Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Πως θα εφαρμοστεί ο φόρος υπεραξίας

Η «χαμηλότερη τιμή» θα λαμβάνεται υπόψην και στην πώληση του ακινήτου. Από το 2014, με βάση την εγκύκλιο, η εφορία θα δέχεται σαν τιμή πώλησης (για τον υπολογισμό της Υπεραξίας) την αξία που δηλώνει ο πωλητής στα συμβόλαια, έστω και αν είναι χαμηλότερη από την αντικειμενική. Η αντικειμενική που ορίζει η εφορία θα λαμβάνεται υπόψην για τον φόρο μεταβίβασης που πληρώνει ο αγοραστής και από 1.1.2014 μειώνεται σε 3%, αλλά όχι για τον σαν φόρος εισοδήματος για την Υπεραξία που προσπορίστηκε ο πωλητής.

Ο φόρος Υπεραξίας επιβάλλεται σε ακίνητα που μεταπωλούνται μετά την 1.1.2014, όποτε και αν αυτά αποκτήθηκαν. Υπενθυμίζεται ότι με τον ν.4110 (Ιανουάριος 2013) ο φόρος υπεραξίας θα επιβάλλετο μόνο για σπίτια που αποκτήθηκαν μετά την 1.1.2013 και μεταπωλούνταν στη συνέχεια. Ο νόμος αυτός δεν εφαρμόστηκε και αντικαταστάθηκε 5 μήνες μετά από τον ν.4172 (Ιούλιος 2013), που καταργούσε το κριτήριο του χρόνου αγοράς του ακινήτου από τον πωλητή. Ο φόρος Υπεραξίας υπολογίζεται ως η διαφορά ανάμεσα στην τιμή κτήσης και την τιμή πώλησης του ακινήτου από έναν ιδιοκτήτη. Διευκρινίζεται ότι ως τιμή κτήσης θα λαμβάνεται υπόψην η «χαμηλότερη» τιμή που αναγράφεται στα συμβόλαια. Αν το συμβόλαιο έγραφε ως αγοραία αξία υψηλότερη από την αντικειμενική, σαν τιμή κτήσης θεωρείται η αντικειμενική. Πρακτικά πάντως, επειδή σχεδόν όλα τα συμβόλαια στο παρελθόν ανέγραφαν σαν αξία την αντικειμενική που ορίζει η εφορία (ενώ τα επιπλέον χρήματα μέχρι την πραγματική της αγοράς αποκρύπτονταν) οι περισσότεροι ιδιοκτήτες που πωλούν ακίνητο θα πληρώσουν φόρο Υπεραξίας και για τα λεφτά που έδωσαν «κάτω από το τραπέζι» στον προκάτοχό του, ενώ οι ίδιοι τα πλήρωσαν και άλλος τα εισέπραξε «μαύρα» γλιτώνοντας φόρους εισοδήματος.

Ποιά ακίνητα θα ελεγχθούν

Εντολές ελέγχου για εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας ακινήτων που παραγράφονται στο τέλος του μήνα βγάζει το υπουργείο Οικονομικών . Με εγκύκλιο του, το υπουργείο Οικονομικών δίνει εντολή στους εφόρους να επιλέξουν με βάση συγκεκριμένα κριτήρια τις υποθέσεις για τις οποίες θα πρέπει να εκδώσουν εντολές ελέγχου πριν την εκπνοή του 2013 ώστε να παραταθεί ο χρόνος παραγραφής του κατά 2 έτη. Στο επίκεντρο των φοροελεγκτών βρίσκονται κυρίως: - . Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων με προσωρινή αξία ακινήτου άνω των 80.000 ευρώ - Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων για τις οποίες χορηγήθηκε απαλλαγή Α' κατοικίας με κριτήριο το ύψος της αξίας του ακινήτου. - Υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών - δωρεών - γονικών παροχών , στις οποίες περιλαμβάνονται κινητές αξίες, μετοχές, μερίδια, μερίδες και γενικά επιχειρήσεις (μη εισηγμένες σε χρηματιστήριο), η αξία των οποίων δεν προσδιορίστηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1055/1.4.2003 ΑΥΟ. - Υποθέσεις φορολογίας μεγάλης ακίνητης περιουσίας εφόσον στην υποβληθείσα δήλωση έχουν αναγραφεί ενυπόθηκα χρέη από δάνεια (παρ. 1 άρθρου 25 ν.2459/1997) ή ο φορολογούμενος επικαλείται την απαλλαγή της περίπτωσης ια του άρθρου 23 του ν.2459/1997

Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει:

1. Από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ελέγχονται οι υποθέσεις που παρουσιάζουν φορολογικό ενδιαφέρον. Η επιλογή προς έλεγχο των ως άνω υποθέσεων γίνεται με τη χρησιμοποίηση μεθόδων ανάλυσης κινδύνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 80 του ν. 3842/2010 (Α'58), καθώς και τα κριτήρια που σχετίζονται με τη δυνατότητα είσπραξης των ποσών που θα βεβαιωθούν. Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ορίζονται τα εν γένει στοιχεία και κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των προς έλεγχο υποθέσεων.

2. Επειδή οι δηλώσεις της φορολογίας κεφαλαίου δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά, με συνέπεια να μην υπάρχουν τα στοιχεία αυτών στα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Οικονομικών, η επιλογή των προς έλεγχο παραγραφόμενων υποθέσεων θα διενεργηθεί από τον Προϊστάμενο της κάθε Υπηρεσίας, αντλώντας τις υποθέσεις από τα τηρούμενα βιβλία αυτής, στα οποία είναι καταχωρημένες κατά έτος οι υποθέσεις της φορολογίας κεφαλαίου. Ο Προϊστάμενος αφού αξιολογήσει τις υποθέσεις κληρονομιών, γονικών παροχών, δωρεών, μεταβιβάσεων, εμπορικών ελέγχων κ.λπ. καλείται να επιλέξει τις πλέον σοβαρές, όπως: α) Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων με προσωρινή αξία ακινήτου άνω των 80.000 ευρώ β) Υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων για τις οποίες χορηγήθηκε απαλλαγή Α' κατοικίας με κριτήριο το ύψος της αξίας του ακινήτου. γ) Υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών - δωρεών - γονικών παροχών , στις οποίες περιλαμβάνονται κινητές αξίες, μετοχές, μερίδια, μερίδες και γενικά επιχειρήσεις (μη εισηγμένες σε χρηματιστήριο), η αξία των οποίων δεν προσδιορίστηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1055/1.4.2003 ΑΥΟ. δ) Υποθέσεις φορολογίας μεγάλης ακίνητης περιουσίας εφόσον στην υποβληθείσα δήλωση έχουν αναγραφεί ενυπόθηκα χρέη από δάνεια (παρ. 1 άρθρου 25 ν.2459/1997) ή ο φορολογούμενος επικαλείται την απαλλαγή της περίπτωσης ια του άρθρου 23 του ν.2459/1997. ε) Υποθέσεις ενιαίου τέλους ακινήτων, εφόσον στην υποβληθείσα δήλωση περιλαμβάνονται ειδικά κτίσματα και δεν έχουν αναγραφεί στοιχεία οικοπέδου ή αγροτεμαχίου. στ) Υποθέσεις ειδικού φόρου επί των ακινήτων του ν.3091/2002, ως προς τα δικαιολογητικά απαλλαγής.

3. Επειδή το πλήθος των παραγραφόμενων υποθέσεων είναι πολύ μεγάλο και κατά συνέπεια καθίσταται ανέφικτο από τις υπηρεσίες να ελέγξουν όλες τις υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου που παραγράφονται στις 31 Δεκεμβρίου του 2013, η κάθε Υπηρεσία, θα αναθέσει προς έλεγχο τρεις (3) υποθέσεις σε κάθε ελεγκτή. Οι υποθέσεις θα ληφθούν ανά φορολογία με αυστηρή σειρά με βάση την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης.

4. Οι εντολές θα εκδοθούν χειρόγραφα, επειδή η έκδοση εντολής για τη Φορολογία Κεφαλαίου δεν υποστηρίζεται από το Ο.Π.Σ. ELENXIS. Επισημαίνεται ότι: Α. Οι εντολές που έχουν εκδοθεί πριν την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος έχει ξεκινήσει, αυτός θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί, πλην των υποθέσεων που προκύπτει ότι είναι ήσσονος σημασίας, οι οποίες θα ακυρωθούν και ο έλεγχος δεν θα συνεχιστεί. Β. Οι εντολές που έχουν εκδοθεί πριν την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος δεν έχει ξεκινήσει, θα ακυρωθούν.

5. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.5 του άρθρου 37 του ν.4141/2013 (ΦΕΚ 81Α') , από τις ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων των οποίων επίκειται ο χρόνος παραγραφής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, για τις οποίες έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων, επιβολής του φόρου και λοιπών καταλογιστικών πράξεων, ήτοι έως 31.12.2013, παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δυο ακόμη έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις. Συνεπώς οι εντολές θα πρέπει να εκδοθούν έως την ως άνω ημερομηνία, ώστε να επιτευχθεί η διετής παράταση της παραγραφής της υπόθεσης.

6. Παράλληλα με την έκδοση της εντολής ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας θα αποστείλει με συστημένη επιστολή γνωστοποίηση στον ελεγχόμενο με την πληροφορία ότι έχει επιλεγεί προς έλεγχο, αναφέροντας τον αριθμό της εντολής και την ημερομηνία έκδοσης αυτής. Υπόδειγμα επιστολής επισυνάπτεται στην παρούσα.

7. Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας, θα ενημερώσει την Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων στα e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. . και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. για τις εντολές που εξέδωσε με την ως άνω μεθοδολογία, για τις εντολές που είχαν εκδοθεί πριν από την παρούσα διαδικασία και ο έλεγχος θα συνεχιστεί καθώς επίσης και για τις εντολές που ακύρωσε, με τη μορφή των πινάκων του υποδείγματος.Σα

Σενάρια για μείωση αφορλόγητου σε α΄ κατοικία

Η μείωση ή και κατάργηση του αφορολογήτου για αγορά α΄ κατοικίας, γονικές παροχές και δωρεές εξετάζει η κυβέρνηση από 1.1.2014. Με τον τρόπο αυτό θέλει να καλύψει την «τρύπα» που ανοίγει στα έσοδα από φόρους ακινήτων του 2014 από τις ελαφρύνσεις στους αγρότες κι από την προαναγγελθείσα μείωση του συντελεστή φόρου μεταβίβασης. Το «ψαλίδι» στο αφορολόγητο μπορεί να φτάσει και στο 50%, ανάλογα και με το ύψος της μείωσης του συντελεστή φόρου μεταβίβασης. Έτσι από 200.000 ευρώ, το ύψος της αντικειμενικής αξίας α΄κατοικίας που απαλλάσσεται από φόρο μεταβίβασης μπορεί το 2014 να πέσει στα 100.000-150.000 ευρώ. Η κυβέρνηση είχε συμφωνήσει με την Τρόικα πως το 2014 θα επιβάλλονταν φόροι 3,5 δισ. ευρώ στα ακίνητα, ώστε να εισπραχθούν τελικά τουλάχιστον τα 2,9 δισ. ευρώ. Στη συμφωνία αυτή προβλεπόταν να περιληφθεί και η μείωση του φόρου μεταβίβασης, ώστε να ξεκινάει από 3% ή 5% αντί 8% όπως ισχύει σήμερα.

Εναίος φόρος ή Ενιαία φοροαυθαιρεσία

Η ΠΟΜΙΔΑ , επιβεβαιώνει την αποκάλυψη του realestate.news για την κρυφή "δήμευση" με το ενιαίο φόρο. Σε ανακοίνωση που εξεδωσε πριν λίγο αναφέρει ότι : "στοιχειώδης φορολογική δικαιοσύνη επιβάλει, ... την κατάργηση της αντισυνταγματικής διάταξης που απαγορεύει κάθε προσφυγή στα δικαστήρια χωρίς πιστοποιητικό ΔΟΥ, ακόμη και σε ασφαλιστικά μέτρα ή δίκες Ειρηνοδικείου"

Επίσης χαρακτηρίζει ως "Ληξιαρχική πράξη θανάτου της αστικής ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας" το νομοσχέδιο για τον (κατ’ ευφημισμό) «ενιαίο» φόρο ακινήτων που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Τέλος επισημαίνει ότι :"Κατά παράβαση του Συντάγματος και της κοινής λογικής, αλλά και σε αντίθεση με τις αρχικές εξαγγελίες, επιβάλλεται διπλός ληστρικός φόρος σε εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους αστικών ακινήτων προκειμένου να απαλλαγεί η εκλογική πελατεία της επαρχίας. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε δε ότι το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων στα ακίνητα υπολογίζονται με βάση εικονικές αντικειμενικές αξίες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αντί να υλοποιήσει τη δέσμευση για επαναφορά του ΕΤΑΚ, η κυβέρνηση μονιμοποιεί το χαράτσι που επιβλήθηκε το 2011 σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Οι ελπίδες των ιδιοκτητών ακινήτων επαφίενται τώρα στα Δικαστήρια, ελληνικά και ευρωπαϊκά. Όμως , την εισαγωγή τριών τροπολογιών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή

: -Δραστική μείωση του φόρου για τα ξενοίκιαστα, μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα κατά το πρότυπο των αγροτικών ακινήτων.

-Δυνατότητα μονομερούς εκχώρησης ακινήτων από τους ιδιοκτήτες προς το Δημόσιο, για εξόφληση τρεχουσών και μελλοντικών φορολογικών υποχρεώσεων και

-Αποποινικοποίηση της αντικειμενικής αδυναμίας καταβολής φόρων στην κατοχή ακίνητης περιουσίας."

Πως θα υπολογίσετε το ενιαίο φόρο

Βασικό φόρο από 2 έως 13 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για σπίτια, από 3 έως 9.000 ευρώ το στρέμμα για τα οικόπεδα και 1 ευρώ το στρέμμα για τα αγροτεμάχια προβλέπει το νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων που κατέθηκε στη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτησή του νομοσχεδίου θα γίνει με την διαδικασία του επείγοντος και θα ξεκινήσει σε πρώτη ανάγνωση στην Επιτροπή Οικονομικών, το ερχόμενο Σάββατο 14 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την αμέσως επόμενη μέρα, ενώ οι συνεδριάσεις θα είναι πρωί - απόγευμα. Την ερχόμενη Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, αναμένεται να γίνει η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών, και Πέμπτη και Παρασκευή θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής. Την Παρασκευή πάντως θα ανακοινωθεί στην Ολομέλεια του Σώματος η κατάθεση του νομοσχεδίου καθώς και η διαδικασία συζήτησης του. Τι προβλέπεται Ο νέος φόρος, όπως και ο συμπληρωματικός φόρος για τους φορολογούμενους με ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 300.000 ευρώ, θα ισχύσει από την 1.1.2014 και θα αντικαταστήσει το έκτακτο ειδικό τέλος ακινήτων και τον ΦΑΠ που επιβάλλονται σήμερα. Όπως αναφέρεται στη σχετική αιτιολογική έκθεση, ο ΕΝΦΙΑ στοχεύει στην καθολική φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, «δηλαδή στη φορολόγηση όλων των ακινήτων που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια, ανεξαρτήτως της ηλεκτροδότησης ή μη, διευρύνοντας καθοριστικά με τον τρόπο αυτό τη φορολογητέα ύλη, με συνέπεια τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες σε όλη τη χώρα».

Kτίσματα

Ο κύριος φόρος που αναλογεί στα δικαιώματα επί των κτισμάτων υπολογίζεται με βάση τη γεωγραφική θέση, την επιφάνεια, τη χρήση, την παλαιότητα, τον όροφο και τον αριθμό προσόψεων του κτίσματος. Η κλίμακα για τον υπολογισμό του κύριου φόρου του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων είναι η ακόλουθη:

Για να υπολογισθεί ο συντελεστής παλαιότητας κτίσματος η κλίμακα είναι η εξής:

Για τα κτίρια που ανεγέρθηκαν προ του 1930 εφαρμόζεται συντελεστής παλαιότητας 0,8, ενώ για τα κτίρια με παλαιότητα άνω των εκατό ετών εφαρμόζεται συντελεστής παλαιότητας 0,60.

Ο Συντελεστής Ορόφου (Σ.), ο οποίος εφαρμόζεται για τον όροφο στον οποίο βρίσκεται το κτίσμα θα υπολογίζεται ως εξής:

Στην περίπτωση που το κτίσμα εκτείνεται σε περισσότερους του ενός ορόφου ως Συντελεστής Ορόφου λαμβάνεται εκείνος του υψηλότερου ορόφου. Συντελεστής Ορόφου δεν εφαρμόζεται σε ειδικά κτίσματα και μονοκατοικίες. Ειδικά για μονοκατοικίες εφαρμόζεται Συντελεστής Μονοκατοικίας ο οποίος ορίζεται σε 1,02 Ο Συντελεστής Πρόσοψης (Σ.), ορίζεται σε 1 για μηδενικό αριθμό προσόψεων, 1,01 για κτίρια με μία πρόσοψη και 1,02 για κτίρια με δύο ή περισσότερες προσόψεις. Ο συντελεστής πρόσοψης δεν εφαρμόζεται στους βοηθητικούς χώρους και στα ειδικά κτίρια. Ο Συντελεστής Βοηθητικών Χώρων (Α.Β.) ορίζεται σε 0,1.

Ο Συντελεστής Ημιτελών Κτισμάτων (Σ.Ε.), ορίζεται σε 0,4 και εφαρμόζεται στα ημιτελή κτίσματα, για τα οποία συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις: : α) ημιτελή κτίσματα, η κατασκευή των οποίων βρίσκεται πριν το στάδιο των επιχρισμάτων και είναι κενά, ή β) ηλεκτροδοτούνται με εργοστασιακό ηλεκτρικό ρεύμα και ουδέποτε είχαν άλλη παροχή ρεύματος πλην της εργοστασιακής και είναι κενά. Ο Συντελεστής Ειδικών Κτιρίων (Σ.Ε.Κ.), ορίζεται σε 0,5. Ο συντελεστής ειδικών κτιρίων δεν εφαρμόζεται όταν χρησιμοποιείται ο συντελεστής βοηθητικών χώρων. Για τα ειδικά κτίρια αγροτικής χρήσης, ο συντελεστής ειδικών κτιρίων και ο συντελεστής βοηθητικών χώρων ορίζεται σε μηδέν (0). Ο κύριος φόρος του ΕΝΕΦΑΙΝΑ. για τα δικαιώματα επί των κτισμάτων, εκτός των ειδικών κτιρίων, ισούται με το γινόμενο της επιφάνειας, του βασικού φόρου, του συντελεστή παλαιότητας κτίσματος, του συντελεστή ορόφου ή μονοκατοικίας, του συντελεστή πρόσοψης, του συντελεστή βοηθητικών χώρων και του συντελεστή ημιτελούς κτίσματος, κατά περίπτωση.

Οικόπεδα

Η κλίμακα για τον υπολογισμό του φόρου στα οικόπεδα είναι η ακόλουθη:

Και οι συντελεστές που εφαρμόζονται είναι οι εξής: 1 για πρόσοψη σε μία μόνο οδό, 1,08 για προσόψεις σε δύο η περισσότερες οδούς ή σε οδό και πλατεία και 0,80 αν δεν υπάρχει πρόσοψη σε οδό. Ο φόρος για το οικόπεδο υπολογίζεται αν η επιφάνεια του οικοπέδου πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή φόρου.

Αγροτεμάχια

Για τα αγροτεμάχια ο κύριος φόρος προκύπτει από το Βασικό Συντελεστή Φορολογίας που καθορίζεται σε 0,001 του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (1 ευρώ ανά στρέμμα) με την εφαρμογή των συντελεστών θέσης, χρήσης, άρδευσης, απαλλοτρίωσης και του συντελεστή ύπαρξης κατοικίας. Η κλίμακα για τον ΣυντελεστήΘέσης (Σ.Θ.) είναι η εξής:

 

Ο Συντελεστής Χρήσης (Σ.Χ.) υπολογίζεται ως εξής:

Ο Συντελεστής 'Αρδευσης (ΣΑρ), ορίζεται σε 1,1. Ο Συντελεστής Απαλλοτρίωσης, (Σ.Απ.).,ορίζεται σε 0,75. Ο Συντελεστής Κατοικίας (Σ.Κ.), ορίζεται ίσος με 5, αν υπάρχει κατοικία εντός του γηπέδου. Αν ο φορολογούμενος, ο ή η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, δεν έχουν εμπράγματα δικαιώματα σε άλλη κατοικία, , και η κατοικία που υπάρχει στο γήπεδο έχει επιφάνεια κύριων χώρων μικρότερη των εκατόν πενήντα τετραγωνικών μέτρων (150 μ2), ο συντελεστής κατοικίας δεν εφαρμόζεται. Ο συντελεστής κατοικίας εφαρμόζεται στη συνολική επιφάνεια του γηπέδου, χωρίς να αφαιρείται η επιφάνεια του κτίσματος. Αν το γήπεδο έχει επιφάνεια άνω των δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων (10.000 μ2), ο συντελεστής εφαρμόζεται μέχρι και τις δέκα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Ο κύριος φόρος του ΕΝ.Φ.Ι.Α. ισούται με το γινόμενο της επιφάνειας του γηπέδου, του βασικού συντελεστή φορολογίας, του συντελεστή θέσης, του συντελεστή χρήσης, του συντελεστή άρδευσης, του συντελεστή απαλλοτρίωσης, και του συντελεστή κατοικίας.

Ο συμπληρωματικός φόρος

Για κάθε φυσικό πρόσωπο ο συμπληρωματικός φόρος επιβάλλεται και υπολογίζεται στο μέρος της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του φορολογούμενου που υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ, σύμφωνα με τα κλιμάκια και τους συντελεστές του παρακάτω πίνακα:

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki