Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ετοιμοι δασικοί χάρτες

Μέσα στον Φεβρουάριο θα αναρτηθούν από την Κτηματολόγιο ΑΕ οι πρώτοι δασικοί χάρτες της Αττικής. Αφορούν τις δασικές περιοχές στα όρια των δήμων Νέας Πεντέλης, Παλαιάς Πεντέλης και Μαραθώνα. Οι νέοι χάρτες προβλέπεται να έχουν κυρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Πρόκειται για το πρώτο βήμα, με ιδιαίτερη όμως συμβολική σημασία, στην κατεύθυνση της δημιουργίας δασολογίου στην Ελλάδα. Η σύνταξη των δασικών χαρτών φαίνεται να ακολουθεί παράλληλη πορεία με αυτήν της υλοποίησης του εθνικού κτηματολογίου, το οποίο προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2020, με τελευταίο έτος ανάθεσης μελετών κτηματογράφησης το 2016. Ο χρόνος πιέζει, γι' αυτό αναθεωρούνται οι διαδικασίες σχετικά με την ένταξη των περιοχών στο εθνικό κτηματολόγιο, που κρίνονται εξαιρετικά χρονοβόρες. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση είναι σχεδόν έτοιμη και θα προβλέπει την ανάθεση και εκπόνηση των μελετών σε μία μόνο φάση. Η Κτηματολόγιο ΑΕ από τον νόμο μπορεί να καταρτίσει δασικούς χάρτες ή να τους αναθέσει σε αναδόχους. Βέβαια, όλοι οι δασικοί χάρτες περνούν από τη θεώρηση και έγκριση των δασικών υπηρεσιών του υπουργείου Περιβάλλοντος (που επίσης έχει την αρμοδιότητα ανάθεσης και σύνταξης των δασικών χαρτών). Η εταιρεία του Κτηματολογίου έχει ήδη συντάξει μελέτες για την κατάρτιση δασικών χαρτών στις 322 περιοχές (προ καποδιστριακοί δήμοι και κοινότητες) που κτηματογραφήθηκαν με τα παλαιά προγράμματα της περιόδου 1996-'99. Πρόκειται για δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις συνολικής έκτασης 3,6 εκατομμυρίων στρεμμάτων. Υπό κατάρτιση είναι επίσης δασικοί χάρτες σε έκταση 1,9 εκατ. στρεμμάτων που αφορούν τις 107 περιοχές που κτηματογραφούνται από το καλοκαίρι του 2008. Σε αυτές έχουν συμπεριληφθεί 6 περιοχές του εθνικού δρυμού της Πάρνηθας (Δήμος Αυλώνα, Κοινότητες Αφιδνών, Μαλακάσας, Πολυδενδρίου, Δήμοι Δερβενοχωρίων και Οινοφύτων).

Βοτανικός: Πρώτα το εμπορικό κέντρο

Οχτώ αλλαγές περιλαμβάνει η τροπολογία για την “Διπλή Ανάπλαση” στον Βοτανικό. Πρόκειται για ρυθμίσεις που έγιναν από τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκου Σηφουνάκη, για τις οποίες υπήρχαν εξαρχής ενστάσεις από την πλευρά του Παναθηναϊκού. Επί τις ουσίας οι αλλαγές κινούνται στο πνεύμα που είχαν αναπτύξει οι “πράσινοι”. Στην τροπολογία που αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα, η κυριότερη αλλαγή έχει να κάνει με την έκδοση άδειας του εμπορικού κέντρου της οικογένειας Βωβού πριν την έκδοση άδειας για την κατασκευή των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη.

Κτίζω ή αγοράζω;

Για τους περισσότερους το ερώτημα είναι «αγορά ή ενοίκιο». Για κάποιους άλλους όμως το ερώτημα είναι «αν θα πρέπει να κτίσω ή να αγοράσω». Η απάντηση θα σας εκπλήξει, καθώς πολλοί άνθρωποι της αγοράς υποστηρίζουν ότι «παρά την ύφεση και την κρίση στην αγορά ακινήτων η περίοδος αυτή είναι η καλύτερη για όσους μπορούν και έχουν τα χρήματα για να κτίσουν». Αιτία; Οι μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για να περιορίσετε το κόστος της κατασκευής και οι ευκαιρίες που προσφέρονται για εξόφληση της επένδυσης με ένα αξιοπρεπή διακανονισμό. Υπάρχει όμως και ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να υποτιμάται. Οι αλλαγές: στον ΓΟΚ , στην διαδικασία έκδοση των οικοδομικών αδειών και περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση, μπορεί να προκαλέσουν ένα νέο δυσμενέστερο περιβάλλον . Με δεδομένο ότι , κάθε αλλαγή που γίνεται στην Ελλάδα , δυσκολεύει την ζωή των πολιτών της ενδεχομένως και αυτές οι αλλαγές να κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις για πολλούς ιδιοκτήτες οικοπέδων που σκέπτονται να προχωρήσουν στο κτίσιμο μίας οικοδομής.

Το πρώτο στοιχείο που προβάλλουν οι άνθρωποι της αγοράς ως επιχείρημα είναι το «κόστος εργασίας». Με δεδομένο ότι αυτή την στιγμή πολλά συνεργεία οικοδομικών εργασιών είναι χωρίς δουλειά , υπάρχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης των αμοιβών και του τρόπου εξόφλησης . Πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το κόστος εργασίας στην οικοδομή παραμένει ουσιαστικά στάσιμο από την αρχή της ύφεσης μέχρι σήμερα. Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι, επειδή δεν υπάρχουν πολλές δουλειές και η προσφορά είναι μεγάλη οι αιτίες για καθυστερήσεις έχουν περιοριστεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Τι σημαίνει αυτό; Λιγότερο άγχος και κυνηγητό και δυνατότητα ενός χρονικού προγραμματισμού.

Το δεύτερο στοιχείο είναι η δυνατότητα « έξυπνων επιλογών» στα οικοδομικά υλικά που εξασφαλίζουν ποιότητα και καλή τιμή. Μπορεί τα στοιχεία της στατιστικής αρχής να εμφανίζουν το κόστος των οικοδομικών υλικών αυξημένο αλλά η ύφεση έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι «προσφορές» που γίνονται στην αγορά . Παράλληλα , ο αγοραστής έχει την δυνατότητα διαπραγμάτευσης με τον προμηθευτή προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερη τιμή και ευνοϊκότερους όρους πληρωμής. Στην αγορά σήμερα μπορεί κάποιος να αναζητήσει , προσφορές για τα περισσότερα προϊόντα. Προσοχή όμως, γιατί υπάρχουν προσφορές και «προσφορές».

Το τρίτο στοιχείο είναι ότι σήμερα έχουν περιοριστεί οι αποκλίσεις στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενός έργου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικά γιατί παρέχει την δυνατότητα να υλοποιήσετε με μικρή χρονική απόκλιση το έργο περιορίζοντας και το κόστος της επένδυσης.

Δεν έχουν να πληρώσουν

Ελλειψη ρευστότητας και πτώση του τζίρου "γονατίζουν" την αγορά επηρεάζοντας ποικιλοτρόπως και την εξέλιξη της αγοράς γραφείων και καταστημάτων. Αποτέλεσμα κάθε μήνα όλο και περισσότεροι καταναλωτές και επιχειρήσεις να αθετούν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Ήδη ,σημαντική άνοδο τόσο σε μηνιαία όσο και σε ετήσια βάση κατέγραψαν το Μάιο οι ακάλυπτες επιταγές, αυξάνοντας τις απλήρωτες υποχρεώσεις δια του συγκεκριμένου μέσου πληρωμών στα 820,27 εκατ. ευρώ από την αρχή του χρόνου. Σε σχέση με το α΄ πεντάμηνο του 2010 η αξία των επιταγών που σφραγίστηκαν κατέγραψε φέτος άνοδο της τάξης του 159%. Το Μάιο οι αθετήσεις πληρωμών διαμορφώθηκαν στα 164 εκατ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 19,68% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου και κατά 20,7% έναντι του αμέσως Απριλίου του 2011. Από την άλλη πλευρά, η αξία των απλήρωτων συναλλαγματικών έφτασε τους πρώτους πέντε μήνες του 2011 στα 99,81 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 57%.

Πως θα λύνονται οι διαφορές στα νοίκια

Προχωρά η εξωδικαστική επίλυση διαφορών αναφορικά με το ύψος των ενοικίων στις εμπορικές μισθώσεις. Ο νέος θεσμός θαδώσει τη δυνατότητα στους ενοικιαστές ή τους ιδιοκτήτες που θεωρούν ότι το μίσθωμα που πληρώνουν δεν ανταποκρίνεται στις συνθήκες της αγοράς, να προσφύγουν στις Επιτροπές και να επιδιώξουν έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό. Το πλήρες κείμενο του νόμου είναι το εξής:

1. «Συνιστώνται Επιτροπές Διακανονισμού για τις Εμπορικές Μισθώσεις, ως εξωδικαστικό όργανο επίλυσης διαφορών που αφορούν την αναπροσαρμογή του μισθώματος των εμπορικών μισθώσεων του π.δ. 34/1995 (Α΄ 30). Στις Επιτροπές υπάγονται και οι, βάσει του άρθρου 4 του παραπάνω π.δ., εξαιρούμενες μισθώσεις, πλην των περιπτώσεων α΄, β’, ιγ’, ιε’, ιστ΄και ιθ΄της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

2. Οι Επιτροπές συγκροτούνται από τρία (3) μέλη με τους αντίστοιχους αναπληρωτές τους ως εξής: έναν Σύμβουλο, Πάρεδρο ή Δικαστικό Αντιπρόσωπο, που υπηρετεί σε Γραφείο Νομικού Συμβούλου ή Δικαστικό Γραφείο της οικείας Περιφέρειας, ως Πρόεδρο, έναν κοινό εκπρόσωπο των επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων της περιφερειακής ενότητας και ένα εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.

3. Τα μέλη των Επιτροπών, τακτικά και αναπληρωματικά, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους. Επίσης, έχουν υποχρέωση τήρησης της εμπιστευτικότητας και της εχεμύθειας

4. Οι Επιτροπές Διακανονισμού εδρεύουν και λειτουργούν στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας και μπορούν να είναι περισσότερες από μία σε κάθε περιφερειακή ενότητα. Με απόφαση του κατά τόπο αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη ορίζονται ο αριθμός των Επιτροπών, τα μέλη αυτών, καθώς και ο γραμματέας κάθε επιτροπής, εκ των υπαλλήλων της οικείας περιφερειακής ενότητας. Κάθε επαγγελματικός και επιστημονικός φορέας υποδεικνύει στον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη, ενός προθεσμίας 15 ημερών μετά από σχετική έγγραφη πρόσκληση του τελευταίου, ένα μέλος της Επιτροπής με τον αναπληρωτή του. Τα μετέχοντα στις Επιτροπές μέλη επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ των υποδειχθέντων. Η έγγραφη πρόσκληση από τον Αντιπεριφερειάρχη και η δεκαπενθήμερη προθεσμία ισχύουν και για την υπόδειξη των εκπροσώπων των ιδιοκτητών από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων. Η άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας συνεπάγεται τον απευθείας ορισμό των μελών από τον Περιφερειάρχη. Στην περίπτωση αυτή, ως εκπρόσωποι ορίζονται ένας μισθωτής και ένας εκμισθωτής ακινήτου της περιφέρειας που υπάγονται στη ρύθμιση του π.δ. 34/1995. Η θητεία των Επιτροπών είναι διετής και μπορεί να παρατείνεται με απόφαση του κατά τόπου αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη για ένα ακόμη χρόνο.

5. Η Επιτροπή Διακανονισμού είναι αρμόδια για την εξώδικη επίλυση διαφορών που αφορούν την αναπροσαρμογή του μισθώματος στις εμπορικές μισθώσεις για ακίνητα που βρίσκονται μέσα στα όρια της οικείας περιφερειακής ενότητας. Η Επιτροπή επιλαμβάνεται των υποθέσεων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της κατόπιν ενυπόγραφης αναφοράς ενός τουλάχιστον των εμπλεκομένων μερών. Προϋπόθεση για το παραδεκτό της αναφοράς είναι να έχει παρέλθει διετία από την έναρξη της μίσθωσης ή την τελευταία οικειοθελή ή δικαστική αναπροσαρμογή του μισθώματος ή από προηγούμενη αναφορά του ιδίου μέρους ή από την τελευταία προσφυγή στη διαμεσολάβηση του ν. 3898/2010 (Α΄211)), καθώς και η προηγούμενη έγγραφη όχληση για αναπροσαρμογή χωρίς ανταπόκριση για την αυτή μίσθωση. Η υποβολή της αναφοράς δεν διακόπτει ούτε αναστέλλει τις προβλεπόμενες από το νόμο προθεσμίες για την άσκηση ενδίκου βοηθήματος.

6. Η Επιτροπή εξετάζει αντικειμενικά και αμερόληπτα τις υποθέσεις που άγονται ενώπιόν της με βάση την αρχή της εκατέρωθεν ακρόασης, κατά τρόπο ώστε να παρέχεται η δυνατότητα σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εκφράζουν εγγράφως ή προφορικά τις απόψεις τους και να ενημερώνονται για τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα που προσκομίζει το άλλο μέρος. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρίστανται στην Επιτροπή μετά ή διά δικηγόρου.

7. Εάν επιτευχθεί συμβιβασμός ως προς την αναπροσαρμογή του μισθώματος συντάσσεται Πρακτικό, το οποίο υπογράφεται από τα μέλη της Επιτροπής και τα εμπλεκόμενα μέρη ή τους νομίμους εκπροσώπους τους ή τους πληρεξούσιους δικηγόρους τους, επέχει θέση δικαστικού συμβιβασμού και αποτελεί τίτλο εκτελεστό. Διαφορετικά, η Επιτροπή εκδίδει Πόρισμα, αντίγραφο του οποίου λαμβάνουν τα μέρη, το οποίο εκφράζει την εκτίμησή της επί της υποθέσεως, καθώς και τη γνώμη της τυχόν μειοψηφίας. Το Πόρισμα της Επιτροπής λαμβάνεται υπόψη από τα Δικαστήρια και εκτιμάται ελεύθερα.

8. Συμβιβασμός επί του μισθώματος που επιτυγχάνεται από τα μέρη χωρίς να έχει υποβληθεί στην Επιτροπή σχετική αναφορά ή πριν από την ακρόαση μπορεί να επικυρώνεται από αυτή με την υποβολή υπογεγραμμένου από τα μέρη Πρακτικού. Το επικυρωμένο από την Επιτροπή Πρακτικό επέχει θέση δικαστικού συμβιβασμού και αποτελεί τίτλο εκτελεστό.

9. Η έναρξη της διαδικασίας για επίτευξη συμβιβασμού δεν μπορεί να υπερβαίνει τις είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αναφοράς σύμφωνα με την παράγραφο 5. Εντός 20 εργάσιμων ημερών από την ολοκλήρωση της διαδικασίας διακανονισμού και εφόσον δεν έχει επιτευχθεί συμβιβασμός η Επιτροπή υποχρεούται να εκδώσει πόρισμα σύμφωνα με την παράγραφο 7.

10. Στη διαδικασία του παρόντος άρθρου υπάγονται και μισθώσεις των π.δ 715/79 (Α΄ 212) και π.δ 19/19.11.1932 (Α΄409). Η επίτευξη συμβιβασμού και η εφαρμογή του Πρακτικού Συμβιβασμού από τον εκμισθωτή ή μισθωτή που υπάγεται στις ανωτέρω διατάξεις δεν απαιτεί έγκριση από άλλη Αρχή ή φορέα.»

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki