Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Πλούτος το Περιβάλλον

Με αφορμή τη , άτυπη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, η περιβαλλοντική οργάνωση WWF (Ελλάς) απευθύνει ανοιχτή επιστολή προς τους ηγέτες των κρατών της Ευρώπης, καλώντας τους να λάβουν επειγόντως αποφάσεις που να εξασφαλίζουν μια βιώσιμη περιβαλλοντικά και κοινωνικά διέξοδο τόσο για την Ελλάδα όσο και για τις υπόλοιπες χώρες που πλήττονται από την κρίση. Το WWF επισημαίνει ότι «η κρίση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αποκλειστικά δημοσιονομική καθώς αντανακλά ένα στρεβλό οικονομικό πρότυπο, το οποίο βασίζεται σε ένα υπερβολικά μοχλευμένο τραπεζικό σύστημα και στην κακή διαχείριση της εθνικής οικονομίας αλλά και των φυσικών πόρων. “Μια σπασμωδική και απερίσκεπτη επιστροφή στο σημερινό και μη βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο, δηλώνει ανάμεσα σε άλλα ο διευθυντής του WWF Ελλάς .

"Ειδικά για την Ελλάδα, όπου η περιβαλλοντική διάσταση των μέτρων του Μνημονίου είναι εμφανώς αρνητική, είναι ευκαιρία να δούμε πως ο πραγματικός πλούτος της χώρας είναι το περιβάλλον και οι φυσικοί μας πόροι και πως η καταστροφή τους υποσκάπτει τις ίδιες τις προοπτικές της χώρας για οικονομική βιωσιμότητα και περιβαλλοντική καινοτομία, αλλά και την υγεία και ποιότητα ζωής όλων», καταλήγει. Η ανοιχτή επιστολή καλεί τα κράτη της Ευρώπης, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωβουλή να δεσμευθούν για τη διαμόρφωση νέων οικονομικών αρχών, αλλά και πολιτικών που θα υποστηρίζουν και δεν θα καταστρέφουν τη βιοποικιλότητα. Συγκεκριμένα, το WWF προτείνει: Ένταξη δεικτών αειφορίας στα πακέτα οικονομικής στήριξης που διαμορφώνονται για οικονομικά προβληματικές χώρες, όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία. Τέλος στις περιβαλλοντικά καταστροφικές επιδοτήσεις και αναπροσανατολισμός αυτών των πόρων προς την αειφορία και επενδύσεις με υψηλό δείκτη βιωσιμότητας. Περικοπή στις επενδύσεις σε υποδομές υψηλής έντασης άνθρακα. Ισχυροποίηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, αυξάνοντας το ποσοστό μείωσης εκπομπών από 20% σε 30% για το 2020 και υιοθέτηση Οδηγίας για την ενεργειακή αποδοτικότητα, που θα εξασφαλίζει την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης ενέργειας κατά 20% στην τελική κατανάλωση. Τέλος, προτείνει αναπροσανατολισμό του προϋπολογισμού της Ε.Ε. με κατεύθυνση "πράσινες" πολιτικές.

ΠΗΓΗ: Αυγή

Ο λογαριασμός που έρχεται

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η παγκόσμια οικονομία τον επόμενο αιώνα είναι η πληρωμή του λογαριασμού …της μεγέθυνσης της. Ενός λογαριασμού που προκλήθηκε από την επιλογή (;) να αγνοηθεί η βασική παραδοχή όλων των κλασσικών οικονομολόγων σύμφωνα με την οποία : οι πόροι του πλανήτη είναι πεπερασμένοι και ο ρόλος της πολιτικής είναι να αποφασίζει τις προτεραιότητες . Φαίνεται , ότι στην διαδικασία της επιλογής , η ανάγκη για μεγαλύτερη –και ενδεχομένως φτηνότερη- παραγωγή υπερίσχυσε του αυτονόητου καθήκοντος για την προστασία του «οικοπέδου» που προσφέρει την παραγωγή. Ο λογαριασμός αυτής της σχεδόν αυτοκαταστροφικής επιλογής φέρει τον τίτλο: « κλιματικές αλλαγές» και ήδη έχει αρχίσει να απασχολεί όχι μόνο την επιστημονική κοινότητα αλλά και δεκάδες εκατομμύριων απλών καθημερινών ανθρώπων οι οποίοι θεωρούν ότι είναι παροδικοί διαχειριστές και όχι αιώνιοι ιδιοκτήτες του πλανήτη. Το φάσμα των οικονομικών επιπτώσεων από τη βίαιη αλλαγή του κλίματος , σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι τεράστιο αφού το «κοκτέιλ» περιέχει:

-αύξηση των τιμών στα τρόφιμα λόγω της συρρίκνωσης της γεωργικής παραγωγής

- υψηλό κόστος ενέργειας

- μεγαλύτερα δημοσιονομικά ελλείμματα.

Για ορισμένες μάλιστα οικονομίες η προοπτική ακόμα και της χρεοκοπίας δεν είναι και τόσο απίθανη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα πρώτα σημάδια των αλλαγών αυτών έχουν γίνει ήδη φανερά. Ήδη η παγκόσμια μέση θερμοκρασία ανέβηκε κατά 0,7 βαθμούς Κελσίου ανάμεσα στο 1906 και το 2005 και τα υπάρχοντα αέρια του θερμοκηπίου αναμένεται να αυξηθούν ακόμα περισσότερο κατά τις ερχόμενες δεκαετίες προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις στις κλιματολογικές συνθήκες του πλανήτη.. Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί προβλέπουν ότι οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, αν δεν ληφθούν μέτρα πολιτικής, θα οδηγήσουν σε παγκόσμια αύξηση της μέσης θερμοκρασίας από 1,1 έως και 6,4 βαθμούς Κελσίου μέχρι το 2100. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στη θερμοκρασία αναμένεται να εμφανιστούν στην Βόρειο Αμερική, στη Ευρώπη και τη Ασία. Αυτό με την σειρά του θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές και στο παγκόσμιο μοντέλο της βροχόπτωσης, με πιο άμεσο αποτέλεσμα πολλές περιοχές που είναι ήδη ξηρές να γίνονται ξηρότερες. Αυτό με την σειρά του θα επηρεάσει τα αποθέματα νερού. Άλλες περιοχές όμως θα κινδυνεύσουν από πλημμύρες που θα οφείλονται είτε σε σφοδρές βροχοπτώσεις είτε στην άνοδο της στάθμης των θαλασσών. Ακραία καιρικά φαινόμενα όπως τυφώνες, πλημμύρες και ξηρασίες αναμένεται να πλήξουν κυρίως την Αφρική, την Ασία και την Καραϊβική. Έχουν διατυπωθεί και ιδιαίτερα απαισιόδοξα σενάρια όπως :η αλλαγή πορείας προς τα πίσω του «Ρεύματος του Κόλπου του Μεξικού» αλλά και μεγάλης έκτασης καταστροφές της τούνδρας στη Ρωσία, τον Καναδά και την Κίνα Ο οικονομικός απολογισμός. Οι κλιματικές αλλαγές εκτιμάται ότι θα έχουν και την οικονομική τους διάσταση τόσο σε μακροοικονομικό όσο και σε επίπεδο επιμέρους αγορών .

Σύμφωνα με στοιχεία κορυφαίων οικονομικών οργανισμών ο λογαριασμός των κλιματολογικών αλλαγών μπορεί να περιλαμβάνει:

-Συρρίκνωση της παραγωγής σε δραστηριότητες όπως: η γεωργία, η αλιεία και ο τουρισμός. -Δημοσιονομικό κόστος από την άνοδο της στάθμης του νερού και την αυξημένη συχνότητα των πλημμυρών

-Αύξηση της μετανάστευσης και τοπικών εντάσεων και διαμαχών, που θα είναι αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών και των ακραίων καιρικών φαινόμενων στις συγκεκριμένες περιοχές του πλανήτη.

-Δημοσιονομικό κόστος που θα έχει την μορφή είτε του περιορισμού των φορολογικών εσόδων είτε της αύξησης των δημοσίων δαπανών για την αποκατάσταση των ζημιών από τις φυσικές καταστροφές ή για την εφαρμογή προληπτικών μέτρων προκειμένου να αποτραπούν ή και να περιορισθεί η έκταση των καταστροφών.

-Αύξηση του κόστους παραγωγής λόγω επενδύσεων που θα αποσκοπούν στην μείωση των εκπομπών αερίων. -Προβλήματα στο ισοζύγιο πληρωμών ορισμένων χωρών, λόγω μείωσης των εξαγωγών και αύξησης των εισαγωγών τροφίμων και πρώτων υλών. -Κόστος αποκατάστασης ζημιών σε λιμάνια και υποδομές μεταφοράς ( δρόμοι κλπ).

Μία τέτοια προοπτική μπορεί να έχει άμεσες επιπτώσεις και στο διεθνές αλλά και το τοπικό εμπόριο. Αν και προς το παρόν, οι μετρήσεις για τις επιπτώσεις των κλιματολογικών αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό αβεβαιότητας εντούτοις όλες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το οικονομικό κόστος τους θα είναι σημαντικό. Για παράδειγμα πρόσφατη έκθεση διατυπώνεται η εκτίμηση ότι το κόστος των κλιματολογικών αλλαγών θα φτάσει από το 1-2% του ΑΕΠ έως το 2050, 2-8% έως το 2100 στο 5-14% έως το 2200

SOS για μία ανάσα πράσινου

Υπογραφές συγκεντρώνει η MOnuMENTA για τον χαρακτηρισμό του πρώην 401 Στρατιωτικού Νοσοκομείου, στη συνέχεια του Πάρκου Ελευθερίας, ενός μοναδικού μνημειακού συνόλου λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, πολεοδομικής, ιστορικής και κοινωνικής του αξίας ως διατηρητέου. Δημιουργήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του τον 19ο και στις αρχές του 20ού αιώνα και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα στρατιωτικής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας. Κτήρια και αιωνόβια δέντρα δημιουργούν μια πραγματική όαση στην πυκνοδομημένη περιοχή. Η ΜOnuMENTA, όπως και άλλοι φορείς, προσπαθεί για τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέου μνημείου τόσο του συνόλου των κτηρίων όσο και του περιβάλλοντος χώρου τους. Το 2009 ζήτησε τον χαρακτηρισμό του από το υπουργείου Πολιτισμού, ενώ το 2010 προσέφυγε στο ΣτΕ προκειμένου να ακυρωθεί η απόφαση της υπουργού ΥΠΕΚΑ Τίνας Μπιρμπίλη που χαρακτήρισε διατηρητέα 7 από τα 14 κτήρια. Σε λίγες ημέρες το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟΤ θα εξετάσει τον χαρακτηρισμό ή μη του πρώην 401 Στρατιωτικού Νοσοκομείου, το οποίο ανήκει στην Εκκλησία της Ελλάδος.

Ενεργειακό λήφτινγκ 107 εκατ

Υπογράφηκε από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, , η προκήρυξη του προγράμματος “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ” για χρηματοδότηση παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας που υλοποιούνται από τους Δήμους. Η σχετική Πρόσκληση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ΕπιχειρησιακούΠρογράμματος Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη και προβλέπει απλουστευμένες διαδικασίες αξιολόγησης, προκειμένου να καταστεί δυνατή η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των Δήμων στο Πρόγραμμα. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού, με εξαίρεση όσους χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα ‘ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ Ι’. Οι παρεμβάσεις αφορούν τους άξονες:

Α. Παρεμβάσεις σε κτίρια και υποδομές (ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, ενεργειακή αναβάθμιση των Η/Μ εγκαταστάσεων, αναβάθμιση του συστήματος φυσικού τεχνητού φωτισμού και εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης) και

Β. Υποστηρικτικές και λοιπές δράσεις (υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου, τεχνικές μελέτες, μελέτες ενεργειακής απόδοσης, ενεργειακές επιθεωρήσεις και δράσεις δημοσιότητας). Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος ανέρχεται σε 107 εκ. ευρώ. Οι προτάσεις που θα ενταχθούν θα χρηματοδοτηθούν κατά 70% από τους πόρους του Προγράμματος και κατά 30% από την ίδια συμμετοχή των Δήμων. Ο μέγιστος επιλέξιμος συνολικός προϋπολογισμός της πρότασης για κάθε Δήμο έχει ως εξής:

-για Δήμους με πληθυσμό 1-10.000 κατοίκους, π/υ έως 200.000 ευρώ

- για Δήμους με πληθυσμό 10.001 -45.000 κατοίκους, π/υ έως 400.000 ευρώ

- για Δήμους με πληθυσμό 45.001-90.000 κατοίκους, π/υ έως 600.000 ευρώ

-για Δήμους με πληθυσμό 90.001-150.000 κατοίκους, π/υ έως 800.000 ευρώ

- για Δήμους με πληθυσμό 150.001-300.000 κατοίκους, π/υ έως 1.500.000 ευρώ

- για Δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από 300.001 κατοίκους, π/υ έως 3.000.000 ευρώ

Οι ανωτέρω πληθυσμοί αφορούν στον πληθυσμό των Δήμων μη συμπεριλαμβανομένου του πληθυσμού των Δημοτικών Ενοτήτων που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ». Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προτάσεων ορίζεται στις 30 Ιουνίου 2012.

Πεντελικές κωλοτούμπες

Με τροποποίηση που κατέθεσε ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γ. Παπακωνσταντίνου, εκτάσεις της Εκκλησίας εξαιρούνται ρητώς της νομοθετική διάταξης, με την οποία επιτρέπεται στο κράτος να αποβάλει τους παρανόμως διακατέχοντες ακίνητα του Δημοσίου για τις ανάγκες του προγράμματος ΗΛΙΟΣ. Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, η διάταξη για τη δυνατότητα αποβολής, η οποία έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για το Ελληνικό και το Πρόγραμμα ΗΛΙΟΣ, αφορά μόνο τους παρανόμως διακατέχοντες, στους οποίους δεν ανήκει η Εκκλησία της Ελλάδος. Παρ' όλα αυτά και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, ο υπουργός προχώρησε στη νομοτεχνική βελτίωση των σχετικών διατάξεων και ρητά πλέον αναφέρεται ότι εξαιρείται από αυτή τη διαδικασία η Εκκλησία της Ελλάδος. Επίσης, όπως είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η συγκεκριμένη διάταξη δεν σχετίζεται με τη Μονή της Πεντέλης, διαβεβαιώνοντας ότι σε περίπτωση που υπάρξει αίτημα από την πλευρά της, αυτό θα εξεταστεί. Πάντως, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαπας έσπευσε να προειδοποιήσει την κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, «να μη φέρει αιφνιδιαστικά καμία διάταξη που να αφορά θέμα επένδυσης της Εκκλησίας της Ελλάδος σε φωτοβολταϊκά, αν δεν προηγηθεί διεξοδική συζήτηση στη Βουλή».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki