Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Τι αλλάζει για εμπορικά κεντρα και μαγαζιά

Τα εμπορικά κέντρα , μικτής επιφάνειας άνω των 5.000 τ.μ. θα θεωρούνται μητροπολιτικής ή διαδημοτικής εμβέλειας και θα εγκρίνονται μετά από άδεια χωροθέτησης. Στην άδεια χωροθέτησης εξετάζονται οι επιπτώσεις της εγκατάστασης στη χωροταξική διάρθρωση της ευρύτερης περιοχής, στη σύνδεση με τυχόν υφιστάμενα εμπορικά κέντρα, στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον, στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης. Χωροθετούνται εντός του αστικού ιστού και ειδικότερα στις περιοχές των πολεοδομικών κέντρων, με ενθάρρυνση της επανάχρησης υφιστάμενων κελυφών. Επίσης μπορούν να χωροθετούνται, στα πλαίσια προγραμμάτων αστικής ανασυγκρότησης, πάντοτε εντός του αστικού ιστού, αλλά εκτός των ήδη διαμορφωμένων πολεοδομικών κέντρων, σε περιοχές ανενεργών χρήσεων (brownfields) ή σε φθίνουσες και υποβαθμισμένες περιοχές, όπου μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την αναβάθμισή τους με τον προσδιορισμό νέων κεντρικών χρήσεων, με προϋπόθεση την εξυπηρέτησή τους από Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

Για την υποστήριξη του μικρού / τοπικού εμπορίου στον αστικό ιστό, προωθούνται συγκεκριμένα μέτρα ως εξής:

• Υποστήριξη της λειτουργίας «συστάδων εμπορικών επιχειρήσεων», σε συνδυασμό με προγράμματα αναβάθμισης του περιβάλλοντος αστικού ιστού. Χωροθέτηση αυτών των συστάδων είτε στα πολεοδομικά κέντρα, είτε σε καθορισμένες τουριστικές περιοχές, είτε τέλος, σε περιοχές πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, προώθηση αντίστοιχων προγραμμάτων στα οποία περιλαμβάνονται μέτρα για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, την επέκταση πεζόδρομων – ποδηλατόδρομων, την εξυπηρέτηση της τροφοδοσίας και των αναγκών σε στάθμευση και τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων και των καταστημάτων.

• Στρατηγικές παρεμβάσεις αναβάθμισης κεντρικών περιοχών, με θεματικούς θύλακες εμπορίου είτε μέσω της δημιουργίας θυλάκων νέων επιχειρήσεων με επανάχρηση κτιριακού δυναμικού σε υποβαθμισμένες περιοχές, είτε μέσω της ανάδειξης παραδοσιακών εμπορικών συγκεντρώσεων και του χαρακτηρισμού τμημάτων δρόμων ή συνόλων ως αξόνων εξειδικευμένης εμπορικής δραστηριότητας, όπως ανάδειξη της Κεντρικής Αγοράς στην Αθηνάς, της οδού Ευριπίδου ως δρόμου των μπαχαρικών.

• Προώθηση μικτών επιχειρηματικών ταυτοτήτων, όπως ο συνδυασμός της εμπορικής χρήσης με χώρο πολιτισμού, με χώρο αναψυχής, κ.ά., καθώς και η υποστήριξη της δικτύωσης των εμπορικών επιχειρήσεων, σε συνεργασία και με την αυτοδιοίκηση.

Πτώση ενοικιών 20% δια δικαστικής οδού

Πληθαίνουν οι περιπτώσεις δικαστικών αποφάσεων για μείωση των ενοικίων εμπορικών καταστημάτων. Πρόσφατη απόφαση αφορά δύο καταστήματα που μισθώνονται στον κεντρικότερο εμπορικό δρόμο του Βόλου, την οδό Ερμού. Το δικαστήριο δέχεται τη μείωση των ενοικίων σε ποσοστό 20%. Από 8.500 και 4.500 ευρώ καθορίζει το ενοίκιο σε 6.800 και 3.600 ευρώ αντίστοιχα. Πρόκειται για δύο ισόγεια καταστήματα επί της οδού Ερμού με Κ. Καρτάλη, εμβαδού 88,50 και 45,42 τ.μ., ιδιοκτησίας του «Κωλέττειου Κληροδοτήματος Ζαγοράς», που εδρεύει στη Ζαγορά, και παραχωρήθηκαν για την άσκηση εμπορικής δραστηριότητας. Στις 5/7/2009 έγινε δημοπρασία και αναδείχτηκε μειοδότης με μηνιαίο μίσθωμα -για το κατάστημα των 88,50 τ.μ.- 8.500 ευρώ και με μίσθωμα 4.500 ευρώ για το μικρότερης έκτασης κατάστημα. Η διάρκεια της μίσθωσης είναι για 9 έτη, με δικαίωμα μονομερούς ανανέωσης αυτής για 3 χρόνια. Οι ενοικιαστές των καταστημάτων επικαλούνται στην αγωγή τους τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, ειδικά από τις αρχές του 2010, τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 30%, την έλλειψη ρευστότητας και την αύξηση της ανεργίας.

Στο σκεπτικό του το δικαστήριο, μεταξύ άλλων, επισημαίνει πως οι συνθήκες, τις οποίες επικαλείται η ενάγουσα, αποτελούν γεγονός απρόβλεπτο, ως μη δυνάμενο να προβλεφθεί κατά τη συνήθη πορεία των συναλλαγών. Περαιτέρω η εμπορική κίνηση της περιοχής έχει εισέλθει σε πτωτική τροχιά, ώς και η ζήτηση ακινήτων στην περιοχή για επαγγελματική στέγη συνεχώς μειώνεται, με αποτέλεσμα ακόμη και καταστήματα στο εμπορικό κέντρο της πόλης να παραμένουν χωρίς μίσθωση (κενά). Το δικαστήριο κρίνει ότι οι σημερινές συνθήκες ρευστότητας της εσωτερικής και διεθνούς οικονομίας είναι τόσο ουσιώδεις, έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης κατάλυση της ισορροπίας μεταξύ παροχής και αντιπαροχής, και μάλιστα σε τέτοια κατάσταση, ώστε η μεν ενάγουσα εκτελώντας τη σύμβαση να υφίσταται ουσιώδη και υπερμεγέθη ζημιά, ο δε εναγόμενος να ωφελείται υπέρμετρα από την περιουσία της ενάγουσας.

Μια αλλυσίδα κλυδωνίζεται

Μετά από 15 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα άγνωστην είναι η τύχη για τη αλυσίδα εστιατορίων Applebee΄s , καθώς υπάρχουν φήμες ότι αναστέλει τη δραστηριότητά της. Επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία Milomel Hellas που έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης και ανάπτυξης του σήματος Applebee's για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια δεν υπάρχει. Μέχρι τώρα λειοτυργούν έξι Αpplebee΄s: δύο στη Θεσσαλονίκη (στο δρόμο προς το αεροδρόμιο και στη Λ. Νίκης) και τέσσερα στην Αττική (Κεφαλάρι, Γλυφάδα, Λ. Αλεξάνδρας και Φ.Νέγρη). Η αλυσίδα εστιατορίων Applebee's είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στο χώρο του casual dining παγκοσμίως, διαθέτοντας 1.650 καταστήματα. Το πρώτο κατάστημα Applebee's στην Ελλάδα, λειτούργησε το 1997 στη Θεσσαλονίκη, στο 11ο χλμ Θεσσαλονίκης - Αεροδρομίου .

Οι μικροί πεθαίνουν και οι μεγάλοι θεριεύουν

Ενώ οι περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του εμπορίου αγωνίζονται να κρατηθούν ανοικτές, οι μεγάλες αλυσίδες εκμεταλλευόμενες την πτώση των ενοικίων και το χρηματοοικονομικό τους πλεονέκτημα επεκτείνονται. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το τελευταίο μήνα περισσότερες από 10 αλλυσίδες ανακοίνωσαν νέα καταστήματα είτε σε εμπορικά σημεία είτε σε οργανωμένους εμπορικούς χώρους. Συγκεκριμένα η H&M, Hennes & Mauritz, ανοίγει το 22ο κατάστημα της στην Ελλάδα. Το νέο παιδικό κατάστημα θα ανοίξει τις πόρτες του στις 5 Αυγούστου, ενώ στις 20 Αυγούστου, η H&M θα ανανεώσει το ήδη υπάρχον κατάστημα στο Avenue.

Η Η&Μ Ελλάδας είναι υποκατάστημα της Η&Μ Group και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007 στη Σταδίου. Σήμερα, αριθμεί 21 Η&Μ καταστήματα σε πέντε πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο και Κομοτηνή.

Παράλληλα η Hondos Center, αποκτά παρουσία Εμπορικό Πάρκο «Smart Park». Το κατάστημα των 2.000 τμ αποτελεί την πρώτη παρουσία της επώνυμης αλυσίδας σε οργανωμένη εμπορική ανάπτυξη. Νέοι παίκτες έχουν αποκτήσει παρουσία και στο εμπορικό κέντρο Mediterranean COSMOS .

Το τελευταίο εξάμηνο έχουν προστεθεί τα σήματα :H&M, INTERSPORT, DPAM, LAPIN HOUSE, YAMAMAY, JENNYFER, MULTIRAMA και VODAFONE. Επίσης παρουσία στο εμπορικό κέντρο αποκτά και το ATTICA . Η δραστηριότητα τους αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τον Μάρτιο του 2012.

Αλλά και στα σούπερ μαρκετ η εικόνα είναι ανάλογη. Το 33ο υπερμάρκετ της Ελλάδας εγκαινίασε ο Όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος στην πόλη της Τρίπολης.Το νέο υπερμάρκετ διαθέτει χώρο πώλησης 2.700 τ.μ., 13 ταμεία και 300 θέσεις στάθμευσης. Με επενδύσεις απαντά στην κρίση που πλήττει την ελληνική οικονομία και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία λειτούργησε μέσα στον Ιούνιο δύο νέα καταστήματα «ΑΒ Βασιλόπουλος... και του πουλιού το γάλα!». Παράλληλα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΜΕΤΡΟ», δρομολογεί εντός του 2011 επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 9-10 νέων σημείων πώλησης.

COSMOS : Ψάχνουν για νέους μισθωτές

Στην αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου Mediterranean COSMOS στη Θεσσαλονίκη προχωρά η LAMDA Development, με την προσθήκη νέων καταστημάτων και συνεργασίας με καινούργιους επιχειρηματίες, με στόχο να αυξήσει την εμπορική κίνηση και κατ΄επέκταση τον τζίρο του κέντρου. Αυτή η κίνηση αποτελεί συνέχεια της επένδυσης των 80 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η LAMDA Development τον Νοέμβριο του 2010 για την απόκτηση του 100% του εμπορικού κέντρου καθώς και την πλήρη ανάληψη της διαχείρισής του.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός για το εμπορικό κέντρο Mediterranean COSMOS περιλαμβάνει την ενδυνάμωση των εμπορικών σημάτων με το ATTICA να αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη των τελευταίων 6 μηνών κατά τους οποίος έχουν προστεθεί τα σήματα H&M, INTERSPORT, DPAM, LAPIN HOUSE, YAMAMAY, JENNYFER, Ι-ΒΑΝΚ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ, MULTIRAMA και VODAFONE, αισθητικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο του σχεδιασμού και της ανάθεσης μελετών, βελτιώσεις στο χώρο στάθμευσης που στοχεύουν μεταξύ άλλων σε βελτίωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ενίσχυση της φύλαξης και του φωτισμού και τη χάραξη νέας επικοινωνιακής πολιτικής και ενεργειών μάρκετινγκ, που στόχο έχουν την περαιτέρω αύξηση της επισκεψιμότητας, καθώς και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Αναφέρεται ότι η πρόσφατα ανακοινώθηκε η παρουσία των πολυκαταστημάτων ATTICA στο Mediterranean COSMOS που αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέχρι τον Μάρτιο του 2012.

Υπενθυμίζεται ότι στις αναπτύξεις της LAMDA Development περιλαμβάνονται τρία εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα (Τhe Mall Athens και Golden Hall στην Αθήνα και Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη) με διαθέσιμο προς χρήση χώρο 147.000 τ.μ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki