Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Έργα Υποδομών

Οδηγός για τα φωτοβολταϊκα

1 Ποιους αφορά το πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε κτίρια; Αφορά οικιακούς καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις, που θέλουν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά ισχύος έως 10KWh. Οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να απασχολούν 10 άτομα, με κύκλο εργασιών έως 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

2 Πόση ενέργεια παράγει ένα φωτοβολταϊκό σύστημα; Στην Ελλάδα παράγει κατά μέσο όρο 1.150-1.450 κιλοβατώρες ανά εγκατεστημένο κιλοβάτ. Στις ηλιόλουστες περιοχές της χώρας, π.χ. Ρόδος, παράγεται περισσότερος ηλιακός ηλεκτρισμός.

3 Γιατί να εγκαταστήσω φωτοβολταϊκά; Συμφέρει οικονομικά, εγγυάται μηδενική ρύπανση στο περιβάλλον, αθόρυβη λειτουργία, εγγύηση ζωής που φτάνει τα 30 χρόνια, ελάχιστη συντήρηση. Η εγκατάσταση 2 κιλοβάτ (KW) σε 25 χρόνια υπολογίζεται ότι θα αποσοβήσει περίπου 50-60 τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

4 Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρώ; Να καλύπτεται μέρος των αναγκών σας σε ζεστό νερό από ηλιακό θερμοσίφωνα. Να έχετε στο όνομά σας μετρητή της ΔΕΗ ή στον κοινόχρηστο λογαριασμό της πολυκατοικίας αν επιλεγεί συλλογική εγκατάσταση. Αν είστε επιχείρηση, να μην έχετε πάρει άλλη επιδότηση για φωτοβολταϊκά από εθνικά η κοινοτικά προγράμματα.

5 Μπορώ να πουλάω όλο το ηλιακό ρεύμα που παράγω ή μόνο το περίσσευμα; Ολη η παραγόμενη από το φωτοβολταϊκό ενέργεια διοχετεύεται στη ΔΕΗ. Γι' αυτή πληρώνεστε 55 λεπτά (0,55/Kwh) για 25 χρόνια. Εσείς συνεχίζετε να αγοράζετε ρεύμα από τη ΔΕΗ με 10-12 λεπτά την κιλοβατώρα. Η ΔΕΗ τοποθετεί νέο μετρητή για να καταγράφει την παραγόμενη ενέργεια. Και για να γίνει πιο κατανοητό, αν στο δίμηνο το φωτοβολταϊκό σας παράγει ηλεκτρική ενέργεια αξίας 300 και εσείς καταναλώνετε ενέργεια αξίας 150, η ΔΕΗ θα πιστώνει στο λογαριασμό σας 150 ευρώ.

6 Το πρόγραμμα καλύπτει όλη την Ελλάδα; Ισχύει για το ηπειρωτικό δίκτυο, την Εύβοια, τις Σποράδες, τα Ιόνια, τα νησιά Αργοσαρωνικού. Εξαιρούνται τα μη διασυνδεδεμένα νησιά Κρήτη, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες και νησιά βορειοανατολικού Αιγαίου, που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα μόλις καθοριστεί πόση επιπλέον ισχύς φωτοβολταϊκών μπορεί να εγκατασταθεί σε κάθε νησί.

7 Κατοικώ σε πολυκατοικία, μπορώ να εγκαταστήσω φωτοβολταϊκό; Βέβαια, εάν συμφωνήσουν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ή το φωτοβολταϊκό εγκατασταθεί εξ ονόματος όλων των ιδιοκτητών. Εάν η ταράτσα είναι κοινόκτητη, χρειάζεται να συμφωνήσουν οι ιδιοκτήτες. Επιτρέπεται η εγκατάσταση ενός και μόνο συστήματος.

8 Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για την εγκατάσταση; Βρείτε την εταιρεία που θα σας προμηθεύσει τον εξοπλισμό, για να αποφασίσετε τι σύστημα θα επιλέξετε και πώς θα το τοποθετήσετε. Με τη βοήθεια της εταιρείας κάνετε αίτηση στη ΔΕΗ, η οποία σας ενημερώνει για το κόστος του μετρητή και της σύνδεσης. Πηγαίνετε στην πολεοδομία για την έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Επιστρέφετε στη ΔΕΗ, για να υπογράψτε την 25ετή σύμβαση και συνδέεστε.

9 Ποιους πολεοδομικούς όρους πρέπει να τηρώ; Δεν επιτρέπεται τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην απόληξη του κλιμακοστασίου, του φρεατίου ανελκυστήρα και οποιασδήποτε άλλης κατασκευής

10 Πόσα τετραγωνικά μέτρα χρειάζομαι για τον εξοπλισμό; Τοποθετούνται σε ασκίαστο χώρο, πρέπει να κοιτάζουν το νότο και να έχουν κλίση 30 μοίρες. Αν ο προσανατολισμός δεν είναι νότιος, το σύστημα έχει μειωμένη απόδοση. Τα τετραγωνικά μέτρα που χρειάζεστε εξαρτώνται από το χώρο εγκατάστασης και από την τεχνολογία. Για παράδειγμα, ένα δώμα χρειάζεται 12-15 τετραγωνικά μέτρα για κάθε κιλοβάτ. Η εταιρεία που θα σας προμηθεύσει τον εξοπλισμό θα υπολογίσει και το χώρο που χρειάζεστε.

11 Πόσα χρήματα θα χρειαστώ για ένα φωτοβολταϊκό σύστημα; Ενα φωτοβολταϊκό ισχύος 2 kW κοστίζει όσο και ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού, 10.000 ευρώ, που το αποσβαίνετε σε εξίμιση χρόνια. Αφήνει μετά ανά χρόνο καθαρό κέρδος 1.400 ευρώ. Ενα μεγαλύτερο σύστημα έως 10kWh για μικρές επιχειρήσεις κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ. Μπορείτε να βάλετε ένα μικρό ποσό από την τσέπη σας και τα υπόλοιπα να τα καλύψετε με δάνειο. Οι αποδόσεις που θα έχετε από την εγκατάσταση ενός φωτοβολταϊκού συστήματος είναι καλύτερες από το να βάζατε τα χρήματά σας σε κάποιο προθεσμιακό λογαριασμό ή στο χρηματιστήριο.

Δρομολογείται ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη

Δύο νέα μεγάλα έργα, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα – Υλίκη και η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας αποφασίστηκαν σήμερα στην 1η Συνάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών, υπό την Προεδρία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, στην Αίθουσα Συσκέψεων του Υπουργείου.
Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης ήταν:
• Ο Κανονισμός Λειτουργίας Επιτροπής Μεγάλων ΄Εργων και Υποδομών
• Η Ενημέρωση και o συντονισμός ενεργειών για τις δημόσιες υποδομές της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής
• Τα Έργα Παραχώρησης που βρίσκονται στη φάση κατασκευής
• Τα Νέα Έργα Παραχώρησης
• Ο Προγραμματισμός Εργασιών Επιτροπής
Συζητήθηκαν διεξοδικά τα προβλήματα των σε εξέλιξη συμβάσεων παραχώρησης και οι τρόποι επίλυσής τους. Σε σχέση με αυτά, η Επιτροπή αποφάσισε τη σύσταση ομάδων εργασίας αποτελούμενη από τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων και Υπηρεσιακούς παράγοντες, οι οποίες μέχρι τις 30 Ιουλίου θα οριστικοποιήσουν και θα υποβάλουν για έγκριση στην Επιτροπή Μεγάλων Έργων νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις για την επιτάχυνση των διαδικασιών σε σχέση με:
• Την χρηματοδότηση και οικονομική παρακολούθηση των έργων
• Τις απαλλοτριώσεις και επιτάξεις γης
• Τις αρχαιολογικές έρευνες
• Τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις
• Τα διόδια και την λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων
• Τα δίκτυα Κοινωφελών Οργανισμών.
Ακόμη, η Επιτροπή ενημερώθηκε για την έναρξη υλοποίησης του Στρατηγικού Σχεδιασμού (Master Plan) της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.
Η Επιτροπή θα συνεδριάσει και πάλι σε 15 μέρες.
Στη σημερινή Συνάντηση της Επιτροπής μετείχαν ο Υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη, ο Υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, οι Υφυπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης, ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτουμένων Δημόσιων Έργων Σέργιος Λαμπρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, ο Ειδικός Γραμματέας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα Νίκος Μαντζούφας, η Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για Τεχνικά Θέματα Σοφία Πέππα και η Ειδική Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για Νομικά Θέματα Γλυκερία Σιούτη.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ : Το 2013

Στην εκτίμηση ότι έως το τέλος του 2013 η Ιονία Οδός θα έχει ολοκληρωθεί προέβη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάνης Μαγκριώτης. «Μέχρι τότε, θα έχουν κατασκευαστεί όλες οι άλλες βασικές υποδομές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, ενώ μερικές που τώρα μελετώνται, θα βρίσκονται σε εξέλιξη» σημείωσε ακόμη, κατά τη διάρκεια περιοδείας του στην Δυτική Ελλάδα. Η Ιονία οδός θα συνδέει το Ρίο με τα Ιωάννινα.

ΙΩΑΝΝΙΝΑ : Φταίνε οι μελέτες!

Στην δημοπράτηση της μελέτη του έργου «Κόμβος Εγνατίας – Κακαβιά» δεν περιλαμβανόταν στον φάκελο του έργου η ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, η μελέτη Σήμανσης – Ασφάλισης και τα Τεύχη Δημοπράτησης αναφέρει ο Υφ. Υποδομών Γ. Μαγκριώτης σε απάντησή του, σε δηλώσεις του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σ. Καλογιάννη ότι με πρωτοβουλία του ΥΠΕΧΩΔΕ εκπονήθηκαν όλες οι μελέτης στο συγκεκριμένο τμήμα. Mετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ζητήθηκε και μια σειρά μελετών που δεν περιλαμβάνονται στον φάκελο του έργου και ότι για την ολοκλήρωση των μελετών θα απαιτηθούν περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του ενάριθμου έργου στο οποίο είναι ενταγμένη η συγκεκριμένη μελέτη. Προσθέτει δε όσον αφορά την πιθανή αλλαγή χάραξης του τμήματος «ΒΙ.ΠΕ – Κακκαβιά» μετά από ενστάσεις φορέων, πως διαφωνίες και ιδιαίτερα έντονες ενστάσεις για την παρούσα χάραξη εξακολουθούν να υπάρχουν και πρέπει να ληφθούν υπόψη παρά την δήλωση του κ. Καλογιάννη περί εξαντλητικού διαλόγου με τοπικούς φορείς και οριστικοποίηση της χάραξης.

ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΑΡΚΑΔΙΑ : 8,8 εκατ, για δύο έργα

Οριστικοποιήθηκε η ένταξη δύο έργων του «Υπαίθριου μουσείου Κεντρικού Τμήματος της Ρωμαϊκής Έπαυλης του Ηρώδη του Αττικού στη Λουκού Αρκαδίας» προϋπολογισμού 4.298.000 ευρώ και του «Μεγάρου χορού Καλαμάτας», που ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 4.500.000€, στον άξονα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Ποιότητα ζωής Πελοποννήσου του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδος Ιονίων Νήσων 2007- 2013». Το Υπαίθριο Μουσείο στη Λουκού Αρκαδίας αποτελείται από ένα στέγαστρο που καλύπτει επιφάνεια 4.796 m2 , το οποίο θα προστατεύσει το συγκρότημα της ρωμαϊκής έπαυλης του Ηρώδου του Αττικού που έχει κατασκευαστεί σε διαδοχικά διαστήματα από τον 1ο μέχρι τον 6ο αιώνα μ.Χ. και αποτελεί μία από τις λίγες ανασκαμμένες ρωμαϊκές επαύλεις στον ελληνικό χώρο, εξασφαλίζοντας τις συνθήκες που είναι αναγκαίες για τη δημιουργία ενός οργανωμένου επισκέψιμου χώρου. Το αντικείμενο της κατασκευής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας αναφέρεται στην ολοκλήρωση του κτιρίου το οποίο θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Διεθνούς Κέντρου Χορού, καθώς και των εκδηλώσεων που διοργανώνονται κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, αλλά και θεατρικές παραστάσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί περιστασιακά ως Συνεδριακό Κέντρο, ενώ θα καλύψει τις ανάγκες της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και για άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως μικρά μουσικά σύνολα, διαλέξεις, ομιλίες, εκθέσεις κλπ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki