Η άμεση συνάρτηση της κρίσης του εμπορίου με την αγορά ακινήτων είναι γνωστή σε όλους . Αυτό που όμως που είναι γνωστό μπορεί να το δει κάποιος με τα ίδια του τα μάτια στο παράδειγμα ορισμένων συγκεκριμένων εμπορικών οδών του κέντρου της Αθήνας , οι οποίοι έχουν υποστεί τις συνέπειες όχι μόνο της κρίσης αλλά και της αλλαγής του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης. Ο άξονας Πραξιτέλους-Λέκκα ήταν από τους πλέον εμπορικούς του κέντρου της Αθήνας καθώς για δεκαετίες ολόκληρες ήταν ο καθρέπτης του εμπορίου και της βιοτεχνίας. Έχοντας ως βασικούς άξονες δραστηριότητες που αφορούσαν την αργυροχρυσοχοΐα και το εμπόριο φωτιστικών οι συγκεκριμένοι δρόμοι είχαν καταφέρει να έχουν ποσοστό διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων χαμηλότερο του 5% -για τα ισόγεια καταστήματα. Αντίθετα στους ορόφους , που ήταν εγκατεστημένες κυρίως βιοτεχνικές επιχειρήσεις οι κενοί χώροι ήταν περισσότεροι-εκτιμάται άνω του 10% κυρίως λόγω της κρίσης στο τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Η οικονομική κρίση άλλαξε πλέον όλα τα δεδομένα της συγκεκριμένης αγοράς καθώς η τα ποσοστά των κενών ισόγειων εμπορικών χώρων να ξεπερνούν πλέον το 20% με τάσεις περαιτέρω διεύρυνσης καθώς καταγράφεται το φαινόμενο των αλλαγών χρήσεων. Μόνο τυχαίο δεν θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι οι νέες μισθώσεις που έχουν γίνει στην περιοχή αφορούν κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις διασκέδασης( μπαρ) ενώ την ίδια στιγμή εμπορικές δραστηριότητες με παρουσία άνω των 25 χρόνων διακόπτουν την δραστηριότητα τους-κυρίως από τους κλαδους της αργυροχρυσοχοΐα και των ηλεκτρικών.