Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Στο δρόμο ζουν 7.720 Έλληνες

Απουσιάζει μία βάση τεκμηρίωσης σε επίπεδο ΕΕ στον τομέα της έλλειψης στέγης. Η ΕΕ δεν έχει καταλήξει σε έναν ορισμό για την έλλειψη στέγης σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η απουσία ορισμού αποτελεί το βασικό εμπόδιο για την ανάπτυξη συγκρίσιμων μεταξύ της ΕΕ στατιστικών στοιχείων για τον αριθμό και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των ατόμων που στερούνται στέγασης, όπως επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε απάντησή της προς τον Ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Γ. Παπανικολάου. 
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ευρωπαϊκή ομοσπονδία των οργανώσεων που εργάζονται με τους άστεγους (FEANTSA) έχει καταλήξει στην καλύτερη ευρωπαϊκή τυπολογία για την έλλειψη στέγης και τον αποκλεισμό από την κατοικία (ETHOS). Σύμφωνα με τον εν λόγω ορισμό, η έλλειψη στέγης διακρίνεται σε τέσσερις ευρείες κατηγορίες:  α) άστεγοι στον δρόμο, β) στερούμενοι κατοικίας,  γ) άνθρωποι που ζουν σε επισφαλείς συνθήκες στέγασης, και δ) άνθρωποι που διαβιούν σε ανεπαρκή-ακατάλληλα καταλύματα. 
Η δυσκολία στην παραγωγή επαρκών στατιστικών στοιχείων για τους αστέγους έγκειται και στο γεγονός ότι οι καθιερωμένες έρευνες στα νοικοκυριά συνήθως δεν τους καλύπτουν γιατί η δειγματοληπτική μέθοδος που χρησιμοποιείται στηρίζεται στην ύπαρξη προσωπικής διεύθυνσης, την οποία δεν διαθέτουν οι άστεγοι. Στην κοινή έκθεση για την κοινωνική προστασία και την κοινωνική ένταξη του 2010 σημειώνεται ότι η προσεχής καταγραφή του 2011 θα παρέχει μια μοναδική ευκαιρία για την απόκτηση αξιόπιστων, συγκρίσιμων στατιστικών στοιχείων για την ΕΕ που αφορούν τους άστεγους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει δε ότι έχουν υλοποιηθεί αρκετές δραστηριότητες για τη βελτίωση της βάσης τεκμηρίωσης στον τομέα της έλλειψης στέγης. Πιο συγκεκριμένα, ενίσχυσε μέσω του προγράμματος PROGRESS μια μελέτη και ένα συγκεκριμένο έργο για την πρόοδο στο ζήτημα της έλλειψης στέγης μέσω προηγμένων και βελτιωμένων πληροφορικών συστημάτων. Στο πλαίσιο της ανοικτής μεθόδου συντονισμού (ΑΜΣ) για την κοινωνική πρόνοια και την κοινωνική ένταξη, εγκρίθηκαν νέοι δείκτες για τις δαπάνες στέγασης, για τη διαμονή υπερβολικά μεγάλου αριθμού ανθρώπων στον ίδιο χώρο και για τη στέρηση στέγης. Οι εν λόγω δείκτες αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες πτυχές του αποκλεισμού από την κατοικία. Τέλος, το σκέλος της κοινωνικής ένταξης της κοινωνικής ΑΜΣ 2009 έδωσε έμφαση στο πρόβλημα της έλλειψης στέγασης και στον αποκλεισμό από την κατοικία, ενώ πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των αιτιών της έλλειψης στέγης.
Αναφορικά με το ζήτημα των αστέγων ο κ. Παπανικολάου δήλωσε τα παρακάτω: " Η έλλειψη στέγης είναι μία σοβαρή πληγή για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Οι σύγχρονες κοινωνικές και οικονομικές καταστάσεις έχουν διαρρήξει τα προστατευτικά δίκτυα. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί λόγω των ιδιαίτερα δυσμενών οικονομικών συνθηκών. Ενδεικτικά αναφέρω ότι σύμφωνα με στοιχεία του Ελληνικού Υπουργείου Υγείας το 2009 καταγράφηκαν 7.720 Έλληνες που ζουν  στο δρόμο. Στη θλιβερή αυτή καταγραφή δεν συμπεριλαμβάνονται οι οικονομικοί μετανάστες και οι αθίγγανοι. Η αποτελεσματική  αντιμετώπιση του φαινομένου προβάλλει λοιπόν επιτακτικά και προϋποθέτει την ύπαρξη ικανοποιητικών δεικτών στον τομέα της έλλειψης στέγης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να είναι εφικτή η χάραξη στοχευμένων και αποτελεσματικών πολιτικών. Πρέπει, λοιπόν, να επισπεύσουμε τη δημιουργία ευρωπαϊκών δεικτών που μετρούν το φαινόμενο αυτό".

Κλείνει και το ασφαλιστικό

Παρουσία των ελεγκτών της τρόικας αναμένεται να επικυρωθούν οι τελικές ρυθμίσεις στο Ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Μεταξύ των επώδυνων διατάξεων, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης θα ανέρχεται στα 65 έτη για όλους, οι αλλαγές στα ισχύονται σε ό,τι αφορά στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, ενώ κανείς δεν θα μπορεί να πάρει σύνταξη σε ηλικία μικρότερη των 60 ετών, καθώς θα προβλέπονται "ποινές". Οι σκληρές αλλαγές αναμένεται να προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων. Ήδη, τα συνδικάτα έχουν προγραμματιστεί κινητοποιήσεις για την προσεχή εβδομάδα, οπότε αναμένεται να κατατεθούν στη βουλή τα επίμαχα νομοσχέδια. Εξάλλου, με ξεχωριστό νομοσχέδιο, του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο κατατίθεται στη βουλή τις προσεχείς ημέρες, προβλέπεται η εξίσωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών-γυναικών στο Δημόσιο, με διατάξεις που θα αφορούν και τους ένστολους. Για "σφαγή" των συντάξεων, δουλειά χωρίς δικαιώματα ως τα 70 και δραστική περικοπή των ιατροφαρμακευτικών παροχών, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ. Οι νέες διατάξεις, έστω κι αν επέρχονται μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων. 'Ηδη ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έχουν προγραμματίσει νέο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας την προσεχή Τετάρτη, στις επτά το απόγευμα, στην πλατεία Κλαυθμώνος. Την Τετάρτη και την Πέμπτη η νέα αποχή των δικηγόρων της Αθήνας από τα καθήκοντά τους, καθώς αντιδρούν στο φορολογικό, το ασφαλιστικό και το γραμμάτιο προείσπραξης. Κινητοποιήσεις για την ερχόμενη εβδομάδα οργανώνουν εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τον ΟΣΕ και τα ΕΛΤΑ. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες αποφάσισαν να προχωρήσουν στις 17 Ιουνίου σε πεντάωρη στάση εργασίας σε όλα τα μέσα από τις 11 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα και πορεία στο υπουργείο Εργασίας. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ προσανατολίζονται σε νέες κινητοποιήσεις, γεγονός που αναμένεται να ανακοινωθεί τον προσεχή Δευτέρα, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που θα παραχωρήσει το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Τη σκυτάλη θα πάρουν οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι, με αιχμή το σχέδιο της κυβέρνηση για πώληση του 39% των ΕΛΤΑ. Ήδη, προανήγγειλαν 48 απεργία μέσα σοτν Ιουνίου, ωστόσο, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί συγκεκριμένη ημερομηνία. Εν τω μεταξύ, με προβλήματα η λειτουργία περίπου είκοσι δημόσιων νοσοκομείων της χώρας. Γιατροί και νοσηλευτές διαμαρτύρονται τη μη καταβολή εφημεριών, αλλά και για τις ελλείψεις σε ιατροφαρμακευτικό υλικό.

Αλλαγές στα δρομολόγια απο αύριο

Από τη Δευτέρα 14 Ιουνίου τίθενται σε ισχύ αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ, όπως ανακοινώθηκε έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ, Δημήτρη Δημητρίου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων. Συγκεκριμένα, καταργούνται οι γραμμές: 103 «Καλαμάκι - Ακαδημία» 108 «Άνω Καλαμάκι - Ακαδημία» 111 «Άγιος Δημήτριος - Ακαδημία» Ενισχύονται οι γραμμές: 141 «Καλαμάκι - Σταθμός Δάφνη» 109 «Άνω Καλαμάκι - Σταθμός Αγ. Δημητρίου» 112 «Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Δάφνη» Ακόμη, συγχωνεύονται οι γραμμές που έχουν παρόμοια διαδρομή και καταργούνται συγκεκριμένες γραμμές με πολύ μικρή επιβατική κίνηση. Συγχωνεύεται η γραμμή 746 «Άνω Λιόσια - ΟΔΔΥ» (η οποία καταργείται) με τη γραμμή 711 «Αχαρναί- Ζωφριά». Καταργούνται, λόγω μικρής επιβατικής κίνησης οι γραμμές: 400 «Αξιοθέατα Αθήνας» Χ92 «Κηφισιά - Αεροδρόμιο» 245 «Πολυτεχνείο - Ν. Κόσμος» 525 «Σταθμός Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά» 340 «Γλυφάδα - Παλλήνη» Τέλος, καταργείται το τμήμα της γραμμής Α7 «Κάνιγγος - Νέα Ερυθραία», από τον Πλάτανο στην Κηφισιά έως τη Ν. Ερυθραία, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό καλύπτεται από πληθώρα άλλων λεωφορειακών γραμμών. Οι ρυθμίσεις θα ισχύσουν από τη Δευτέρα, πλην εκείνων που αφορούν στις γραμμές 746, 711, 525, Α7 που θα ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου.

Η Ομόνοια που χάθηκε

Σήμερα η περιοχή γύρω απο την Ομόνοια χρακτηρίζεται ως η "βρώμικη" πλευρά της πόλης . Όμως αυτή  η εκόνα είναι μία υπόθεση των τελευταίων δεκαετιών γιατί μέχρι τότε τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Αν πάμε μάλιστα πολύ πίσω , στις αρχές του 20ου αιώνα στην περιοχή αυτή κτυπούσε η καρδιά της αληθινής Αθήνας. Για παράδειγμα η Πειραιώς , η Πατησίων –κοντά στην Ομόνοια -, η Χαλκοκονδύλη, η Βερανζέρου και η πλατεία Κάνιγγος αν είχαν την παλαιά τους όψη σίγουρα θα πονοκεφάλιαζαν λιγότερο τους «επιτελείς» της επιχείρησης εξωρεαϊσμού. Ας πάρουμε την Πειραιώς. Στη γωνία με την πλατεία Ομονοίας , δηλαδή στον αριθμό 1, εκεί που τώρα βρίσκεται ο τσιμεντένιος όγκος ενός σύγχρονου ξενοδοχείου ήταν μέχρι το 1964 το μέγαρο Μουρούζη. Πρόκειτο για ένα τριώροφο κτίριο έργο του αρχιτέκτονα Ι. Σέχου στο οποίο είχε χρησιμοποιηθεί κατά μεγάλο μέρος πεντελικό μάρμαρο.Το κτίριο κατασκευάσθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα (1868) από το Κ. Μουρούζη και χρησιμοποιήθεικε ως κατοικία του ιδίου και της οικογένειας του. Στη συνέχεια το ακίνητο νοικιάσθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το 1958 πουλήθηκε. Το 1964 κατεδαφίσθηκε για να πάρει τη θέση του ένα ξενοδοχείο 33.000 κυβικών μέτρων. Λίγο πιο πέρα , στη συμβολή των οδών Χαλκοκονδύλη και Πατησίων ήταν το αρχοντικό Σαριπόλου,. Επρόκειτο για ένα ημιτριώροφο αρχοντικό που κτίσθηκε σε σχέδια Χάνσεν. Το κτίριο αυτό που για πολλούς θεώρήθεικε ως απαράμμιλης αρχιτεκτονικής αξίας καταδεφίσθηκε το 1956. Στη Πειραιώς πάλι , αυτή την φορά στη γωνία με την Μενάνδρου ήταν το κτίριο της οικίας Τσοποτού που το χρακτηριστικό της ήταν η γωνία της που έγινε κατά μίμηση του Λυσικρατείου Μνημείου. Το κτίριο αυτό κατεδαφίσθηκε το 1971 για να πάρει τη θέση του πολυώροφο κτίριο γραφείων.

Αναστολή πλειστηριασμών εως 31/12

Αναστέλλονται –με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή- έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2010, οι πλειστηριασμοί για την ικανοποίηση απαιτήσεων που δεν υπερβαίνουν το ποσό των €200.000. Με τη ρύθμιση - η οποία κατατέθηκε ως τροπολογία στο νομοσχέδιο για την «διασυνοριακή πτώχευση» - παρατείνεται ουσιαστικά η αναστολή των παραπάνω πλειστηριασμών που είχε χορηγηθεί μέχρι την 30η Ιουνίου, για ένα ακόμη εξάμηνο. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στους δανειολήπτες, οι οποίοι δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσχέρειες λόγω της οικονομικής κρίσης, να ανακάμψουν και να επιδιώξουν την καλύτερη δυνατή διευθέτηση των οφειλών τους.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki