Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Newsfeeds

Τα ενοίκια του Δημοσίου

Η στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών αποτελεί μία από τις πληγές του σύγχρονου κράτους. Παρ' ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε επαναδιαπραγμάτευση ορισμένων μισθωτηρίων με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και πέτυχε μειώσεις που φθάνουν έως και 35%, το κόστος παραμένει υψηλό, σε αντίθεση με τα ενοίκια τα οποία εισπράττει το Δημόσιο για δικά του ακίνητα, τα οποία είναι εξαιρετικά χαμηλά. Οι λύσεις που προτείνονται είναι δύο: Η πρώτη είναι να αξιοποιηθούν κατάλληλα τα ακίνητα που ανήκουν στο Δημόσιο. Η δεύτερη, την οποία προκρίνει ο υπουργός Εσωτερικών, είναι η δημιουργία «κυβερνητικού πάρκου» σε κάποια περιοχή της Αττικής, γεγονός που θα βελτιώσει, εκτός των άλλων, και τη συνολική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών. ? Το σύνολο των ενοικίων που κατέβαλε για το έτος 2009 η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο δεν διαθέτει ακίνητη περιουσία, ανήλθε στο ποσό των 1.647.387,5 ευρώ. Το συνολικό ύψος των ενοικίων που κατέβαλε το 2009 (σύμφωνα με το υπ' αριθμόν 10445/14.1.2010 έγγραφό του) το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής, το οποίο καταργήθηκε με νόμο του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλου, ανήλθε σε 156.826,80 ευρώ. Ανω των 103.000 ευρώ είναι το μηνιαίο ενοίκιο που καταβάλλουν οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες στεγάζονται σε 11 διαφορετικά κτίρια στην Αθήνα και στην επαρχία. Μόνον η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΥΑΘ ΑΕ», η οποία εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης, έχει καταβάλει για ενοικίαση χώρων το έτος 2009 ποσό που ανέρχεται σε 658.239,74 ευρώ. Σε 215.000 ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει το ενοίκιο του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης για το 2010. Το πόσο των 785.000 ευρώ κατέβαλε για ενοίκια το 2009 το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, ενώ για κτίριο όπου στεγάζεται ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κατεβλήθη το ποσό των 336.561 ευρώ. Το ποσό των 2.478.256,51 ευρώ θα καταβάλει το 2010 το ΑΣΕΠ σε ενοίκια για τρία κτίρια που μισθώνει στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η κεντρική υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, για την οποία κατεβλήθη προσπάθεια στο παρελθόν να μετεγκατασταθεί σε ενιαίο χώρο, στεγάζεται σήμερα σε 28 κτίρια, εκ των οποίων τα 26 είναι νοικιασμένα και βρίσκονται διασκορπισμένα σε όλο το Λεκανοπέδιο. Για τα μισθώματα αυτών των κτιρίων το κράτος καταβάλλει κάθε έτος άνω των 6 εκατ. ευρώ, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις η διοίκηση πέτυχε έπειτα από επαναδιαπραγμάτευση μειώσεις που φθάνουν ως και στο 35%. Είναι ενδεικτικό ότι μόνον για τρία κτίρια, που αντιπροσωπεύουν μόλις το 16,5% του συνολικού εμβαδού των γραφείων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων και διατίθενται για 218 υπαλλήλους (το 12% του δυναμικού της), καταβάλλονται ενοίκια ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, το 26% του συνόλου.

Αποθήκες σε ευκαιρία

Εως το τρίτο τρίμηνο του 2010 παρατηρήθηκε μειωμένη ζήτηση για σύγχρονους βιομηχανικούς και αποθηκευτικούς χώρους, με εξαίρεση ορισμένες περιοχές που βρίσκονται κοντά σε κεντρικούς οδικούς άξονες. Οι τιμές ενοικίασης για τις καλύτερες ιδιοκτησίες σε περιοχές της Αττικής όπως ο Ασπρόπυργος, το Θριάσιο Πεδίο, ο Άγιος Στέφανος, η Μαγούλα και το Κρυονέρι αγγίζουν τα 5,5 ευρώ και σε ορισμένες περιπτώσεις τα 6,5 ευρώ/τ.μ. το μήνα, ενώ στις υπόλοιπες περιοχές οι τιμές ενοικίασης κυμαίνονται μεταξύ ευρώ 3,5 - 4 ευρώ ανά τετραγωνικό το μήνα. Τα περισσότερα ακίνητα που διατίθενται για αποθήκες είναι παλαιά και χαμηλής ποιότητας.

Κόντρες για το Θριάσιο

Πολιτικές κόντρες με επίκεντρο το Θριάσιο. Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι όχι μόνο αρνείται να εξετάσει την προοπτική λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου μέσα από ένα δημόσιο διοικητικό σχήμα, αλλά προχωρά στη χορήγηση μηνιαίας παράτασης στην προθεσμία υποβολής προσφορών προκειμένου να μπορέσει η Κινεζική εταιρεία COSCO, μέσω της θυγατρικής της COSCO Logistics, να λάβει μέρος στο διαγωνισμό ως ο κύριος μέτοχος κοινοπραξίας στην οποία θα συμμετέχει με το 51%.

Αντίθετα για τον ΟΛΠ ο οποίος διαθέτει προσωπικό, τεχνογνωσία και εξοπλισμό για την διαχείριση λειτουργιών logistics προβλέπεται ο ρόλος του κομπάρσου, αφού θα συμμετέχει μαζί με την COSCO στην εν λόγω κοινοπραξία μέσω της θυγατρικής του ΟΛΠ Logistics με ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 25%.

Παράλληλα σε ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή απο τον ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνεται ότι " κυρίως από την πλευρά της COSCO, τέθηκαν 12 ερωτήματα για τα τεύχη του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ, τα οποία μετά από παρέμβαση κορυφαίων Υπουργών της κυβέρνησης απαντήθηκαν θετικά ως προς τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας.

Επίσης αναφέρεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες η Κινέζικη πλευρά ενδιαφέρεται για το αν θα υπάρξει ελεύθερη ζώνη εμπορίου καθώς και για την δημιουργία κέντρου μεταποίησης και μετασκευής" .

Logistics στην κατάψυξη

Η συνεχιζόμενη υποχώρηση του όγκου των λιανικών πωλήσεων η οποία δεν φαίνεται να ανακόπτεται επηρεάζει και τα σχέδια για επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους και κεντρα διανομής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλά επενδυτικά σχέδια που ήταν έτοιμα προς υλοποίηση έχουν «παγώσει» μέχρι να υπάρχουν σαφή σημάδια ανάκαμψης της αγοράς . Σύμφωνα με εκτιμήσεις μεσιτών , ενώ το αγοραστικό ενδιαφέρον για την αγορά γης σε περιοχές στις οποίες αναπτύσσονται κέντρα αποθήκευσης και διανομών , παραμένει ισχυρό εντούτοις οι επιχειρήσεις δεν προχωρούν στο επόμενο βήμα που είναι η κατασκευή τους καθώς φοβούνται ότι στις σημερινές συνθήκες η προοπτική υπερβάλλουσας προσφοράς είναι πλέον ορατή.

Η πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης επηρεάζει όπως είναι φυσικό και το μέγεθος της αγοράς αποθηκευτικών χώρων. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί η συγκεκριμένη αγορά με θεαματικούς ρυθμούς αφού οι υψηλές αποδόσεις που εξασφαλίζει η συγκεκριμένη επένδυση ήταν το μεγαλύτερο δέλεαρ για τους επένδυtες. Αν και οι αποδόσεις που προσφέρουν εξακολουθούν να είναι υψηλές αυτό δεν φαίνεται ότι είναι αρκετό να δελεάζει νέους επενδυτές να μπούν στην αγορά. Έτσι οι περισσότεροι υποψήφιοι επένδυtες τηρούν στάση αναμονής μέχρι να ξεκαθαρίσει το οικονομικό περιβάλλον.

ΘΡΙΑΣΙΟ : Χρηματοδότηση "πακετο" με τις συμβάσεις παραχώρησης

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής 2000-2006, στο πλαίσιο της απόφασης Ε(2001)1252 της 20ής Ιουνίου 2001, όπως τροποποιήθηκε από τις αποφάσεις Ε(2006) 3785 της 16ης Αυγούστου 2006 και Ε(2009)1619 της 4ης Μαρτίου 2009. Οι προαναφερόμενες αποφάσεις καθορίζουν τον συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό του έργου σε 143 εκατ. ευρώ, τη συνδρομή του Ταμείου Συνοχής σε 71 495 710,00 ευρώ και το ποσοστό συγχρηματοδότησης σε 50 %. Μέχρι σήμερα το έργο έχει απορροφήσει το 80 % της συνδρομής της ΕΕ, ήτοι 57 196 568,00 ευρώ, και εξακολουθεί να είναι υπό υλοποίηση, δεδομένου ότι η περίοδος επιλεξιμότητας διαρκεί έως το τέλος του 2010. Το κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων ή εμπορευματικό κέντρο δεν χρηματοδοτείται από την ΕΕ, αλλά συνιστά ειδικό όρο της απόφασης Ε(2001) 569 της 21ης Μαρτίου 2001, όπως τροποποιήθηκε από τις αποφάσεις Ε(2006) 5744 της 23ης Νοεμβρίου 2006 και Ε(2010)1357 της 15ης Μαρτίου 2010, οι οποίες αναφέρονται στο έργο «Κατασκευή συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο, φάση Α και Β». Το άρθρο 1 σημείο 2 της απόφασης Ε(2010)1357 προβλέπει ότι: «οι δαπάνες σχετικές με τις σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές που σχετίζονται άμεσα με τη δημιουργία και λειτουργία του ιδιωτικού Εμπορευματικού Κέντρου είναι επιλέξιμες μόνο εάν κατά την αποπληρωμή του έργου το ιδιωτικό Εμπορευματικό Κέντρο έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί βάσει μιας ή περισσότερων συμβάσεων παραχώρησης». Το προαναφερόμενο έργο είναι επίσης σε φάση υλοποίησης και, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει λάβει η Επιτροπή, ο εν λόγω όρος δεν πληρούται ακόμη. Μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές δεν έχουν απευθυνθεί στην Επιτροπή για το θέμα της ενδεχόμενης ιδιωτικοποίησης της χρήσης της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο. Γενικά, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1164/94 του Συμβουλίου(1) καθορίζει τις υποχρεώσεις ενός κράτους μέλους που απορρέουν από τη συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής. Μία από τις υποχρεώσεις είναι να υποβάλει στην Επιτροπή την τελική έκθεση μετά την ολοκλήρωση του έργου. Η έκθεση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει ιδίως τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η διαχείριση του έργου και, για τα έργα που αποφέρουν έσοδα, επιβεβαίωση των οικονομικών προβλέψεων σχετικά με το κόστος λειτουργίας και τα προβλεπόμενα έσοδα. Σε περίπτωση που αυτά υπερβαίνουν τις αρχικές προβλέψεις, η Επιτροπή μπορεί να προσαρμόσει τη συνδρομή της, η οποία, κατά γενικό κανόνα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50 % του συνολικού επιλέξιμου κόστους στα κράτη μέλη που καλύπτονται από το Ταμείο Συνοχής. Σε κάθε περίπτωση, η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής γι’ αυτό το έργο καθορίστηκε στο 50 % του συνολικού επιλέξιμου κόστους.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki