Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Τα σενάρια για τα τεκμήρια

Από εξονυχιστικό έλεγχο θα περάσει η εφορία τους επόμενους μήνες τις δαπάνες των φορολογουμένων σε ΔΕΚΟ, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ασφαλιστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, δάνεια και αγορές με πιστωτικές κάρτες, με στόχο να διαπιστωθεί η πραγματική οικονομική κατάστασή τους και να αποφασιστεί αν συντρέχουν οι συνθήκες για κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης από το 2021.Θα είναι το πρώτο κρίσιμο τεστ, με το οποίο θα αποδειχθεί αν από τις διασταυρώσεις και τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου που θα εφαρμοστούν μπορεί να αποκαλυφθούν τα αληθινά εισοδήματα των φορολογουμένων χωρίς να δημιουργούνται αρνητικά δημοσιονομικά αποτελέσματα. Εάν από τους ελέγχους που θα πραγματοποιηθούν διαπιστωθεί ότι ακόμα δεν είναι ώριμες οι συνθήκες για την κατάργησή τους από το 2021, τότε αυτό θα γίνει το 2022. Αυτό προβλέπει σύμφωνα με τη Realnews, το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο για τα τεκμήρια διαβίωσης και είναι σε πλήρη γνώση των δανειστών, οι οποίοι δεν έχουν σταματήσει να πιέζουν για την κατάργησή τους. Πρώτα συμπεράσματα αναμένονται τον προσεχή Οκτώβριο, έπειτα από δειγματοληπτικούς ελέγχους που θα γίνουν βάσει των φορολογικών δηλώσεων του 2019 και των έμμεσων τεχνικών που θα εφαρμοστούν. Τεκμήρια διαβίωσης θεωρούνται οι κατοικίες, τα αυτοκίνητα, τα δίδακτρα που καταβάλλονται για ιδιωτικά κολλέγια και εκπαιδευτήρια, οι δαπάνες για οικιακές βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό, τα σκάφη αναψυχής, οι πισίνες κ.α. Η ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη του φορολογουμένου ορίζεται στα 3.000 ευρώ για τον άγαμο και στα 5.000 ευρώ για τους συζύγους που υποβάλλουν κοινή δήλωση.

ΠΟΜΙΔΑ:Παράταση για τα ξεχασμένα τετραγωνικά

Ψηφίστηκε την Πέμπτη 5.3 στη Βουλή και οδεύει για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το σ.ν. του ΥΠΕΣ, με το άρθρο 21 του οποίου διαγράφονται και οι οφειλές δημοτικών τελών ακινήτων που είχαν βεβαιωθεί λόγω δήλωσης διαφορών εμβαδών κατά τη διαδικασία παροχής βεβαίωσης ΤΑΠ για μεταβίβαση ακινήτου (πωλήσεις, γον. παροχές, αποδοχές κληρονομιάς κλπ.).

 

Θετικότατες εντυπώσεις έχει αφήσει στους πολίτες η διαλειτουργικότητα και φιλικότητα στη χρήση της πλατφόρμας της ΚΕΔΕ για τη δήλωση διόρθωσης των Τ.Μ. των ακινήτων τους, που είναι βασισμένη στην πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ για τη διαγραφή των αναδρομικών οφειλών προς τους ΟΤΑ. Εξακολουθούν όμως να υπάρχουν διορθώσεις οι οποίες δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω αυτής, με αποτέλεσμα ο πολίτης να πρέπει να ταλαιπωρηθεί στην Υπηρεσία Εσόδων του οικείου Δήμου. Γι΄αυτό  προτείνουμε κάθε πολίτης να μπορεί μέσα από την πλατφόρμα αυτή επιπλέον:

 

Να διορθώσει τα τετραγωνικά κοινόχρηστης παροχής πολυκατοικίας, που δεν απεικονίζονται στο Ε9, δηλώνοντας ότι είναι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας.

 

Να δηλώσει την αλλαγή χρήσης του ακινήτου του, όπως προβλέπει ο νόμος, από επαγγελματική σε κατοικία και αντίστροφα, κάτι που είναι δυνατόν στην πλατφόρμα του Δήμου Αθηναίων και άλλων Δήμων, αλλά δεν προβλέπεται στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ.

 

Να δηλώσει μείωση του εμβαδού του ακινήτου του, αναφέροντας πως τεκμηριώνεται αυτή.

 

Να δηλώσει τα εμβαδά επιφανειών βοηθητικών χώρων πολυκατοικιών (αποθηκών, πάρκιν κλπ.) που ηλεκτροδοτούνται από την κοινόχρηστη παροχή πολυκατοικίας, είτε οι επιφάνειες αυτές δεν προσμετρούνται, είτε έχουν ήδη προσμετρηθεί στη συνολική επιφάνεια κοινοχρήστων χώρων και καταβάλλονται, για αυτές, τέλη και φόρος μέσω του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, χωρίς όμως χρέωση ΤΑΠ.

 

Για να διευκολυνθεί η μαζική συμμετοχή των πολιτών και να διευρυνθεί η επιτυχία του μέτρου υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει στο ΥΠΕΣ και την ΚΕΔΕ:

 

*Την άμεση προσθήκη των παραπάνω δυνατοτήτων στην πλατφόρμα δηλώσεων,

 

*Την άμεση λειτουργεία τηλεφωνικού και διαδικτυακού HELP DESK για την απάντηση των αναρίθμητων ερωτημάτων των πολιτών,

 

*Τη γνωστοποίηση της ρύθμισης αυτής και της ηλεκτρονικής διεύθυνσης της πλατφόρμας δηλώσεων, και στον τελευταίο ιδιοκτήτη της χώρας και του απόδημου ελληνισμού, με την  άμεση αποστολή ενημερωτικών emails από την ΑΑΔΕ προς όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων - κατόχους ΑΦΜ της χώρας και τους φοροτεχνικούς τους,

 

*Τέλος την αναπόφευκτη παράταση της προθεσμίας δήλωσης μέχρι την 30.6.2020, μια και όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η ισχύουσα προθεσμία της 31ης Μαρτίου, και μάλιστα μέσα στη σημερινή πολλαπλά δυσχερή συγκυρία, είναι απόλυτα ανεπαρκής για την ενημέρωση και έγκαιρη συμμετοχή τόσων εκατομμυρίων ενδιαφερομένων στο τεράστιο αυτό εγχείρημα

Στον λαβύρινθο των ξεχασμένων τετραγωνικών

Η ΠΟΜΙΔΑ  απαντώντας σε βροχή ερωτημάτων τόσο των μελών της όσο και πάμπολλων ενδιαφερομένων ιδιοκτητών, διευκρινίζει τα εξής:

 

1. ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΙ: Με κλικ στην κατηγορία «Ηλεκτροδοτούμενα» καταχωρούνται οι διορθώσεις τετραγωνικών για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα που είχαν δηλωθεί με ελλιπή τετραγωνικά.

 

*Με κλικ στην κατηγορία «Μη ηλεκτροδοτούμενα» καταχωρούνται οι διορθώσεις για:

 

Επιφάνειες κτισμάτων με «κομμένη» παροχή ρεύματος λόγω διακοπής (όχι οφειλής)

Επιφάνειες κτισμάτων που δεν δηλώθηκαν ποτέ για την υποβολή τους σε δημοτική φορολογία

Επιφάνειες κτισμάτων, αποπερατωμένων ή μη, που δεν ηλεκτροδοτήθηκαν ποτέ

Επιφάνειες οικοπέδων που δεν έχουν δηλωθεί στον Δήμο για επιβολή ΤΑΠ.

2. ΔΗΛΩΣΗ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΑΠ. Η ΠΟΜΙΔΑ υπενθυμίζει ειδικότερα στους ιδιοκτήτες οικοπέδων εντός σχεδίου και εντός οικισμού, και στους ιδιοκτήτες κτισμάτων εκτός σχεδίου οπουδήποτε σε όλη τη χώρα, ότι η μη υποβολή δήλωσης ΤΑΠ συνεπάγεται χρηματικό πρόστιμο διπλάσιο του οφειλόμενου τέλους που αντιστοιχεί στο ακίνητο! Γι’ αυτό τους συνιστά  να τα καταχωρήσουν στην πλατφόρμα με τα σωστά εμβαδά τους, ακόμη και αν τα είχαν κάποτε δηλώσει, ώστε αφενός να διαγραφεί κάθε οφειλή τους μέχρι 31.12.2019, και αφετέρου οι Δήμοι να μπορούν να τους στέλνουν στο εξής ετήσιες ειδοποιήσεις καταβολής του ΤΑΠ χωρίς το διπλάσιο πρόστιμο.

 

3. ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ. Οι ιδιοκτήτες δεν δικαιούνται να δηλώσουν μέσω της εφαρμογής μείωση του εμβαδού της ιδιοκτησίας τους, παρά μόνον στην Υπηρεσία Εσόδων του οικείου Δήμου, εφόσον αυτό τεκμηριώνεται βάσει των ιδιοκτησιακών τους τίτλων και του Ε9.

 

4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ. Η δήλωση διόρθωσης δεν συνεπάγεται αυτόματη μεταβολή του εμβαδού του ακινήτου στο αρχείο του ΔΕΔΔΗΕ. Θα ακολουθήσει επεξεργασία της δήλωσης αλλά και προσαρμογή των δηλουμένων εμβαδών με τυχόν μειωτικούς συντελεστές, από την Υπηρεσία Εσόδων του αρμόδιου Δήμου, η οποία σε περίπτωση σοβαρής αμφιβολίας μπορεί να ζητήσει τεκμηρίωση των στοιχείων της δήλωσης.

 

5. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ. Η ΠΟΜΙΔΑ τονίζει ότι είναι απόλυτα απαραίτητη η γνωστοποίηση της ρύθμισης αυτής και στον τελευταίο ιδιοκτήτη της χώρας και του απόδημου ελληνισμού, και δεν θα κουραστεί να επαναλαμβάνει ότι απαραίτητη προυπόθεση για τη μαζική συμμετοχή και επιτυχία της είναι η άμεση αποστολή ενημερωτικών emails από την ΑΑΔΕ προς όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων - κατόχους ΑΦΜ της χώρας μας και τους φοροτεχνικούς τους, για τη ρύθμιση αυτή και την πλατφόρμα δηλώσεων!

 

6.ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΕΣ. Στη διαδικασία επεξεργασίας από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής βρίσκεται το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, με το άρθρο 22 του οποίου τονίζουμε ότι ορίζονται τα εξής:

 

1.Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δηλώσεων μη ρευματοδοτούμενα ακίνητα μέχρι την 30.6.2020.

 

2. Διαγράφονται οι ήδη βεβαιωμένες οφειλές δημοτικών τελών και ΤΑΠ από διαφορές εμβαδών, όχι μέχρι 31.12.2019 αλλά μέχρι την ημέρα της υποβολής της οικειοθελούς δήλωσής τους στον οικείο Δήμο.

 

3. Εξαιρούνται όμως από τη διαγραφή τα ποσά που είχαν βεβαιωθεί είτε κατόπιν ελέγχου της υπηρεσίας του Δήμου, είτε λόγω αιτήματος χορήγησης βεβαίωσης για μεταβίβαση ακινήτου.

 

4. Τα ήδη καταβληθέντα ποσά στους Δήμους για τις παραπάνω αιτίες δεν επιστρέφονται.

 

5. Η προθεσμία για δήλωση των αδήλωτων εμβαδών παρατείνεται έως την 30.6.2020 μόνον για όσους ιδιοκτήτες προβούν σε ρύθμιση αυθαιρέτων μετά την 31.3.2020.

Τσουχτερά τεκμήρια

Τσουχτερά θα είναι φέτος τα τεκμήρια διαβίωσης των κατοικιών, για το 37% των νοικοκυριών, μειωμένα για το 21% και ουδέτερα για το 42% των ιδιοκτητών ακινήτων.

 

Αντίστοιχες θα είναι οι μεταβολές στον υπολογισμό του φόρου ιδιοκατοίκησης και της δωρεάν παραχώρησης κατοικίας.

 

Οι ανατροπές στα τεκμήρια των ακινήτων επέρχονται αυτόματα, λόγω της αλλαγής της βάσης υπολογισμού τους, αφού θα χρησιμοποιηθούν οι αντικειμενικές αξίες του έτους 2018, οι οποίες σημειώνεται πως είχαν αυξομειωθεί, σε ολόκληρη τη χώρα.

 

Στις δηλώσεις του 2019, τα τεκμήρια υπολογίστηκαν, με βάση αντικειμενικές τιμές των ακινήτων που ίσχυαν από το μακρινό 2007, καθώς έκτοτε, δεν είχαν αναπροσαρμοστεί.

 

Η αναπροσαρμογή τους τελικά έγινε τον Ιούνιο του 2018 και ίσχυσαν μεν για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ του 2018 και του 2019, αλλά για τον υπολογισμό των τεκμηρίων διαβίωσης της χρήσης 2018 (φορολογικό έτος 2019) ελήφθησαν υπόψη οι φορολογικές τιμές του 2007.

 

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2018 η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών είχε ως αποτέλεσμα:

 

Την αύξηση των τιμών σε 3.792 ζώνες ή στο 37,1% της επικράτειας.

Την μείωση των τιμών σε 2.122 ζώνες ή στο 20,8% της επικράτειας.

Το «πάγωμα» των τιμών σε 4.302 ζώνες ή στο 42,1%.

Οι νέες τιμές θα ληφθούν υπόψη για πρώτη φορά κατά τον προσδιορισμό των τεκμηρίων των κατοικιών και των τεκμαρτών εισοδημάτων από ιδιοχρησιμοποίηση και δωρεάν παραχώρηση ακινήτων στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που θα υποβληθούν φέτος.

 

Το αποτέλεσμα της επίπτωσης θα είναι ανάλογο, της ζώνης, εντός της οποίας βρίσκεται το ακίνητο και συγκεκριμένα αν αυξομειώθηκε η τιμή της ζώνης.

 

Πού και πως υπολογίζονται οι νέες τιμές

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το τεκμήριο διαβίωσης για την κύρια κατοικία που δηλώνει ο φορολογούμενος υπολογίζεται κλιμακωτά με βάση την επιφάνειά της, ως ακολούθως:

 

Μέχρι και 80 τ.μ. κύριοι χώροι, 40 ευρώ ανά τ.μ.

Από 81 τ.μ. μέχρι και 120 τ.μ. κύριοι χώροι, 65 ευρώ ανά τ.μ.

Από 121 τ.μ. μέχρι και 200 τ.μ. κύριοι χώροι, 110 ευρώ ανά τ.μ.

Από 201 τ.μ. μέχρι και 300 τ.μ. κύριοι χώροι, 200 ευρώ ανά τ.μ.

Από 301 τ.μ. και άνω κύριοι χώροι, 400 ευρώ ανά τ.μ.

Για τους βοηθητικούς χώρους της κύριας κατοικίας ισχύει τεκμήριο 40 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιφάνειας του ακινήτου.

Όμως, όλα τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται κατά 40% για κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με αντικειμενικές τιμές από 2.800 έως 4.999 ευρώ το τ.μ., και κατά 70% για κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με αντικειμενικές τιμές από 5.000 ευρώ ανά τ.μ. και άνω. Για τις μονοκατοικίες, τα παραπάνω ποσά λαμβάνονται υπόψη αυξημένα κατά 20%. Επίσης, για τις δευτερεύουσες κατοικίες τα παραπάνω ποσά «αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης» λαμβάνονται υπόψη μειωμένα κατά 50%.

 

Τα τεκμήρια διαβίωσης για τις κατοικίες, βαρύνουν τους φορολογούμενους είτε είναι οι ίδιοι ιδιοκτήτες των ακινήτων αυτών, είτε τα νοικιάζουν, είτε τους έχουν παραχωρηθεί δωρεάν. Στο πλαίσιο αυτό:

 

Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές τιμές ζώνης αυξήθηκαν τον Ιούνιο του 2018 πάνω από το όριο των 2.800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, τα τεκμήρια διαβίωσης των κατοικιών που θα ληφθούν υπόψη για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος θα είναι αυξημένα κατά 40%,

Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές τιμές αυξήθηκαν πάνω από τα 5.000 ευρώ ανά τ.μ. τα τεκμήρια των κατοικιών θα είναι αυξημένα κατά 21,43%,

Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές τιμές ζώνης μειώθηκαν κάτω από όριο των 2.800 ευρώ τα τεκμήρια διαβίωσης των κατοικιών θα είναι μειωμένα κατά 28,57%,

Σε όσες περιοχές οι αντικειμενικές τιμές μειώθηκαν κάτω από το όριο των 5.000 ευρώ ανά τ.μ., τα τεκμήρια θα είναι μειωμένα κατά 23,5%.

Επίσης, θα αυξομειωθούν και τα ποσά των τεκμαρτών εισοδημάτων από ιδιοχρησιμοποίηση και από δωρεάν παραχώρηση ακινήτων. Ειδικότερα:

 

Το τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση ακινήτων που πρέπει να δηλώσουν οι φορολογούμενοι για το 2019, θα υπολογισθεί επίσης με βάση τις νέες τιμές του 2018.

Το τεκμαρτό εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση ακινήτου προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του συντελεστή 3% με την τελική  αντικειμενική αξία του ακινήτου (την αξία που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της αντικειμενικής τιμής ζώνης ανά τ.μ. επί τα τετραγωνικά μέτρα της επιφάνειας και επί μια σειρά ειδικών συντελεστών που αποτυπώνουν τα χαρακτηριστικά του ακινήτου).

Συνεπώς, όποια μεταβολή έχει επέλθει στην αντικειμενική τιμή ζώνης ανά τ.μ. κάθε περιοχής (αύξηση ή μείωση) θα επηρεάσει ανάλογα (με αύξηση ή μείωση) και το ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος από δωρεάν παραχώρηση κατοικίας στη συγκεκριμένη περιοχή.

 

Το τεκμαρτό εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση ακινήτου θεωρείται εισόδημα από εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας και φορολογείται με 15% για το τμήμα του μέχρι το επίπεδο των 12.000 ευρώ, με 35% για το τμήμα πάνω από τα 12.000 και μέχρι τα 35.000 ευρώ και με 45% στο τμήμα πάνω από τα 35.000 ευρώ.

 

Επιπλέον, το τεκμαρτό εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση ακινήτου υπόκειται και σε ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2,2%-10%, εφόσον υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ ή εφόσον το σύνολο των εισοδημάτων του φορολογούμενου υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ.

 

Από την επιβολή φόρου εισοδήματος 15%-45% και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2,2%-10% εξαιρείται μόνο το τεκμαρτό εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση πρώτης κατοικίας μέχρι 200 τ.μ. από τους γονείς προς τα τέκνα τους ή από τα τέκνα προς τους γονείς τους.

Ξεκινά η νέα ρύθμιση για τα χρέη

Ανοίγει η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε όσοι οφείλουν στο Δημόσιο να μπορέσουν να ρυθμίσουν τα χρέη τους σε 24-48 δόσεις. Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν οι βεβαιωμένες οφειλές σε εφορίες, ελεγκτικά κέντρα και τελωνεία υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση έως την 1η Νοεμβρίου 2019.

 

Δηλαδή όσοι εντάχθηκαν στην πάγια ρύθμιση των 12-24 δόσεων μετά την 1η Νοεμβρίου 2019, μπορούν να μεταπηδήσουν στη νέα ρύθμιση των 24-48 δόσεων. Αντίθετα, όσοι είχαν ενταχθεί στη ρύθμιση των 12 δόσεων τον περασμένο Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο δεν μπορούν να μεταφέρουν τις οφειλές τους στη νέα ρύθμιση.

 

Ποιες οφειλές αφορά

 

Οι οφειλές οι οποίες μπορούν να ρυθμιστούν είναι:

 

βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ή δόσεις οφειλών, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση

βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες  οφειλές που τελούν σε αναστολή πληρωμής, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση.

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών που ρυθμίζονται σε έως 24 δόσεις θα πρέπει να αποδεικνύεται η βιωσιμότητα του διακανονισμού. Για τον σκοπό αυτό ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης πρέπει με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 να δηλώνει:

 

το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων (κινητή και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής),

απαιτήσεις από τρίτους, καθώς και

πληροφορίες που θα περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους εφόσον υφίστανται,

το τρέχον και το αναμενόμενο εισόδημά του.

Ο αριθμός των δόσεων της ρύθμισης για τις έκτακτες οφειλές (π.χ. φόρος κληρονομιάς, πρόστιμα) οι οποίες ρυθμίζονται σε έως 48 δόσεις καθορίζεται με βάση την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη, υπό τον όρο ότι το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 30 ευρώ.

 

Προϋπόθεση για την ένταξη αποτελούν:

 

ο μέσος όρος του συνολικού εισοδήματός (ατομικό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό) την τελευταία τριετία πριν από την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση ή

το συνολικό εισόδημα (ατομικό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό) του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο.

Η καταβολή της πρώτης δόσης θα πρέπει να γίνει εντός 3 ημερών από την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Στην περίπτωση που κάποιος σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις για να μπορέσει να επανενταχθεί στη ρύθμιση θα πρέπει να πληρώσει διπλή προκαταβολή, θα αφαιρεθούν οι δόσεις που ήταν συνεπής, ενώ το επιτόκιο θα είναι προσαυξημένο κατά 1,5%.

 

Στους συνεπείς οφειλέτες, μετά την καταβολή της τελευταίας δόσης, επιστρέφεται ποσό που ισούται με το 25% των τόκων. Το προς επιστροφή ποσό δεν παρακρατείται, δεν κατάσχεται και δεν συμψηφίζεται με άλλες υποχρεώσεις του οφειλέτη προς το Δημόσιο ή τρίτους.


Δεν αναστέλλονται οι κατασχέσεις

 

Η ένταξη των οφειλετών στη ρύθμιση δεν συνεπάγεται και αναστολή δεσμεύσεων και κατασχέσεων που είτε έχουν επιβληθεί είτε θα επιβληθούν. Όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, στις περιπτώσεις που πιστώνονται ποσά στους τραπεζικούς λογαριασμούς θα δεσμεύονται και θα κατάσχονται από τις φορολογικές αρχές προκειμένου να χρησιμοποιούνται για την αποπληρωμή του εκάστοτε ανεξόφλητου υπολοίπου των οφειλών που θα έχουν ενταχθεί στη νέα πάγια ρύθμιση.

 

Φορολογική ενημερότητα

 

Η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση δεν σημαίνει ότι οι οφειλέτες μπορούν να εκδίδουν αποδεικτικό ενημερότητας καθώς η φορολογική διοίκηση διατηρεί το δικαίωμα και μετά την υπαγωγή ενός οφειλέτη στην πάγια ρύθμιση να μην του χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ’ αυτού, εφόσον αυτός δεν έχει μεριμνήσει ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου. Δηλαδή ο οφειλέτης για να εξασφαλίσει το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, το οποίο του είναι απαραίτητο για να πωλήσει ένα ακίνητό του, θα πρέπει να λάβει πρόσθετα μέτρα όπως, για παράδειγμα, να βάλει υποθήκη ένα ή περισσότερα ακίνητά του.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki