Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

Βουλή: μέτρα και όχι μελέτες για το Ιστορικό Κέντρο

Αργά βήματα προόδου στο κέντρο της Αθήνας διαπιστώνει η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής. Η Επιτροπή είχε δεσμευθεί για την ανά τετράμηνο επικαιροποίηση της Εκθεσης της για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας. Στη νεότερη αξιολόγηση της (13.7.2010), επισημαίνει:
«Η Επιτροπή διαπίστωσε σχετική ενεργοποίηση των εμπλεκόμενων φορέων για το θέμα του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, κυρίως σε ότι αφορά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (ενίσχυση μέτρων ασφάλειας, κατάρτιση σχεδίου μέτρων διυπουργικής εμβέλειας). Πλην όμως οι ρυθμοί είναι εξαιρετικά αργοί και παραμένει ζητούμενο η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων αλλά και ο ενιαίος επιτελικός συντονισμός.
Επισημαίνεται ότι η Επιτροπή στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, ζήτησε (Ιούνιος 2010) από τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠΕΚΑ, Υπ. Εσωτερικών, Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού, Υπουργείο Προστασίας Πολίτη, Υπουργείο Υγείας, Υπερνομαρχία Αθηνών, Νομαρχία Αθηνών, Δήμος Αθηναίων) ενημέρωση για την πρόοδο στην υλοποίηση πολιτικών και μέτρων για την προστασία του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας. Εκ των φορέων αυτών απήντησαν μόνο το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Υπερνομαρχία Αθηνών. Απάντηση έστειλε και ο Δήμος Αθηναίων με την οποία όμως καταγγέλλεται η πρόθεση της Επιτροπής να παρακολουθεί την υλοποίηση των μέτρων για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας.
Η Επιτροπή επιμένει στη διαπίστωση της ότι το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας είναι σε βαθιά παρακμή και ότι σύντομα η κατάσταση του θα είναι, σε ορισμένα σημεία του, μη αναστρέψιμη καθώς αποσυντίθεται ο κοινωνικός του ιστός. Το πρόβλημα δεν λύνεται με αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και πιλοτικές μελέτες, καθώς δεν υπάρχει πίστωση χρόνου και θα ήταν λάθος να περιμένουμε άλλα δύο-τρία χρόνια για να είναι διαθέσιμα τα αποτελέσματα μελετών τέτοιου χαρακτήρα. Επείγει ένα πλέγμα μέτρων για να επιστρέψουν οι κάτοικοι και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες στο Ιστορικό Κέντρο. Αυτό σημαίνει ασφάλεια, αναπλάσεις, κίνητρα διαμονής και επιχειρηματικότητας, αξιοποίηση του κτιριακού πλούτου και συντονισμός.»

ΛΑΡΙΣΑ : Δεν δίνουν λεφτά για τους δρόμους

Όχι μόνο δεν έχουν τηρηθεί οι δεσμεύσεις του Υπουργού Υποδομών κ. Ρέππα για αποκατάσταση των ζημιών στους δρόμους του νομού Λάρισας λόγω των Τεμπών, αλλά το Υπουργείο εγκαινιάζει και μια άλλη τουλάχιστον περίεργη τακτική: Άλλοτε απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών και άλλοτε αποστέλλοντας έγγραφα προς τη Νομαρχία όχι μόνο δεν κάνει κουβέντα για αποκατάσταση των ζημιών, αλλά, αντιθέτως, παραπέμπει για τις επισκευές στη…Νομαρχία επειδή -κατά νόμο- έχει την αρμοδιότητα! Αγνοώντας βέβαια ότι οι δρόμοι έπαθαν ζημιές επειδή χρησιμοποιήθηκαν ως εθνικοί, και, -το κυριότερο- αγνοώντας τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο ίδιος ο κ. Ρέππας στη σύσκεψη που έγινε στη Λάρισας ευθύς μόλις παρουσιάστηκε το πρόβλημα των Τεμπών. Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση του νομάρχη που χθες έστειλε μια ακόμη επιστολή προς το Υπουργείο ζητώντας άμεση αποκατάσταση των ζημιών.

Αναλυτικότερα, η επιστολή του Νομάρχη έχει ως ακολούθως:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Έχουν παρέλθει ήδη 3 μήνες από την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης στο εναλλακτικό δίκτυο της διαδρομής Λάρισας - Θεσσαλονίκης, ενώ αντίθετα με έγγραφο σας (της Δ/νσης Συντήρησης Οδικών Έργων του Υπουργείου σας), μας προτρέπετε να προβούμε στην αποκατάσταση των ζημιών με δαπάνες της Νομαρχίας (λόγω αρμοδιότητας), στο επαρχιακό οδικό δίκτυο Γόννων-Καλλιπεύκης & Παλαιοπύργου-Ομολίου. Μετά από αυτά & προκειμένου να βρεθεί λύση στο σοβαρό αυτό πρόβλημα σας υπενθυμίζουμε για άλλη μία φορά τα παρακάτω :

1. Τα παραπάνω τμήματα του εν λόγω εναλλακτικού δικτύου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πέντε περίπου μήνες που τα Τέμπη ήταν κλειστά, είναι στην αρμοδιότητά μας σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία. Μαζί όμως με πολλά άλλα τμήματά του (που δεν είναι στην αρμοδιότητα μας), έχουν υποστεί σημαντικές φθορές, επειδή δέχθηκαν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, όταν χρησιμοποιήθηκαν ως εναλλακτικό δίκτυο της διαδρομής Λάρισας - Θεσσαλονίκης.

2. Όπως όμως προκύπτει από τις δημόσιες δηλώσεις σας, τόσο στην πρώτη (19/12/2009) επίσκεψή σας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όσο & στην Βουλή, την ευθύνη για την αποκατάσταση είχε αναλάβει το Υπουργείο σας, δηλώσεις που επιβεβαιώνονται & από τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που σας στέλνουμε & αναφέρουν ότι "….έχουν αποφασισθεί χρηματοδοτήσεις ώστε να διορθωθεί το οδικό δίκτυο μήκους 400 χιλιομέτρων το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα ως εναλλακτικό".

3. Μέχρι σήμερα όμως & παρά τα επανειλημμένα έγγραφά μας για χρηματοδότηση της Νομαρχίας ή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δεν είχαμε καμία ανταπόκριση από το Υπουργείο σας, με αποτέλεσμα - λόγω & της ολοσχερούς οικονομικής αδυναμίας της Νομαρχίας - να μην έχει αρχίσει η αποκατάσταση των ζημιών, σε κανένα από τα τμήματα του οδικού δικτύου, που ήδη χρησιμοποιούνται πολλαπλώς από τους πολίτες λόγω & της θερινής περιόδου. Κατόπιν αυτών & προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημίες που έχουν καταγραφεί στο οδικό αυτό δίκτυο, ώστε να αποφύγουμε τυχόν πιθανά ατυχήματα, παρακαλούμε να μεριμνήσετε για την εξασφάλιση της απαιτούμενης πίστωσης, για την οποία αναλυτικά σας ενημερώσαμε με το έγγραφό μας αριθμ. 3866/18-5-2010. .

Ημιυπαιθριοι : Φταίνε τα ΕΛΤΑ

Προβλήματα αντιμετώπισαν τη Δευτέρα όσοι έσπευσαν στις πολεοδομίες για να πιστοποιήσουν το πρόστιμο για τους ημιυπαίθριους χώρους. Το πρόβλημα, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος προκλήθηκε από καθυστέρηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων που δεν απέστειλαν εγκαίρως τα σχετικά αυτοκόλλητα τις πολεοδομίες.

Φάκελος επικίνδυνα αποβλητα

Ένα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ελληνική κοινωνία τα επόμενα χρόνια είναι η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων και ήδη έχει ξεκινήσει ένα παράονομο εμπόριο με αποκορύφωμα τις βυθίσεις πλοίνω με απόβλητα. Τα απόβλητα αυτά έχουν αποθηκευτεί από τους παραγωγούς τους, είτε εντός των ορίων των εγκαταστάσεων παραγωγής τους, είτε σε χώρους ιδιοκτησίας των παραγωγών τους, εν αναμονή περαιτέρω διαχείρισής τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η παραμονή των αποβλήτων στους ως άνω χώρους για σημαντικό χρονικό διάστημα οφείλεται σε λόγους, όπως η έλλειψη στη χώρα κατάλληλων εγκαταστάσεων διάθεσης ή αξιοποίησης των συγκεκριμένων αποβλήτων, η αδυναμία διοχέτευσης ορισμένων αποβλήτων στην αγορά σαν πρόσθετων σε άλλη παραγωγική διαδικασία λόγω π.χ. αλλαγής ποιοτικών / περιβαλλοντικών προτύπων κ.λπ. Οι κίνδυνοι που προέρχονται από τα απόβλητα αυτά συνδέονται κυρίως με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται και τις συνθήκες υπό τις οποίες είναι αποθηκευμένα. Στην πλειονότητά τους οι εν λόγω χώροι αποθήκευσης μπορούν να θεωρηθούν κατ’ αρχήν ρυπασμένοι. Στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτες ,η κατανομή των παραγόμενων Ε.Α. ανά Περιφέρειά της είναι στην Αττική σε 48,5%, στη Κεντρική Μακεδονία σε 12,6% , στην Στερεά Ελλάδα σε 10,2% , στη Θεσσαλία σε 6,9% και στην Δυτική Ελλάδα σε 5,2% περίπου. Στην Ελλάδα παράγεται πλήθος κατηγοριών Επικίνδυνων Αποβλήτων τα οποία προέρχονται από τη βιομηχανική δραστηριότητα και λοιπούς οικονομικούς κλάδους. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω κλάδοι: ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΥ – ΧΑΛΥΒΑ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΩΝ, ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ, ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ, ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ ΧΑΛΚΟΥ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ ΜΟΛΥΒΔΟΥ, ΔΙΫΛΙΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ, ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΝΟΡΓΑΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ – ΒΕΡΝΙΚΙΩΝ, ΣΥΝΘΕΤΙΚΩΝ ΡΗΤΙΝΩΝ, ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΙΔΗΡΟΝΙΚΕΛΙΟΥ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΧΑΡΤΟΥ – ΧΑΡΤΟΝΙΟΥ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ (μεταφορές, επικοινωνίες κ.λπ.) Στα Ε .Α. των παραπάνω κλάδων περιλαμβάνονται και τα εξής:

α) Χρησιμοποιημένες ηλεκτρικές στήλες και συσσωρευτές.

β) Απόβλητα λιπαντικών ελαίων.

γ) Συσκευασίες επικινδύνων ουσιών.

δ) Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ).

Επίσης περιλαμβάνονται:

1. Επικίνδυνα ιατρικά απόβλητα. Πρόκειται για τα ιατρικά απόβλητα μολυσματικού ή/και τοξικού χαρακτήρα τα οποία προέρχονται από τις διάφορες υγειονομικές μονάδες.

2. Ζωικά υποπροϊόντα. Πρόκειται για προϊόντα ζωικής προέλευσης τα οποία δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο.

3. Πολυχλωριωμένα διφαινύλια /τριφαινύλια (PCB’s). Πρόκειται κυρίως για μονωτικά / διηλεκτρικά έλαια που περιέχουν PCB’s και υπάρχουν κατ’ εξοχήν σε συσκευές ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ιδίως μετασχηματιστές και πυκνωτές.

Επιπλέον, στα παραγόμενα επικίνδυνα απόβλητα περιλαμβάνονται και «μικροποσότητες επικινδύνων αποβλήτων» (ΜΠΕΑ) στα αστικά απόβλητα. Τα απόβλητα αυτά αφορούν κυρίως απορριπτόμενο οικιακό εξοπλισμό και απορριπτόμενα προϊόντα οικιακής χρήσης..

Ερώτηση για τη Λ.Μαραθώνος

Ερώτηση για την ανακατασκευή του ασφαλτοτάπητα της Λεωφόρου Μαραθώνος στον Δήμο Άνοιξης κατέθεσαν σήμερα οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς. Όπως επισημαίνουν:
-Το αίτημα για την επισκευή του ασφαλτοτάπητα της Λεωφόρου Μαραθώνος στον Δήμο Άνοιξης έχει επανειλημμένα υποβληθεί από τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους της περιοχής ήδη από το 2007.
-Ο συγκεκριμένος δρόμος εξαιτίας των καθιζήσεων που προκλήθηκαν από την κατασκευή του έργου των λυμάτων αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ είναι δύσβατος και επικίνδυνος για τα διερχόμενα οχήματα.
-Σύμφωνα με καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής και των διερχόμενων οδηγών, σε καθημερινή βάση τα τροχοφόρα που διασχίζουν το συγκεκριμένο τμήμα, υφίστανται σοβαρές ζημιές.
-Επιπλέον, στον συγκεκριμένο Δήμο εκκρεμεί από το 2004 και το θέμα της φωτεινής σηματοδότησης στον κόμβο Μπάρμπα-Λάμπρου. Παρότι ο συγκεκριμένος κόμβος είναι επικίνδυνος για τους πεζούς και τα τροχοφόρα και η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη κρίνεται απολύτως αναγκαία, ωστόσο δεν έχουν δρομολογηθεί τα απαραίτητα μέτρα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki