Τα εμπορικά κέντρα , μικτής επιφάνειας άνω των 5.000 τ.μ. θα θεωρούνται μητροπολιτικής ή διαδημοτικής εμβέλειας και θα εγκρίνονται μετά από άδεια χωροθέτησης. Στην άδεια χωροθέτησης εξετάζονται οι επιπτώσεις της εγκατάστασης στη χωροταξική διάρθρωση της ευρύτερης περιοχής, στη σύνδεση με τυχόν υφιστάμενα εμπορικά κέντρα, στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον, στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης. Χωροθετούνται εντός του αστικού ιστού και ειδικότερα στις περιοχές των πολεοδομικών κέντρων, με ενθάρρυνση της επανάχρησης υφιστάμενων κελυφών. Επίσης μπορούν να χωροθετούνται, στα πλαίσια προγραμμάτων αστικής ανασυγκρότησης, πάντοτε εντός του αστικού ιστού, αλλά εκτός των ήδη διαμορφωμένων πολεοδομικών κέντρων, σε περιοχές ανενεργών χρήσεων (brownfields) ή σε φθίνουσες και υποβαθμισμένες περιοχές, όπου μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την αναβάθμισή τους με τον προσδιορισμό νέων κεντρικών χρήσεων, με προϋπόθεση την εξυπηρέτησή τους από Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
Για την υποστήριξη του μικρού / τοπικού εμπορίου στον αστικό ιστό, προωθούνται συγκεκριμένα μέτρα ως εξής:
• Υποστήριξη της λειτουργίας «συστάδων εμπορικών επιχειρήσεων», σε συνδυασμό με προγράμματα αναβάθμισης του περιβάλλοντος αστικού ιστού. Χωροθέτηση αυτών των συστάδων είτε στα πολεοδομικά κέντρα, είτε σε καθορισμένες τουριστικές περιοχές, είτε τέλος, σε περιοχές πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, προώθηση αντίστοιχων προγραμμάτων στα οποία περιλαμβάνονται μέτρα για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, την επέκταση πεζόδρομων – ποδηλατόδρομων, την εξυπηρέτηση της τροφοδοσίας και των αναγκών σε στάθμευση και τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων και των καταστημάτων.
• Στρατηγικές παρεμβάσεις αναβάθμισης κεντρικών περιοχών, με θεματικούς θύλακες εμπορίου είτε μέσω της δημιουργίας θυλάκων νέων επιχειρήσεων με επανάχρηση κτιριακού δυναμικού σε υποβαθμισμένες περιοχές, είτε μέσω της ανάδειξης παραδοσιακών εμπορικών συγκεντρώσεων και του χαρακτηρισμού τμημάτων δρόμων ή συνόλων ως αξόνων εξειδικευμένης εμπορικής δραστηριότητας, όπως ανάδειξη της Κεντρικής Αγοράς στην Αθηνάς, της οδού Ευριπίδου ως δρόμου των μπαχαρικών.
• Προώθηση μικτών επιχειρηματικών ταυτοτήτων, όπως ο συνδυασμός της εμπορικής χρήσης με χώρο πολιτισμού, με χώρο αναψυχής, κ.ά., καθώς και η υποστήριξη της δικτύωσης των εμπορικών επιχειρήσεων, σε συνεργασία και με την αυτοδιοίκηση.