Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Έργα Υποδομών

Καινούργιο Μουσείο στην Ακαδημία Πλάτωνος

Τη μελέτη για την ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας με το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας, μετά από εισήγηση του Νομάρχη Αθηνών, Γιάννη Σγουρού. Μετά τη χρηματοδότηση των ανασκαφών για το Θέατρο του Διονύσου με το ποσό των έξι εκατομμυρίων ευρώ, η Νομαρχία Αθηνών, όπως είπε ο κ. Σγουρός, θα είναι αρωγός κάθε προσπάθειας για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αθήνας.
Ειδικότερα, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, με επιστολή της προς τη Νομαρχία Αθηνών, ζήτησε τη χρηματοδότηση της απαιτούμενης μελέτης για τη δημιουργία ενός Αρχαιολογικού Μουσείου για την Πόλη της Αθήνας στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος, σε χώρο του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο Μουσείο θα εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα και αρχαιότητες από ανασκαφές που έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν και δεν υπάρχει χώρος για να στεγαστούν, ενώ προσδοκάται η σημαντική αναβάθμιση όλης της περιοχής.
Επίσης, το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας έκανε δεκτή την εισήγηση του Νομάρχη για συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων στην από κοινού εκπόνηση προγραμμάτων στήριξης ευπαθών κοινωνικών ομάδων (αστέγων). Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης, πρότεινε και έγινε αποδεκτό να οργανωθούν στο παλιό Λυσιατρείο, ακίνητο που βρίσκεται επί της Ιεράς Οδού και ανήκει στη Νομαρχία Αθηνών, προγράμματα καθημερινής σίτισης για Έλληνες και αλλοδαπούς, να δημιουργηθεί παράρτημα του Κοινωνικού Παντοπωλείου που διαθέτει ο Δήμος, να υπάρξει εθελοντική προσφορά τροφίμων και ενδυμάτων σε υπερήλικες, και πολλές άλλες δράσεις. H προγραμματική σύμβαση του θα υπογραφεί, θα προβλέπει λεπτομερώς τους όρους παραχώρησης, το χρονικό διάστημα και τις επιτρεπόμενες χρήσεις, διασφαλίζοντας το σκοπό, αλλά και την περιουσία της Νομαρχίας Αθηνών.
Ακόμη, το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας αποφάσισε:
1. Την ένταξη του έργου «Κέντρο Ημέρας – Ειδικός παιδικός σταθμός για βρέφη και παιδιά με αυτισμό» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.489.500 ευρώ).
2. Την ένταξη του έργου «Κέντρο Θεραπευτικής Κοινότητας Διαμονής για Εφήβους» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 3.259.500 ευρώ).
3. Την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Υπουργείου Παιδείας για τη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ EMOTION PICTURES «Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία» για το έτος 2010 (διάθεση ποσού έως 200.000 ευρώ).
4.Την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών, του Υπουργείου Παιδείας και του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχική Υγιεινής για την υλοποίηση ενός προγράμματος στήριξης για την κατάθλιψη και την καταπολέμηση των ψυχικών διαταραχών (διάθεση ποσού έως 200.000 ευρώ).
5.Την ένταξη του έργου «Διαμόρφωση και δημιουργία χώρων πρασίνου στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου του Δήμου Αγίων Αναργύρων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.960.000 ευρώ).
6.Την έγκριση των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Δήμου Ιλίου για το έργο «Ανάπλαση – Δημιουργία ποδηλατοδρόμου και διασφάλιση προσβασιμότητας επί της οδού Θηβών» (προϋπολογισμού 1.810.000 ευρώ).
7.Την έγκριση των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Νομαρχίας Αθηνών και του Δήμου Αργυρούπολης για το έργο «Βρεφονηπιακός σταθμός επί της οδού Κομνηνών» (προϋπολογισμού 1.810.000 ευρώ).
8.Την ένταξη του έργου «Πρότυπος βιοκλιματικός σταθμός μικρού μεγέθους σε συνεχές σύστημα, στη θέση Νεοχωρίου 5 στην Άνω Κυψέλη, στο Δήμο Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.050.000 ευρώ).
9.Την ένταξη του έργου «Πρότυπος βιοκλιματικός σταθμός μικρού μεγέθους σε συνεχές σύστημα, στη θέση Αγίας Λαύρας 27 του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.190.000 ευρώ).
10. Την ένταξη του έργου «Πρότυπος ανοιχτός βιοκλιματικός βρεφονηπιακός σταθμός, στη θέση Θερμοπυλών & Λεωνίδου στον Κεραμεικό, στο Δήμο Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 1.600.000 ευρώ).
11. Την ένταξη του έργου «Ανακαίνιση υπόγειων διαβάσεων της Λεωφ. Αλεξάνδρας» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 550.000 ευρώ).
12. Την ένταξη του έργου «Διάστρωση χλοοτάπητα στο γήπεδο Ρουφ του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 500.000 ευρώ).
13. Την ένταξη του έργου «Κατασκευή αναδασωτικών έργων σε δημόσια αναδασωτέα έκταση στη θέση Μελίνα Μερκούρη του Δήμου Αθηναίων» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 615.702,42 ευρώ).
14. Την ένταξη του έργου «Ανάπλαση και αναβάθμιση περιοχών του Δήμου Αγίας Βαρβάρας» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 4.004.147,06 ευρώ).
15. Την ένταξη του έργου του Δήμου Αιγάλεω «Ανάπλαση της Λεωφ. Θηβών με στοιχεία βιοκλιματικού χαρακτήρα» στο πρόγραμμα εκτελέσεων της Νομαρχίας Αθηνών (προϋπολογισμού 5.650.000 ευρώ).
16. Την έγκριση του προϋπολογισμού δαπανών για τη συμμετοχή της Νομαρχίας Αθηνών στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα MED «Teenergy Schools».

Αποζημιώσεις για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Αποζημιώσεις ίσες με το 25 % της εμπορικής αξίας των ακινήτων τους θα εισπράξουν οι ιδιοκτήτες γης κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη για τους περιορισμούς στη χρήση και τη δόμηση που θα υποστούν. Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τον αγωγό που εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τα εξής:
•Υποχρεώσεις ιδιοκτητών ακινήτων: Οι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι εκτάσεων, από τις οποίες θα διέλθει ο αγωγός, υποχρεούνται να επιτρέπουν στα ακίνητά τους την εκτέλεση εργασιών που είναι αναγκαίες για την κατασκευή, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αγωγού.
•Περιορισμοί δόμησης: Ορίζονται συγκεκριμένες ζώνες ορισμένου πλάτους 5 μέτρων, δεξιά και αριστερά από τον άξονα του αγωγού και από το καλώδιο καθοδικής, εντός των οποίων απαγορεύεται η εκτέλεση ορισμένων εργασιών από τους ιδιοκτήτες, όπως ανόρυξη φρεάτων, φύτευση δένδρων, καθώς και ζώνες εντός των οποίων απαγορεύεται κάθε είδους δόμηση. Για τους περιορισμούς αυτούς οι ιδιοκτήτες, ή κάτοχοι λαμβάνουν ως αντάλλαγμα το 25% της αγοραίας (εμπορικής) αξίας των εκτάσεων αυτών. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες δικαιούνται να προσφύγουν στο αρμόδιο κατά τόπο Μονομελές Πρωτοδικείο.
•Περιπτώσεις που προκαλούνται ζημιές:  Προβλέπεται  η καταβολή στους δικαιούχους χρηματικής αποζημίωσης σε περίπτωση που προκαλούνται ζημίες σε ακίνητα, η οποία ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
•Χρησιμοποίηση δημοτικών-κοινοτικών εκτάσεων: Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού, για τις οποίες ωστόσο πρέπει να καταβάλλει αποζημίωση.
•Παραχώρηση χρήσης Αιγιαλού, Παραλίας-Υποθαλάσσια έργα: Παρέχεται η δυνατότητα παραχώρησης, στην εταιρεία, με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και ΥΠΕΚΑ, των δικαιωμάτων χρήσης τμημάτων αιγιαλού, παραλίας παρακείμενου θαλάσσιου χώρου και πυθμένα θάλασσας για την εγκατάσταση και λειτουργία του αγωγού και για την εκτέλεση κάθε είδους αναγκαίου έργου. Σε αντίθεση με το νομοσχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης, πλέον προβλέπεται εύλογη αποζημίωση έναντι του δικαιώματος χρήσης.
•Χρήση Λιμένα: Παρέχεται επίσης η δυνατότητα παραχώρησης στην εταιρεία ορισμένων χώρων του λιμένα, αναγκαίων για τη λειτουργία και συντήρηση του αγωγού. Η παραχώρηση θα αποφασιστεί από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, μετά ωστόσο από τη σύμφωνη γνώμη του ΥΠΕΚΑ, του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας. Σε αντίθεση με το νομοσχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης, αυτή η παραχώρηση θα γίνεται έναντι εύλογου ανταλλάγματος και για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η Συμφωνία Διέλευσης μεταξύ της εταιρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
•Απαλλοτριώσεις: Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι είναι δυνατή η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης, μόνο εάν θεωρηθεί αναγκαία, για την εκτέλεση του έργου. Η απαλλοτρίωση επιτρέπεται μόνο υπέρ του Δημοσίου και τη σχετική δαπάνη φέρει η εταιρεία. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες δικαιούνται να ασκήσουν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης της απαλλοτρίωσης.
Η Συμφωνία Διέλευσης θα καθορίσει θέματα όπως, τους όρους της διέλευσης, τα θέματα που έχουν σχέση με τη διαδρομή, εγκατάσταση και κατασκευή του αγωγού και των λοιπών αναγκαίων εγκαταστάσεων, την εκμετάλλευση, τη συντήρηση και τη λειτουργία του σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος.

Υπογραφές για τον αγωγό South Stream

Ως έργο που προσδίδει στην Ελλάδα θέση- κλειδί πάνω στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη χαρακτήρισε τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream η Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, σε ομιλία που απηύθυνε χθες στο πλαίσιο του συνεδρίου “2010 Mediterranean Oil & Gas Conference”.
Αργότερα σήμερα αναμένεται η υπογραφή του Καταστατικού της εταιρίας, μεταξύ της ρωσικής Gazprom και του ΔΕΣΦΑ.
Επιπλέον, η κυρία Μπιρμπίλη υπογράμμισε τη σπουδαιότητα προώθησης του διασυνδετικού αγωγού Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας (ITGI), αναγνωρίζοντας ότι αποτελεί μία εκ των προωθημένων επιλογών, με στρατηγικό στόχο να καταστήσει εφικτή τη μεταφορά των ποσοτήτων φυσικού αερίου της Μέσης Ανατολής και της Κασπίας στην Ευρώπη. «Προχωράμε στην υλοποίηση του ηπειρωτικού και υποθαλάσσιου τμήματος του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού. Με την ολοκλήρωση του έργου έως το 2015 αναμένεται η Ελλάδα να εισάγει μέχρι 3 δισ. κυβικά μέτρα για την εγχώρια αγορά, να μεταφέρει τουλάχιστον 1 δισ. κυβικά μέτρα στη Βουλγαρία, μέσω του Ελληνο- Βουλγαρικού αγωγού και 6-7 δισ. κυβικά μέτρα  θα μεταφέρονται στην Ιταλία μέσω του Ποσειδώνα». 
Ο Ελληνο- Βουλγαρικός αγωγός (IGB) θα έχει συνολικό μήκος 170 χλμ., ενώνοντας την πόλη της Κομοτηνής με τη Stara Zagora. «Αποτελεί σημαντικό μοχλό περαιτέρω ενίσχυσης της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς δίνει τη δυνατότητα εξαγωγής αερίου από διάφορες πηγές προς τη Βουλγαρία. Οι πηγές αυτές είναι είτε ο ελληνο-τουρκικός αγωγός, είτε το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (Υ.Φ.Α) της Ρεβυθούσας, μέσω  του εθνικού συστήματος αερίου» τόνισε η Υπουργός.
Νωρίτερα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ υποδέχτηκε τον Υπουργό Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν, Νατίκ Αλίγεβ και τον πρέσβη, Ραχμάν Μουσταφάγεβ. Συμφώνησαν για την περαιτέρω προώθηση και εμβάθυνση των διμερών σχέσεων στον τομέα του φυσικού αερίου, μεταξύ Ελλάδας και Αζερμπαϊτζάν. Η εν λόγω σχέση αποκτά πλέον στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς αναδεικνύει την Ελλάδα ως ενεργειακό κόμβο και πύλη εισόδου του αζέρικου αερίου προς την Ευρώπη.
Συμφωνήθηκε, εξάλλου, η προώθηση πλαισίου αγοράς φυσικού αερίου απευθείας από την αζέρικη πλευρά. Προς την κατεύθυνση αυτή οι εταιρείες ΔΕΠΑ και SOCAR πρόκειται να συνεργαστούν περαιτέρω.
Η Υπουργός ΠΕΚΑ δέχθηκε πρόταση από τον Αζέρο Υπουργό Ενέργειας να επισκεφθεί το Μπακού για την ενίσχυση των ενεργειακών σχέσεων των δύο χωρών.

«Μάχη» για τον αγωγό φυσικού αερίου προς το Αλιβέρι

Ερώτηση για τη χάραξη του αγωγού φυσικού αερίου που θα τροφοδοτήσει τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ στο Αλιβέρι κατέθεσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κα Ηρώ Διώτη, υποστηρίζοντας ότι η λύση που επελέγη είναι πιο ακριβή και προσβάλλει ανεπανόρθωτα το περιβάλλον. Αναλυτικά η ερώτηση:
Στην εφημερίδα της κυβέρνησης, τεύχος Δεύτερο, Αρ. Φύλλου 456/16-04-10, δημοσιεύτηκε απόφαση για την «Εγκατάσταση και διαδρομή του Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης σε έκταση συνολικού εμβαδού 408.931 τ.μ « Στεφάνη-Βαρνάβας-Αλιβέρι» στις περιοχές των Δήμων Αυλώνος και Καλάμου καθώς και των κοινοτήτων Μαλακάσης, Μαρκόπουλου Ωρωπού, Καπανδριτίου και Βαρνάβα της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής» όπου ορίζεται η διαδρομή και εγκατάσταση του Αγωγού.
Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Δήμου Καλάμου (50/2009), που εναντιώνεται στην συγκεκριμένη διαδρομή του αγωγού, υπήρχαν εναλλακτικές διαδρομές πολύ μικρότερες σε χιλιόμετρα αλλά και σε κόστος. Επιλέχθηκε η πλέον αρνητική λύση που προσβάλλει ανεπανόρθωτα το περιβάλλον και απορρίφτηκε η εναλλακτική ΑΦΑ-2, η καλύτερη αποδεκτή λύση.
Επίσης, το δασαρχείο Καπανδριτίου στα έγγραφά του 5887 και 5159/11-12-07 και 1709/30-04-08 προς το ΥΠΕΧΩΔΕ και την ΔΕΣΦΑ Α.Ε αναφέρει ότι ο αγωγός διέρχεται μέσα από κηρυγμένες αναδασωτέες περιοχές που πριν καούν ήταν δάση χαλεπίου Πεύκης, ότι στο τμήμα Χ.Θ 10+500 έως 17+300 θα υλοτομηθεί ένα μεγάλο τμήμα του δάσους που δεν έχει καεί μέχρι σήμερα και είναι από τα ελάχιστα που έχουν απομείνει στη Β. Αττική και ότι η χάραξη διέρχεται από τα καταφύγια Άγριας Ζωής Βουτήματος και Μαυροσουβάλας Μαρκοπούλου Ωρωπού Αττικής και από το τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους Μαλακάσας Αττικής. Το δάσος Βουτήματος Αυλώνα Αττικής περιλαμβάνεται στην Β1 ζώνη προστασίας του Π.Δ της 19-07-2007 «καθορισμός ζωνών προστασίας του ορεινού όγκου Πάρνηθας (Ν. Αττικής)». Επιπλέον στα έγγραφα του δασαρχείου αναφέρεται ότι στην διαδρομή αυτή (ΑΦΑ-1) οι κλίσεις είναι μεγάλες και πιστεύεται ότι θα παρατηρηθούν έντονα φαινόμενα διάβρωσης καθώς και ότι για τμήμα της διαδρομής του αγωγού, οι επεμβάσεις είναι ορατές από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας. Τέλος γνωμοδοτεί υπέρ της διαδρομής Σταμάτα Αττικής-Μικροσέσι Γραμματικού (ΑΦΑ-2) με εξαίρεση του τμήματος Οινόης Μαραθώνος που είναι αρχαιολογικός χώρος.
Στη συνέχεια, η Νομαρχία Αττικής με την απόφασή της με αριθμ. 157/09 αποφάσισε ομόφωνα κατά της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και ανάμεσα στα άλλα αναφέρει, την αρχική αρνητική γνωμοδότηση του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, το ότι στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν αναφέρονται πουθενά ο αριθμός και οι οδεύσεις των απαιτούμενων δασικών δρόμων για την κατασκευή του έργου, ότι η προτεινόμενη χάραξη διασταυρώνεται με μεγάλο αριθμό ενεργών ρηγμάτων αλλά και με μεγάλο αριθμό ρεμάτων και χειμάρρων καθώς και ότι στο 47% της διαδρομής του αγωγού θα απαιτηθεί χρήση εκρηκτικών ενώ στην μελέτη δεν γίνεται καμιά αναφορά στις επιπτώσεις στο περιβάλλον (θόρυβος, σκόνη, διατάραξη της πανίδας, μετακινήσεις εδαφών κ.λ.π). Καταλήγει προτείνοντας να αξιολογηθεί ξανά η διαδρομή ΑΦΑ-2 ως περιβαλλοντικά πιο αποδεκτή και με μικρότερο κόστος.
Από την άλλη πλευρά, στην κατάληξη δηλαδή του αγωγού, στο Αλιβέρι μέλη συλλόγων και κινήσεων πολιτών αναφέρουν σωρεία παραβάσεων προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο, μεταξύ των οποίων και
-Χωροθέτηση των κτιρίων και Μονάδος πάνω στο ρέμα
-Χωροθέτηση των αγωγών ψύξης και Μονάδος μέσα στο ρέμα
-Χωροθέτηση και Αδειοδότηση της νέας μονάδας σε απόσταση 350 μ < 700 μ. από το σχέδιο Πόλεως Αλιβερίου (κατά παράβαση του ΠΔ 24/31-5-1985 περί της εκτός Σχ. Πόλεως δόμησης)
-Έναρξη οικοδομικών εργασιών πολύ πριν την έκδοση των αδειών οικοδομής
-Ενοποίηση τεσσάρων γηπέδων σε ένα παράνομα
-Καταπάτηση αγροτικού δρόμου μήκους 500μ
-Καταπάτηση ασφαλτοστρωμένης δημοτικής οδού
-Αποχαρακτηρισμός τμήματος Δημοτικής οδού με έμμεση αναγνώριση της ως ιδιοκτησία της ΔΕΗ Α.Ε
-Αρχαιολογική καταστροφή Αρχαίας Πόλης με σημαντικά ευρήματα
-Ελλείψεις στους Περιβαλλοντικούς Όρους για το σύνολο των εγκαταστά-σεων και παράβλεψη ρέματος και θεσμοθέτησης όρων αρχαιολογίας
Και για τις οποίες παραβάσεις έχουν κάνει μήνυση στη ΔΕΗ.
Επιπλέον αναφέρουν ότι η χωροθέτηση της εγκατάστασης αποφασίστηκε μέσα στον Κάραβο, χωρίς να έχει εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, (απόσταση 280 μέτρων από το σχ. πόλης , άνοδος της θερμοκρασίας των νερών του κλειστού και αβαθούς κόλπου Αλιβερίου, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το θαλάσσιο πλούτο, εξωφρενική, αντιοικονομική, καταστροφική χάραξη του αγωγού Φ.Α., με περικύκλωση του Αλιβερίου, καταστροφή της παραλίας του ποντικού και του αρχαιολογικού χώρου, αποκλεισμός του Μυλακίου και του Πράσινου από τον Κάραβο κ.α. πολλά.).
Κατόπιν των παραπάνω:
- επειδή έχουν καταγγελθεί παρά πολλές παραβάσεις και παραλείψεις
- επειδή το Φυσικό Περιβάλλον είναι δημόσια περιουσία και πηγή ζωής για τη χώρα - επειδή η ζωή των πολιτών επιδεινώνεται τελευταία στη χώρα μας μέρα με τη μέρα
Ερωτάται η Υπουργός
• Έχει υπόψη της τα σοβαρότατα περιβαλλοντικά και οικονομικά προβλήματα που θα προκαλέσει το έργο με τη συγκεκριμένη χάραξη, τόσο στην Αττική, όσο και στην Εύβοια;
• Τι προτίθεται να κάνει ώστε να επανεξεταστεί η υπόθεση της διαδρομής του αγωγού, προκειμένου για την προστασία τον ελάχιστων δασικών εκτάσεων που έχουν απομείνει στην πολύπαθη Αττική, εφόσον και όλοι οι αρμόδιοι φορείς έχουν γνωμοδοτήσει αρνητικά για την συγκεκριμένη διαδρομή ;
• Προτίθεται να δρομολογήσει διαδικασίες ώστε να εξεταστεί η αλλαγή χώρου εγκατάστασης της οχλούσας μονάδας (έξω από τον κόλπο του Αλιβερίου, μακρυά από κατοικημένη περιοχή, έξω από τον αρχαιολογικό χώρο), όπως ζητούν και οι πολίτες;
• Προτίθεται να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις όπως, το ενδεχόμενο απευθείας τροφοδοσίας του εργοστασίου με Φ.Α. με πόντιση του αγωγού και παροχή ζεστού νερού και θέρμανσης σε όλους τους πολίτες όπως προτείνουν κάτοικοι του Αλιβερίου με έγγραφό τους προς τη ΔΕΗ;

Φυσικό αέριο στα νησιά

Την τροφοδοσία νησιών (Κρήτη, Ρόδος, Χίος κ.α.) και κωμοπόλεων με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω πλωτών εγκαταστάσεων,την κατασκευή πλωτού σταθμού καθώς και αποθήκης αερίου στην Καβάλα εξετάζει η διοίκηση της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις των εκπροσώπων της.
Από για επισημάνσεις του προέδρου της εταιρίας κ. Χ. Σαχίνη και του αντιπροέδρου κ. Σ. Παλαιογιάννη,φαίνεται πως απομακρύνεται η κατασκευή σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα και στη θέση του εξετάζεται επίσης η λύση της πλωτής εγκατάστασης που είναι πιο φθηνή. Από εκεί θα τροφοδοτηθεί σύμφωναμε το σχεδιασμό και ο ελληνο – βουλγαρικός αγωγός που υπολογίζεται να τεθεί σε λειτουργία το 2013.
Η κατασκευή υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου σε εξαντλημένο κοίτασμα της Καβάλας, θα προχωρήσει εφόσον ξεκαθαρίσει το θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση της επένδυσης, δεδομένου ότι η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων στην περιοχή έχει παραχωρηθεί στην Ενεργειακή Αιγαίου. Η αποθήκη, εφόσον κατασκευασθεί, θα έχει δυναμικό 1 δις. κυβικά μέτρα αερίου και θα καλύπτει την αγορά σε περιόδους αιχμής ή δυσκολιών στον εφοδιασμό.
Για τον ελληνο – ιταλικό αγωγό οι εξελίξεις εξαρτώνται από την κατάληξη που θα έχουν οι διαπραγματεύσεις με τον Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία για την τροφοδοσία του αγωγού με τις απαιτούμενες ποσότητες αερίου. Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΠΑ και η Ιταλική Edison εξετάζουν και άλλες πιθανές πηγές εφοδιασμού του αγωγού με αέριο.
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις και με τη ρωσική Gazprom, που είναι ο βασικός προμηθευτής της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο. Η ΔΕΠΑ επιδιώκει μείωση των τιμών για ένα τμήμα τουλάχιστον των ποσοτήτων ενώ για την επέκταση της σύμβασης προμήθειας (λήγει το 2016) στοχεύει σε ανανέωση για 15 – 20 χρόνια χωρίς σημαντική επαύξηση των ποσοτήτων που εισάγονται κάθε χρόνο.
Στις στρατηγικές προτεραιότητες της ΔΕΠΑ περιλαμβάνεται η διατήρηση ηγετικής θέσης στην ελληνική αγορά, η προκήρυξη διαγωνισμών για ίδρυση νέων Εταιριών Παροχής Αερίου σε Κεντρική, Ανατολική Μακεδονία και Στερεά, και η εμπορική δραστηριοποίηση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ιταλία.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki