Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Δρόμοι με "καπέλο"

Σε μελέτη της ΕΕ διαπιστώνεται μία τεράστια «ψαλίδα», όχι μόνο ανάμεσα σε οδικούς άξονες εντός και εκτός της Ελλάδας, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. Υπάρχει έργο που κόστισε 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι το ακριβότερο πανευρωπαϊκά με τεράστια διαφορά και άλλος αυτοκινητόδρομος που στοίχισε μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι από τους φθηνότερους της κοινότητας.

* Στην κορυφή της... κατάταξης βρίσκεται η Εγνατία οδός για το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο. Κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

* Τμήμα του Κηφισού κατασκευάστηκε έναντι 60 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 45,5 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη το χιλιόμετρο μεγάλου δρόμου κοστίζει 30 εκατ. ευρώ. Τα πιο πολλά λεφτά κατέληξαν στο κατασκευαστικό κομμάτι (56,5 εκατ. ευρώ ανά χλμ. με υπέρβαση 36,1 % από τον αρχικό προϋπολογισμό). Ανάλογη ήταν η υπέρβαση στην αξία των γεφυρών, ενώ κατά γράμμα τηρήθηκε ο προϋπολογισμός στα χωματουργικά.

* Η Αττική οδός κόστισε πάνω από 20 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα, όταν σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της μελέτης είχε αρχικά υπολογιστεί σε 9,6 εκατ. ευρώ ανά χλμ. Δηλαδή η υπέρβαση ξεπέρασε το 100%. Το πρόβλημα επικεντρώνεται στο κατασκευαστικό έργο σύμφωνα με την έκθεση.

* Αντιθέτως, το τμήμα της Εγνατίας οδού στη γέφυρα του Νέστου κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και η σύνδεση της Σιάτιστας με την Κρυσταλλοπηγή μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα. Μάλιστα το κόστος ήταν τελικά μικρότερο από αυτό που είχε αρχικά προβλεφθεί.

Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη; Τα 20 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου ξεπερνά μόνο ένα γερμανικό έργο και τα 10 εκατ. ευρώ μόνο ένα ιρλανδικό και ένα ιταλικό. Μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Ισπανίας, που έχει παρόμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο, κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ παρόμοια κοστολόγηση έχουν οι υπόλοιποι οδικοί άξονες της Ιρλανδίας. Οπως επισημαίνουν αρμόδια κοινοτικά στελέχη, το πρόβλημα των καθυστερήσεων, των αναθέσεων και των κοστολογήσεων των ελληνικών δρόμων στέρησε κονδύλια αξίας δισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλα κρίσιμα έργα υποδομής ή για να χρηματοδοτήσουν την τόνωση της επιχειρηματικότητας.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Χρυσώνουν το χάπι

Η αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα δημιουργήσει 35.000 μόνιμες θέσεις εργασίας και μπορεί να αποτελέσει την πύλη για προσέλκυση και άλλων επενδύσεων στη χώρα, δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Στρατηγικών Επενδύσεων Χ. Παμπούκης, μετά τη συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Invest in Greece (Επενδύστε στην Ελλάδα Α.Ε.). Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση έχει τη δική της πρόταση για την αξιοποίηση της έκτασης, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι:

-Στον χώρο του πρώην αεροδρομίου θα δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο, μεγέθους περίπου του Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους πολίτες.

-Θα υπάρξει μέρισμα για όλη την Ελλάδα, με την έννοια, ανέφεραν σχετικές πληροφορίες, της κατασκευής υποδομών που θα ωφελήσουν τη χώρα και θα σηματοδοτήσουν το νέο πρόσωπο της χώρας προς το εξωτερικό, πιθανώς με την κατασκευή ενός κτιρίου - συμβόλου της πόλης. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει αποφασιστεί αν το έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό ή με διακρατική συμφωνία, σε κάθε περίπτωση όμως θα υπάρξουν ρήτρες διαφάνειας.

Ο υπουργός Επικρατείας επανέλαβε ότι το Κατάρ έχει δείξει σοβαρό ενδιαφέρον για το έργο, οι συζητήσεις προχωρούν και η αίσθηση από την επίσκεψή του στη χώρα, στις αρχές της εβδομάδας, είναι ικανοποιητική. Είναι, τόνισε, ένα πολύ σημαντικό σχέδιο για τα παιδιά μας για την υλοποίηση του οποίου χρειάζεται ευρεία συμφωνία, μετά από δημόσιο διάλογο που πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένο πλαίσιο.

Της κρίσης τα καμώματα

Σχεδόν το 18% των Ευρωπαίων, δηλαδή ένας στους έξι, ζούσε σε κατοικίες όπου διαβιούσαν πολλά άτομα το 2009, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία Eurostat. Η κατάσταση διαφέρει πολύ από κράτος σε κράτος, διαπιστώνει η Eurostat που επισημαίνει ότι μόλις το 1% των Κυπρίων ζει σε κατοικία όπου διαβιούν πολλά άτομα έναντι 58% των Λετονών. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ένας Ευρωπαίος θεωρείται ότι ζει σε κατοικία όπου διαβιούν πολλά μέλη της οικογένειας, όταν για παράδειγμα ένα ζευγάρι δεν διαθέτει δικό του υπνοδωμάτιο ή όταν ένας άγαμος δεν διαθέτει δικό του δωμάτιο. Οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές προβλέπουν τα παιδιά ηλικίας μικρότερα των 12 ετών να διαθέτουν δικό τους δωμάτιο, εκτός αν είναι του ίδιου φύλου οπότε μπορούν να μοιράζονται το δωμάτιο έως δύο παιδιά. Οι συνθήκες στέγασης μπορούν επίσης να αναλυθούν μέσα από τα προβλήματα υγρασίας, έλλειψης φυσικού φωτισμού, τουαλέτας ή ντους, υπογράμμισε η Eurostat στη μελέτη της για την κατοικία. Η αναλογία του πληθυσμού που διαμένει σε μια κατοικία και δηλώνει ότι υπάρχει πρόβλημα διαρροής στην οροφή ή υγρασίας στους τοίχους, ποικίλει από 5% στη Φινλανδία, 7% στη Σλοβακία και τη Σουηδία έως 31% στη Σλοβενία, 29% στην Κύπρο, 26% στη Λετονία και 24% στη Βουλγαρία. Η αναλογία του πληθυσμού που διαμένει σε ένα διαμέρισμα ιδιαίτερα ανήλιο διαφέρει από 4% στη Σλοβακία, την Ολλανδία, την Τσεχία και τη Φινλανδία έως 16% στη Σλοβενία και 11% στη Λετονία και τη Βρετανία. Σημαντικές διαφορές υπάρχουν μεταξύ των κρατών της ΕΕ όσον αφορά την ύπαρξη εγκατάστασης για την προσωπική υγιεινή. Το ποσοστό των ατόμων που ζουν σε μια κατοικία χωρίς εσωτερική τουαλέτα ποικίλει από λιγότερο από 1% σε 15 κράτη μέλη της ΕΕ έως 42,5% στη Ρουμανία, 26% στη Βουλγαρία και 17% στη Λιθουανία και τη Λετονία. Η αναλογία του πληθυσμού που διαμένει σε κατοικία που δεν διαθέτει μπανιέρα ή ντους κυμαίνεται από λιγότερο από 1% σε 17 κράτη μέλη έως 41,2% στη Ρουμανία, 18% στη Λετονία και 16% στη Λιθουανία και στη Βουλγαρία. Τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με το μέσο όρο των στοιχείων για τα 27 κράτη μέλη που είναι αντίστοιχα 3,5% για τις κατοικίες χωρίς τουαλέτα και 3,1% για τις κατοικίες χωρίς μπανιέρα ή ντους. Ανεπαρκείς συνθήκες στέγασης καταγράφονται κυρίως στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία που είναι τα φτωχότερα κράτη μέλη της ΕΕ, μετά την ένταξή τους το 2007.

Φακελλώνουν τα ακίνητα

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της, διενεργεί κατά το διάστημα από 1 έως 28 Φεβρουαρίου 2011, σε ολόκληρη τη Χώρα, την Απογραφή Κτιρίων.

Ποιο είναι το αντικείμενο της Απογραφής Κτιρίων; H συγκέντρωση πρόσφατων στοιχείων για τον οικοδομικό πλούτο της Χώρας και συγκεκριμένα η καταμέτρηση όλων των κτιρίων της Χώρας, με αναφορά στη βασική τους χρήση, στο ιδιοκτησιακό τους καθεστώς και σε άλλα χαρακτηριστικά τους.

Ποιός θα συμπληρώσει τα ειδικά ερωτηματολόγια; Εντεταλμένος συνεργάτης της ΕΛΣΤΑΤ, ο Τομεάρχης, θα ζητήσει τις πληροφορίες για τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, κατά προτίμηση από τον ιδιοκτήτη του κάθε κτιρίου ή το διαχειριστή. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, οι πληροφορίες μπορεί να ζητηθούν και από κάποιο ένοικο του κτιρίου, εφόσον βέβαια αυτός τις γνωρίζει.

Πως θα αναγνωρίζεται ο συνεργάτης της ΕΛΣΤΑΤ; Ο Τομεάρχης θα φέρει κονκάρδα με το ονοματεπώνυμό του, τον κωδικό της Εποπτείας του, το τηλέφωνο του υπεύθυνου Επόπτη της ΕΛΣΤΑΤ και τη σφραγίδα της ΕΛΣΤΑΤ.

Πόσο χρόνο θα διαρκέσει η συνέντευξη; Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 15 σύντομες και απλές ερωτήσεις και συνεπώς ο χρόνος για τη συμπλήρωση του θα είναι λίγα λεπτά. Θα δίνεται σύνολο πιθανών απαντήσεων, από τις οποίες θα επιλέγεται αυτή που αντιστοιχεί στην περίπτωση του συγκεκριμένου κτιρίου.

Ποιες είναι αυτές οι ερωτήσεις & τι ακριβώς θα καταγραφεί;

Θα καταγραφούν:

• η θέση του κτιρίου (μέσα ή έξω από τον οικισμό),

• η ταχυδρομική δ/νση, (όταν δεν υπάρχει δ/νση, η τοποθεσία ή το όνομα του ιδιοκτήτη),

• ο αριθμός των ορόφων,

• η περίοδος κατασκευής,

• το εμβαδόν του ισογείου (ή του 1ου ορόφου στην περίπτωση που υπάρχει πυλωτή),

• αν το κτίριο εφάπτεται με γειτονικό κτίριο,

• το βασικό υλικό κατασκευής του σκελετού του κτιρίου,

• το είδος της οροφής του, δηλ. αν είναι ταράτσα ή στέγη και το κύριο υλικό της επικάλυψής της,

• αν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο στο κτίριο, • ο φορέας ιδιοκτησίας, δηλαδή αν είναι ιδιώτης ή το Δημόσιο,

• οι χρήσεις ή ο προορισμός χρήσεων του κτιρίου δηλ., κατοικία, κατάστημα, σχολικό κτίριο, εκκλησία κλπ.,

• από ποιον χρησιμοποιείται το κτίριο, δηλ. από το Δημόσιο (Κεντρική Διοίκηση, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ιδιώτη),

• ο αριθμός των κανονικών κατοικιών (κατοικούμενες και κενές), μέσα στο κτίριο.

Απογράφεται η ακίνητη περιουσία; δηλαδή θα απογραφούν και τα οικόπεδα; Η Απογραφή κτιρίων αφορά μόνο στα κτίρια και στις ανεγειρόμενες οικοδομές στο τελικό τους στάδιο. Δεν συγκεντρώνεται καμία πληροφορία σχετικά με τα προσωπικά στοιχεία του ιδιοκτήτη και κατά συνέπεια δεν είναι απογραφή ακίνητης περιουσίας.

Θα γίνουν ερωτήσεις σχετικά με τους ημι-υπαίθριους χώρους ή γενικά για τη νομιμότητα ή μη των κτιρίων; Δεν θα γίνουν τέτοιες ερωτήσεις.

Ο απογραφέας θα επισκεφθεί τα νοικοκυριά που κατοικούν στα κτίρια; ΄Οχι ο απογραφέας κατά την Απογραφή κτιρίων δε θα επισκεφθεί τα νοικοκυριά, θα συνεργαστεί μόνο με τον διαχειριστή ή θυρωρό του κτιρίου ή με κάποιον ιδιοκτήτη ή ένοικο ο οποίος θα είναι σε θέση να απαντήσει στις ερωτήσεις.

Ζωολογικοί κήποι χωρίς άδεια

Το Born Free Foundation παρουσίασε πρόσφατα τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της εφαρμογής της Οδηγίας της ΕΕ 1999/22 σχετικά με την κράτηση άγριων ζώων σε ζωολογικούς κήπους στην Ελλάδα στα πλαίσια του πανευρωπαϊκού προγράμματος για την αξιολόγηση του επιπέδου εφαρμογής και επιβολής της Οδηγίας 1999/22/EC του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (σχετικά με την κράτηση των άγριων ζώων σε ζωολογικούς κήπους) στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) [2]. Πολλές παράμετροι αξιολογήθηκαν ως προς τις νομικές απαιτήσεις της Οδηγίας 1999/22/EC και του Ελληνικού Προεδρικού Διατάγματος 98/2004 (no.69 Α 03.03.2004 p.2581) (PD98/2004) που ενσωμάτωσε την Οδηγία στον Ελληνικό νόμο. Τα βασικά πορίσματα της προαναφερθείσας μελέτης περιλαμβάνουν: Μόνο ένας από τους 15 αναγνωρισμένους ζωολογικούς κήπους/εκθέσεις ζώων ήταν αδειοδοτημένος. Οι άλλες 14 εγκαταστάσεις που χαρακτηρίστηκαν ως ζωολογικοί κήποι, λειτουργούσαν χωρίς την απαιτούμενη άδεια. Η εφαρμογή της εθνικής νομοθεσίας (Διάταγμα 98/2004) και των απαιτήσεων της Οδηγίας παρουσιάζεται μηδαμινή. Τρεις από τους τέσσερις ζωολογικούς κήπους δεν συνέβαλαν σε δραστηριότητες για τη διατήρηση, όπως η επιστημονική έρευνα ή τα προγράμματα στη φύση. Η ακατάλληλη σχεδίαση περίφραξης, η έλλειψη προστατευτικών μέτρων για την ασφάλεια του κοινού και η έλλειψη διαθέσιμου προσωπικού στους ζωολογικούς κήπους εξέθεταν συχνά το κοινό σε κίνδυνο τραυματισμού και έκθεσης σε ασθένειες. Πολλοί από τους περιφραγμένους χώρους ήταν ανθυγιεινοί και θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία και την ευημερία των ζώων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki