Αλλαγές στη παραλιακή στο ύψος του ιπποδρόμου καθώς καταργείται ο σημερινός αυτοκινητόδρομος της λεωφόρου Ποσειδώνος και δημιουργείται νέος σε νέα θέση προς τη θάλασσα που θα απέχει περίπου εκατό μέτρα από τη σημερινή του θέση. Ο νέος δρόμος θα είναι υπογειος, ώστε να μη είναι ορατός διότι θα περνάει από πάνω του το Πάρκο. Ο πεζός που βρίσκεται στο πάρκο που θα βρίσκεται στο τέλος της Συγγρού δεν θα συναντάει κανένα εμπόδιο και θα μπορεί να περάσει από οποιοδήποτε σημείο της πόλης στο Πάρκο και να φτάσει έως τη θάλασσα. Η πρόταση επιλύει τα πλημμυρικά προβλήματα της περιοχής με υδραυλικά έργα και αντιπλημμυρική προστασία, την πρόσβαση και τις κυκλοφοριακές εξυπηρετήσεις, θέτει τις πρώτες προτάσεις για τον τρόπο χρήσης του πάρκου και δίνει τις κατευθύνσεις του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και της επιθυμητής φυσιογνωμίας του τοπίου. Για την περιοχή ανάπλασης ο νόμος «Ταυτότητα κτηρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγής χρήσης, Μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις» (3843/2010) ρυθμίζει μεταξύ άλλων τις χρήσεις γης και δεν επιτρέπει τη δόμηση νέων κτηρίων, παρά μόνο για 2.500 μ2 περίπου που θα καλύψουν και τις εξυπηρετήσεις για τη χρήση του πάρκου. Όπως προβλέπεται, τα συναρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Πολιτισμού και Τουρισμού με KYA των 3 Υπουργών θα συγκροτήσουν επιτροπή παρακολούθησης, εγκρίσεων και παραλαβής των μελετών. Έχει ήδη ανατεθεί από το ΥΠΠΟΤ και εκπονηθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η Πολεοδομική θεώρηση του Προγράμματος.. Με την έκταση των 760 στρεμμάτων του Φαληρικού Όρμου και την περιοχή των 245 στρεμμάτων του παλαιού Ιπποδρόμου (από τα οποία μόνο τα 32 καλύπτονται με δόμηση) προκύπτουν σχεδόν 1000 στρέμματα που μετατρέπονται σε Πάρκο ελεύθερο στους πολίτες, δίνοντας τον πρώτο από τους νέους μεγάλους πνεύμονες πρασίνου.