Πως θα πάρετε αποζημίωση απο την ΔΕΗ
Δευτέρα, 25 Νοέμβριος 2024 00:53
Υποχρεωμένη να καταβάλλει αποζημιώσεις και για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος θα είναι η ΔΕΗ. Μέχρι στιγμής, το ύψος της αποζημίωσης δεν έχει καθοριστεί, αλλά σύμφωνα με τη ΡΑΕ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 500 ευρώ ανά συμβάν και καταναλωτή, ενώ η ΔΕΗ έχει προτείνει 300 ευρώ για τις μονοφασικές και 400 ευρώ για τις τριφασικές παροχές.
Οι προϋποθέσεις για την καταβολή αποζημιώσεων σε περίπτωση τυχαίας διακοπής είναι οι εξής:
• Ο καταναλωτής θα ενημερώνει τη ΔΕΗ για το συμβάν, εντός 4 ημερών και θα υποβάλει σχετική αίτηση
• Η ΔΕΗ θα διερευνήσει τις αιτίες της βλάβης και θα παράσχει κάθε σχετικό στοιχείο στον καταναλωτή.
• Ο καταναλωτής θα θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση της ΔΕΗ προς έλεγχο, πριν την επισκευή τους.
• Ο καταναλωτής θα υποβάλει στη ΔΕΗ, όταν του ζητηθεί, παραστατικό ηλεκτρολογικού συνεργείου, με το οποίο:
- θα περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και κατά το δυνατόν συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει των τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων,
- θα τεκμηριώνεται το κόστος αποκατάστασης των βλαβών, ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
• Ο καταναλωτής θα υπογράψει δήλωση με την οποία θα αποδέχεται ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου της ΔΕΗ, και ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει είναι εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημία την οποία έχει υποστεί. Μέσα σε 15 ημέρες από την υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να εκδίδεται και η απόφαση της ΔΕΗ, η οποία σε περίπτωση που αποδεχθεί την αίτηση, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση μέσα σε διάστημα ενός μήνα.
Μέχρι σήμερα η ΔΕΗ καταβάλλει αποζημιώσεις, μόνο για στις περιπτώσεις που οι ζημιές οφείλονται σε λάθη εργαζομένων της ίδιας ή εργολάβων που εργάζονται για λογαριασμό της. Το 2007, είχε καταβάλει ύστερα από εξωδικαστικό συμβιβασμό αποζημιώσεις ύψους 25.000 ευρώ σε 46 καταναλωτές και το 2008 άλλα 65.000 ευρώ σε 122 καταναλωτές. Ωστόσο, η επιχείρηση δεν δίνει αποζημιώσεις για ζημιές σε συσκευές που οφείλονται σε βλάβες του δικτύου λόγω ανωτέρας βίςα (π.χ. πτώση δέντρων στα δίκτυα), σε αστοχία υλικού, σε βλάβες υπόγειων καλωδίων.