Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Το χρονοδιάγραμμα του ΜΕΤΡΟ

Τον Δεκέμβριο θα γίνει η δημοπράτηση τού πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, συνολικού μήκους 11,9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,25 δισ. ευρω. Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, τα έργα - αν δεν υπάρξουν ενστάσεις - μπορούν να ξεκινήσουν σε 8-12 μήνες με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2022. Η γραμμή περιλαμβάνει 14 σταθμούς και 13 σήραγγες και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες. Οι σταθμοί είναι οι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νηαρ Ηστ, Ιλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ήδη έχει κατασκευαστεί το 1/3 του. Ο μετροπόντικας ξεκίνησε από την Αγ. Βαρβάρα στις 4 Σεπτεμβρίου 2013 και στις στις 16 Ιουνίου 2014 έφτασε στην Αγ. Βαρβάρα και σήμερα στον Κορυδαλλό. Τον Μάιο του 2015 αναμένεται να φτάσει στη Νίκαια. Επόμενοι σταθμοί είναι τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο. Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2017. Τότε η διαδρομή από το μεγαλύτερο λιμάνι στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα γίνεται σε 45 λεπτά.

Με τις ράγες του ΜΕΤΡΟ 1.000.000 Αθηναίοι

Τον ερχόμενο Δεκέμβριο δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ενώ οι εργασίες κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015.Οι 5 νέοι σταθμοί που προβλέπονται θα φτάνουν μέχρι το Γουδί και θα εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές της Πανεπιστημιούπολης καθώς ο συρμός θα περνά από Ζωγράφου και Ιλίσια. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από Άλσος Βεϊκου μέχρι Γουδή, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 84 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Το μήκος του πρώτου τμήματος θα είναι περίπου 13 χιλιόμετρα, θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες και τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε επτά χρόνια, δηλαδή το 2022. Αναλυτικά το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους εξής σταθμούς Αλός Βεϊκου-Γαλάτσι-Κυψέλη-Δικαστήρια-Λ.Αλεξάνδρας-Εξάρχεια-Ακαδημία-Κολωνάκι-Ευαγγελισμός-Καισαριανή-ΝηαρΗστ-Ιλίσια-Ζωγράφου-Γουδή. Στο σύνολο της η νέα Γραμμή του Μετρό, θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς δίχως οδηγό. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωση του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αναβαθμίζοντας τη ζωή του λεκανοπεδίου. Η εξέλιξη του έργου θα γίνει σταδιακά, καθώς επιμερίζεται σε 5 φάσεις, με το πρώτο τμήμα να είναι ώριμο προς δημοπράτηση.

Χρυσές δουλειές για τους κατασκευαστές απο το Φάληρο

Το φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση του έργου ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι οι πόροι έχουν εξασφαλιστεί ο οποίος  ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα έργο πνοής στην Αττική. Ξαναβάζουμε ουσιαστικά την πόλη στο πάρκο και το πάρκο στη θάλασσα», προσθέτοντας πως «είναι ένα έργο, το οποίο θα δημοπρατηθεί το φθινόπωρο, έργο που έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τριών υπουργείων, του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Περιβάλλοντος και του υπουργείου Υποδομών, ενώ στη χρηματοδότηση συμμετέχει και η Περιφέρεια».

Σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, «έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι. Στο καινούριο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα ενταχθεί το έργο» και «πιστεύουμε ότι θα έχουμε εργολάβο τον Μάιο. Η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια».

Στη σχεδιαζόμενη ανάπλαση,«μεταφέρουμε τη Λεωφόρο Ποσειδώνος κατά ενενήντα μέτρα προς τον νότο» είπε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, ενώ «εκτός από την υπογειοποίηση, η οποία πάνω θα έχει ένα πάρκο, θα κάνουμε επίσης και σημαντικό αντιπλημμυρικό έργο».

Στο έργο προβλέπονται «δύο εγκάρσια μονοπάτια και πέντε κάθετα, που ουσιαστικά θα ενώνουν το παραλιακό μέτωπο των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου με τη θάλασσα» και παράλληλα «η άρδευση θα γίνεται από τον Κηφισό, με ένα τριτοβάθμιο σύστημα επεξεργασίας. Και στον Ιλισό θα γίνει εκβάθυνση από ενάμισι έως τρία μέτρα, λύνοντας και εκεί ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο υπάρχει» εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος.

Το επόμενο διάστημα «θα υπάρξουν και άλλες δύο παρεμβάσεις σημαντικές. Μην ξεχνάμε την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, η οποία και αυτή προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί το φθινόπωρο και βέβαια τη γραμμή 4 του μετρό. Είναι τρεις πολύ σημαντικές παρεμβάσεις για την Αττική, έργα πνοής, έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες της Αττικής», κατέληξε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Τι αλλάζει στο ΜΕΤΡΟ

Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνει η σημαντικότερη επέκταση του μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα η γραμμή 4 που περνά από πυκνοκατοικημένες γειτονιές της πρωτεύουσας. Το υπουργείο Υποδομών έχει ετοιμάσει φάκελο με τις προδιαγραφές του έργου και θα τον καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να λάβει δανειοδότηση.

Ωστόσο, ήδη το έργο έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό προγραμματισμό για την περίοδο 2014-2020. Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται κλιμάκιο της ΕΤΕπ το οποίο θα έρθει σε διαπραγματεύσεις  για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αναμένεται να ανατρέψει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας μόλις ολοκληρωθεί.

Το έργο έχει προϋπολογισμό γύρω στο 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό και προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό,ενώ προβλέπεται η δημιουργία εννέα σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό,ενώ προβλέπεται η δημιουργία εννέα σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

Ευαγγελισμός - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη γραμμή 4 με τη γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.

Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη Γ' φάση των επεκτάσεων, καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Τι κουβεντιάζουν για την Αττική Οδό

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μπαίνουν ξανά στο τραπέζι .Στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθηνών περιλαμβάνονται η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, καθώς και η κατασκευή του κλάδου μέχρι τη διασταύρωση της Ραφήνας και η σύνδεσή της με τη βόρεια πύλη του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το έργο εντάσσεται κυρίως γιατί συνδέεται με την ενίσχυση του ρόλου του λιμένα Λαυρίου στην ακτοπλοΐα καθώς και του σχεδίου κατασκευής μαρίνας για πολυτελή mega-yachts.

Το μοντέλο χρηματοδότησης και διαχείρισης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όμως, είναι δύσκολη εξίσωση για το υπουργείο Υποδομών. Πρώτον, γιατί είναι δύσκολο να βρεθούν τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου, ειδικά όταν η Ελλάδα εμφανίζεται να διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια για project finance (π.χ. το φθινόπωρο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που επίσης απαιτεί τεράστια ιδιωτικά κεφάλαια).

Δεύτερον γιατί παρά το γεγονός πως τον Μάιο υπήρξε -για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια- αύξηση στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2013, οι διελεύσεις στον οδικό άξονα έχουν μειωθεί σημαντικά. Ο μέσος αριθμός ημερήσιων διελεύσεων πέρυσι ήταν 200.561 έναντι 215.691 το 2012 όταν στις λαμπρές ημέρες του οδικού άξονα προσέγγιζαν τις 300.000.

Τρίτον πώς θα προκηρυχθεί ως ξεχωριστό έργο η επέκταση ενός κλειστού οδικού άξονα; Η κοινοπραξία Αττική Οδός διαθέτει σύμβαση παραχώρησης η οποία λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024 και δύσκολα θα φτάσει το επίπεδο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων ώστε ο οδικός άξονας να επιστραφεί νωρίτερα στο δημόσιο.

Μία περίπτωση που είχε εξεταστεί στο παρελθόν ήταν η δημιουργία ενός μεγάλου πακέτου (με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα μαζί με επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης) ώστε να είναι ελκυστικό ως αυτόνομο έργο. Το συγκεκριμένο πακέτο μάλιστα είχε προκηρυχθεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας μαζί με τα άλλα έργα παραχώρησης στους οδικούς άξονες. Στη συνέχεια υπήρξε αναμόρφωση του πακέτου των επεκτάσεων επί Γ. Σουφλιά στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki