Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Περιβάλλον και ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Ενδιαφέρουσες απόψεις και σημαντικές παράμετροι της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναδείχθηκαν στην Ανοιχτή Συζήτηση με θέμα «Ηλεκτρονική Δημοκρατία και Περιβαλλοντική Διακυβέρνηση» που διοργάνωσαν το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων την Τετάρτη 23 Ιουνίου στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση,  που πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου  στην Ελλάδα  και της Αντιπροσωπείας  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ξεκίνησε  με χαιρετισμό του Αν. Διευθυντή του Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα κου Ιωάννη Κοκκάλα, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι ο «πολιορκητικός κριός» με τον οποίο οι πολίτες έχουν πλέον την δυνατότητα να εισέλθουν σε σημαντικούς τομείς του δημόσιου βίου, που επί χρόνια παρέμεναν ερμητικά κλειστοί.  Πρόσθεσε ότι στο μέλλον η συμμετοχική Δημοκρατία είτε θα ενισχύσει είτε θα «συγκρουστεί» με την αντιπροσωπευτική Δημοκρατία και τόνισε ότι τόσο οι θεματικές για τις οποίες γίνεται χρήση συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών, όσο και η πολιτική των εθνικών κυβερνήσεων πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τις επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωκοινοβουλίου. Ακολούθησε χαιρετισμός του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κου Ανδρέα Ανδρεόπουλου, ο οποίος επεσήμανε τη σημασία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως μιας διαδικασίας που αμβλύνει τις διαφορές και εξισώνει τους πολίτες και τόνισε τον κρίσιμο ρόλο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που «αν και άυλη, έχει πολύ απτή και ουσιαστική αποτίμηση σε όλους τους τομείς». Τέλος, η  Διευθύντρια του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS κα Άννυ Μητροπούλου τόνισε στο χαιρετισμό της ότι  αν και πολύτιμο εργαλείο με σημαντικές δυνατότητες, η συμμετοχή των πολιτών σε διαδικασίες Ηλεκτρονικής Συμμετοχής δεν πρέπει να τους επαναπαύει ώστε  να αποτελεί το άλλοθί τους για μη περαιτέρω δράση, αλλά αντίθετα να τους καθιστά πιο ενημερωμένους, ενεργούς και ουσιαστικούς στις διεκδικήσεις τους.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε η κα Μαρία Κανελλοπούλου, Προϊσταμένη Τμήματος Ενημερωτικών Δράσεων – Τεκμηρίωσης και Συντονισμού Δικτύων, Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, η οποία αναφέρθηκε εκτενώς στο άρθρο 11.4 της Συνθήκης της Λισαβόνας, με το οποίο εισάγεται η συμμετοχή της Κοινωνίας των Πολιτών στη διαμόρφωση των πολιτικών της  Ε.Ε., στις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις που προαπαιτούνται για την προώθηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιας πρωτοβουλίας πολιτών.
Ακολούθησε η τοποθέτηση του κου Νίκου Δρανδάκη, εκπροσώπου SYNC, ο οποίος φώτισε μια ενδιαφέρουσα δυνατότητα  των διαδικτυακών μέσων, που θα μπορούσε να αποτελέσει την μετεξέλιξή τους : όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «αν και έχουμε την τάση να μεταφέρουμε στο διαδίκτυο παλιές πρακτικές διεκδικήσεων, το μέσο αυτό έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική,  καθώς οι πολίτες μπορούν μέσα από τη χρήση του να αυτοεξυπηρετούνται, να αυτοοργανώνονται, να παράγουν οι ίδιοι έργο κι όχι απλά να διατυπώνουν αιτήματα». Με βάση αυτή την προοπτική ο κος Δρανδάκης επεσήμανε επίσης την σημασία της ελεύθερης  πρόσβασης των πολιτών στις δημόσιες πληροφορίες και αναφέρθηκε στην σχετική κίνηση «Δημόσια Δεδομένα – Δικά μας Δεδομένα».
Ο Δρ. Δημήτρης Γκούσκος, Λέκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών αναφέρθηκε στη μετάβαση από τα παραδοσιακά σχήματα αντιπροσώπευσης, στην ενεργοποίηση των πολιτών και τόνισε την σημασία της ορθολογικής χρήσης των τεχνολογιών. Ο κος Γκούσκος δήλωσε ότι «οι καλές πρακτικές πρέπει να είναι πάνω από τις τεχνολογίες» και ανέλυσε  πεδία στα οποία οφείλουν να στοχεύσουν οι τεχνολογικές κατευθύνσεις, όπως τον μετασχηματισμό της γνώσης σε γνώμη, την προάσπιση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας, την σύνθεση των απόψεων κ.λ.π.
Ακολούθησαν παρουσιάσεις 2 Ευρωπαϊκών έργων συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών: Η κα Άννα Τριανταφύλλου, από την ATC, Υπεύθυνη  Έργου eMPOWER αναφέρθηκε στο σκοπό,  την έννοια και τα οφέλη της ηλεκτρονικής συμμετοχής , επικεντρώνοντας ιδιαίτερα στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών eMPOWER, το οποίο στοχεύει στην ενδυνάμωση της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών σε κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα όπως Κλιματική Αλλαγή, Βιοποικιλότητα, Διαχείριση Υδατικών Πόρων, Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί, Υδράργυρος και Διαχείριση Αποβλήτων. Η κα Εβίκα Καραμαγκιόλη Υπεύθυνη Έργου u@marenostrum, αφού έκανε μια σύντομη περιήγηση στα διεθνή νομοθετικά κείμενα που προώθησαν την συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση πολιτικών (Διακήρυξη του Ρίο, Συνθήκη του Άαρχους κ.λ.), αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία u@marenostrum και στα εργαλεία που αυτή χρησιμοποιεί για την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών στο πεδίο της προστασίας των υδατικών πόρων.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε Συζήτηση Στρογγυλής Τράπεζας με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Τύπου, Περιβαλλοντικών Οργανώσεων και Κινήσεων Πολιτών. Η συζήτηση, που συντόνισε ο Διευθυντής του Τμήματος Πληροφορικής Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων κος Τάκης Μάντης, ξεκίνησε με την τοποθέτηση του Δημοσιογράφου Δημήτρη Πάππα από το TVXS, ο οποίος αναφέρθηκε αφενός  στην δυσπιστία και απροθυμία με την οποία αντιμετωπίζουν συχνά οι πολίτες πρωτοβουλίες Ηλεκτρονικής Συμμετοχής και αφετέρου στο ρόλο που αναλογεί στα ΜΜΕ να αναδείξουν ζητήματα στα οποία το κοινό μπορεί και πρέπει να πάρει θέση και να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη «όσμωση μεταξύ δημοσιογράφων και πολιτών». H Υπεύθυνη Τύπου & Επικοινωνίας του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS κα Λουκία Καλαϊτζή αναφέρθηκε σε επιτυχημένα παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στα οποία η συσπείρωση και συμμετοχή των πολιτών σε πρωτοβουλίες Ηλεκτρονικής Συμμετοχής υπήρξε μαζική και τόνισε τη σημασία της ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των πολιτών που συμμετέχουν σε αντίστοιχες δράσεις, στον αντίποδα της νομοτελειακής απάθειας με την οποία οι πολίτες αντιμετωπίζουν τα παραδοσιακά συστήματα αντιπροσώπευσης. Τέλος ο Δρ. ΕΜΠ Ηλίας Γιαννίρης, Πολεοδόμος-Χωροτάκτης, Μέλος Συντονιστικής Επιτροπής Ελεύθερων Χώρων Αθήνας – Αττικής, Μέλος Παναττικού Δικτύου Κινημάτων Πόλης και Ενεργών Πολιτών τόνισε ότι οι κινήσεις πολιτών, έχοντας κατακτήσει τη συλλογικότητα και λειτουργώντας υπερκομματικά, εμφανίζονται συχνά πιο ώριμες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, ενώ παράλληλα υπογράμμισε τη σημασία του φυσικού τρόπου συλλογής υπογραφών και αναφέρθηκε σε δράσεις πολιτών για τη διαμόρφωση Ελεύθερων Χώρων στην Αθήνα.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με το κοινό, πάνω στα ζητήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της νέας συμμετοχικής διαδικασίας, τις ασάφειες και τα ελλείμματα της,  αλλά και τις ανεξερεύνητες ενδεχομένως  δυνατότητές της, την προοπτική και την μετεξέλιξή της και ολοκληρώθηκε με συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών πάνω σε κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου eMPOWER.

ΥΠΕΚΑ: Μέτρα για τις πλημμύρες

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την Αξιολόγηση και Διαχείριση των Κινδύνων Πλημμύρας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με την ΚΥΑ ενσωματώνονται στο Εθνικό Δίκαιο οι διατάξεις της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 και δημιουργείται το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο ώστε με την αξιολόγηση και τη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας, να μειώνονται οι αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, το περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά και τις οικονομικές δραστηριότητες που συνδέονται με τις πλημμύρες.
Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή της ΚΥΑ είναι η Ειδική Γραμματεία Υδάτων του ΥΠΕΚΑ, η οποία σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Υδάτων των Περιφερειών, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και ενδεχομένως και με άλλα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, καταρτίζει το Εθνικό Πρόγραμμα Διαχείρισης των Κινδύνων Πλημμύρας και παρακολουθεί την εφαρμογή του
Με το Εθνικό αυτό Πρόγραμμα
1. Καθορίζονται οι βασικοί άξονες για την πρόληψη, προστασία, μετριασμό και ετοιμότητα από τους κινδύνους πλημμύρας καθώς και το πλαίσιο των μέτρων αποκατάστασης των ζημιών στο περιβάλλον
2. Προσδιορίζονται οι προτεραιότητες και οι στόχοι για τη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας καθώς και τα γενικά μέτρα επίτευξης αυτών των στόχων,
3. Καθορίζονται οι στρατηγικές κατευθύνσεις για το συντονισμό του Εθνικού Προγράμματος Διαχείρισης των Κινδύνων Πλημμύρας με την ευρύτερη Διαχείριση των Υδατικών Πόρων που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τα Νερά.
Το Εθνικό Πρόγραμμα υλοποιείται σε τρία στάδια:
• Μέχρι το τέλος του 2011 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η προκαταρκτική εκτίμηση των κινδύνων πλημμύρας για τις λεκάνες απορροής ποταμών και να έχουν προσδιορισθεί οι ζώνες με σοβαρή πιθανότητα πλημμύρας.
• Σε περιοχές, στις οποίες υφίστανται όντως κίνδυνοι για ζημιές από πλημμύρες, θα εκπονηθούν μέχρι το τέλος του 2013, χάρτες επικινδυνότητας και χάρτες κινδύνων πλημμύρας, στους οποίους θα αποτυπώνονται οι αρνητικές συνέπειες των πλημμυρών.
• Τέλος, το αργότερο μέχρι το 2015, για τις περιοχές αυτές θα έχουν καταρτιστεί σχέδια διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας. Τα σχέδια διαχείρισης θα περιλαμβάνουν μέτρα για τη μείωση της πιθανότητας πλημμύρας και τον περιορισμό των πιθανών της επιπτώσεων. Τα σχέδια θα καλύπτουν όλες τις φάσεις του κύκλου διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας και θα εστιάζονται στην πρόληψη (όπως πρόληψη των ζημιών από πλημμύρες, με την αποφυγή κατασκευής οικιών και βιομηχανιών σε περιοχές που απειλούνται σήμερα ή που θα απειληθούν στο μέλλον από πλημμύρες ή προσαρμογή των μελλοντικών αναπτυξιακών προγραμμάτων στους κινδύνους πλημμύρας), την προστασία (με τη λήψη μέτρων μείωσης της πιθανότητας πλημμυρών ή/και περιορισμού των επιπτώσεων των πλημμυρών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες όπως π.χ. με αποκατάσταση κατακλυζόμενων περιοχών και υγρότοπων) και την ετοιμότητα (π.χ. μέσω της παροχής οδηγιών στο κοινό σχετικά με το τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση πλημμύρας).
Τα τρία αυτά στάδια θα επαναλαμβάνονται σε εξαετείς κύκλους, ώστε να εξασφαλιστεί η συνεκτίμηση των μακροπρόθεσμων εξελίξεων.
Στις περιπτώσεις διεθνών λεκανών απορροής ποταμών, είναι αναγκαίος ο συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων χωρών για να μην μετατεθούν τα προβλήματα από τη μια περιοχή στην άλλη. Προσφάτως υπεγράφη κοινή δήλωση ανάμεσα στην Υπουργό ΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Δασών της Τουρκίας, Veysel Eroglou, με την οποία δρομολογείται η κατά προτεραιότητα εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου για τις πλημμύρες στην περιοχή του Έβρου, και καταβάλλεται προσπάθεια για μια τριμερή (μεταξύ Ελλάδας, Τουρκίας και Βουλγαρίας) συνεργασία στο θέμα. Άμεσα θα ορισθεί η Κοινή Επιτροπή για τον Έβρο που προβλέπεται στην Κοινή Ανακοίνωση Ελλάδας Τουρκίας και επίκειται συνάντηση του Ειδικού Γραμματέα Υδάτων κ. Ανδρέα Ανδρεαδάκη με τον αρμόδιο υφυπουργό της Τουρκίας.

ΧΑΝΙΑ : Λειψυδρία παραμονεύει

Να κηρυχθεί άμεσα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο νομός Χανίων, εξαιτίας του προβλήματος λειψυδρίας που αντιμετωπίζει με τη σημαντική μείωση των υδάτινων αποθεμάτων του, πρότεινε χθες, κατά την έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Ανάπτυξης Δυτικής Κρήτης, ο περιφερειάρχης Κρήτης . Παράλληλα, εισηγήθηκε να συγκληθεί άμεσα το νομαρχιακό συμβούλιο Χανίων, προκειμένου να επικυρώσει την πρότασή του. Eπεσήμανε την ανάγκη για άμεση αξιοποίηση των πηγών του Στύλου, δεδομένου ότι σημαντικές ποσότητες νερού "χάνονται" στη θάλασσα! Τόνισε ότι, μέχρι τη λήξη της θητείας του στην περιφέρεια Κρήτης, θα έχει δρομολογήσει έργα για μόνιμη αντιμετώπιση της λειψυδρίας, μέσα από ένα πρόγραμμα ορθολογικής διαχείρισης των υδατίνων πόρων. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, υπήρξαν εντάσεις με δημάρχους και υπηρεσιακούς παράγοντες να καταγγέλλουν παράνομες αντλήσεις νερού από τις πηγές που διαχειρίζεται ο ΟΑΔΥΚ. Όπως είπε ο νομάρχης Χανίων θα πρέπει, με κάθε τρόπο, να στηριχθούν οι περιοχές που, το τελευταίο διάστημα, αντιμετωπίζουν πρόβλημα είτε ύδρευσης είτε άρδευσης.

Α.Αττική : Τεστ για το νερό σε 44 Δήμους

Ολοκληρώθηκε από την Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής σε συνεργασία με διαπιστευμένο εργαστήριο το πρόγραμμα ελέγχου της ποιότητας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης στους 44 Δήμους και Κοινότητες της Ανατολικής Αττικής. Το πρόγραμμα περιελάμβανε δειγματοληψίες νερού για χημικές (PH, NH4, ηλεκτρική αγωγιμότητα, χρώμα, θολότητα) και μικροβιολογικές (κολοβακτηριοειδή, κολοβακτηρίδια, εντερόκοκκοι, αερόβιοι μικροοργανισμοί) αναλύσεις καθώς και την συλλογή των στοιχείων για τους υπόλοιπους παράγοντες του συστήματος που επηρεάζουν την ποιότητα του νερού όπως η εφαρμογή κατάλληλης απολύμανσης του νερού, ο επαρκής της έλεγχος, η επίδραση των συστημάτων αποχέτευσης κλπ.

Από τις αναλύσεις των δειγμάτων νερού που ελήφθησαν από 275 σημεία των δικτύων ύδρευσης προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:

· Όλες οι ποιοτικές παράμετροι του πόσιμου νερού βρίσκονται εντός των προβλεπομένων από την νομοθεσία ορίων.

· H πλειοψηφία των Δήμων και Κοινοτήτων της Ανατολικής Αττικής υδροδοτείται με νερό της ΕΥΔΑΠ, ενώ μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί είτε αποκλειστικά νερό γεωτρήσεων, είτε ανάμειξη του νερού της ΕΥΔΑΠ με νερό από γεωτρήσεις επικουρικά κατά τους θερινούς μήνες.

Επίσης λόγω της ρύπανσης του υδροφόρου ορίζοντα της ευρύτερης περιοχής του Ασωπού από τα βιομηχανικά απόβλητα της βιομηχανικής ζώνης της Βοιωτίας πραγματοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το Γενικό Χημείο του Κράτους, αναλύσεις του πόσιμου νερού των ΟΤΑ Βορειοανατολικής Αττικής που υδρεύονται από γεωτρήσεις της περιοχής Μαυροσουβάλας Αττικής για ανίχνευση εξασθενούς χρωμίου. Από αυτές τις αναλύσεις προέκυψε ότι το πόσιμο νερό είναι απόλυτα ασφαλές και εντός των προβλεπόμενων ορίων όπως αυτά ορίζονται από την Υπουργική Απόφαση Υ2/2600/01.

Αποσύρονται 26 μονάδες της ΔΕΗ

Ο σχεδιασμός για την επίτευξη των στόχων του 20-20-20 παρουσιάστηκε σήμερα από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στους φορείς της ενέργειας. Οι εθνικοί στόχοι που αφορούν σε θέματα ενέργειας περιλαμβάνουν τη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κατά 20% στη συνολική τελική κατανάλωση ενέργειας και 40% στην ηλεκτροπαραγωγή, τη συμμετοχή κατά 10% των βιοκαυσίμων στις μεταφορές και 4% μείωση των εκπομπών αερίων φαινομένου του θερμοκηπίου από όλες τις δραστηριότητες, πλην αυτών που εξαιρούνται από την Οδηγία για την εμπορία δικαιωμάτων εκπομπών.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει δύο κυρίως σενάρια, το σενάριο αναφοράς και το σενάριο επίτευξης των στόχων, τα οποία βασίζονται στις τελευταίες εκτιμήσεις της μεσοπρόθεσμης εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών της χώρας, της απόδοσης πολιτικών και μέτρων για την εξοικονόμηση ενέργειας και της επιτάχυνσης της διαδικασίας υλοποίησης επενδύσεων για ΑΠΕ. Το σενάριο αναφοράς περιλαμβάνει δράσεις και πολιτικές που έχουν ήδη δρομολογηθεί πριν το 2009, ενώ το σενάριο επίτευξης των στόχων περιλαμβάνει και προσπάθειες που πρόσφατα υιοθετήθηκαν όπως ο νόμος για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των ΑΠΕ.
Τα αποτελέσματα του σεναρίου επίτευξης των στόχων, σε αντίθεση με αυτά του σεναρίου αναφοράς, δείχνουν ότι είναι δυνατή η επίτευξη του 20% στην ενέργεια και 40% στον ηλεκτρισμό από ΑΠΕ. Μέχρι το 2020 αναμένεται να πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους 16 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ που θα καταλήξουν σε περισσότερα από 15.000MW το χρόνο εγκατεστημένης ισχύος, από περίπου 4.500MW το 2010. Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται να εγκατασταθούν επιπλέον 6.000MW αιολικά, 2.500MW φωτοβολταϊκά και περίπου 250MW μονάδες με χρήση βιομάζας. Το σύνολο των επενδύσεων στον ενεργειακό τομέα εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 22 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι, μετά το 2012, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/29/ΕΚ η ηλεκτροπαραγωγή από συμβατικά καύσιμα θα επιβαρύνεται με το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών που εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται στο ύψος των 20 ευρώ/ MWh, για το ελληνικό σύστημα. Η επίτευξη των στόχων μέσω της αυξημένης διείσδυσης των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 1,3 δισ. ευρώ τη δεκαετία 2010- 2020 από τη μείωση των αγορών δικαιωμάτων εκπομπών.
Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης σταδιακή απόσυρση 26 μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ ως το 2024. Η αρχή έγινε με την 1η μονάδα της Πτολεμαϊδας και ακολουθούν το 2011 οι μονάδες Μεγαλόπολη 1 και 2, το 2012 οι Πτολεμαϊδα 2 και ΛΙΠΤΟΛ, το 2013 το Αλιβέρι 3 και 4, κ.ο.κ.. Συνολικά θα αποσυρθούν θερμικές μονάδες (κυρίως λιγνιτικές και μαζούτ, αλλά και οι παλιές φυσικού αερίου στο Λαύριο και το Κερατσίνι) ισχύος 5378 μεγαβάτ, δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος του θερμικού δυναμικού παραγωγής της ΔΕΗ. Στη θέση τους προβλέπεται η κατασκευή νέων μονάδων συνολικής ισχύος 5.484 MW που θα αρχίσουν να τίθενται σε λειτουργία από εφέτος. Σε αυτά περιλαμβάνεται 2.112 MW από ιδιωτικές μονάδες, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Το Σχέδιο θα βρίσκεται σε διαβούλευση έως τις 28 Ιουνίου. Στις αρχές Ιουλίου θα σταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τις πιθανές βελτιώσεις που θα προέλθουν από τη διαβούλευση θα αποτελέσει τη βάση για τη σύνταξη της Υπουργικής Απόφασης, η οποία εξειδικεύει ανά έτος τη διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας. Επιπλέον, το Σχέδιο αυτό θα εξετάζεται και θα επικαιροποιείται ανά δύο χρόνια, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι εξελίξεις της αγοράς και της βελτίωσης των τεχνολογιών, αλλά και η ζήτηση της ενέργειας. Συνημμένο το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki