοί κατασκευαστές κάνουν λόγο για παράδοση της αγοράς εξοχικής κατοικίας σε οργανωμένα συμφέροντα κατασκευαστών και ξενοδόχων , επισημαίνοντας χρακτηριστικά ότι όποιος βουλευτής στηρίξει και υποστηρίξει τέτοιες προτάσεις θα είναι ανεπιθύμητος από τις τοπικές κοινωνίες.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki