Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Αδυναμία πλρωμών και στα εμπορικά κέντρα

xeirapsiaΔύσκολοι καιροί για εμπορικά κέντρα.  Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η επόμενη μεγάλη κρίση στο χώρο θα προέλθει από την αδυναμία συντήρησης  των πολυκαταστημάτων .Δεν αποκλείουν μάλιστα το ενδεχόμενο ο κλάδος να βρεθεί σε διαδικασίες συγκέντρωσης τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Λίγο ώς πολύ η Ελλάδα θα ακολουθήσει την τάση που διαμορφώνεται μετά την περίοδο 2007-08 στην ιταλική και τη γαλλική αγορά, υποστηρίζει παράγοντας του κλάδου, ο οποίος προβλέπει νέα σημαντική πτώση στα μισθώματα όχι μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται μέσα στα εμπορικά κέντρα αλλά και σε αυτά που βρίσκονται σε εμπορικές πιάτσες. Ηδη σε εμπορικές περιοχές της Αθήνας (Ερμού, Βαλαωρίτου) έμποροι διαπραγματεύονται με τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και πετυχαίνουν μείωση του μισθώματος μέχρι 20%. Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες η κατάσταση είναι ακόμη πιο σφιχτή σε Πάτρα, Λάρισα και την περίμετρο της Θεσσαλονίκης.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ:Ρυθμιστές τα δίκτυα

grafeiaΟ επανακαθορισμός της πολιτικής ανάπτυξης των εμπορικών δικτύων από μεγάλες αλυσίδες του εμπορίου , των υπηρεσιών ακόμα και των τραπεζών αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την αγορά εμπορικών χώρων σε μικρές ή περιφερειακές αγορές. Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη μεγάλες τράπεζες εξετάζουν το ενδεχόμενο περιορισμό του δικτύου υποκαταστημάτων τους ενώ σε ανάλογες αποφάσεις φαίνεται ότι έχουν καταλήξει και αρκετές εμπορικές αλυσίδες που θεωρούν ότι η υποχώρηση των λιανικών πωλήσεων που έχει καταγραφεί από το φθινόπωρο στην αγορά όχι μόνο δεν επιτρέπει την δημιουργία νέων σημείων πώλησης αλλά αντίθετα επιβάλλει τον περιορισμό των ήδη υπαρχόντων. Στόχος , των κινήσεων αυτών είναι ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους και η συγκέντρωση του ενδιαφέροντος σε περιοχές υψηλού εμπορικού ενδιαφέροντος . Στα πλαίσια αυτά ήδη οι τράπεζες έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτες χώρων που έχουν μισθώσει για την λειτουργία υποκαταστημάτων τους προκειμένου να επαναπροσδιορίσουν το ύψος του ενοικίου. Δεν είναι μάλιστα λίγες οι περιπτώσεις κυρίως σε μισθώσεις χώρων που θα λήξουν στο επόμενο δωδεκάμηνο που δεν θα ανανεωθούν αν δεν επιτευχθεί μείωση του μισθώματος που θα κρίνεται ικανοποιητική.
Το δίκτυο των υποκαταστημάτων των τραπεζών έγινε με κυρίαρχο κριτήριο τον ανταγωνισμό και όχι τις δυνατότητες που παρουσιάζουν οι επιμέρους αγορές. Αυτό έχει ως συνέπεια να υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις ενώ από την άλλη πλευρά τα περισσότερα μισθώματα κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σχέση με αυτά που επικρατούν σήμερα στην αγορά. Στα πλαίσια αυτά , τα περισσότερα τραπεζικά ιδρύματα εξετάζουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για να προσαρμόσουν το κόστος στα νέα δεδομένα της αγοράς. Σε περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό τότε δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να μη ανανεώσουν τις συμβάσεις. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι ζητούν μείωση του μισθώματος ακόμα και από θυγατρικές τους στην ιδιοκτησία των οποίων βρίσκονται τα καταστήματα που χρησιμοποιούν.Το πρόβλημα αυτό δεν πρόκειται να απασχολήσει κεντρικές εμπορικές αγορές αλλά περιφερειακές αγορές στις οποίες ήδη η ζήτηση για μισθώσεις εμπορικών χώρων είναι περιορισμένη».
Το σίγουρο είναι ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης των επιχειρήσεων που βασίζονται σε σημεία πώλησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους έχουν περιορισθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πιο σημαντικοί παίκτες έχουν παρουσία σε όλες τις αγορές με εμπορικό ενδιαφέρον και επομένως έχουν βγει ήδη από την αγορά ενώ από την άλλη πλευρά δεν εμφανίζονται καινούργιοι όμιλοι οι οποίοι θα ξεκινήσουν το «κτίσιμο» εμπορικού δικτύου. Αυτό πρακτικά θα οδηγήσει στην διάρκεια της επόμενης διετίας στην αύξηση της προσφοράς και στην μείωση των μισθωμάτων εμπορικών χώρων.

Ο Μάρτιος των λουκέτων

grafima2Τον επόμενο μήνα δεν αποκλείεται να  κάνουν την εμφάνιση τους τα πρώτα  λουκέτα απο εμπορικές επιχειρήσεις αλλά και καταστήματα. Με τη λήξη της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων έκλεισε ο κύκλος της τελευταίας ελπίδας εκατοντάδων μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων να αποκτήσουν ρευστότητα και να αντιμετωπίσουν τη πιστωτική ασφυξία στην οποία τους καταδίκασαν οι τράπεζες. Όσοι τα κατάφεραν θα επιβιώσουν οι υπόλοιποι...
Η κατάσταση αυτή , θα προκαλέσει και ασφυτικτικά προβλήματα στην αγορά καταστημάτων καθώς οι πιέσεις που δέχονται οι ιδιοκτήτες για μείωση του μισθώματος άνω και του 20% είναι μεγάλες ενώ ιδοκτήτες με καταστήματα που βρίσκονται σε παράπλευρους δρόμους αρχίζουν να συνηθίζουν με την προοπτική να μείνει κενό το κατάστημα τους περισσότερο απο 12 μήνες.
Η πίεση στην αγορά εμπορικών χώρων αυξάνει και απο τις επιχειρήσεις που είναι μεν υγιείς αλλά προχωρούν σε κλείσμιο καταστημάτων που δεν κρίνονται αποδοτικά. Η κρίση έχει αγγίξει όλους τους εμπορικούς κλάδους.Για παράδειγμα στο κλάδο των επίπλων και του οικιακού εξοπλισμού δεν θα πρέπει να αποκελιστεί το ενδεχόμενο διακοπής των εργασιών αλλυσίδων ενώ στην αγορά των σουπερ μαρκετ οι περισσότερρες αλλυσίδες έχουν μπεί σε διαδικασία επαναδιαπραγμέτευσης του μισθώματος.

Δεν κτίζουν καταστήματα ούτε σε περιφερειακές αγορές

Το μοντέλο της παραδοσιακής οικοδομής με καταστήματα στο ισόγειο και κατοικίες στους ορόφους έχει ανατραπεί εδώ και αρκετά χρόνια στην Αθήνα. Σταδιακά όμως η ανατροπή περνά και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας καθώς η συγκέντρωση της αγοράς, η λειτουργία των εμπορικών κέντρων και των υπεραγορών και κυρίως η συρρίκνωση των συνοικιακών αγορών   έχει  επηρεάσει το καταναλωτικό πρότυπο συμπεριφορας.

Τα ΙΧ και η ψυχαγωγία ¨γονάτισαν¨την Συγγρού

grafima2Μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν ήταν λίγοι εκείνοι που χαρακτηριζαν την αγορά ακινήτων ως "παντός καιρού". Κοντολογίς ανεξάρτητα απο τη πορεία της οικονομίας η αγορά ακινήτων πήγαινε...
Η τελευταία κρίση ήλθε στην πραγματικότητα να ανατρέψει πολλές παραδοχές όσο αφορά στην αγορά με πρώτη και καλύτερη ότι η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα είναι στεγανοποιημένη. Τρανό παράδειγμα η Λεωφόρος Συγγρού.Δύσκολη αγορά , όσο αφορά στους χώρους καταστημάτων,  που βασίστηκε κατά κύριο λόγο στις επιχειρήσεις  εμπορίας και εισαγωγής ΙΧ αυτοκινήτων καθώς και ενοικιάσεως αυτοκίνήτων.Οι δύο αυτοι κλάδοι ανθούσαν παρά την μεγάλη συγκέντρωση που καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια. Όμως απο το 2008 , ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων είναι εκείνος ο οποίος κτυπήθηκε -μαζί με την οικοδομή-περισσότερο απο όλους απο τις συμπληγάδες της κρίσης. Ταύτοχρονα η κάμψη του τουρισμού αλλά και η ενίσχυση των μεγάλων παικτών της αγοράς ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων περιόρισε σημαντικά τα μερίδια αγοράς και του άλλου μεγάλου "πελάτη" των εμπορικών ακινήτων της Συγγρού, των εταιριών ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Σε περιόδους που η οικονομία δεν είναι σε περιβάλλον γενικεύμενης κρίσης και σύμφωνα με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς θα μπορουσε να ισχυριστεί κανείς ότι η χώροι αυτοί θα καταλαμβάνονταν απο εμπορικές επιχειρήσεις απο άλλους κλάδους. Στην πραγματικότητα με εξαίρεση δύο μεγαλους  χώρους οι οποίοι έχουν μισθωθεί τα τελευταία τρία χρόνια σε αλλυσίδες ηλεκτρικών ειδών καμία νέα εμπορική δραστηριότητα δεν αναπτύχθηκε στην περιοχή με ότι αυτό σημαίνει για την αγορά εμπορικών χώρων. Σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις σχετικά με την διαθεσιμότητα εμπορικών χώρων , στην Συγγρού τα ποσοστα ξεπερνούν το 30% που είναι ίσως το υψηλότερο για την Αττική , όσο αφορά σε εμπορικούς χώρους μεγάλων οδικών αρτηριών. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Συγγρού είναι μία αγορά με ιδιαίτερότητες καθώς το γεγονός ότι πρόκειται για οδική αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας με περιορισμένους χώρους στάθμευσης δεν επιτρέπει την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων, που θα μπορούσαν να καλύψουν την αυξημένη προσφορά που έχει καταγραφεί.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki