Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Αγοράζουν και περιμένουν ...

Από µελέτη του ΕΜΠ (µε τίτλο «Μεταλλασσόµενοι χαρακτήρες και πολιτικές στα κέντρα πόλης Αθήνας και Πειραιά), η οποία πραγµατοποιήθηκε για λογαριασµό του Οργανισµού Ρυθµιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), προέκυψαν στοιχεία για ιδιοκτησίες πολλών ακινήτων – ολόκληρα οικοδοµικά τετράγωνα σε ορισµένες περιπτώσεις – τα οποία «κάθονται» και περιµένουν τις ιδανικές οικονοµικές συγκυρίες µεταπώλησής τους ή µίσθωσής τους. Σαφείς τάσεις συγκέντρωσης ακινήτων στο κέντρο της Αθήνας από λίγους κατά την τελευταία δεκαετία καταγράφουν ειδικοί επιστήµονες. Πρόκειται για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εφοπλιστικό τοµέα, στον τοµέα του εµπορίου, αλλά και στα ΜΜΕ, χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα και κατασκευαστικοί όµιλοι. Ναυτιλιακή εταιρεία στην περιοχή της Οµόνοιας έχει αγοράσει ένα ολόκληρο οικοδοµικό τετράγωνο µε πολλά διατηρητέα κτίρια.

Επίσης, σύµφωνα µε πληροφορίες, εφοπλιστής έχει εδώ και µια δεκαετία στη «συλλογή» του τέσσερα εµβληµατικά πολυώροφα κτίρια στις οδούς Σταδίου και Πανεπιστηµίου. Ο ίδιος συλλέγει σηµαντικά ακίνητα και στην παραλία της Γλυφάδας – «αρχιτεκτονικά στολίδια», όπως λένε όσοι γνωρίζουν – αναµένοντας την ανάπλαση του θαλάσσιου µετώπου της Αττικής την οποία έχει προαναγγείλει το ΥΠΕΚΑ. Τη ίδια ώρα που ορισµένοι συγκεντρώνουν σηµαντικές ιδιοκτησίες περιµένοντας την κατάλληλη στιγµή για να κινηθούν στις αγορές, στην ιδιαίτερα υποβαθµισµένη περιοχή του Γερανίου – περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς, Ευριπίδου, Επικούρου και Πειραιώς – καταγράφεται ακριβώς το αντίθετο. Ο αριθµός των ιδιοκτητών σε ένα µόνο οικοδοµικό τετράγωνο φτάνει τους 596.

Από τις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90 ως και σήµερα έχει µετακοµίσει από το κέντρο της πρωτεύουσας µια ολόκληρη πόλη. Ετσι µεγάλα κτίρια µε ισχυρή εµπορική ή επιχειρηµατική ταυτότητα, όπως το Μινιόν στην Πατησίων, τα πολυκαταστήµατα Athenee και Ακρον Ιλιον Κρυστάλ στη Σταδίου, παραµένουν εδώ και χρόνια κλειστά. Το ίδιο συµβαίνει και µε µεγάλα ξενοδοχεία όπως τα «Acropole», «La Mirage», «Μπάγειον» κ.ά. ή κτίρια που στέγαζαν υπηρεσίες ή τράπεζες όπως τα κτίρια της Κτηµατικής Τράπεζας και της Ρυθµιστικής Αρχής Ενέργειας στην Πανεπιστηµίου, του Ειρηνοδικείου στην Οµόνοια κ.ά. Μόνο στους άξονες Πανεπιστηµίου και Πατησίων η έρευνα του ΕΜΠ καταγράφει 110 κενά κτίρια. Πολλά είναι τα ακίνητα-φαντάσµατα στου Ψυρρή, στο Μεταξουργείο ή ακόµη και στην Πλάκα.Ειδικά για την Πλάκα, όπου θεωρείται ότι το στοίχηµα της διατήρησης έχει επιτύχει, οι κενές ιδιοκτησίες φτάνουν τα 180 κτίρια. Πολλά από αυτά αποτελούν τµήµα της ακίνητης περιουσίας του υπουργείου Πολιτισµού – προέκυψε από απαλλοτριώσεις στις πρώτες µετεµφυλιακές δεκαετίες – το οποίο διατηρεί 150 ιδιοκτησίες στην περιοχή. Αντίστοιχα στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης καταγράφονται 200 ιδιοκτησίες σηµαντικών κτιρίων στο κέντρο της Αθήνας οι οποίες συγκεντρώνονται γύρω από τον κόµβο της πλατείας Οµονοίας και κατά µήκος των αξόνων του Ιστορικού Τριγώνου, µε κυριότερους την Πειραιώς, τη Σταδίου και την Πανεπιστηµίου. Από όλους τους φορείς τη µεγαλύτερη ακίνητη περιουσία έχει το ΙΚΑ.

Δραχμή και ακίνητα

Στη χρεοκοπία της Ελλάδας και την επιστροφή στη δραχμή, έχουν αρχίσει και «στοιχηματίζουν» πλέον οι ξένοι επενδυτές και οι επενδυτικές εταιρείες, με στόχο τα ελληνικά ακίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “Ημερησία”, μεγάλες ξένες εταιρείες έχουν βάλει στο στόχαστρό τους τα ελληνικά ακίνητα αλλά με καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η JP Morgan, η παγκοσμίως γνωστή επενδυτική τράπεζα, προτείνει στους πελάτες της να επενδύσουν στο ελληνικό real estate κατά την τρέχουσα περίοδο. Η πρόταση αυτή είναι μέσα στις τρεις καλύτερες επενδυτικές προτάσεις της εταιρείας και στηρίζεται στην πιθανότητα χρεοκοπίας της Ελλάδας.

Ακίνητα:Εξακολουθούν να λάμπουν

Μπορεί η αγορά ακινήτων να βρίσκεται σε βαθειά κρίση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επένδυση σε ακίνητη περιουσία δεν εξακολουθεί να είναι ελκυστική. Εμείς προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις αιτίες που τα ακίνητα εξακολουθούν να λάμπουν.

Περιορισμένες διακυμάνσεις

Οι διακυμάνσεις των τιμών στην αγορά ακινήτων δεν είναι μεγάλες . Αν , συγκρίνει κανείς το μέγεθος της ύφεσης με τις ποσοστιαίες απώλειες των τιμών θα διαπιστώσει ότι η πτώση των τιμών των ακινήτων είναι μικρότερη σε σχέση με την ύφεση. Πολλοί αναλυτές ισχυρίζονταν ότι αυτό, είναι το αποτέλεσμα των περιορισμένων συναλλαγών και μάλλον έχουν δίκιο. Κάποιοι άλλοι , λένε ότι οι αξίες των ακινήτων καθορίζονται συχνά από τρίτους πχ από τις εκτιμήσεις, οι οποίες τείνουν να υπολείπονται της αγοράς σε περιόδους ύφεσης και να την υπερεκτιμούν σε περιόδους ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει ότι στην αγορά ακινήτων δεν υπάρχουν οι απότομες και έντονες διακυμάνσεις των χρηματιστηριακών αγορών . Ένα καλό παράδειγμα είναι το " κραχ "του Μαΐου 2010 στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης , όταν 1000000 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία χάθηκαν μέσα σε 15 λεπτά. Σε ένα ασταθές περιβάλλον η σταθερή συμπεριφορά των τιμών των ακινήτων είναι ελκυστική.

Ενσωματωμένη Αξία

Σε αντίθεση με τις μετοχές και, σε κάποιο βαθμό, τα ομόλογα, μια επένδυση σε ακίνητα ενσωματώνει μία αξία. Πρόκειται για την αξία της γης , των τούβλων και των οικοδομικών υλικών γενικότερα. Σταθερό εισόδημα Ένα βασικό χαρακτηριστικό των επενδύσεων σε ακίνητα είναι το εισόδημα από ενοίκια σε μακροπρόθεσμη βάση. Αυτό βοηθά στη μείωση των διακυμάνσεων και στην εξασφάλιση μίας σχετικά μόνιμης κεφαλαιακής ροής.

Η διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου

Ένα άλλο όφελος της επένδυσης σε ακίνητα είναι η διαφοροποίηση που προσφέρει. Αυτό σημαίνει ότι η προσθήκη της ακίνητης περιουσίας σε ένα χαρτοφυλάκιο στοιχείων ενεργητικού μπορεί να μειώσει την μεταβλητότητα του χαρτοφυλακίου και να προσφέρει μια υψηλότερη απόδοση ανά μονάδα κινδύνου.

Ο πληθωρισμός

Η δυνατότητα αντιστάθμισης του πληθωρισμού με επενδύσεις σε ακίνητη περιουσία, πηγάζει από την θετική σχέση μεταξύ ΑΕΠ και της αύξησης της ζήτησης για ακίνητα. Το real estate τείνει να διατηρήσει την αγοραστική δύναμη του κεφαλαίου, καθως αφενός περνά τις πληθωριστικές πιέσεις στους ενοικιαστές και αφετέρου ενσωματώνει τις πληθωριστικές πιέσεις, με την υπεραξία.

Το μειονέκτημα: έλλειψη ρευστότητας

Το κύριο μειονέκτημα της επένδυσης σε ακίνητα , είναι η έλλειψη ρευστότητας δηλαδή η δυσκολία στη μετατροπή σε ρευστό. Σε αντίθεση με μία μετοχή ή ένα ομόλογο , στα οποία ή συναλλαγή μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε δευτερόλεπτα, μια συναλλαγή ακίνητων μπορεί να πάρει μήνες για να κλείσει.

Ξεμπλοκάρει το ΜΕΤΡΟ

Απεμπλέκεται το Μετρό από το «σκάνδαλο Siemens», όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. Την επόμενη εβδομάδα η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία θα συζητηθεί στη Βουλή για να υπογραφεί αμέσως μετά και μέχρι το τέλος της χρονιάς ή τις αρχές του 2013 θα ανοίξουν οι εφτά νέοι σταθμοί. Πρόκειται για τους σταθμούς στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, το Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα), το Ελληνικό, την Ηλιούπολη, τον Άλιμο και την Αργυρούπολη.

Ο κ. Βορίδης συνάντησε χθες τους δημάρχους των περιοχών όπου θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί και τους ενημέρωσε σχετικά με τις εξελίξεις. Φάκελος Σύμφωνα με την ενημέρωση, ήδη κατατέθηκε στη Βουλή ο φάκελος και την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή. Αμέσως μετά θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία η οποία εκκρεμεί για πάνω από δυο χρόνια, λόγω του σκανδάλου Siemens. Η σύμβαση αφορά στην εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών, την οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρεία το σύστημα της οποίας είναι το μόνο συμβατό με το υφιστάμενο σύστημα του υπόλοιπου δικτύου μετρό. Υπενθυμίζεται ότι οι γραμμές και οι σταθμοί είναι έτοιμοι εδώ και μακρό διάστημα όπως έχει ήδη ολοκληρωθεί και η προμήθεια των συρμών. Εργό Ο κ. Βορίδης είπε ότι το έργο εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες. Ο υπουργός εμφανίστηκε ακόμη αισιόδοξος ότι δεν θα ζητηθεί από την Ε.Ε. επιστροφή κονδυλίων για τα έργα που έχουν καθυστερήσει. Σημειώνεται ότι η περίοδος επιλεξιμότητας για τη μία από τις τρεις επεκτάσεις που εκκρεμούν (προς Ελληνικό) λήγει το καλοκαίρι και κανονικά θα πρέπει η Ελλάδα να επιστρέψει στην κοινότητα το ποσό των 250 εκατ. ευρώ.

Με τη λειτουργία των εφτά νέων σταθμών θα εξυπηρετούνται καθημερινά 160.000 επιβάτες, αφαιρώντας από τους δρόμους 30.000 αυτοκίνητα την ημέρα καθώς και 130 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Τα έσοδα της Αττικό Μετρό υπολογίζονται σε 65 εκατ. ευρώ το χρόνο από τα εισιτήρια. Ο υπουργός υπογράμμισε ακόμα ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης που αξιώνει η χώρα μας από τη γερμανική εταιρεία και ότι είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία. Συμβιβασμός Υπολογίζεται ότι ο συμβιβασμός θα κλείσει περί τα 220.000.000 ευρώ. Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία. Εξάλλου, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο υπουργός Υποδομών, έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, που θα υπάρξουν από τη λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης. Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημούλης καυτηρίασε το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από τη ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.

Που θέλουν να επενδύσουν οι άραβες

Οι Άραβες επενδυτές , από τα Εμιράτα, που μετείχαν στο ελληνο_αραβικό επιχειρηματικό φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο Λαγονήσι έδειξαν, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ. Ζήτησαν μάλιστα να ενημερωθούν για την επέκταση και εκμετάλλευση του νέου λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια, την κατασκευή και λειτουργία του μέσου σταθερής τροχιάς καθώς και για επενδύσεις σε θεματικά πάρκα και τους χώρους της πολιτιστικής ακτής Πειραιά. Το ενδιαφέρον τους για τον ΟΛΠ και γενικότερα για τον Πειραιά ήταν τέτοιο που εντυπωσίασε τους Έλληνες. Ανάλογο ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ και τον Πειραιά είχαν δείξει στο πρόσφατο παρελθόν και οι Κινέζοι.

Όπως οι Κινέζοι έτσι και οι Άραβες ζήτησαν πληροφορίες για την κατασκευή στην περιοχή πολυτελούς ξενοδοχείου, ρώτησαν πώς θα είναι η καλύτερη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο, έδειξαν ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία Περάματος κτλ. Eκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον και δρομολογήθηκαν συνεργασίες σε τομείς όπως η ενέργεια, το αλουμίνιο, το real estate, οι ιχθυοκαλλιέργειες και όλο το πεδίο των αποκρατικοποιήσεων. Tην επόμενη εβδομάδα πραγματοποιείται αντίστοιχο φόρουμ με το Κατάρ (που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για το Ελληνικό και την ενέργεια) και εν συνεχεία με το Κουβέιτ. Το ενδιαφέρον των Αράβων για τις αποκρατικοποιήσεις φάνηκε στις συναντήσεις που έγιναν μεταξύ της ηγεσίας του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας και σημαντικών επενδυτικών φορέων των Εμιράτων, κατά τις οποίες συζητήθηκαν οι διαδικασίες και το νομοθετικό πλαίσιο και συμφωνήθηκε περαιτέρω συνεργασία για τη συμμετοχή των επιχειρηματιών από τα Εμιράτα. Οι Άραβες ωστόσο εξέφρασαν ανησυχίες για την αξιοπιστία του ευρωπαϊκού νομίσματος και ρώτησαν εάν θα παραμείνει η Ελλάδα στο ευρώ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki