Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Το στοίχημα της Κρήτης

H Κρήτη εμφανίζεται ως ο μεγάλος πρωταγωνιστής της παραθεριστικής κατοικίας στην Ελλάδα . Η βόρεια πλευρά του νησιού φτάνει σε επίπεδα κορεσμού αφού ''πλημμύρισαν'' από παραθεριστικές κατοικίες ακόμα και οι πλαγιές των ορεινών όγκων. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται τώρα στη νότια πλευρά . Μια πλευρά με μοναδικής ομορφιάς παραλίες ,εντυπωσιακές εναλλαγές τοπίου ,ξεχωριστό φυσικό χρώμα και κλίμα που ευνοεί διακοπές από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Νοεμβρίου, 8 ολόκληρους μήνες . Οι επαΐοντες της αγοράς ακινήτων προβλέπουν ότι ο Κρητικός νότος θα αποτελεί τα επόμενα χρόνια σημεία αναφοράς στον τουριστικό ευρωπαϊκό νότο. Η κινητικότητα που ήδη καταγράφεται είναι εντυπωσιακή. Σχεδόν από τη μια μέρα στην άλλη βρέθηκαν εκτάσεις που προκαλούσαν ενδιαφέρον μόνον για κτηνοτροφική αξιοποίηση ή για καλλιέργειες θερμοκηπίων να αποτελούν περιζήτητα οικόπεδα για δόμηση νέων κτιριακών συγκροτημάτων. Κι αν σε ορισμένες περιοχές , όπως το Λασίθι , οι εξελίξεις αυτές ήταν αναμενόμενες καθώς ο νόμος από τις αρχές της δεκαετίας του '70 προκαλούσε το ενδιαφέρον μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων , για άλλες , όπως η επαρχίες Κίσσαμου και Σέλινου στα νότια των Χανίων αιφνιδίασαν . Ελαιόφυτες εκτάσεις και θερμοκήπια της περιοχής αποτελούν την τελευταία διετία αντικείμενο σκληρών διαπραγματεύσεων . Η νότια Κρήτη είναι , όπως όλοι πλέον αναγνωρίζουν, ο κρυμμένος θησαυρός του νησιού . Την αξιοποίηση , άλλωστε αυτής της πλευράς του νησιού βλέπουν όσοι μιλούν τελευταία για μια νέα Φλώριδα της Μεσογείου .

Το βόρειο τμήμα της Κρήτης έχει σχεδόν ''κορεστεί'' . Αντίθετα η Νότια Κρήτη μόλις τώρα βγαίνει στον αφρό . Οι τοπικοί παράγοντες τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις και πιέζουν για χωροταξικό σχεδιασμό και ελεγχόμενη ανάπτυξη . Πάντως η μεγάλη ώθηση αναμένεται με την κατασκευή του νότιου οδικού άξονα .

Ο δεκάλογος του επενδυτή της κρίσης

Στο νόμισμα της κρίσης η μία όψη λέγεται :ΕΥΚΑΙΡΙΑ. Τα ασφυκτικά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν χιλιάδες συναλλασόμενοι αναγκάζουν πολλούς από αυτούς να ρευστοποιούν ακίνητα σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές κατά πολύ χαμηλότερες από αυτές των επίσημων στατιστικών. Το «κυνήγι» της ευκαιρίας έχει και αυτό τους δικούς του κανόνες:

1.Εξασφαλίστε ρευστότητα πριν την αναζήτηση. Η εμπειρία δείχνει ότι πολλές συμφωνίες είναι υπόθεση της στιγμής .

2.Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε κίνηση καλό είναι να ξεκαθαρίσετε με την τράπεζα σας το πιστωτικό όριο και την ταχύτητα πρόσβασης σε αυτό.

3.Τα σενάρια αγοράζω και νοικιάζω για την χρηματοδότηση της αγοράς είναι την περίοδο αυτή υψηλού κινδύνου αφού η πιθανότητα να βρεθεί ο ενοικιαστής που θα προσφέρει ακόμα και την τιμή της αγοράς είναι περιορισμένη.

4. Πριν πραγματοποιήσετε οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση μελετήστε προσεκτικά και την φορολογική διάσταση του εγχειρήματος. Οι «παγίδες» πολλές (ΦΑΠ, πόθεν έσχες , τεκμήρια) και το τυχόν φορολογικό κόστος απρόβλεπτο.

5. Οποιαδήποτε , προκαταβολή ποσού θα πρέπει να είναι νομικά καλλυμένη. Ακόμα και στην περίπτωση που λόγω χρονικών περιορισμών ο νομικός έλεγχος είναι ανέφικτός υπάρχει η νομική δυνατότητα αντιμετώπισης του προβλήματος.

6. Απαιτείται ενδελεχής έρευνα αγορά. Αγγελίες αλλά και συστηματικές έρευνες αγοράς στις περιοχές που σας ενδιαφέρουν μπορεί να είναι επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία αλλά κάπου στην άκρη του τούνελ βρίσκεται η ανταμοιβή των προσπαπειών.

7.Μη ξεχνάτε την ανάγκη για ενδελεχή έρευνα των τίτλων. Τον τελευταίο καιρό πλλά ακούγονται στην αγορά.

8. Πολλές φορές η επιθυμία για πληρωμή σε δόσεις μπορεί να συμπίπτει με την ανάγκη του αγοραστήνα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του για ρεσυτότητα.

9. Μη θεωρήστε ότι το σημερινό κόστος χρήματος θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα στα σημερινά του επίπεδα. Προσαρμόστε τις κινήσεις σας με την προοπτική ανόδου στην διάρκεια των επόμενων 18 μηνών.

10. Η πλεονεξία οδηγεί τις περισσότερες φορές σε αδιέξοδα. Το μυστικό άλλωστε για μία σωστή συναλλαγή είναι το τέλος να βρεί και τις δύο πλευρές ικανοποιημένες.

Πέφτουν οι υπογραφές

Την Πέμπτη θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει την επέκταση της γραμμής από το Χαϊδάρι μέχρι και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, μαζί με τους έξι σταθμούς επιβίβασης-αποβίβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2017. Η επέκταση προς τον Πειραιά θα έχει μήκος 7,6 χλμ, είναι προϋπολογισμού 515 εκατομμύριων ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα συνδέσει απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι.

Που ψάχνουν οι ευρωπαίοι

Το ενδιαφέρον για αγορά κατοικίας από ευρωπαίους σε Ελλάδα , Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο, Τουρκία και Μάλτα έχει σημειώσει σημαντική κάμψη και οι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται σε Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία, Βουλγαρία η Ελβετία ενώ η Νότια Αφρική περιλαμβάνεται στο top 20 των αναζητήσεων. Η αποδυνάμωση του ενδιαφέροντος για τις περιοχές προορισμούς του καλοκαιριού οφείλεται τόσο σε εποχιακούς λόγους όσο και στην ανασφάλεια που προέρχονται από τη πορεία της οικονομίας του ευρωπαϊκού νότου. Απόκαλυπτικό , είναι μάλιστα το γεγονός ότι στις προτιμήσεις των βρετανών αγοραστών η Γαλλία έχει ξεπεράσει την Ισπανία. Τα συμπεράσματα αυτά προέρχονται από την τελευταία μηνιαία έκθεση της Rightmove Overseas. Σημειώνεται , ότι η έρευνα βασίζεται στις αναζητήσεις που κάνουν οι υποψήφιοι αγοραστές .

Το ΜΕΤΡΟ σε νέες περιπέτειες

Με προσωρινό φρένο στην χορήγηση δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) βρίσκεται αντιμέτωπη η Αττικό Μετρό. Η τράπεζα ζητά, προτού εκταμιευθούν τα χρήματα, να εξασφαλιστούν πόροι για την επιχείρηση αλλά είναι άγνωστο που θα βρεθούν τα χρήματα. Έτσι, η χρηματοδότηση της επέκτασης του Μετρό προς Χαϊδάρι και Πειραιά τελεί προς στιγμήν - και μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα - υπό αναστολή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή αποπεράτωση του έργου και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων του. Η μοναδική λύση είναι  ο ΟΑΣΑ  να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό- πέρασε στον ΟΑΣΑ-, και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.

Η Αττικό Μετρό σήμερα εξαρτάται αυστηρά και μόνο από την κρατική επιδότηση, καθώς δεν έχει άλλους πόρους, ενώ με την λήξη της περιόδου χάριτος προηγουμένων δανείων, θα δαπανά άνω των 100 εκατ. ευρώ κατ' έτος για πληρωμή τοκοχρεωλυσίων. Ήδη, τα προηγούμενη δύο έτη πλήρωνε περίπου 70 εκατ. ευρώ σε τόκους και χρεωλύσια. Το πιο πιθανό για να ξεμπλοκάρει είναι να εφαρμοστεί το μοντέλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις αστικές συγκοινωνίες της να πληρώνουν τέλη χρήσης υποδομής. Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισ. ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki