Οι ανακατατάξεις στο εμπόριο έχουν ήδη αντίκτυπο και στην χωροταξικό «χάρτη» των εμπορικών χώρων . Σύμφωνα με τις απόψεις κορυφαίων εμπόρων η αγορά εμπορικών καταστημάτων για πρώτη φορά στην διάρκεια των τελευταίων είκοσι χρόνων βρίσκεται σε φάση πλήρους αναδιάταξης καθώς:
-Ο αριθμός των κενών καταστημάτων αυξάνεται καθημερινά . Πρωταγωνιστές, μικρές επιχειρήσεις που αναστέλλουν την λειτουργία τους αλλά και μικρού και μεσαίου μεγέθους εμπορικές αλυσίδες οι οποίες προχωρούν σε αναδιάταξη των σημείων πώλησης τους.
-Οι τιμές των ενοικίων ακόμα και σε πιάτσες υψηλής εμπορικής προβολής έχουν σταματήσει να αυξάνονται με τους ρυθμούς των προηγούμενων ετών ενώ ταυτόχρονα έχουν μειωθεί και τα ποσά για «αέρα» .
-Η ζήτηση που προέρχεται από καινούργιες επιχειρήσεις βρίσκεται στο ναδίρ . Το ισοζύγιο , μεταξύ των επιχειρήσεων που ξεκίνησαν την λειτουργία τους και των αντίστοιχων που την διέκοψαν στις περισσότερες περιοχές της χώρας είναι αρνητικό.
-Οι νέες τάσεις που διαμορφώνονται στα καταναλωτικά πρότυπα και οι οποίες είναι ήδη έκδηλες δεν ευνοούν την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων που στοχεύουν στα μεσαία εισοδήματα καθώς η ζήτηση κατευθύνεται είτε σε πολύ ακριβά είτε σε πολύ φτηνά προϊόντα. Αυτό σύμφωνα με εκτιμήσεις , συνδικαλιστών εμπόρων , οδηγεί σε συρρίκνωση ολόκληρες εμπορικές πιάτσες οι οποίες στόχευαν στο συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό. Κλασσικό παράδειγμα θα πρέπει να θεωρηθούν αγορές όπως της Αγ. Μάρκου αλλά και της Κηφισίας (Χαλάνδρι και Ψυχικό) όπου ο αριθμός των κενών καταστημάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα στην διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου.