Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Ξεκινούν τα έργα σε 4 οδικούς άξονες

Ξεκινούν τα έργα για τέσσερεις μεγάλους οδικούς άξονες και συγκεκριμενα :

α) Νέα Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος «Ιονία Οδός» που εκτείνεται από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, και περιλαμβάνει επιπλέον το τμήμα ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) και τον Συνδετήριο Κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα.

β) Κεντρική Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

γ) Αιγαίου ΑΕ: Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί.

δ) Ολυμπία Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.

Όσον αφορά τις αλλαγές, στο αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου Ε65, που συνολικά ήταν 265 χλμ, αποφασίστηκε ότι τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Εγνατία Οδός αναβάλλονται προς το παρόν και θα κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.

Τα διόδια

Οι κονοπραξίες  των οδικών αξόνων, που έχουν εισπράξει συνολικά άνω των 3 δισ. ευρώ από τις πληρωμές διοδίων αλλά και από αποζημιώσεις του ελληνικού Δημοσίου για απώλειες εισπράξεων στους ημιτελείς δρόμους, αξιοποιώντας συμβατικές προβλέψεις, ετοιμάζονται από τους επόμενους μήνες να θέσουν σε λειτουργία νέους σταθμούς διοδίων ως εξής:

* Εθνική οδός Ελευσίνας-Πάτρας: Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις, πράγμα που θα κάνει από τις αρχές του 2014. Επίσης, προβλέπεται και θα προωθηθεί σταδιακά μέχρι το 2015, παράλληλα με την ολοκλήρωση του έργου, η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό και το Ρίο (αμφίπλευρα διόδια σε νέες θέσεις) και τα Νικολαίικα (στο 167ο χλμ.), καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.

* Μαλιακός-Κλειδί: Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πρόκειται να κατασκευάσει δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον Ευαγγελισμό (στα Τέμπη) και τον Πλαταμώνα, οι οποίοι θα λειτουργήσουν αφού δοθούν οι τρεις νέες σήραγγες στην κυκλοφορία. Επίσης, πρόκειται να κατασκευαστεί πλευρικός σταθμός διοδίων στην Πελασγία, σε παράδρομο που διανοίχθηκε για να «παρακάμψει» τα διόδια.

* Μεταμόρφωση-Σκάρφεια: Η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό και εκμεταλλεύεται το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, το πιο δυναμικό κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Επίσης έχει το δικαίωμα να λειτουργήσει έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στο τμήμα Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

* Η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει την κατασκευή του Ε65 και την εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφειας-Ραχών (της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης) είχε από τη σύμβαση παραχώρησης δικαίωμα να λειτουργήσει άμεσα ακόμη δύο σταθμούς διοδίων στον Μαλιακό, πράγμα που συνδυάζεται με την ολοκλήρωση των δημοσίων έργων στην περιοχή.

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Αυτοκινητόδρομοι , διόδια και ημερομηνίες που τρέχουν

Στο τελευταίο στάδιο εισέρχεται η διαδικασία επανεκκίνησης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας μετά τη νέα στήριξη που παρείχε χθες η Κομισιόν στην Ελλάδα. Στη συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με τον κοινοτικό επίτροπο Ολι Ρεν στις Βρυξέλλες επιβεβαιώθηκε ότι μετά την υπερψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου από την ελληνική Βουλή το μόνο που θα απομείνει είναι το «πράσινο» φως από τους επιτρόπους Ανταγωνισμού Χ. Αλμούνια και Περιφερειακής Πολιτικής Γ. Χαν, το οποίο εκτιμάται πως θα ανάψει με συνοπτικές διαδικασίες. Σε δηλώσεις του ο Ολι Ρεν υπογράμμισε ότι μια θετική ψήφος του ελληνικού κοινοβουλίου θα ανοίξει τον δρόμο για την Κομισιόν, προκειμένου να λάβει τις τελευταίες αποφάσεις, οι οποίες αφορούν την έγκριση της χρηματοδότησης και των κρατικών ενισχύσεων, αποφάσεις απαραίτητες για αυτά τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη με κοινοτική χρηματοδότηση. Σύμφωνα με τον επίτροπο Οικονομίας, η επανεκκίνηση αυτών των έργων θα έχει άμεση επίπτωση σε ό,τι αφορά τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται από μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες, η επανεκκίνησή τους θα στείλει ένα σημαντικό μήνυμα ότι η ελκυστικότητα της Ελλάδας στους διεθνείς ιδιώτες επενδυτές ενισχύεται και ενθάρρυνε περαιτέρω τις συνεργασίες μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην Ελλάδα.

Ομως το ζητούμενο είναι αν το νομσοχέδιο θα περάσει απο την Βουλή , καθώς η κυβέρνηση φαίνεται ότι απέκτησε έναν ακόμη κοινοβουλευτικό πονοκέφαλο. Το νομοσχέδιο για την επανέναρξη της κατασκευής τεσσάρων οδικών αξόνων, που θα προκαλέσει και αυξήσεις έως 60% στις τιμές των διοδίων προωθείται με επείγουσες κοινοβουλευτικές διαδικασίες και σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών,, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου 2013, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος απώλειας των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Το κακό είναι ότι υπάρχουν πολλοί εντός της Κ.Ο. της ΝΔ που δεν το βλέπουν με καλό μάτι. Ο πρώτος «γαλάζιος» βουλευτής που διαφοροποιείται είναι βουλευτής Φθιώτιδας ο οποίος χθες ξεκαθάρισε ότι δεν θα στηρίξει την σύμβαση για τον Ε65 ενώ κράτησε επιφυλάξεις και για την σύμβαση που αφορά την Ιόνια οδό.

Επεκτάσεις σε Ιλιον και Γλυφάδα

Πρόχωρούν οι επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Ιλιον, οι οποίες θα συνδέσουν το κυρίως δίκτυο του μετρό με δύο πυκνοκατοικημένες περιοχές των νοτίων και δυτικών προαστίων. Δυσκολότερα τα πράγματα για τη γραμμή 4 (Πανεπιστήμιο - Τράλλεων), προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, μετά τις σημαντικές μετακινήσεις που έγιναν από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ στο ΣΕΣ 2014-2020 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των «παγωμένων» αυτοκινητόδρομων.

Ιλιον

Η πιο μελετημένη από τις δύο επεκτάσεις είναι εκείνη από την Ανθούπολη προς το Ιλιον, με δύο ενδιάμεσους σταθμούς. Οπως αναφέρεται στον φάκελο του έργου, η συγκοινωνιακή μελέτη που εκπονήθηκε κατά το παρελθόν από το Αττικό Μετρό, δηλαδή η μελέτη ανάπτυξης του μετρό, προέβλεπε αρχικά η επέκταση της γραμμής 2 να γίνει προς Αγιο Ιερόθεο και Πετρούπολη. Ομως, από τη διερεύνηση των γεωλογικών δεδομένων της περιοχής (έγινε ειδική μελέτη για λογαριασμό του Αττικού Μετρό) διαπιστώθηκε ότι στην περιοχή κοντά στον τερματικό σταθμό βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία σε διάφορα βάθη. Επομένως, ο σχεδιασμός αναθεωρήθηκε προκειμένου να διασφαλιστεί το εφικτό του έργου και η ασφάλεια των κτιρίων στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει. Σύμφωνα λοιπόν με τα σχέδια του Αττικού Μετρό, η επέκταση από Ανθούπολη προς Ιλιον θα έχει μήκος 4 χλμ. και θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, οι δύο επί της λεωφόρου Θηβών (ενδεικτικές θέσεις: Θηβών και Καππαδοκίας, Θηβών και Ελαιών) και η τρίτη επί της οδού Αγίου Νικολάου (στη συμβολή της με την οδό Παραμυθιάς) που τέμνει τη Θηβών με κατεύθυνση το βουνό. Και οι τρεις σταθμοί θα βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου. Οπως εκτιμάται, η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί 51.000 επιβάτες ημερησίως έως το 2020. Το κόστος της εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 300 εκατ. ευρώ.

Γλυφάδα

Η δεύτερη «μικρή» επέκταση αφορά και αυτή τη γραμμή 2, από Ελληνικό έως Γλυφάδα. Η χάραξη, το μήκος και ο αριθμός των σταθμών δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. Πάντως μέχρι πρόσφατα υπήρχαν δύο σενάρια: στο πρώτο, η γραμμή συνεχίζει κάτω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με έναν σταθμό λίγο πριν από το γκολφ και μετά στρίβει προς τη θάλασσα, με τερματικό σταθμό στην κεντρική πλατεία. Στο δεύτερο σενάριο, η γραμμή ανηφορίζει προς την Ανω Γλυφάδα (πρώτος σταθμός), κατόπιν επιστρέφει στο γκολφ (δεύτερος σταθμός) και καταλήγει στην πλατεία της Γλυφάδας. Το κόστος της επέκτασης εκτιμάται στα 200-250 εκατ. ευρώ (ανάλογα με το μήκος και τον αριθμό των σταθμών). Στόχος πάντως είναι το μετρό να συναντήσει στη Γλυφάδα το τραμ και έτσι να «κλείσει» ακόμα έναν δακτύλιο μέσων σταθερής τροχιάς. Στα σχέδια του Αττικού Μετρό παραμένει βέβαια και η γραμμή 4, από Πανεπιστήμιο έως Αλσος Βεΐκου. Πρόσφατα μάλιστα ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε το έργο στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγερ, ο οποίος φέρεται ότι έδειξε ενδιαφέρον για το έργο. Ομως η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 δεν είναι εξασφαλισμένη, καθώς οι «ουρές» των έργων του ΕΣΠΑ για το ΣΕΣ είναι ήδη κοντά στα 3 δισ. ευρώ (μόνο τα επιπλέον χρήματα που απαιτήθηκαν για το «ξεπάγωμα» των παραχωρήσεων φθάνουν τα 2,2 δισ. ευρώ και τα οποία εξασφαλίστηκαν με το «σπρώξιμο» άλλων έργων, προϋπολογισμού 2,2 δισ. στο ΣΕΣ). Ο σχεδιασμός της γραμμής 4 περιλαμβάνει 7 σταθμούς, συνολικό μήκος γραμμής 6,4 χλμ. και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό στο 1 δισ. ευρώ.

Το χρονοδιάγραμα για Μετρό και Τραμ

Αμεσα ξεκινά η δημοπράτηση του έργου που θα συνδέει το νοσοκομείο του Ευαγγελισμού με το Άλσος Βεΐκου, αξίας 1 δισ. ευρώ, το οποίο θα εξυπηρετήσει περιοχές όπως το Γαλάτσι και η Λαμπρινή. Παράλληλα, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ. Σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη της επέκτασης του Μετρό από το Περιστέρι προς το Ίλιον, η δημοπράτηση της οποίας θα είναι έτοιμη σε περίπου έξι μήνες. Όσον αφορά, εξάλλου, το Τραμ, το έργο που ενώνει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, είναι ωριμότατο και προχωρά πολύ γρήγορα. Η μελέτη του τμήματος "Δημοτικό Θέατρο-Καλλίπολη, θα χρηματοδοτηθεί άμεσα, γρήγορα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki