Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Τέσσερεις προτάσεις για το Ελληνικό

Τη θέση ότι το Μητροπολιτικό Πάρκο στον πρώην αεροδρόμιο είναι απολύτως εφικτό και φτηνό διατύπωσε το ΕΜΠ δια στόματος του επίκουρου καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ κ. Νίκο Μπελαβίλα στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε από τους δημάρχους Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού και τον επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας στις 10 Ιουνίου στην αίθουσα του ΔΣΑ. Ο επίκουρος καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ κ. Νίκος Μπελαβίλας παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματα του ερευνητικού προγράμματος του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ και της ΤΕΔΚΝΑ για τους δήμους Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας & Ελληνικού. Τα βασικά συμπεράσματα της α΄ φάσης της έρευνας για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό δικαιώνουν πλήρως τη θέση των Δήμων Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας & Ελληνικού ότι το πάρκο είναι αναγκαίο, φτηνό και εφικτό και αποδυναμώνουν τόσο το σχέδιο Σουφλιά όσο και πρόσφατες απόψεις που υποστηρίζουν το ξεπούλημα του χώρου του Ελληνικού. Μεταξύ άλλων ο κ. Μπελαβίλας υπογράμμισε ότι το σχέδιο που παρουσίασε το 2007 το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι πλήρως ασύμφορο οικονομικά και περιβαλλοντικά, γιατί φούσκωσε το κόστος του μητροπολιτικού πάρκου για να δικαιολογηθεί η δόμηση 1.000 στρεμάτων και η δημιουργία εντός του μίας μικρής πόλης. Το σχέδιο αυτό προβλέπει κόστος έως και 16 φορές ακριβότερο από το μέσο Ευρωπαϊκό για αντίστοιχα έργα αναπλάσεων πρώην αεροδρομίων ή κατασκευής αντίστοιχων πάρκων. Ενώ με βάση τη μελέτη του ΕΜΠ το κόστος δημιουργίας του πάρκου είναι φτηνό με βάση το μέσο ευρωπαϊκό κόστος (της τάξης των 5-10.000 €/ στρέμμα) και όχι με το προγραμματισμένο κόστος των 76.000 €/ στρέμμα. Στη συνέχεια οι δήμαρχοι αναφέρθηκαν στη σημασία που έχει αυτή η μελέτη καθώς δείχνει την τεράστια οικονομική διαφορά από την πρόταση που είχε παρουσιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Ωστόσο ζήτησαν ο χώρος του πρώην αεροδρομίου και παραλιακής ζώνης να διατηρηθεί ενιαίος, να αρθεί ο κατακερματισμός του και το καθεστώς των πολυάριθμων φορέων που εμπλέκονται σήμερα στην διαχείριση του. Επίσης, ζήτησαν η δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου να ξεκινήσει τώρα και να υλοποιηθεί σταδιακά, βήμα-βήμα. Ειδικότερα:

i. Να γίνει άμεσα η άρση των εσωτερικών περιφράξεων, των κατατμήσεων και των αυθαιρεσιών και να αποδοθούν τώρα σε δημόσια χρήση πάρκου και αθλητισμού 3.506 στρέμματα, δηλαδή το 56% του χώρου και να προετοιμαστούν σταδιακές φυτεύσεις.

ii. Να εφαρμοστεί άμεσα η υπάρχουσα νομοθεσία περί ακτών και περί λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με παράλληλη ανάκληση διοικητικών αποφάσεων «εξαιρέσεων» οι οποίες έχουν εκδοθεί από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ

iii. Να δρομολογηθεί η σταδιακή απόδοση των υπολοίπων τμημάτων μετά από τις απαιτούμενες θεσμικές ρυθμίσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κ.α.) ξεκινώντας από την 129 Π.Μ. που δεν λειτουργεί, είναι έτοιμο κομάτι του πάρκου με πυκνή και ψηλή βλάστηση και τμήμα της έχει ανοίξει ήδη με κινητοποιήσεις ο Δήμος Ελληνικού.

iv. Να αρχίσει η σταδιακή αξιοποίηση του υπάρχοντος κτιριακού δυναμικού με αποκλειστική διάθεση των εσόδων στη δημιουργία, λειτουργία και συντήρηση του πάρκου.

Η παραλία της παρανομίας

Η μία παρανομία διαδέχεται την άλλη τοσ παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού σύμφωνα με ανακίνωση του ΤΕΕ. Συγκεκριμένα στο βόρειο τμήμα της παράκτιας ζώνης όπου βρισκόταν η «Φαντασία» υπάρχουν οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά, οι εγκαταστάσεις διαφόρων ομοσπονδιών και συλλόγων, το κέντρο διασκέδασης «Ακρωτήρι», εγκαταστάσεις του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, κέντρο εκπαίδευσης και εγκαταστάσεις του Λιμενικού Σώματος με κάθε μία χρήση να έχει δική της περίφραξη μέχρι την ακτή. Παρεμβάλλεται η ελεύθερη ακτή κολύμβησης του Δήμου Ελληνικού, της οποίας η διαχείριση όμως δεν έχει δοθεί στο Δήμο, με αποτέλεσμα να στερείται στοιχειώδεις υποδομές, όπως νερό, ρεύμα, τουαλέτες, καμπίνες κ.λπ. ενώ τα Σαββατοκύριακα συγκεντρώνει πάνω από 3000 λουόμενους τη μέρα. Δίπλα από την ελεύθερη ακτή, βρίσκονται τρία νυχτερινά κέντρα (Wynn, Las Vegas, πρώην Γαλάζιο), τα οποία στερούνται άδειας λειτουργίας, η πίστα καρτ, επίσης χωρίς άδεια λειτουργίας και ένας παιδότοπος. Στο νότιο τμήμα της παράκτιας ζώνης βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας, όπου με εξαίρεση ένα μικρό κομμάτι στο βόρειο όριό του, ο χώρος είναι κλειστός για το κοινό με περιφράξεις που εκτείνονται από την Ποσειδώνος μέχρι τη θάλασσα. Με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 254Δ/04, όλες οι χρήσεις που εμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στην ακτή έπρεπε να έχουν απομακρυνθεί. Το ΤΕΕ ζητά η πολιτεία να παρέμβει άμεσα με: Τη σφράγιση των νυχτερινών κέντρων και της πίστας CART Την απομάκρυνση των αυθαίρετων κατασκευών Την απόδοση της διαχείρισης της ελεύθερης πλαζ και της παραλίας στο Δήμο Ελληνικού.

Ρεθυμνο :Υπόγειο Πάρκινγκ

Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί η πρόταση του δήμου Ρεθύμνου, για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ και κτιρίων, στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων. Η πρόταση αλλά και η διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου, όπου μπορούν οι δημότες να κάνουν τις παρατηρήσεις τους και να καταθέτουν τις προτάσεις τους. Το έργο θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης για 20 χρόνια, το κόστος υπολογίζεται στα 12.400.000 ευρώ, και περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης, δυναμικότητας 550 αυτοκινήτων, κτηρίου εμπορικών χρήσεων 1.500 τετραγωνικών μέτρων και δημοτικού κτηρίου 1.000 τετραγωνικών μέτρων.

Πράσινες δημόσιες συμβάσεις

Νομοθετική ρύθμιση που αφορά στις Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που παρουσίασε σήμερα στη Βουλή η Υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη. «Οι Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις αποτελούν ένα εργαλείο, το οποίο μπορεί να προσφέρει τα απαραίτητα κίνητρα για να μειωθούν σημαντικά οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν τα αγαθά, οι υπηρεσίες και τα έργα και οι φορείς του δημοσίου μπορούν σε εθνικό επίπεδο να χρησιμοποιήσουν την ισχυρή αγοραστική τους δύναμη για να οδηγήσουν στην αλλαγή των παραγωγικών και καταναλωτικών προτύπων» δήλωσε η Υπουργός. Ακόμη υπογράμμισε ότι ο δημόσιος τομέας μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα για τον ιδιωτικό και έτσι να εξοικονομήσουν πόρους προς ωφέλεια του περιβάλλοντος, συμβάλλοντας στην αναχαίτιση των αρνητικών επιπτώσεων όπως είναι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η ρύπανση, η μείωση της βιοποικιλότητας και η εξάντληση των φυσικών πόρων. Το ΥΠΕΚΑ προτείνει τη δημιουργία διυπουργικής επιτροπής, η οποία θα αναλάβει να διαμορφώσει ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις. Με την πρωτοβουλία αυτή, το ΥΠΕΚΑ θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πλαισίου, βάσει του στόχου που έχει τεθεί από την ΕΕ, με σκοπό το 50% των δημόσιων συμβάσεων έως το 2010 να έχουν γίνει «πράσινες», λαμβάνοντας υπόψη ενεργειακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Ιδιαίτερη είναι η έμφαση που δίνει η ΕΕ στο θέμα αυτό, δεδομένου ότι κάθε χρόνο, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι δαπάνες του δημόσιου τομέα σε προϊόντα και υπηρεσίες αποτελούν περίπου το 17% του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Οι δαπάνες αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, σε προμήθειες ηλεκτρονικού και ηλεκτρολογικού υλικού, συσκευές πληροφορικής, κατασκευές, προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας, τρόφιμα, ενέργεια, χαρτί, έπιπλα, μεταφορές και υλικά καθαρισμού. Αυτά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά τη διάρκεια του συνολικού κύκλου ζωής τους, από την παραγωγή, τη χρήση ως και την απόσυρσή τους. Οι Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις αποτελούν ένα εργαλείο που μπορεί να προσφέρει τα απαραίτητα κίνητρα για να μειωθούν σημαντικά αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 60 "πρασινα" λεωφορεία

Εξήντα νέα, «πράσινα» αστικά, τα οποία θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους και θα αντικαταστήσουν λεωφορεία τα οποία συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής, αρχίζουν να κυκλοφορούν σταδιακά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ηδη τρία νέα λεωφορεία εντάχθηκαν στο δυναμικό της γραμμής 33, που εκτελεί το δρομολόγιο Αγιος Παντελεήμων - Βενιζέλου. Μέχρι το τέλος του μήνα, θα αντικατασταθούν και τα υπόλοιπα έξι λεωφορεία της συγκεκριμένης γραμμής.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki