Με αργό και αβέβαιο βηματισμό προχωρεί η κυβέρνηση στην «αξιοποίηση» του παραλιακού μετώπου της Αθήνας, από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο.Ο νέος αναπτυξιακός νόμος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση εδώ και περίπου πέντε μήνες ενώ πληθαινουν οι αντιδράσεις πολιτών που εναντιώνονται στη «δημοπράτηση» της παράκτιας ζώνης Τα σχέδια της κυβέρνησης για "αξιοποίηση" του παράκτιου μετώπου της Αττικής, από το ΣΕΦ μέχρι το Σούνιο, με διαδικασίες fast track, συζητήθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Είναι ενδεικτικός ο τρόπος που ο περιφερειάρχης χαρακτήρισε τις προβλέψεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, με το οποίο συγκροτείται "Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε." για 50 χρόνια με αποστολή να παρέμβει σε 45 χλμ. ακτογραμμής της Αττικής και να παραχωρεί μέσω ΣΔΙΤ παραθαλάσσιες εκτάσεις. Ο Γ. Σγουρός υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο χρηματοδοτεί τη "μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που έχει γνωρίσει η χώρα", ότι η ανάπλαση της περιοχής "από ουτοπία μπορεί να μετατραπεί σε απτή πραγματικότητα" και "να προσελκύσει ξένους επενδυτές". Το μόνο που ζήτησε ο περιφερειάρχης ήταν να μπει και η Περιφέρεια Αττικής στον φορέα διαχείρισης του παραλιακού μετώπου.
Τις έντονες ανησυχίες των τοπικών κοινωνιών περιέγραψαν, βουλευτές αλλά και δήμαρχοι της περιοχής. "Όποια αναπτυξιακή πρόταση αναπτυχθεί, πρέπει να γίνει για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αθήνας και όχι των μεγάλων επενδυτών" τόνισε ο δήμαρχος Σαρωνικού Πέτρος Φιλίππου. "Δεν έχει ανάγκη η παραλία προσέλκυσης μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων. Χρειάζεται να μην κάνουμε περαιτέρω ζημιά, είπε ο δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης Χρήστος Κορτζίδης. Την αντίθεση του δήμου Μοσχάτου - Ταύρου στα σχέδια για δημιουργία μεγάλου λιμανιού για κρουαζιερόπλοια εξέφρασε ο δήμαρχος Ανδρέας Ευθυμίου.
Προβληματισμό προκαλεί και η υπό σύσταση Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε. Για το νέο «εργαλείο» αξιοποίησης του ελληνικού Δημοσίου αιτιάσεις προβάλλουν θεσμικοί φορείς όπως η Οικονομική Κοινωνική Επιτροπή, επισημαίνοντας ότι σημαντικά θέματα όπως η διάρθρωση της εταιρείας, οι θέσεις προσωπικού, τα αναγκαία προσόντα πρόσληψης και οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού παραπέμπονται προς ρύθμιση σε ΚΥΑ των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης. Πρόκειται για δημόσια εταιρεία στην οποία μεταβιβάζεται αγνώστου αξίας δημόσια περιουσία, «εξαιρείται από τις διατάξεις του δημοσίου τομέα» και ο αριθμός μελών του Δ.Σ. είναι από 5 έως 7 μέλη. Πάντως ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πρόσφατα ότι τα μέλη του Δ.Σ. θα δουλέψουν αμισθί. Η νέα εταιρεία θα μπορεί να κάνει απαλλοτριώσεις, αγορές, να αναθέτει μελέτες, έργα, να κάνει μισθώσεις και γενικά παραχωρήσεις χρήσης, ενώ θα επιδοτείται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ή από τον προϋπολογισμό. Από τη διαχείριση της Αττικό Παράκτιο Μέτωπο εξαιρούνται οι εκτάσεις του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παράκτιας ζώνης του Αγίου Κοσμά, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, του Αστέρα Βουλιαγμένης και των μαρινών Αλίμου και Γλυφάδας, τις οποίες διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. «Φιλέτα» της παραλιακής θεωρούνται το Φάληρο, όπου πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα να γίνει το νέο λιμάνι κρουαζιερόπλοιων, καθώς και η έκταση 1.500 στρεμμάτων της Αναβύσσου.