Σημαντική μείωση στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που βρίσκονται στα εμπορικά κέντρα καταγράφεται στην αγορά με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να προσπαθούν να απεγκλωνιστούν απο την σύμβαση που έχουν υπογράψει με τους διαχειριστές .Στα καινούργια εμπορικά κέντρα πολλοί χώροι παραμένουν αδιάθετοι και οι μισθωτές πιέζουν ήδη για μείωση των μισθωμάτων που πληρώνουν.
Απο την άλλη πλευρά, οι διαχειριστές των εμπορικών κέντρων κάνουν σχέδια προκειμένου να προσελκύσουν επισκέπτες ώστε να εξασφαλίσουν υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας προκειμένου να αντιμετωπίσουν μία πιθανή απαξίωση της επένδυσης τους. Ήδη το Cosmos, ανακοίνωσε ότι προχωρά σε σ΄χεδια αναβάμισης ενώ εκστρατείες προβολής σχεδιάζουν σύμφωνα με πληροφορίες και μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αττικής. Πλέον όλοι αναγνωρίζουν ότι σύντομα η προσφορά χώρων θα υπερβαίνει την ζήτηση η οποία συνεχώς συρρικνώνεται.
Πάντως η μείωση ενοικίων, κυρίως μέσω διαπραγμάτευσης και η αύξηση των κενών καταστημάτων είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του κλάδου. Οι περικοπές στους μισθούς και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας έχουν φέρει σημαντική υποχώρηση της καταναλωτικής δαπάνης, με αποτέλεσμα ο τζίρος των εμπορικών στο κέντρο της πόλης να έχει μειωθεί κατά 20-40%. Μειωμένες είναι και οι πωλήσεις στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, όπως το Mall (-9%), το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη (-7%), το Avenue (-6%). Οσο για τα ενοίκια, σε ορισμένες περιοχές υποχωρούν έως και 40%, ιδιαίτερα στις δευτερογενείς αγορές. Στα εμπορικά κέντρα και στις προνομιακές αγορές, όπως στην οδό Ερμού, η πτώση κυμαίνεται μεταξύ 10-20%. Ειδικά για το «χρυσό» δρόμο της Ελλάδας τα ενοίκια έχουν φτάσει σε 220 ευρώ/τ.μ. το μήνα, μείωση 15% σε σύγκριση με το τέλος του 2009. Τα ξενοίκιαστα καταστήματα στις δευτερογενείς αγορές φτάνουν το 25-30% και στις καλές εμπορικές «πιάτσες» το 20%.