Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Προχωρά ο Βοτανικός

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ευάγγελο Λιβιεράτο και τον Υπουργό Αναπληρωτή ΠΕΚΑ, Σταύρο Καλαφάτη, το Προεδρικό Διάταγμα για την «’Εγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και του Προγράμματος Διπλής Ανάπλασης των περιοχών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Βοτανικού, του Δήμου Αθηναίων». Με το Προεδρικό Διάταγμα, προσδιορίζονται τα απαιτούμενα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και το σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης, καθορίζονται οι ειδικότερες χρήσεις γης και όροι δόμησης, εγκρίνεται η γενική διάταξη κτιρίων, εγκαταστάσεων, χώρων στάθμευσης, ο τρόπος διαμόρφωσης ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου καθώς και το Ρυμοτομικό Σχέδιο, δίνονται οι κατευθύνσεις για τη μορφολογία και την αισθητική των κτιρίων και των ακάλυπτων χώρων, ενώ ορίζεται το πλαίσιο της σταδιακής υλοποίησης των έργων και δικτύων υποδομής με προώθηση των απαιτούμενων μελετών από τους Φορείς υλοποίησης του προγράμματος της Διπλής Ανάπλασης. Η ισχύς του Προεδρικού Διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Διαγωνισμός για ακίνητο

Μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου 2012 μπορούν να προμηθεύονται οι ενδιαφερόμενοι το Τεύχος Προκήρυξης για τον Πρόχειρο Διαγωνισμό που προκήρυξε η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α. Ε. (ΕΤΑΔ), για την εκμίσθωση του Γυάλινου Κτίσματος Β09 (πρώην Papagalino) στο Ολυμπιακό Συγκρότημα Γουδή. Η διάρκεια της μίσθωσης είναι 12 έτη, με σκοπό τη διαχείριση και λειτουργία του ακινήτου, η συνολική επιφάνεια του οποίου είναι 460 τ. μ. Το Τεύχος Προκήρυξης διατίθεται στα Κεντρικά Γραφεία της ΕΤΑΔ (Βουλής 7, Σύνταγμα) και στον δικτυακό της τόπο www.etasa.gr. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 13 Σεπτεμβρίου 2012. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλ. 210 3339535 και 210 3339697.

Εγνατία: Ιδιωτικός...δρόμος για 40 χρόνια

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οπως αναφέρεται στην απόφαση (δημοσιεύθηκε την Τρίτη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με ημερομηνία υπογραφής την 10η Αυγούστου), μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, «από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη» τους στο «πακέτο» της ιδιωτικοποίησης. Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

- Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

- Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

- Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής,

- Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

- Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα,

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως «προίκα» τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων. Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία «εν όλω ή εν μέρει» με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος». Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα», όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής. Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό «γρίφο»

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν «το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους». Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011

Ποντάρουν στα δημόσια έργα

Στις Κατασκευές, ο δείκτης οικονομικού κλίματος βελτιώθηκε αισθητά στο -56,3 τον Ιούλ.΄12, από -61,8 τον Ιούν.΄12, έναντι -75,0 τον Ιούλ.΄11. Η βελτίωση αυτή προέρχεται από την ενίσχυση των επιχειρηματικών προσδοκιών στις κατασκευές Δημοσίων Έργων, δεδομένου ότι όντως υπάρχει κινητικότητα στην επανεκκίνηση των έργων βασικής υποδομής. Αντίθετα, στο σύνολο των ιδιωτικών κατασκευών ο σχετικός δείκτης εμπιστοσύνης του ΙΟΒΕ μειώθηκε στο 21,8 τον Ιούλ.΄12, από 30,0 τον Ιούν.΄12 (1996-2006=100), έναντι 33,67 τον Ιούλ.΄11, παραμένοντας για πολύ καιρό σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Σημειώνεται, πάντως η μικρή βελτίωση των προσδοκιών στην κατασκευή κατοικιών (Ιούλ.΄12: 40,0, Ιούν.΄12: 38, Μάιος΄12: 20,2, έναντι του μηδαμινού 7,1 τον Ιούλ.΄11), ενώ μειώθηκαν οι προσδοκίες στην κατασκευή των λοιπών ιδιωτικών κτιρίων (Ιούλ.΄12: 16,7, Ιούν.΄12: 27,4, Μάιος΄12: 20,48, Ιούλ.΄11: 41,22).

Ποιοί θέλουν τη μαρίνα

Δύο είναι οι τελικοί «μνηστήρες» της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν και μετέχουν η κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH, και η εταιρεία Lamda Development, αφού ο φάκελος της εταιρείας Μοχλός απορρίφθηκε από το ΣτΕ, έπειτα από προσφυγές των ανταγωνιστών. Τα δύο επιχειρηματικά σχήματα καλούνται να καταθέσουν τις δεσμευτικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των προσφορών και, αν όλα πάνε καλά, θα αναδειχθεί ο ανάδοχος μέχρι το τέλος του έτους. Ενα ρεαλιστικό σενάριο τοποθετεί την ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2015 έως τις αρχές του 2016. Ο σχεδιασμός της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 30 τουλάχιστον ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στον πρώτο προβλήτα για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας (εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών). Επίσης, την παραχώρηση χώρου στον δεύτερο προβλήτα για τη διαχείριση και επισκευή σκαφών αναψυχής. Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατομμύρια ευρώ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki