Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Πολεοδομία

Ημιυπαίθριοι: Στα 1000 ευρώ αμοιβή μηχανικού και υπόλοιπα...

Με τις ευλογίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «κλείδωσε» στα 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία η ελάχιστη αμοιβή των μηχανικών και η  δήλωση των ημιυπαίθριων. Το υπουργείο εξέδωσε σήμερα νέα εγκύκλιο για το θέμα των ημιυπαίθριων και μαζί με την εγκύκλιο κοινοποίησε στις Πολεοδομίες το έγγραφο του ΤΕΕ, με ημερομηνία 31 Μαίου, που καθορίζει την ελάχιστη αμοιβή. Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι ποια θα είναι η ανταπόκριση των ιδιοκτητών ημιυπαίθριων μετά από όλα αυτά.
Η εγκύκλιος αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε διαδικαστικά θέματα των αιτήσεων, διευκρινήσεις σχετικά με τους χώρους της οικίας και πώς υπολογίζονται και για τα χρονικά περιθώρια για την υποβολή των δικαιολογητικών.
Σε ότι αφορά στη διαδικασία πληρωμής παραβόλων και προστίμων από τους πολίτες που θέλουν να ενταχθούν στη ρύθμιση, διευκρινίζει τα εξής:
-Τα παράβολα καταβάλλονται στις ΔΟΥ όλης της χώρας, στον κωδικό 3741.
-Σχετικά με τις αμοιβές των μηχανικών του ΤΕΕ η πληρωμή τους γίνεται στην Εθνική Τράπεζα.
-Η καταβολή των προστίμων γίνεται σε όλες τις τράπεζες που έχουν αποδεχθεί την πρόσκληση του ΥΠΕΚΑ και συμμετέχουν στη διαδικασία είσπραξης "Ειδικού Προστίμου Διατήρησης Ρυθμιζόμενων Χώρων".
Ειδικά για τις τράπεζες, σημειώνεται ότι θα ενεργοποιήσουν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία είσπραξης του προστίμου και θα δέχονται πολίτες για τις σχετικές συναλλαγές από τις 12 Ιουλίου 2010 και μετά. Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει τους ενδιαφερόμενους πολίτες να αρχίσουν από τώρα τις διαδικασίες ένταξης στη ρύθμιση και την προεργασία για όλα τα προηγούμενα βήματα μέχρι να φτάσουν στην πληρωμή του προστίμου στις τράπεζες.
Συνημμένα το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου και το έγγραφο του ΤΕΕ για τις αμοιβές των μηχανικών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ : Οι προτάσεις για τα αυθαίρετα

Προτάσεις για τις ρυθμίσεις της αυθαίρετης δόμησης προτείνει ο δήμος Ηρακλείου. Όπως επισημαίνεται η εκτός σχεδίου δόμηση:

-Έχει επί χρόνια κακοποιήσει το φυσικό και δομημένο περιβάλλον της πόλης με σοβαρές επιπτώσεις στον κοινωνικό διαχωρισμό και στη διαμόρφωση του πολιτιστικού επιπέδου της νέας γενιάς.

-Εμποδίζει πολιτεία και Τοπική Αυτοδιοίκηση στην εφαρμογή της Συνταγματικής επιταγής που αφορά στη βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος (περιβαλλοντική αειφορία), αλλά και στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών των πολιτών (κοινωνική αειφορία).

-Εμποδίζει το Δήμο να λάβει μέτρα για την πολιτική προστασία ευπαθών περιοχών από θεομηνίες, για διανοίξεις νέων δρόμων, για διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων , για εξασφάλιση κοινωνικών υποδομών κ.λ.π., για παρεμβάσεις δηλαδή αυτονόητες, επιβεβλημένες και εφικτές.

-Έχει οδηγήσει σε δημιουργία κοινωνικών κινήσεων που έχουν πάρει συγκρουσιακά χαρακτηριστικά, φέρνοντας τους πολίτες σε άμεση αντιπαράθεση με το κράτος.

Ο Δημοτική Αρχή Ηρακλείου, θεωρώντας ότι :

-Αποτελεί Συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει επαρκείς εκτάσεις πολεοδομημένης γης στους πολίτες για να καλύπτει τις συνεχώς αυξανόμενες οικιστικές τους ανάγκες.

-Η μη επέκταση του Σχεδίου πόλης στο Ηράκλειο επί τριάντα σχεδόν χρόνια (1958-1983) και η έλλειψη οποιασδήποτε προοπτικής προς την κατεύθυνση αυτή μέχρι την έκδοση του Νόμου 1337/83, κατέστησε μονόδρομο για τους Δημότες τη στροφή προς την εκτός σχεδίου δόμηση, ως μόνη διέξοδο του στεγαστικού τους προβλήματος, αφού η πολιτεία επί δεκαετίες «έκλεινε τα μάτια» στο εκρηκτικό οικιστικό πρόβλημα της πόλης.

-Έχουν διαφοροποιηθεί πλήρως οι συνθήκες στα οικιστικά δεδομένα, αφού οι περιοχές αυθαιρέτων στην πλειοψηφία τους πλέον, είναι ενταγμένες ή πρόκειται να ενταχθούν σε εγκεκριμένο Ρυμοτομικό

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ :

1. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 ΤΟΥ Γ.Ο.Κ. ’85 [ Ν. 1577/85 ]

α. Τα κτίσματα που έχουν αποδεδειγμένα κατασκευαστεί προ του 2000 (η απόδειξη να προκύπτει είτε από έκθεση αυτοψίας της Πολεοδομικής Υπηρεσίας, ή από καταστάσεις Ι.Κ.Α ή από οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο ΔΕΥΑΗ – ΔΕΗ κ.λ.π) και πριν την ένταξη της περιοχής στην οποία βρίσκονται στο Σχέδιο Πόλης, να θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και μη κατεδαφιστέα, εφ’ όσον δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί προστασίας των δασικών εκτάσεων, των αρχαιολογικών και ιστορικών τόπων, αιγιαλού και παραλίας και Κοινόχρηστων Χώρων και δεν αντίκεινται στις χρήσεις γης της περιοχής που ισχύουν σήμερα .

β. Για την αντιμετώπιση της περίπτωσης των παραπάνω κτισμάτων να ληφθεί σοβαρά υπόψη η κοινωνική διάσταση του θέματος και να πληρωθεί μόνο, «εφάπαξ» πρόστιμο ανέγερσης, χωρίς προσαυξήσεις και χωρίς πρόστιμο διατήρησης από την κατασκευή τους μέχρι σήμερα. Άλλωστε στα προ της 31-1-1983 κτίσματα, δεν επιβαλλόταν πρόστιμο διατήρησης μέχρι την έκδοση των ΚΥΑ 9726 & 9732 / 27-02-2004. Με το να επιβάλλεται σήμερα πρόστιμο διατήρησης, καθιερώνεται από την πολιτεία, άνιση μεταχείριση στον τρόπο αντιμετώπισης των πολιτών για την ίδια ακριβώς παράβαση. Παράλληλα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του άρθρου 8 παρ.5 του Ν.1512/85 (ΦΕΚ 4/Α/11-1-1985) περί « τροποποίησης και συμπλήρωσης Πολεοδομικών Διατάξεων κ.λ.π.» για να περιληφθούν στις ρυθμίσεις αυτές και τα στερούμενα άδειας κτίσματα που σήμερα βρίσκονται ή θα βρεθούν εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, όταν εγκριθούν τα ρυμοτομικά σχέδια των Πολεοδομικών Ενοτήτων που προβλέπονται από το Γ.Π.Σ. Επειδή έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την ένταξη στο Σχέδιο Πόλης των περιοχών στις οποίες βρίσκονται κτίσματα στερούμενα αδείας, είναι απολύτως λογικό να θεωρηθεί ότι αυτά πληρούν τους όρους για την έκδοση βεβαιώσεων του έτους κατασκευής τους, από τους αρμόδιους φορείς, αφού παρόμοιες βεβαιώσεις δίδονται , για τα προ του 1923 και προ του 1955 κτίσματα. Μετά την εξέταση των παραπάνω προϋποθέσεων , θα δίδεται η σχετική βεβαίωση από την αρμόδια Υπηρεσία.

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 24 ΤΟΥ Γ.Ο.Κ [ Ν. 1577/85 ]

Επειδή στο Ηράκλειο τα περισσότερα αυθαίρετα είναι χτισμένα σε εξ αδιανεμήτου τεμάχια ευρύτερων οικοπέδων, εκείνα που δηλώνονται στον τίτλο τους σε καθορισμένο χώρο μέσα στο οικόπεδο (συγκεκριμένα όρια), προτείνεται να θεωρηθούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, λόγω παρέλευσης 20ετίας από την απόκτησή τους (δικαίωμα χρησικτησίας) και επομένως να λαμβάνονται αυτά ως κατά παρέκκλιση άρτια (εφ’ όσον τηρούνται οι προϋποθέσεις των παρεκκλίσεων των Ρυμοτομικών Σχεδίων). Όπως είναι γνωστό, ο Ν. 690/48 είχε ατονήσει κατά τη δεκαετία 1968-1977 , όπου επανήλθε λόγω του Ν. 651/77. Οι παραπάνω προτεινόμενες ρυθμίσεις , έχουν πλήρη αλληλεξάρτηση. Η παράνομη κατάτμηση δημιούργησε την παράνομη δόμηση. Η παράνομη κατάτμηση όμως είναι συνέπεια της μη ύπαρξης πολεοδομημένης έκτασης, που αν υπήρχε θα είχαν καθορισθεί τα όρια αρτιότητας των οικοπέδων και θα έδιναν την δυνατότητα νόμιμης κατάτμησης στους ιδιοκτήτες, που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν μεγάλες εκτάσεις για κάλυψη οικιστικών τους αναγκών. Με την πρόταση αυτή, σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις των Σχεδίων Πόλης που πραγματοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη και καλύπτουν όλες τις περιοχές Γενικής κατοικίας του Γ.Π.Σ., με την αναθεώρηση και επέκταση του Γ.Π.Σ. η διαδικασία του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει, με την εφαρμογή σύγχρονων μέσων και μεθόδων καταγραφής των νέων άνευ αδείας κτισμάτων και δημιουργία βάσης δεδομένων (χρήση GPS και GIS), με την αυστηρότερη αστυνόμευση και με την ευρεία ενημέρωση των Δημοτών για τα προβλήματα που συνεπάγεται η χωρίς άδεια δόμηση για τους ίδιους και το περιβάλλον, έχουμε την βεβαιότητα ότι θα εκλείψει οριστικά το φαινόμενο αυτού του είδους της δόμησης στην πόλη μας. Η σωστή αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού θέματος, πρέπει να γίνει με νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τις διατάξεις του Ν. 1337/83, θα τις επεκτείνει με νέο Νόμο ή θα τις εντάσσει στον νέο Γ.Ο.Κ., που μελετά το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σε αντικατάσταση του Ν. 1577/85. Νέα άρθρα, αντίστοιχα του άρθρου 23 & 24 που ισχύουν σήμερα και αναφέρονται στη νομιμότητα των κτισμάτων και την αρτιότητα των οικοπέδων, που θα λαμβάνουν όμως υπόψη τους και την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση, είναι η μόνη λογική διέξοδος στο πρόβλημα.

Στο περίμενε το σχέδιο πόλης

Στον "αέρα" βρίσκονται οι εντάξεις στο σχέδιο πόλης εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων σε ολόκληρη την χώρα. Ανατολική και Δυτικη Αττική, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο , Ιωάννινα και άλλες πόλεις της χώρας αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αυτό το οποίο εξελλίσεται σε γρίφο αλλά και σε αδιέξοδο για όλους τους μεγάλους δήμους της χώρας. Για παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη είναι στον "αέρα" οι εντάξεις περισσότερων απο 80.000 στρεμμάτων , στην Ανατολική Αττική περισσότερααπο 120.000 στρέμματα είναι στο περίμενε και η λίστα δεν έχει τελειωμό... Οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, τα κονδύλια που απαιτούνται πολλά και το ΕΣΠΑ δεν προβλέπει χρηματοδοτήσεις για επέκταση. Το χειρότερο απ΄όλα είναι ότι οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να αναπτύσσονται οικιστικά αλλά και εμπορικά αγορές οι οποίες αφού έχουν πάρει το τελικό τους πρόσωπο μετά μπαίνουν στο σχέδιο με αποτέλεσμα κοινωνικό αλλά και πολεοδομικό αδιέξοδο. Σημειώνεται ότι οι καθυστερήσεις σε ορισμένες περιοχές αγγίζουν ακόμη και τη 15ετία.

Νομοσχέδιο για τη γεωχωρική πληροφορία

Το σχέδιο νόμου «Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών» που ενσωματώνει στο Εθνικό Δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία INSPIRE (2007/2/ΕΚ) παρουσιάστηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στη δημιουργία της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ), με τρόπο σύμφωνο με τις επιταγές της οδηγίας INSPIRE (Infrastructure for Spatial Information in the European Community). Πρόκειται για μια καινοτομία σε όλους τους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης της χώρας, με πολλαπλά οφέλη σε εξοικονόμηση πόρων, ενθάρρυνση των επενδυτικών πρωτοβουλιών, προστασία του περιβάλλοντος και ίση πρόσβαση στα γεωδεδομένα για όλους τους πολίτες.
Οι Yποδομές Γεωχωρικών Πληροφοριών αποτελούν συστήματα τα οποία επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση, μέσω του διαδικτύου, στο σύνολο της ψηφιακά διαθέσιμης γεωπληροφορίας της χώρας και στο σύνολο της επικράτειάς της. Για την παρακολούθηση της διαρκώς μεταβαλλόμενης κατάστασης στον χώρο και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών οι Υποδομές Γεωχωρικών Πληροφοριών πρέπει συνεχώς να αναπτύσσονται, να εμπλουτίζονται και να εξελίσσονται. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη και σε βάθος χρόνου λειτουργία τους, καθώς και η αξιοπιστία τους ως προς την ποιότητα της πληροφορίας που παρέχουν, χρειάζεται, εκτός από την τεχνολογική υποδομή, και το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.
Η Εθνική Υποδομή Χωρικών Πληροφοριών έχει τέσσερα βασικά συστατικά:
α) Τα ψηφιακά γεωχωρικά δεδομένα (π.χ. ζώνες Νatura 2000, υδρογραφικό δίκτυο, οδικό δίκτυο, προστατευόμενες τοποθεσίες, κ.λπ.)
β) τις υπηρεσίες γεωχωρικών δεδομένων, δηλαδή λογισμικό το οποίο εκτελεί διάφορες διεργασίες πάνω στα γεωδεδομένα και τα μεταδεδομένα τους προκειμένου αυτά να αξιοποιηθούν (π.χ. υπηρεσίες επισκόπησης των χαρτών, εύρεσης των δεδομένων που αναζητούμε, κ.λπ.),
γ) το τεχνικό πλαίσιο, δηλαδή τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να πληρούν τα προαναφερόμενα γεωδεδομένα και
δ) το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο αποτελείται αφενός από μία καλώς ορισμένη διοικητική διάρθρωση που καθορίζει τους ρόλους και τις υποχρεώσεις των εμπλεκομένων στη λειτουργία της υποδομής και αφετέρου από τη σχετική νομοθεσία που ρυθμίζει τον τρόπο διαμοιρασμού των γεωδεδομένων τόσο μεταξύ της Δημόσιας Διοίκησης όσο και από αυτήν προς τους πολίτες και το ευρύ κοινό.
Η οδηγία 2007/2/ΕC (INSPIRE) θέτει με τη σειρά της κάποιες τεχνικές προδιαγραφές και κάποιες θεσμικές ρυθμίσεις με τις οποίες πρέπει να συμμορφώσουν τα κράτη- μέλη τις Υποδομές Γεωχωρικών Πληροφοριών που διαθέτουν.
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Ενώ τα άλλα κράτη μέλη διαθέτουν ήδη υποδομές τις οποίες απλώς πρέπει να εναρμονίσουν με την οδηγία 2007/2/ΕC (INSPIRE), η Ελλάδα πρέπει πρωτίστως να δημιουργήσει υποδομή, την οποία δε διαθέτει και κατόπιν να την εναρμονίσει με τα όσα ορίζονται στην οδηγία INSPIRE. Εκτός από την έλλειψη υποδομής, η απογραφή που πραγματοποιήθηκε από το ΥΠΕΚΑ και τον Οργανισμό Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ) αποκάλυψε ότι υπάρχουν βασικά κενά και στα τέσσερα συστατικά στοιχεία τα οποία χρειάζονται για να δημιουργηθεί η Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών. Συγκεκριμένα:
•Γεωδεδομένα: Αν και υπάρχουν πολλά γεωδεδομένα, ελάχιστα είναι καλής ποιότητας και πολλά εξακολουθούν να παράγονται ακόμη σε αναλογική μορφή. Υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις, διότι τα ίδια γεωδεδομένα μπορεί να παράγονται πολλαπλές φορές από διαφορετικούς φορείς για να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες.
•Υπηρεσίες: Είναι ελάχιστες σε αριθμό, δημιουργούνται απομονωμένα από διάφορους φορείς και συνήθως είναι δύσχρηστες και αργές.
•Τεχνικές προδιαγραφές: Ορίζονται ad hoc προδιαγραφές από κάθε φορέα χωριστά και πολλές φορές και ανά έργο. Απουσιάζει ένα ενιαίο τεχνικό πλαίσιο με αποτέλεσμα τα παραγόμενα γεωδεδομένα να καθίστανται ασύμβατα.
•Θεσμικό πλαίσιο: Εκτός από ελάχιστες μεμονωμένες συμφωνίες μεταξύ φορέων ο διαμοιρασμός των γεωδεδομένων είναι προβληματικός, με υψηλό επίπεδο γραφειοκρατίας και έλλειψης συνεργασίας.
Το νομοσχέδιο στοχεύει στην κάλυψη αυτών των κενών, ορίζοντας αφενός κύρια ζητήματα που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο της υποδομής (διοικητική διάρθρωση και βασικές αρχές διαμοιρασμού που είναι συμβατές με τα όσα ορίζει η INSPIRE) και αφετέρου στο τεχνικό μέρος της υποδομής (συμμόρφωση των γεωδεδομένων και των υπηρεσιών τους με τεχνικές προδιαγραφές INSPIRE). Με την ψήφιση του νομοσχεδίου, τοποθετούνται οι βάσεις για την άμεση δημιουργία της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών. Συγκεκριμένα:
•Ορίζεται η δημιουργία μίας Εθνικής Διαδικτυακής Πύλης Γεωχωρικών Πληροφοριών (geoportal) στον Οργανισμό Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ) στην οποία θα τηρείται πλήρης κατάλογος όλων των διαθέσιμων γεωδεδομένων και υπηρεσιών. Τόσο η Δημόσια Διοίκηση όσο και οι πολίτες θα μπορούν να δουν μέσω της πύλης τα γεωδεδομένα και να τα επεξεργαστούν. Για γεωδεδομένα στα οποία η άμεση πρόσβαση για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή (π.χ. προσωπικά δεδομένα, δημόσια ασφάλεια κλπ), θα δίνονται πληροφορίες για την υπηρεσία που τα παρέχει καθώς και για τους αντίστοιχους όρους διάθεσης.
•Σε κάθε υπουργείο ορίζεται ειδική υπηρεσία (κομβικό σημείο επαφής) η οποία θα παρέχει στον ΟΚΧΕ τον κατάλογο γεωδεδομένων και υπηρεσιών του υπουργείου. Ο ΟΚΧΕ θα βεβαιώνει ότι αυτά είναι σύμμορφα με τις προδιαγραφές της INSPIRE προτού τα ενσωματώσει στον κατάλογο του geoportal, προκειμένου να διασφαλίζει την αξιοπιστία και την ορθότητα της παρεχόμενης γεωπληροφορίας.
•Τα γεωχωρικά δεδομένα θα διατίθενται χωρίς χρέωση και χωρίς περιοριστικούς όρους μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Επίσης θα διατίθενται δωρεάν στους πολίτες για μη εμπορική χρήση.
•Συγκροτείται Εθνική Επιτροπή Γεωπληροφορίας παρά τω Πρωθυπουργώ, με μέλη Γενικούς Γραμματείς από τα κύρια εμπλεκόμενα Υπουργεία. Η επιτροπή θα καθορίσει λεπτομερειακά ζητήματα που αφορούν στη διάθεση και τιμολόγηση των γεωδεδομένων, θα εγκρίνει τις τεχνικές προδιαγραφές που θα εισηγείται ο ΟΚΧΕ και γενικότερα θα χαράσσει την Εθνική πολιτική σε θέματα διαχείρισης και διαμοιρασμού γεωπληροφορίας.
Τα οφέλη από το μπορεί κανείς να τα κατανείμει σε τέσσερις βασικούς άξονες:
1. Περιβάλλον: Καλύτερη διακυβέρνηση ειδικά σε θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής, διότι η άμεση πρόσβαση στη συνολική εικόνα της κατάστασης στο χώρο θα επιτρέπει τη λήψη ενημερωμένων, ορθών και συντονισμένων αποφάσεων αποφεύγοντας τις αποσπασματικές, κατακερματισμένες και ασυντόνιστες δράσεις που πολλές φορές δημιουργούν σημαντικότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν.
2.Εθνική Οικονομία: Εξοικονόμηση πόρων. Σταματάει η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος που γινόταν με το κράτος να πληρώνει πολλές φορές για τα ίδια γεωδεδομένα και γεωγραφικά υπόβαθρα. Επίσης παύει η πρακτική δημιουργίας εκατοντάδων κατακερματισμένων βάσεων δεδομένων που ήταν πρακτικά άχρηστες, διότι δε μπορούσαν να αξιοποιηθούν από άλλα πληροφοριακά συστήματα λόγω διαφορετικών προδιαγραφών.
3.Ανάπτυξη: Ταχύτατη εξυπηρέτηση πολιτών και εταιρειών στον εντοπισμό της γεωπληροφορίας που τους ενδιαφέρει μέσω της υποδομής (Γεω-ΚΕΠ). Αυτό θα διευκολύνει υποψήφιους επενδυτές, θα μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία και θα απλοποιήσει τις διαδικασίες. Επιπλέον, θα τονωθεί η ανάπτυξη, διότι η υποδομή αφενός θα αποτελέσει μία αναπτυξιακή πλατφόρμα για την δημιουργία τεχνολογικών προϊόντων και καινοτόμων υπηρεσιών από εταιρείες και επαγγελματίες του χώρου, αφετέρου θα συμβάλει στην προβολή της χώρας από το internet και στην ενίσχυση του τουρισμού.
4.Διαφάνεια: Ίση, ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στα γεωδεδομένα για όλους, έλεγχος από τους πολίτες της τήρησης ζωνών προστασίας, συμμετοχική δημοκρατία, δυνατότητα στους πολίτες και στις ΜΚΟ να συνδράμουν το κράτος στις προσπάθειές του.

ΚΟΜΟΤΗΝΗ : Πόλη χωρίς σχέδιο

Ερώτηση για την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Κομοτηνής, κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν. Συγκεκριμένα στην ερώτηση του ο κύριος Χστζηοσμάν αναφέρει ότι οι πολίτες της Κομοτηνής υφίστανται εδώ και δεκαετίες πρωτοφανή ταλαιπωρία εξαιτίας της απουσίας του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Τα τελευταία χρόνια αναμένουμε τονίζει ο κύριος Χατζηοσμάν την έγκριση της Γ΄ φάσης του σχεδίου πόλεως, δυστυχώς χωρίς καμία εξέλιξη μέχρι σήμερα. Επειδή η πόλη της Κομοτηνής είναι η μοναδική επαρχιακή πόλη που δεν διαθέτει σχέδιο πόλεως τη στιγμή που καθημερινά οι ανάγκες για οργάνωση και ορθολογική αξιοποίηση και χρήση του χώρου αυξάνονται, ο βουλευτής Ροδόπης ρωτά την υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σε τι στάδιο βρίσκεται η έγκριση της Γ΄ φάσης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Κομοτηνής και αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και αν ναι, πότε θα ολοκληρωθούν.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki