Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

ΓΟΚ σε αναμονή

Τελικά καθυστερεί και η έκδοση του ΓΟΚ. Η γενική γραμματέας Χωροταξικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ, , προανήγγειλε καθυστέρηση στην έκδοση του νέου Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, καθώς είναι πολλά τα ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν και το υπουργείο έχει πολλά ανοικτά μέτωπα για να αντιμετωπίσει άμεσα ένα τόσο ριζοσπαστικό έργο. Σημαντικό θέμα, που θα καθορίσει την έκδοση του νέου Κανονισμού θα παίξει και η δυνατότητα της πρόβλεψης κατάλληλων εργαλείων, ώστε να προχωρήσει το φιλόδοξο πρόγραμμα των 50 δισ. ευρώ μέσα από την αξιοποίηση κρατικών εκτάσεων και ακινήτων. Επίσης όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, αρχές καλοκαιριού θα βγει σε ανοικτή διαβούλευση το Ρυθμιστικό της Αθήνας, αφού πρώτα περάσει από τη νεοσυσταθείσα Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΟΡΣΑ), η οποία θα γνωμοδοτήσει για τις επιμέρους πτυχές, που άπτονται της αρμοδιότητας της,

Μεγαλώνει το δίκτυο

Επτά νέα καταστήματα εγκαινίασε η Lidl, ξεπερνώντας το "φράγμα" των 200 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Η εταιρεία επέκτεινε το δίκτυο των καταστημάτων της στο πλαίσιο της υλοποίησης του αναπτυξιακού πλάνου της, με κύριο στόχο και σταθερό άξονα την εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση του καταναλωτικού κοινού σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και την τόνωση της επιχειρηματικής ανάπτυξης. Τα νέα σύγχρονα καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, προσφέρουν πλούσια ποικιλία προϊόντων, ενώ, όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, η ανταπόκριση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Παράλληλα, οι πελάτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν νοστιμιές από τα μπάρμπεκιου, αλλά και από τα νηστίσιμα προϊόντα της Lidl, σε ειδικό διαμορφωμένό μπουφέ, που βρισκόταν εξωτερικά των καταστημάτων. Ειδικότερα, η Lidl άνοιξε τα νέα καταστήματα σε: Αθήνα: - Κάτω Πατήσια - Λεωφόρος Θηβών - Νέα Μάκρη Θεσσαλονίκη: - Καλαμαριά - Σταυρούπολη - Θέρμη Αχαΐα: - Ρίο-Ακταίο

Κλειστο ένα στα τρία καταστήμτα

Στο 30% αναμένεται να ανέλθει μέσα στην επόμενη χρονιά, το ποσοστό των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας που θα κλείσουν, αν συνεχιστεί η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην περιοχή. Το κώδωνα του κινδύνου έκρουσε πριν λίγες ημέρες ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΒΕΕ Ν. Σκορίνης, ο οποίος γνωστοποίησε ότι, από τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας έχει κλείσει ήδη το 20% χωρίς να ανοίξουν άλλα, ενώ πολλά ακόμα βρίσκονται «στο κόκκινο». Πρόσθεσε δε, ότι αν δεν αλλάξουν τα πράγματα, του χρόνου τα καταστήματα που θα κλείσουν θα φθάσουν στο 30%, ενώ την ίδια ώρα ο τζίρος έχει πέσει πάνω από 35%. Άκρως ενδιαφέρουσα είναι επίσης μελέτη του Iνστιτούτου Tουριστικών Eρευνών που δείχνει ότι, ο ετήσιος τζίρος του παρεμπορίου στην Eλλάδα ανέρχεται σήμερα στο ποσό των 2,5 δισ. ευρώ, ενώ το 1 δισ. ευρώ πραγματοποιείται στο χώρο του ιστορικού κέντρου της Aθήνας, ποσό που μεταφράζεται σε ετήσιες απώλειες εσόδων της τάξης των 450 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο. Σωρευτικά τα δύο τελευταία χρόνια, τα καταστήματα του κέντρου απώλεσαν περίπου το 25% της πελατείας τους και ο τζίρος τους μειώθηκε κατά 31%, την ίδια περίοδο που σημαντικός αριθμός μόνιμων κατοίκων αναγκάστηκαν να μετοικήσουν σε ασφαλέστερες περιοχές, επιδεινώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατάσταση στο κέντρο της Aθήνας. Όπως όλα δείχνουν, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης αναδεικνύονται στους μεγάλους χαμένους του ελληνικού λιανεμπορίου, καθώς ο όγκος πωλήσεων στον συγκεκριμένο κλάδο συρρικνώνεται κατά σχεδόν 40%, έναντι 17,5% στο σύνολο της αγοράς. Μεγάλη μείωση όγκου πωλήσεων εμφανίζουν επίσης τα καταστήματα επίπλων - ηλεκτρικών ειδών - οικιακού εξοπλισμού (29,3%), όπως και τα καταστήματα πώλησης φαρμακευτικών ειδών - καλλυντικών (20,5%).

Πως χάνονται οι αγορές

Η  αγορά εξοχικής κατοικίας των Κυκλάδων είναι ουσιαστικά απροσπέλαστη για τους αγοραστές της Βόρειας Ελλάδας. Αιτία; Η έλλειψη σύνδεσης.Η έναρξη της θερινής περιόδου βρίσκει για μία ακόμη χρονιά τη Θεσσαλονίκη ακτοπλοϊκά απομονωμένη, καθώς προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως δρομολόγια που να συνδέουν την πόλη με τα νησιωτικά συμπλέγματα του Αιγαίου. Μέχρι στιγμής εκτελείται μόλις ένα δρομολόγιο πλοίου από τη Θεσσαλονίκη για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και Βαθύ Σάμου. Μολονότι αναμένεται η δρομολόγηση δύο ακόμη πλοίων, τα δρομολόγιά τους δεν έχουν οριστικοποιηθεί και δεν είναι δυνατές οι κρατήσεις θέσεων για επιβάτες και οχήματα. Εκτός αυτού, εκκρεμεί και η δρομολόγηση πλοίου που να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Δωδεκάνησα, η οποία ωστόσο μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνεται ούτε από ναυτιλιακές εταιρείες ούτε από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων. Να σημειωθεί επιπλέον πως, παρά τις δεσμεύσεις ακτοπλόων ότι θα προχωρούσαν σε μείωση των ναύλων έως 10% από την 1η Ιουνίου, λόγω της κατάργησης τελών υπέρ τρίτων, μέχρι στιγμής οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί, όπως διαμορφώθηκαν από τις αρχές του έτους, αυξημένοι περίπου κατά 10% σε σύγκριση με πέρσι.

Δανειολήπτες στα όρια νευρικής κρίσης

Νέο ιστορικό ρεκορ σημείωσαν οι καθυστερήσεις των δανείων στην ελληνική αγορά . Το ποσοστό των δανείων που δεν αποπληρώνονται στη ώρα τους εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί κατά 40% σε σχέση με το τέλος του 2010, όταν σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος διαμορφωνόταν στο 10%. Δηλαδή διαμορφώνεται πλέον στο 14% με συνεχείς αυξητικές τάσεις. Οι τράπεζες από την πλευρά τους επιδιώκουν με αλλαγή των όρων εξόφλησης να ελαφρύνουν τις μηνιαίες δόσεις, ωστόσο σχεδόν μία στις τρεις αναχρηματοδοτήσεις «ξανασκάει». Μόνο στη στεγαστική πίστη εκτιμάται ότι έχουν τακτοποιηθεί δάνεια συνολικού ύψους άνω των 15 δισ. ευρώ, ενώ στα καταναλωτικά δάνεια και στις κάρτες ένα στα τέσσερα προϊόντα δεν εξυπηρετείται στην ώρα του. Σημαντικά είναι τα προβλήματα που υπάρχουν και στην επιχειρηματική πίστη. Σε καλύτερη κατάσταση βρίσκονται οι χορηγήσεις προς τις μεγάλες επιχειρήσεις, σε αντίθεση με τα μικρότερα δάνεια των ελεύθερων επαγγελματιών και των μικρότερων σχημάτων, τα οποία είναι ληξιπρόθεσμα σε ποσοστό που ενδεχομένως να ξεπερνά και το 15%. Η αντιμετώπιση από τις τράπεζες Οι τράπεζες μειώνουν τις μηνιαίες καταβολές των πελατών τους με επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των δανείων τους, με αναστολή εξόφλησης μέρους ή του συνόλου του ανεξόφλητου κεφαλαίου ή ακόμη και με διαγραφή ενός ποσοστού επί του χρέους τους. Οι διοικήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων εκτιμούν ότι βελτίωση της κατάστασης θα υπάρξει παράλληλα με την ανάκαμψη της οικονομίας, σημειώνοντας ότι ο ρυθμός αύξησης των καθυστερήσεων θα «κορυφωθεί» την επόμενη χρονιά. Από τις οικονομικές καταστάσεις α΄ τριμήνου των μεγαλύτερων ελληνικών τραπεζών προκύπτουν τα εξής:

* Στην Εθνική Τράπεζα τα δάνεια σε καθυστέρηση στην Ελλάδα στο α΄ τρίμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν στο 9,3% επί του συνόλου έναντι 8,4% στο τέλος του 2010 και 6,9% ένα χρόνο νωρίτερα. Από τα επιμέρους στοιχεία προκύπτει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα καταναλωτικά δάνεια, εκ των οποίων το 23,6% είναι προβληματικό και ακολουθούν τα στεγαστικά με 7% και τα δάνεια των μικρών επιχειρήσεων με 11,5%.

* Στην Alpha Bank ο δείκτης καθυστερήσεων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 9,6%,

* Στον όμιλο της Eurobank EFG τα δάνεια σε καθυστέρηση αυξήθηκαν στο τέλος Μαρτίου του 2011 στο 9,24% επί του συνολικού χαρτοφυλακίου χορηγήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό έναντι 6,07% ένα χρόνο νωρίτερα.

* Τα δάνεια σε καθυστέρηση στην Τράπεζα Πειραιώς την ίδια περίοδο στην Ελλάδα ανήλθαν στο 7,9% από 6,9% στο τέλος του 2010.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki