Ενώ οι περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του εμπορίου αγωνίζονται να κρατηθούν ανοικτές, οι μεγάλες αλυσίδες εκμεταλλευόμενες την πτώση των ενοικίων και το χρηματοοικονομικό τους πλεονέκτημα επεκτείνονται. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το τελευταίο μήνα περισσότερες από 10 αλλυσίδες ανακοίνωσαν νέα καταστήματα είτε σε εμπορικά σημεία είτε σε οργανωμένους εμπορικούς χώρους. Συγκεκριμένα η H&M, Hennes & Mauritz, ανοίγει το 22ο κατάστημα της στην Ελλάδα. Το νέο παιδικό κατάστημα θα ανοίξει τις πόρτες του στις 5 Αυγούστου, ενώ στις 20 Αυγούστου, η H&M θα ανανεώσει το ήδη υπάρχον κατάστημα στο Avenue.
Η Η&Μ Ελλάδας είναι υποκατάστημα της Η&Μ Group και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007 στη Σταδίου. Σήμερα, αριθμεί 21 Η&Μ καταστήματα σε πέντε πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο και Κομοτηνή.
Παράλληλα η Hondos Center, αποκτά παρουσία Εμπορικό Πάρκο «Smart Park». Το κατάστημα των 2.000 τμ αποτελεί την πρώτη παρουσία της επώνυμης αλυσίδας σε οργανωμένη εμπορική ανάπτυξη. Νέοι παίκτες έχουν αποκτήσει παρουσία και στο εμπορικό κέντρο Mediterranean COSMOS .
Το τελευταίο εξάμηνο έχουν προστεθεί τα σήματα :H&M, INTERSPORT, DPAM, LAPIN HOUSE, YAMAMAY, JENNYFER, MULTIRAMA και VODAFONE. Επίσης παρουσία στο εμπορικό κέντρο αποκτά και το ATTICA . Η δραστηριότητα τους αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τον Μάρτιο του 2012.
Αλλά και στα σούπερ μαρκετ η εικόνα είναι ανάλογη. Το 33ο υπερμάρκετ της Ελλάδας εγκαινίασε ο Όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος στην πόλη της Τρίπολης.Το νέο υπερμάρκετ διαθέτει χώρο πώλησης 2.700 τ.μ., 13 ταμεία και 300 θέσεις στάθμευσης. Με επενδύσεις απαντά στην κρίση που πλήττει την ελληνική οικονομία και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία λειτούργησε μέσα στον Ιούνιο δύο νέα καταστήματα «ΑΒ Βασιλόπουλος... και του πουλιού το γάλα!». Παράλληλα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΜΕΤΡΟ», δρομολογεί εντός του 2011 επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 9-10 νέων σημείων πώλησης.