Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

ΑΤΤΙΚΗ : Προσοχή κίνδυνος

Απαγορευμένες ακτές για λουόμενους έκρινε το υπουργείο Υγείας ορισμένες παραλίες στην Αττική, μετά από σχετική χημική ανάλυση στα νερά. Σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε η υπουργος Υγείας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου απαγορεύεται η κολύμβηση σε όλα τα λιμάνια και μαρίνες, σε όλη τη περιοχή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι και το Πέραμα, από τον Σκαραμαγκά μέχρι και την παραλία Ασπροπύργου, στην παραλία Μεγάρων από προβλήτα έναντι ελικοδρομίου μέχρι την πλαζ Μεγάρων, καθώς και στο μικρό όρμο της προβλήτας έναντι του ελικοδρομίου και της παραλίας της Πάχης Μεγάρων. Επίσης, στην περιοχή Ασωπού ποταμού 200 μ. εκατέρωθεν της εκβολής του. Πιο αναλυτικά απαγορεύεται το κολύμπι:

1. Σε όλα τα λιμάνια, μόνιμα αγκυροβόλια και ναυπηγεία, διαλυστήρια πλοίων κ.λπ.

2. Σε όλη τη περιοχή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι και το Πέραμα.

3. Σε όλη την περιοχή Σκαραμαγκά μέχρι και την παραλία Ασπροπύργου.

4. Στην παραλία Μεγάρων από προβλήτα έναντι ελικοδρομίου μέχρι την πλαζ Μεγάρων, καθώς και στο μικρό όρμο της προβλήτας έναντι του ελικοδρομίου και της παραλίας της Πάχης Μεγάρων

5. Στα Λιμάνια Σκαφάκι, Σταυρού της Ακτής Θεμιστοκλέους, στο λιμανάκι της Σχολής Δοκίμων και 100 μ. εκατέρωθεν του Κέντρου MIRAMARE

6. Στην περιοχή από Β. άκρο Μικρολίμανου μέχρι και τη ακτή Ξηροτάγαρου (όριο μαρίνας).

7. Σε ζώνη 50 μέτρων από κάθε πλευρά του στομίων εκβολής όλων των αγωγών όμβριων.

8. Σε ζώνη 200 μέτρων από κάθε πλευρά των στομίων εκβολής των αγωγών εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού λυμάτων, και κάθε άλλης παρόμοιας εκβολής σύμφωνα με τις νομαρχιακές αποφάσεις καθορισμού αποδέκτη, όπου τοποθετούνται τοπικές απαγορευτικές πινακίδες ή προτείνονται σχετικές σημάνσεις από τις τοπικές υγειονομικές αρχές.

9. Στην περιοχή των Ναυπηγείων και λιμένος όρμου Λαυρίου μέχρι τη ΔΕΗ με εξαίρεση την περιοχή που αρχίζει από την ακτή Χέλμη και συνεχίζεται μέχρι την περιοχή Θωρικού( Ακτή Θεάτρου) .

10. Στην Ραφήνα σε όλο το μήκος της εξωτερικής πλευράς του προσήνεμου μώλου του λιμανιού.

11. Σε ζώνη 200 μέτρων από τα σημεία εκβολής των αγωγών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται στις περιοχές Ν. Μάκρης και Μαραθώνα και ειδικότερα των κατασκηνώσεων ΘΑΛΑ, και των κατασκηνώσεων Αεροπορίας- ΘΑΑ .

12 . Στην περιοχή Ασωπού ποταμού 200 μ. εκατέρωθεν της εκβολής του.

Θαλάσσιο αιολοκό πάρκο στον Μαραθώνα!

Στο κόλπο του Μαραθώνα θέλουν να στήσουν θαλάσσιο αιολικό πάρκο! Το θέμα αποκαλύφτηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής. Πρέπει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη απόπειρα εγκατάστασης παρόμοιας εγκατάστασης στο συγκερκιμένο χώρο. Τον Ιούνιο 2009 είχε υποβληθεί αίτημα ιδιωτικής εταιρείας απορρίφθηκε με επιχείρηματα : την επιβάρυνση ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος, την μικρή απόσταση από την ακτή και το Εθνικό Πάρκο Σχοινιά,την αγνόηση τουριστικού χαρακτήρα της περιοχής και του παγκοσμίου εμβέλειας ιστορικού χώρου του Μαραθώνα. Δυστυχώς, τόνισε ο Νομάρχης Λ. Κουρής, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΚΑ επελέγησαν 12 θέσεις μεταξύ των οποίων και εκείνη με την ονοματοθεσία “Πεταλιοί” πίσω από την οποία κρύπτεται ο κόλπος του Μαραθώνα. Για την θέση αυτή όμως, όπως προαναφέρθηκε, είχε απορρίψει με σχετική απόφασή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είχε υποβάλει ιδιωτική εταιρεία για την δημιουργία θαλάσσιου αιολικού πάρκου ισχύος 450 MW (90 ανεμογεννήτριες με ύψος καθεμιάς πάνω από 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας).

Η ΕΛΕΤΑΕΝ για τα θαλάσσια αιολικά πάρκα

Τις προτάσεις της για τη χωροθέτηση των θαλάσσιων αιολικών πάρκων υπέβαλε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ). Η Ένωση επισημαίνει μεταξύ άλλων τα εξής:
1. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (ένας μήνας) το ΥΠΕΚΑ παρουσίασε πρόταση κριτηρίων και μεθοδολογίας που κρίνεται επεξεργασμένη και επαρκής για το σκοπό που καλείται να επιτελέσει, δηλ. την προκαταρκτική χωροθέτηση θαλασσίων αιολικών πάρκων. Ο σύντομος αυτός χρόνος και η επιστημονική εργασία που υποστηρίζει το αποτέλεσμα πείθουν ότι είναι δυνατό οι δημόσιες δομές να λειτουργούν αποτελεσματικά και στη χώρα μας και να παράγουν έργο. Ελπίζουμε ότι το θετικό αυτό δείγμα θα συνεχιστεί με στόχο την άμεση και βέλτιστη εφαρμογή του νέου νόμου για τις ΑΠΕ.
2. Κρίνεται επίσης θετικό ότι το μέγιστο βάθος χωροθέτησης κυμαίνεται περί τα 50 μ.. Το βάθος αυτό παρουσιάζει μεν περισσότερες τεχνικές δυσκολίες και απαιτεί υψηλότερα κόστη επένδυσης, αλλά θεωρείται ήδη μια προσιτή τεχνικά λύση που αναμένεται να είναι ώριμη στο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης των έργων στην Ελλάδα. Διαφορετική επιλογή, δηλαδή περιορισμός σε βάση μικρότερα από 25-30 μέτρα, θα περιόριζε σημαντικά τις επενδυτικές επιλογές.
3. Κρίνεται θετική η προσπάθεια να υπάρξει περισσότερη ανάλυση και τεκμηρίωση στο κριτήριο οπτικής όχλησης, δεδομένου ότι σχετίζεται (χωρίς όμως να είναι ο κυρίαρχος παράγοντας) με το θέμα της τοπικής αποδοχής των επενδύσεων. Οπωσδήποτε πάντως το θέμα του οπτικού αποτελέσματος πρέπει να εξεταστεί εις βάθος στα πλαίσια της ΣΜΠΕ ανά περίπτωση και σε σχέση με το είδος των χρήσεων που υπάρχουν στην απέναντι ακτή. Είναι πολύ πιθανό έως σχεδόν βέβαιο, ότι η εργασία αυτή θα οδηγήσει σε αποδοχή θέσεων που σε προκαταρκτικό επίπεδο έχουν αξιολογηθεί αρνητικά. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει οι χώροι εγκατάστασης που θα προκριθούν για την ΣΜΠΕ να είναι εκτενέστεροι (και να φθάνουν ίσως μέχρι την ακτή) σε σχέση με αυτούς που προκρίνει η προκαταρκτική χωροθέτηση.
4. Πρέπει μεθοδολογικά να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο νέες, μεγαλύτερες ή και τελείως διαφορετικές, θέσεις εγκατάστασης μπορεί να εξεταστούν (και να προκριθούν ή να απορριφθούν) στο πλαίσιο της ΣΜΠΕ. Ειδικότερα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος ώστε τέτοιες θέσεις να προτείνονται (μέχρι ενός χρονικού ορίου) από τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς αυτό να συνεπάγεται διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής της μεταβατικής διάταξης του ν.3851/2010 ώστε να μην θίγονται οι ήδη αιτούντες.
5. Πρέπει να υπάρξει άμεση εμπλοκή των υπηρεσιών εθνικής άμυνας και του ΔΕΣΜΗΕ στη διαδικασία.
6. Πρέπει το ΥΠΕΚΑ να προχωρήσει σε ένα ευρύ πρόγραμμα καταγραφής του αιολικού δυναμικού στις ευρύτερες περιοχές ενδιαφέροντος. Το σημείο αυτό κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό διότι θα επηρεάσει άμεσα την πιθανότητα επιτυχίας των διαγωνισμών και το συνολικό κόστος παραγωγής της αιολικής kWh.
7. Πρέπει να προβλεφθεί διαφανής και επαρκής διαδικασία εξέτασης ενστάσεων για την επιλογή των θέσεων εγκατάστασης, που υποβάλλονται από τους ιδιωτικούς φορείς που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους.
8. Πρέπει να διευκρινισθεί σύντομα ο τρόπος εφαρμογής των κριτηρίων της μεταβατικής διάταξης του ν.3851/2010 κατά τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη τη νομιμότητα των αιτήσεων κατά το χρόνο υποβολής τους, σύμφωνα με τα κριτήρια χωροθέτησης που ίσχυαν κατά το χρόνο εκείνο και που φυσικά εξακολουθούν να ισχύουν.

Πλήρης Οδηγός για το ληφτινγκ στο σπίτι

Η αντίστροφη μέτηση του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» ξεκίνησε σήμερα με την υπογραφή της υπoυργικής απόφασης .Μέσα τις επόμενες ημέρες θα γίνει προκήρυξη προς τις τράπεζες για συμμετοχή τους . Οι διαδικασίες, αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές Οκτωβρίου, οπότε οι πολίτες θα μπορούν να προσέλθουν στις συνεργαζόμενες τράπεζες για την υποβολή αιτήσεων. Ήδη όμως  θα μπορούν από τις αρχές Σεπτεμβρίου να καλέσουν ενεργειακό επιθεωρητή για τη διενέργεια της απαραίτητης ενεργειακής επιθεώρησης της κατοικίας τους.

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων θα διαρκέσει 2 μήνες και θα επιλεγούν εκείνες οι αιτήσεις που οδηγούν στην μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας ανά μονάδα κόστου. Το αρχικό συνολικό κεφάλαιο του «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» για το 2010 ανέρχεται σε 396 εκ. €.

Το «Εξοικονομώ κατ’ οίκον», παρέχει κίνητρα που διαμορφώνονται σε 30% απομείωση δανειακού κεφαλαίου και άτοκο δάνειο για τα χαμηλά εισοδήματα, σε 15% απομείωση δανειακού κεφαλαίου και χαμηλότοκο δάνειο για τα μεσαία εισοδήματα, και τέλος σε χαμηλότοκο δάνειο για τα σχετικά υψηλότερα εισοδήματα.

Τα κίνητρα

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε πολίτες οι οποίοι, εισοδηματικά, εντάσσονται σε τρεις κατηγορίες, με διακριτά κίνητρα ανά κατηγορία:

Κατηγορία Α Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων δεν ξεπερνά τις 15.000 € ή τις 25.000€ αντίστοιχα. Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση ΑΤΟΚΟΥ δανείου, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα της ανακοίνωσης του Μαρτίου, και επιχορήγηση (με τη μορφή απομείωσης δανειακού κεφαλαίου) του 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού. Δηλαδή ένας πολίτης που θα λάβει δάνειο 10.000 € θα αποπληρώσει 7.000 € άτοκα.

Κατηγορία Β Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων βρίσκεται μεταξύ 15.000 και 30.000 € ή 25.000 και 50.000€ αντίστοιχα. Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση χαμηλότοκου δανείου και επιπλέον επιχορήγηση (με τη μορφή απομείωσης δανειακού κεφαλαίου) για το 15% του επιλέξιμου προϋπολογισμού, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα.

Κατηγορία Γ Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων υπερβαίνει τα παραπάνω όρια και μέχρι ύψος δηλωθέντος ατομικού εισοδήματος 45.000 € ή οικογενειακού εισοδήματος 65.000 €. Για την κατηγορία αυτή, το κίνητρο αφορά στη χορήγηση χαμηλότοκου δανείου.

Στην περίπτωση αίτησης πολυκατοικίας, ως ενιαίο κτήριο, δίνεται η δυνατότητα ένταξης των ιδιοκτητών διαμερισμάτων και της κατηγορίας Β στην κατηγορία κινήτρων Α, εφόσον το 50% του συνόλου των ιδιοκτητών επιλέξιμων κατοικιών ανήκει στην κατηγορία Α. Το κόστος των ενεργειακών επιθεωρήσεων για τις κατηγορίες Α και Β θα επιχορηγείται στο 100%.

Το πρόγραμμα αφορά σε κατοικίες που δεν είναι εξοχικές, έχουν κατασκευαστεί πριν το 1980, βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης μικρότερη ή ίση με 1.500 €/ τ.μ., βάσει της ενεργειακής επιθεώρησης έχουν καταταχθεί σε κατηγορία μικρότερη ή ίση της Δ και μπορούν με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας να αναβαθμισθούν κατά μία τουλάχιστον ενεργειακή κατηγορία.

Προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στον έλεγχο των κριτηρίων ένταξης στο πρόγραμμα είναι άμεσα διαθέσιμα τα κάτωθι:

1. Σχέδιο της αίτησης, στο οποίο αποτυπώνεται σχεδόν το σύνολο των στοιχείων που θα ζητηθούν από τον πολίτη.

2. Η λίστα με τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομισθούν με την αίτηση.

3. Οι κατηγορίες παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, όπως έχουν εξειδικευτεί στη λεπτομέρειά τους.

Βήματα

1 Στο πρώτο στάδιο καλείται ενεργειακός επιθεωρητής για διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης βάσει της οποίας θα καθορισθεί η ενεργειακή κατηγορία της κατοικίας, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για αναβάθμιση κατά μια τουλάχιστον κατηγορία, η εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί και το αντίστοιχο κόστος.

2 Στο δεύτερο στάδιο υποβάλλεται αίτηση συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε συμβαλλόμενη τράπεζα. Σε περίπτωση πολυκατοικίας ως σύνολο κτηρίου υποβάλλεται αρχικά αίτηση από εκπρόσωπο της πολυκατοικίας και εν συνεχεία το σύνολο των αιτήσεων των ιδιοκτητών στο ίδιο υποκατάστημα. Είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν εργασίες που θα γίνουν μετά την έκδοση του πιστοποιητικού.

3 Υποδοχή των αιτήσεων από την τράπεζα / Έλεγχος δικαιολογητικών φακέλου / Έλεγχος επιλεξιμότητας της αίτησης βάσει των κριτηρίων.

4 Μετά το πέρας υποβολής αιτήσεων αξιολόγηση και κατάταξη βάσει κριτηρίου εξοικονόμησης ενέργειας προς κόστος παρέμβασης / Έκδοση Απόφασης υπαγωγής αιτήσεων / Κοινοποίηση της έγκρισης στη συμβαλλόμενη τράπεζα / Ενημέρωση Ωφελουμένου.

5 Υλοποίηση εργασιών.

6 2η Ενεργειακή επιθεώρηση / Έκδοση δεύτερου πιστοποιητικού / Έλεγχος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικίας / Πιστοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου.

7 Η εκταμίευση του δανείου ξεκινάει με την απόφαση υπαγωγής. Για την ολοκλήρωση της εκταμίευσης και τη λήψη του πρόσθετου κινήτρου της επιχορήγησης ο ωφελούμενος προσκομίζει:

α) τα παραστατικά των δαπανών

β) το δεύτερο πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης

8 Δειγματοληπτικός έλεγχος υλοποίησης φυσικού αντικειμένου από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (Ε.Υ.ΕΠ.ΕΝ.) του ΥΠΕΚΑ.

9 Πιστοποίηση / Έλεγχος της ορθής εκτέλεσης της πράξης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΕΣΠΑ.

Επιλέξιμες παρεμβάσεις

Οι παρεμβάσεις, που υποβάλλονται με την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα, προκύπτουν βάσει των συστάσεων του Ενεργειακού Επιθεωρητή Κτηρίου και αφορούν στις κατωτέρω τρεις κατηγορίες επιλέξιμων παρεμβάσεων:

1. Αντικατάσταση κουφωμάτων (πλαίσια / υαλοπίνακες) και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης.

2. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στα εξωτερικά δομικά στοιχεία του κτηριακού κελύφους συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής.

3. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης.

Για την υποστήριξη των πολιτών τόσο κατά τη φάση λήψης της απόφασης για υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα όσο και κατά τη φάση υλοποίησης του έργου και λήψης των ενισχύσεων, θα λειτουργεί, από την Πέμπτη 22/7 γραμμή αρωγής χρηστών (help desk) στο 801 11 36 300.

Το περιβάλλον στον αναπτυξιακό νόμο

Με αφορμή την κατάρτιση του νέου αναπτυξιακού νόμου, ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις στην Υπουργό Οικονομίας κα Λ. Κατσέλη. Συγκεκριμένα, στις προτάσεις που συντάχθηκαν με βάση τις εκθέσεις της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής (7.7.2010 και 13.7.2010) και τα συμπεράσματα που προκύπτουν ως προς την κατάσταση του περιβάλλοντος (παρούσα κατάσταση, τάσεις, πιέσεις), προτείνεται να εξετασθεί η δυνατότητα ένταξης στον υπό κατάρτιση αναπτυξιακό νόμο επενδύσεων, που αφορούν: 1. στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) (κυρίως αξιοποίησης αιολικού και γεωθερμικού δυναμικού και βιομάζας) υπό την προϋπόθεση ότι μέρος της τεχνολογικής υποδομής παράγεται στη χώρα, 2. στην παραγωγή νέων δομικών υλικών (π.χ. ψυχρών υλικών) που προστατεύουν το μικροκλίμα των πόλεων και βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, 3. στις τεχνολογίες μετατροπής των υφιστάμενων κτιρίων σε μηδενικής ενέργειας, 4. στην ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας (ή γενικότερα σε φθίνουσες αστικές περιοχές) με έμφαση σε δράσεις νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας, 5. στην προσέλκυση επιχειρηματικών δράσεων στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας (ή γενικότερα σε φθίνουσες αστικές περιοχές), 6. στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε εσωτερικούς χώρους (λ.χ. νέα υλικά βαφών, διαλυτών, καθαριστικών) 7. στη μεγέθυνση της επαναχρησιμοποίησης των απορριμμάτων και για την εισαγωγή στον κύκλο διαχείρισης των απορριμμάτων και του σταδίου της ανάκτησης ενέργειας, 8. στη διαχείριση των νοσοκομειακών και εν γένει των επικίνδυνων αποβλήτων, 9. στις τεχνολογίες/τεχνικές προστασίας της ποιότητας των υδατικών πόρων, ιδίως σε βιομηχανικές/βιοτεχνικές μονάδες που αναπτύσσονται στην εγγύτητα ποταμών και λιμνών, 10. στην εξοικονόμηση νερού μέσω της χρήσης µη συµβατικών υδατικών πόρων (επαναχρησιµοποίηση λυµάτων ή χρήση όµβριων, υφάλµυρων κ.λπ. νερών), 11. στην καλή λειτουργία και στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό υπαρχόντων βιολογικών καθαρισμών που οργανώνονται με τη μορφή clusters, 12. στον τεχνητό εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα σε περιοχές όπου διαπιστώνεται υφαλμύρωση, απώλεια υπόγειων υδάτων, κ.α., 13. στην υδρευτική χρήση (στα άνυδρα νησιά) με την αφαλάτωση υφάλµυρου ή και αλµυρού νερού. 14. στην αξιοποίηση των επιφανειακών υδατικών πόρων µε την κατασκευή έργων (μικρής και µεσαίας κλίµακας) πεδινής και ορεινής υδρονομίας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki